Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 03:00

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

[Release] Muddy's D2NT

Discussion on [Release] Muddy's D2NT within the Diablo 2 Programming forum part of the Diablo 2 category.

Reply

Old 08/15/2011, 23:31   #2881

elite*gold: 0
Received Thanks: 0
ich meine die zahlen die in manchen bots dahinter stehen also El[1], Eld[2] usw.
mooh is offline  
Old 08/16/2011, 06:17   #2882

Hey Muddy how do i set my bot so that when i pick up an item that i have previously picked up it will show me the item in my item manger because it seems that everytime i pick something up that i have picked up before it says "itemlog info: item is already in the log" and does not show the item in my manager... Please help
cobkillacalli is offline  
Old 08/16/2011, 13:51   #2883
Administrator

Muddy Waters's Avatar

elite*gold: 41364
Received Thanks: 12,652
Quote:
Originally Posted by mooh View Post
ich meine die zahlen die in manchen bots dahinter stehen also El[1], Eld[2] usw.
Das Itemlevel sämtlicher Runen beträgt 1. Warum sollte man das anzeigen?

Quote:
Originally Posted by cobkillacalli View Post
Hey Muddy how do i set my bot so that when i pick up an item that i have previously picked up it will show me the item in my item manger because it seems that everytime i pick something up that i have picked up before it says "itemlog info: item is already in the log" and does not show the item in my manager... Please help
What sort of items are you referring to exactly?
This should usually only happen if you carry an unidentified item in inventory and cannot stash it, because your stash is full. The solution is quite simple: make sure you always have sufficient room in stash.

By the way, this is actually not a bug, but a good thing, because if it wasn't for that function, the very same item would be logged over and over again.

Kind Regards
Muddy
Muddy Waters is offline  
Old 08/16/2011, 14:58   #2884

Traycas's Avatar

Received Thanks: 185
Hallo zusammen,

wie bekomme ich es hin, dass er mir auch aufgenommene Organe im Manager anzeigt?

Danke vorab
Traycas
Traycas is offline  
Old 08/16/2011, 18:50   #2885

Quote:
Originally Posted by Muddy_Waters View Post
Ne dann meine ich nicht das itemlevel.

Ich meine die Rangfolge der Runen oder iwe man das nennt.

Also er soll dann anzeigen:
Code:
El[1]
Eld[2]
Tir[3]
Nef[4]
Eth[5]
Ith[6]
Tal[7]
Ral[8]
Ort[9]
Thul[10]
Amn[11]
Hoffe ihr wisst jetzt wie ichs meine ^^

Außerdem:
Kann ich einstellen, dass der bot das selbe spiel nach einem chicken wieder joinen soll, wenn ich die NTMap.ntj lade (Also nur der Maphack an ist)?

- Wie, dass der auch den cube vollmacht beim stashen?

Kann ich auch einstellen, dass er nach einer realm down-meldung eine *.bat ausführt, 2 minuten wartet und dann wieder normal weiter macht?
mooh is offline  
Old 08/16/2011, 19:04   #2886

Quote:

What sort of items are you referring to exactly?
This should usually only happen if you carry an unidentified item in inventory and cannot stash it, because your stash is full. The solution is quite simple: make sure you always have sufficient room in stash.

By the way, this is actually not a bug, but a good thing, because if it wasn't for that function, the very same item would be logged over and over again.

Kind Regards
Muddy
The items I am referring too are pretty well everything! i have sufficent room in my inventory but it seems that everytime i have picked something up that i have picked up previously it tells me its already been logged... i want it to tell me what item it is even if i have picked it up before... I would rather it log every item so that i can see that item in my manager everytime... i dont usually check the actualy item log in the files so that wouldnt really help me...

And i understand how it could be a good thing but its pretty rare that im going to find the same item consecutively so it wouldnt really matter do you know what i mean? I hope you can help me resolve this dude
cobkillacalli is offline  
Old 08/16/2011, 21:28   #2887
Administrator

Muddy Waters's Avatar

Quote:
Originally Posted by Traycas View Post
Hallo zusammen,

wie bekomme ich es hin, dass er mir auch aufgenommene Organe im Manager anzeigt?

Danke vorab
Traycas
Indem du in der entsprechenden Funktion (MWSI_PickupItem()) an der passenden Stelle folgenden Aufruf einfügst:
Code:
MWI_WriteManagerLog(_item, 0);
Quote:
Originally Posted by mooh View Post
Ne dann meine ich nicht das itemlevel.

Ich meine die Rangfolge der Runen oder iwe man das nennt.

Also er soll dann anzeigen:
Code:
El[1]
Eld[2]
Tir[3]
Nef[4]
Eth[5]
Ith[6]
Tal[7]
Ral[8]
Ort[9]
Thul[10]
Amn[11]
Hoffe ihr wisst jetzt wie ichs meine ^^

Außerdem:
Kann ich einstellen, dass der bot das selbe spiel nach einem chicken wieder joinen soll, wenn ich die NTMap.ntj lade (Also nur der Maphack an ist)?

- Wie, dass der auch den cube vollmacht beim stashen?

Kann ich auch einstellen, dass er nach einer realm down-meldung eine *.bat ausführt, 2 minuten wartet und dann wieder normal weiter macht?
Für die Runen kannst du einfach die classid nehmen, davon 609 subtrahieren und das dann mit ausgeben.

Nein, das mit dem NTMap klappt nicht, es sei denn, du schreibst den Entry Point um.

Das mit dem Cube geht ebenfalls nicht ohne weiteres.

Ja, aber auch das kannst du nicht einstellen, sondern musst es dir selber schreiben. Wobei das mit wenigen Zeilen erledigt sein sollte, etwa so:
Code:
var _fhandle = FileOpen("NameDeinerDatei.bat", 2);
if(_fhandle)
	_fhandle.Close();
Delay(120*1000);
Quote:
The items I am referring too are pretty well everything! i have sufficent room in my inventory but it seems that everytime i have picked something up that i have picked up previously it tells me its already been logged... i want it to tell me what item it is even if i have picked it up before... I would rather it log every item so that i can see that item in my manager everytime... i dont usually check the actualy item log in the files so that wouldnt really help me...

And i understand how it could be a good thing but its pretty rare that im going to find the same item consecutively so it wouldnt really matter do you know what i mean? I hope you can help me resolve this dude
Actually, I must say I find this pretty weird. I'm actually quite sure that I changed the call of the function that generates this message in the last update, so it is only called in case an item is unidentified.
That's why I don't really get it. Any chance you are using an outdated version?

Kind Regards
Muddy
Muddy Waters is offline  
Thanks
1 User
Old 08/16/2011, 23:28   #2888

Received Thanks: 1
Hallo,
ich würde gerne die itempicklist von bluebird in deinen einfügen wie mache ich das?
Jijimer is offline  
Old 08/17/2011, 01:05   #2889

Quote:
Indem du in der entsprechenden Funktion (MWSI_PickupItem()) an der passenden Stelle folgenden Aufruf einfügst:
Code:
MWI_WriteManagerLog(_item, 0);

Für die Runen kannst du einfach die classid nehmen, davon 609 subtrahieren und das dann mit ausgeben.

Nein, das mit dem NTMap klappt nicht, es sei denn, du schreibst den Entry Point um.

Das mit dem Cube geht ebenfalls nicht ohne weiteres.

Ja, aber auch das kannst du nicht einstellen, sondern musst es dir selber schreiben. Wobei das mit wenigen Zeilen erledigt sein sollte, etwa so:
Code:
if(_fhandle)
	_fhandle.Close();
Delay(120*1000);

Actually, I must say I find this pretty weird. I'm actually quite sure that I changed the call of the function that generates this message in the last update, so it is only called in case an item is unidentified.
That's why I don't really get it. Any chance you are using an outdated version?

Kind Regards
Muddy
hmm not sure.. at the top of my manager it says "D2NT Manager 3.1" I am assuming this is version 3.1? is that an outdated version? (dont know why i didnt quote your whole message but anyways you can just look up :P)
cobkillacalli is offline  
Old 08/17/2011, 05:18   #2890

Received Thanks: 165
Bin atm dabei Muddy´s NT nen bissle mit scripts zu erweitern und meine sorcs damit rennen zu lassen, is halt der beste für sorcs. problem: im etal ist eine Funktion drinnen das wenn der Leader das game verlässt verlassen alle Leecher das game. die funktion is inner NTCommon.ntj. Da ich unglaublich ungerne in diese datei eingriefen wollte, und ehrlich gesagt die komplezität des scripts was im etal vorhanden ist nicht verstehe, würde ich gerne diese Leader Check in das Diablo und Baal Leech script reinhauen, bloß mal wieder keine ahnung wie das geht und meine versuche sind irgendwie gescheitert. Wenn einer der Programmier Pro´s die funktion in die Common aufnehmen will kann ich auch gerne die Common vom etal hochladen oder verlinken. Aber vllt habt ihr ja ne Idee wie man in den Scripts die laufen den check reinklatschen kann :> danke . (mal wieder ellen langer text) ^^
Talltree is offline  
Old 08/17/2011, 07:12   #2891

lanara's Avatar

elite*gold: 139
Received Thanks: 24,256
MWBotGame.ntj in der Funktion NT_GameMsgEvents und da in der Schleife if(type == 4) das hinzufügen:
Code:
		if(msg.toLowerCase().indexOf(NTConfig_Leader.toLowerCase()) != -1 && (msg.indexOf("left our world") != -1 || msg.indexOf("timeout") != -1))
		{
			NTC_Delay(1000);
			_MWBG_LastScript = true;
		}
Oder auf das nächste Update warten.
lanara is offline  
Thanks
2 Users
Old 08/17/2011, 09:02   #2892

Traycas's Avatar

Received Thanks: 185
Quote:
Originally Posted by Jijimer View Post
Hallo,
ich würde gerne die itempicklist von bluebird in deinen einfügen wie mache ich das?
Hi Jijimmer,

das bekommst du hin, indem Du in die Charconfig die Bluebird.nip mit einfügst:

Code:
	//-----------------------------------------------------------------------------------
	// NipFile Configuration
	//-----------------------------------------------------------------------------------

//	NTConfig_NIPFilePath.push("private/normal.nip");
//	NTConfig_NIPFilePath.push("private/magic_rare.nip");
//	NTConfig_NIPFilePath.push("private/set.nip");
//	NTConfig_NIPFilePath.push("private/unique.nip");
//	NTConfig_NIPFilePath.push("private/craft.nip");
//	NTConfig_NIPFilePath.push("private/temp.nip");
	[highlight]NTConfig_NIPFilePath.push("private/bluebird.nip");[/highlight]
Wenn Du die anderen nicht haben willst und nur die vom Bluebird, dann kannst Du die anderen mit // am Zeilenanfang deaktivieren (siehe codebox),

Den nip-file von Bluebird musst Du dafür noch in Muddys Verzeichnis \scripts\NTBot\item_configs\private kopieren...

VG, Traycas
Traycas is offline  
Thanks
1 User
Old 08/17/2011, 12:48   #2893

Received Thanks: 87
Quote:
Originally Posted by Jijimer View Post
Hallo,
Code:
	NTConfig_NIPFilePath.push("normal/normal.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("normal/magic_rare.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("normal/set.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("normal/unique.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("normal/craft.nip");
Diese Zeilen in "NTConfig_KLASSE_CHARNAME.ntl" einfügen.

Dafür dann die folgenden Zeilen löschen:

Code:
	NTConfig_NIPFilePath.push("private/normal.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("private/magic_rare.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("private/set.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("private/unique.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("private/craft.nip");
	NTConfig_NIPFilePath.push("private/temp.nip");
Ich nutz ne angepasste Version der normal-pickits des Bluebird. Falls du advance oder extreme nutzt, "normal/" durch "advance/" oder "extreme/" ersetzen.

Zusätzlich noch den passenden Ordner (normal, advanced oder extreme) in "scripts\NTBot\item_configs" kopieren.

Edit: hehe - Seite wohl n paar Stunden zu spät aktualisiert
PeterNeu is offline  
Thanks
1 User
Old 08/17/2011, 14:06   #2894
Administrator

Muddy Waters's Avatar

Quote:
hmm not sure.. at the top of my manager it says "D2NT Manager 3.1" I am assuming this is version 3.1? is that an outdated version? (dont know why i didnt quote your whole message but anyways you can just look up :P)
Since I didn't change anything about the Manager, it will always say 3.1.
And you could check the changelog which should be located in the main folder. It should clearly say what the last update was (1.2).

Kind Regards
Muddy

P.S.: About the quoting: that's probably because you cannot quote quotes.
Muddy Waters is offline  
Old 08/17/2011, 20:45   #2895

Quote:
if(_fhandle)
_fhandle.Close();
Delay(120*1000);
In welche Datei muss ich das jetzt einfügen?
mooh is offline  
Reply