Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Popular Games > Metin2 > Metin2 Private Server
You last visited: Today at 22:23

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



[SERVICE] Die Questkontrolle

Discussion on [SERVICE] Die Questkontrolle within the Metin2 Private Server forum part of the Metin2 category.

Reply
 
Old 08/05/2011, 13:50   #2971
 
elite*gold: 156
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,469
Received Thanks: 464
hat wieder nichts mit einer Quest zum anschauen zu tun, aber wieder 2 neue Fragen.

- wie gebe ich innerhalb eine Quest die EXP in Prozenten?
D.h. anstatt "Du erhälst 3.000EXP" , "Du erhälst 3% EXP"
- Ich will mehrere monster als kill counter bestimmen, d.h. "Töte 200 Setaou Monster",
eingezogen in diesen kill counter sind dann die values 2401, 2402, 2403 und 2404.
Wie krieg ich es dazu, das diese 4Values zusammen in einen Counter gehören?
.Nguyen is offline  
Old 08/05/2011, 14:08   #2972
 
Event150's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2010
Posts: 385
Received Thanks: 175
Quote:
Originally Posted by Event150 View Post
PHP Code:
quest player_kill1 begin
    state start begin
        when login with pc
.level >= 100 begin
            set_state
(player_kill1)
        
end
    end

    state player_kill1 begin
        when letter begin
            send_letter
("Töte Gegner aus anderen Reichen")
        
end

        when button 
or info begin
            say
("Es wird Zeit dass du zeigst")
            
say("was in dir steckt!")
            
say("Zeige es uns indem du 500")
            
say("Spieler aus anderen Reichen tötest!")
            
say_reward("Töte 500 andere Spieler aus anderen Reichen!")
            
say("")
            
pc.setqf("state"0)
            
q.set_counter("kills"500)
            
set_state (kill1)
        
end
    end
      
        state kill1 begin
        when letter begin
           send_letter
("Elite Rang 1")
        
end
        
        when button 
or info begin
            say_title
("Spieler:")
            
say_reward"Du musst noch ".." "..pc.getqf("state").."von 500 töten")
            
say("")
        
end

        when kill begin
            
if npc.is_pc() and npc.empire != pc.empire then 
            local count 
pc.getqf("state") - 1
            
if count <= 500 then
                pc
.setqf("state"count)
                
q.set_counter("kills", -count)
            
end
            
if count == 0 then
                say_title
("Du hast es geschafft!")
                
say("500 Spieler aus anderen Reichen zu töten!")
                
say("Du erhälst für deine Mühen:")
                
say_reward("5.000.000 Yang")
                
say_reward("5.000.000 EXP")
                
pc.change_money(5000000)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710521)
                
pc.give_item2(250411)
                
pc.give_item2(250411)
                
pc.give_item2(250411)
                
pc.give_exp2(5000000)
                
notice_all("".. pc.get_name() .." hat soeben die PvP Quest abgeschlossen!")
                
notice_all("Sie haben Elite Rang 1 erhalten, Glückwunsch!")
                
clear_letter()
                
set_state(playerkill2)
            
end
        end
    end
end
    state playerkill2 begin
        when letter begin
            send_letter
("Töte Gegner aus anderen Reichen")
        
end

        when button 
or info begin
            say
("Es wird Zeit dass du zeigst")
            
say("was in dir steckt!")
            
say("Zeige es uns indem du 1000")
            
say("Spieler aus anderen Reichen tötest!")
            
say_reward("Töte 1000 andere Spieler aus anderen Reichen!")
            
say("")
            
pc.setqf("state"1000)
            
q.set_counter("kills"1000)
            
set_state (kill2)
        
end
    end
      
        state kill2 begin
        when letter begin
           send_letter
("Elite Rang 2")
        
end
        
        when button 
or info begin
            say_title
("Spieler:")
            
say_reward"Du musst noch ".." "..pc.getqf("state").."von 1000 töten")
            
say("")
        
end

        when kill begin
            
if npc.is_pc() and npc.empire != pc.empire then 
            local count 
pc.getqf("state") - 1
            
if count <= 1000 then
                pc
.setqf("state"count)
                
q.set_counter("kills", -count)
            
end
            
if count == 0 then
                say_title
("Du hast es geschafft!")
                
say("1000 Spieler aus anderen Reichen zu töten!")
                
say("Du erhälst für deine Mühen:")
                
say_reward("5.000.000 Yang")
                
say_reward("5.000.000 EXP")
                
pc.change_money(5000000)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710521)
                
pc.give_item2(250411)
                
pc.give_item2(250411)
                
pc.give_item2(250411)
                
pc.give_exp2(5000000)
                
notice_all("".. pc.get_name() .." hat soeben die PvP Quest abgeschlossen!")
                
notice_all("Sie haben Elite Rang 2 erhalten, Glückwunsch!")
                
clear_letter()
                
set_state(playerkill3)
            
end
        end
    end
end
    state playerkill3 begin
        when letter begin
            send_letter
("Töte Gegner aus anderen Reichen")
        
end

        when button 
or info begin
            say
("Es wird Zeit dass du zeigst")
            
say("was in dir steckt!")
            
say("Zeige es uns indem du 2000")
            
say("Spieler aus anderen Reichen tötest!")
            
say_reward("Töte 2000 andere Spieler aus anderen Reichen!")
            
say("")
            
pc.setqf("state"2000)
            
q.set_counter("kills"2000)
            
set_state (kill3)
        
end
    end
      
        state kill3 begin
        when letter begin
           send_letter
("Elite Rang 3")
        
end
        
        when button 
or info begin
            say_title
("Spieler:")
            
say_reward"Du musst noch ".." "..pc.getqf("state").."von 2000 töten")
            
say("")
        
end

        when kill begin
            
if npc.is_pc() and npc.empire != pc.empire then 
            local count 
pc.getqf("state") - 1
            
if count <= 2000 then
                pc
.setqf("state"count)
                
q.set_counter("kills", -count)
            
end
            
if count == 0 then
                say_title
("Du hast es geschafft!")
                
say("2000 Spieler aus anderen Reichen zu töten!")
                
say("Du erhälst für deine Mühen:")
                
say_reward("6.000.000 Yang")
                
say_reward("6.000.000 EXP")
                
pc.change_money(6000000)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710521)
                
pc.give_item2(250412)
                
pc.give_item2(250412)
                
pc.give_item2(250412)
                
pc.give_exp2(6000000)
                
notice_all("".. pc.get_name() .." hat soeben die PvP Quest abgeschlossen!")
                
notice_all("Sie haben Elite Rang 3 erhalten, Glückwunsch!")
                
clear_letter()
            
end
        end
    end
end
    state __COMPLETE__ begin
    end
end 
Delta hatte mir die Quest schonmal entbuggt.
Aber mir ist sie leider durch nen fehler abhanden gekommen.
Delta fals du das liest wärst du nochmal so nett?
Kann mir jemand die Quest entbuggen?
Sie zeigt alle Quests in einer an obwohl das nicht so sein soll.
Er counted die getöteten spieler im minus bereich o
Event150 is offline  
Old 08/06/2011, 01:36   #2973
 
elite*gold: 5
Join Date: Oct 2010
Posts: 1,692
Received Thanks: 1,772
Hätte eine Frage und zwar wie ich diese Quest hier:

PHP Code:
when kill with game.get_event_flag("kuerbis_drop") == and not npc.is_pc() begin
    local s
=number(1200)
    if 
== s then
        game
.drop_item(50095,1)
    
end
end 
So mache das ich erst ab einem bestimmten Level etwas droppe und ohne das ein Event sein muss. Sprich wie ein alternativdropp


___________________________________________
@Event150
vllt geht das so habe eine funktionierende einfach geändert

PHP Code:
quest player_kill1 begin
    state start begin
        when login with pc
.level >= 100 begin
            set_state
(player_kill1)
        
end
    end

    state player_kill1 begin
        when letter begin
            send_letter
("Töte Gegner aus anderen Reichen")
        
end

        when button 
or info begin
            say
("Es wird Zeit dass du zeigst")
            
say("was in dir steckt!")
            
say("Zeige es uns indem du 2000")
            
say("Spieler aus anderen Reichen tötest!")
            
say_reward("Töte 2000 andere Spieler aus anderen Reichen!")
            
say("")
            
pc.setqf("state"2000)
            
q.set_counter("kills"2000)
            
set_state (kill)
        
end
    end
      
        state kill begin
        when letter begin
            send_letter
("Töte Spieler")
        
end
        
        when button 
or info begin
            say_title
("Spieler:")
            
say_reward"Du musst noch ".." "..pc.getqf("state").."von 2000 töten")
            
say("")
        
end

        when kill begin
            
if npc.is_pc() and npc.empire != pc.empire then 
            local count 
pc.getqf("state") - 1
            
if count <= 2000 then
                pc
.setqf("state"count)
                
q.set_counter("kills", -count)
            
end
            
if count == 0 then
                say_title
("Du hast es geschafft!")
                
say("2000 Spieler aus anderen Reichen zu töten!")
                
say("Du erhälst für deine Mühen:")
                
say_reward("6.000.000 Yang")
                
say_reward("6.000.000 EXP")
                
pc.change_money(6000000)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710511)
                
pc.give_item2(710521)
                
pc.give_item2(250412)
                
pc.give_item2(250412)
                
pc.give_item2(250412)
                
pc.give_exp2(6000000)
                
notice_all("".. pc.get_name() .." hat soeben die PvP Quest abgeschlossen!")
                
notice_all("Sie haben Elite Rang 3 erhalten, Glückwunsch!")
                
clear_letter()
                
set_state(__COMPLETE__)

            
end
        end
    end
    end

    state __COMPLETE__ begin
    end
end 
DasKuchen is offline  
Old 08/06/2011, 01:38   #2974
 
.Delta's Avatar
 
elite*gold: 26
Join Date: Mar 2010
Posts: 3,765
Received Thanks: 2,661
PHP Code:
when kill with pc.get_level() >= LVL and not npc.is_pc() begin
    local s
=number(1200)
    if 
== s then
        game
.drop_item(50095,1)
    
end
end 
LVL durch das gewünschte lvl ersetzen
Aber dann würde ich das doch lieber in die common_drop_item.txt eintragen
.Delta is offline  
Thanks
1 User
Old 08/06/2011, 10:43   #2975
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2008
Posts: 35
Received Thanks: 6
Hi,

um es gleich vorweg zu nehmen die Quest ist nicht von mir.
Sie wurde schon auf Seite 194 publiziert, aber es wurde keine Lösung gepostet.
Könnte die jemand bitte korrigieren?

PHP Code:
quest anti_shop begin
    state start begin
        when 50200.
use begin
            
if pc.get_map_index == or pc.get_map_index == 21 or pc.get_map_index == 41 then
                set_state
"map1" )
            
end --If ende
        end 
--When ende
    end 
--State ende
    state map1 begin
        when enter begin
        say_title
("Bitte keine Läden auf Map1")
            
say("")
            
say("Wir haben eine Handelsmap,")
            
say(" bitte eröffne deine Läden dort")
            
say("")
            
say("Du erreichst diese über die Alte Dame")
            
say("")
            
say("Möchtest du jetzt dorthin teleportiert werden?")
        
local s select = ("Ja, gerne""Nein, ich laufe lieber")
            if 
== 1 then
                say
("Gute Entscheidung!")
                
say("Du wirst jetzt teleportiert")
                
wait()
                
pc.warp(95939762)
            else
                
say("Nagut wenn du meinst")
            return
            
end -- If ende
        end 
-- When ende
    end 
--State ende
end 
--Quest ende 
Fehler:
PHP Code:
QUEST anti_shop
STATE 
start
WHEN  
50200.use
STATE map1
WHEN  
enter
say_title 
"Bitte keine Läden auf Map1" )
say "" )
say "Wir haben eine Handelsmap," )
say " bitte eröffne deine Läden dort" )
say "" )
say "Du erreichst diese über die Alte Dame" )
say "" )
say "Möchtest du jetzt dorthin teleportiert werden?" )
local s select = ( "Ja, gerne" "Nein, ich laufe lieber" )
if 
== 1 then
say 
"Gute Entscheidung!" )
say "Du wirst jetzt teleportiert" )
wait ( )
pc warp 9593 9762 )
else
say "Nagut wenn du meinst" )
return
end

syntax error 
: [string "map1"]:9: `)' expected near `,'
antishop.quest:29:Abort trap (core dumped) 
deamoneye is offline  
Old 08/06/2011, 11:06   #2976
 
.Delta's Avatar
 
elite*gold: 26
Join Date: Mar 2010
Posts: 3,765
Received Thanks: 2,661
PHP Code:
quest anti_shop begin
    state start begin
        when 50200.
use with pc.get_map_index == or pc.get_map_index == 21 or pc.get_map_index == 41 begin
            say_title
("Bitte keine Läden auf Map1")
            
say("")
            
say("Wir haben eine Handelsmap,")
            
say(" bitte eröffne deine Läden dort")
            
say("")
            
say("Du erreichst diese über die Alte Dame")
            
say("")
            
say("Möchtest du jetzt dorthin teleportiert werden?")
            
local s select("Ja, gerne""Nein, ich laufe lieber")
            if 
== 1 then
                say
("Gute Entscheidung!")
                
say("Du wirst jetzt teleportiert")
                
wait()
                
pc.warp(959300976200)
            else
                
say("Nagut wenn du meinst")
                return
            
end -- If ende
        end 
-- When ende
    end 
--State ende
end 
--Quest ende 
.Delta is offline  
Old 08/06/2011, 11:49   #2977
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2008
Posts: 35
Received Thanks: 6
ok danke jetzt kommt kein Fehler mehr, aber wieso kann ich immer noch läden auf map1 aufmachen?
deamoneye is offline  
Old 08/06/2011, 12:48   #2978
 
elite*gold: 0
Join Date: Aug 2011
Posts: 3
Received Thanks: 0
hey. i translated marriage_manage.quest and put it back to hongkong/quest in filezilla
but when i made make.sh i got this error:
syntax error : [string "startpc . is_married ()"]:24 ')' expected (to close "(" at line 23( near 'local'
Any idea why?

PHP Code:
quest marriage_manage begin
state start begin
when oldwoman
.chat."I want to get married" with not pc.is_engaged_or_married() begin
if not npc.lock() then
say
("Good day")
say("You want to get married?")
return
end
if pc.level 25 then
say
("Unfortunately I have bad news..")
say("It looks like you can't")
say("get married before you")
say("reach level 25.")
say("")
say_reward("Come back when you've reached level 25.")
say("")
npc.unlock()
return
end

local m_ring_num 
pc.countitem(70301)
local m_has_ring m_ring_num 0
if not m_has_ring then
say
("You need to have a special item to get married.")
say("")
say_item("You need a"70301"")
say_reward("Come back when you have an engagement ring.")
say("")
npc.unlock()

return
end

local m_sex 
pc.get_sex()
if 
not marriage_manage.is_equip_wedding_dress() then
say
("You can;t get married now." )
say("You have to wear the necessary clothing to get married.")
say("")

if 
m_sex==0 then
say_item
("Clothing"marriage_manage.get_wedding_dress(pc.get_job()), "")
say_reward("Well...")
say_reward("One of you has no wedding dress")
else
say_item("Clothing"marriage_manage.get_wedding_dress(pc.get_job()), "")
say_reward("Well...")
say_reward("One of you has no wedding dress.")
end
say
("")
npc.unlock()
return
end

local NEED_MONEY 
1000000
if pc.get_money() < NEED_MONEY then
say
("Well...")
say("It seems that you don't have")
say("enough gold to get married.")
say("Come back when you have 1.000.000 Gold.")
say("")
say_reward(string.format("??¡ÓB?O????*n %d?U??"NEED_MONEY/10000))
say("")
npc.unlock()
return
end

say
("Old Lady:")
say("Now you have enough level"
say("to get married"
say("Who do you want to marry?"
say(""
say_reward("Bitte gib den Namen ein:")

local sname input()
if 
sname == "" then
say
("Old Lady:"
say("You must have no fear"
say("of getting married."
say("Come back when you've"
say("made the right decision."
say(""
npc.unlock()
return
end

local u_vid 
find_pc_by_name(sname)
local m_vid pc.get_vid()
if 
u_vid == 0 then
say
("Old Lady:"
say("Do you know the name?"
say("Well, come back when you"
say("know the correct name."
say(""
say_reward(string.format("%s similar name as"sname))
say("")
npc.unlock()
return
end

if not npc.is_near_vid(u_vid10then
say
("Old Lady:"
say("The person who you want to"
say("marry also should be here."
say("Find the person and"
say("then come back both here."
say("" 
say_reward(string.format("%s is the distance to"sname))
say("")
npc.unlock()
return
end

local old 
pc.select(u_vid)
local u_level pc.get_level()
local u_job pc.get_job()
local u_sex pc.get_sex()
local u_name pc.name
local u_gold 
pc.get_money()
local u_married pc.is_married()
local u_has_ring pc.countitem(70301) > 0
local u_wear 
marriage_manage.is_equip_wedding_dress()
pc.select(old)
local m_level pc.get_level()

if 
u_vid == m_vid then
say
("Old Lady:"
say("That's your own name."
say("")
say_reward("You cannot marry yourself.")
say("")
npc.unlock()
return
end

if u_sex == m_sex then
say
("Old Lady:"
say("I'm sorry but"
say("you can't marry someone"
say("of the same sex as you."
say(""
say_reward("No same-sex marriage possible.")
say("")
npc.unlock()
return
end

if u_married then
say
("Old Lady:"
say("Did you know that the"
say("person is still married?"
say("You should not be too hasty."
say("" 
say_reward(string.format("%s been married"sname))
say("")
npc.unlock()
return
end

if u_level 25 then
say
("Old Lady:"
say("The person hasn't passed the level."
say("requirement to marry."
say(""
say_reward("Ths person needs to reach")
say_reward("level 25 before he can marry")
say("")
npc.unlock()
return
end

if m_level u_level 15 or u_level m_level 15 then
say
("Old Lady:"
say("Your level difference is too high."
say(""
say_reward("Characters with more than 15 levels")
say_reward("difference can not marry")
say("")
npc.unlock()
return
end

if not u_has_ring then
if m_ring_num >= 2 then
say
("Old Lady:"
say("To get married you need"
say("a sign of love."
say("Come back when"
say("you have one."
else
say("Old Lady:"
say("Remember to wear a"
say("sign of love."
say(""
end

say_item
("As a sign of love, use ."70301"")
say_reward("The other person must also")
say_reward("have a sign of love.")
say("")
npc.unlock()
return
end

if not u_wear then
say 
("Old Lady:"
say ("You have no wedding clothes."
say ("It would be embarrassing to"
say ("marry with an armor."
say ("Come back when you've"
say ("dressed appropriately."
say(""
if 
u_sex==0 then
say_item
("Clothing"marriage_manage.get_wedding_dress(u_job), "")
say_reward("To get marriedm you need to")
say_reward("wear these clothes.")
else
say_item("Clothing"marriage_manage.get_wedding_dress(u_job), "")
say_reward("To get married, you need to")
say_reward("wear a wedding dress.")
end
say
("")
npc.unlock()
return
end


local ok_sign 
confirmu_vid"Willst du"..pc.name.. "heiraten?"30)
if 
ok_sign == CONFIRM_OK then
local m_name 
pc.name
if pc.get_gold()>=NEED_MONEY then
pc
.change_gold(-NEED_MONEY)

pc.removeitem(703011)
pc.give_item2(703021)
local old pc.select(u_vid)
pc.removeitem(703011)
pc.give_item2(703021)
pc.select(old)

say("Old Lady:"
say("We are now ready to organize"
say("the wedding."
say("To express my love for you I'm talking"
say("to you now from the Blessing."
say("The wedding will take place on"
say("The island of love."
say(""
say_reward("I send you now to the")
say_reward("island of love.")
say("")
wait()
setskin(NOWINDOW)
marriage.engage_to(u_vid)
end
else
say("Old Lady:"
say("Your partner wants to marry you."
say("A conversation will certainly"
say("help you."
say(""
say_reward("Your partener refused")
say_reward("to marry.")
end
say
("")
npc.unlock()
end
-- ?? ???? ???? ??? ??

when oldwoman.chat."The wedding" with pc.is_engaged() begin
say
("Well...")
say("Your spouse is not")
say("in your realm!!!")
say("")
wait()
setskin(NOWINDOW)
marriage.warp_to_my_marriage_map()
end


when 9011.chat
."Ehe anerkennen" with pc.is_engaged() and marriage.in_my_wedding() begin
if not npc.lock() then
say
("Well..")
say("Your spouse is already married")
say("or is not in your realm!!!")
say("")
return
end
say
("Sofern der Partner")
say("in einem anderen Reich ist,")
say("kann er es jederzeit ueber das Item")
say("kann er es jederzeit ueber das Item.")
say("Eine Scheidung kann den Ehepartner loesen.")

local sname input()
local u_vid find_pc_by_name(sname)
local m_vid pc.get_vid()

if 
u_vid == 0 then
say
("You are too weak to")
say("get married with")
say("your partener.")
say("")
say_reward(string.format("%s parallel to"sname))
say("")
npc.unlock()
return
end

if not npc.is_near_vid(u_vid10then
say
("Well..")
say("It's not possible to marry without")
say("both you being near")
say("")
say("")
say_reward(string.format("%s You have to move to"sname))
say("")
npc.unlock()
return
end

if u_vid == m_vid then
say
("Well...")
say("Your sex is the same.")
say("")
say_reward("You have to change your gender.")
say("")
npc.unlock()
return
end

if u_vid != marriage.find_married_vid() then
say
("Well...")
say("Your spouse is not ")
say("in the same map!")
say("")
npc.unlock()
return
end

local ok_sign 
confirm(u_vid"Will you marry "..pc.name.. " ??"30)
if 
ok_sign != CONFIRM_OK then
say
("Well...")
say("You want to get married,")
say("So it shall be!")
say("")
npc.unlock()
return
end
say
("Take with you this")
say("wedding ring")
say("")
marriage.set_to_marriage()

-- 
2005.04.12.??? ?? ?? ??
-----------------------------------------------
-- 
say("Here you have it!")
-- 
say("I wish you much success.")
-- 
marriage_manage.give_wedding_gift()
-- 
old pc.select(u_vid)
-- 
marriage_manage.give_wedding_gift()
-- 
pc.select(old)
say("")
say_reward("You have received a wedding ring.")
say("")
npc.unlock()
end

function give_wedding_gift()
local male_item = {710727107371074}
local female_item = {710697107071071}
if 
pc.get_sex() == MALE then
pc
.give_item2(male_item[number(13)], 1)
else
pc.give_item2(female_item[number(13)], 1)
end
end

-- ??? ???? ?? ????? ?? ??
-- ?? 
pc.is_married() and marriage.in_my_wedding()

-- ??? ?? ??? ??? ?? ????
when 9011.chat."Wedding music launch" with
(pc.is_engaged() or pc.is_married()) and
marriage.in_my_wedding() and
not marriage.wedding_is_playing_music() begin
marriage
.wedding_music(true"wedding.mp3")
setskin(NOWINDOW)
end
when 9011.chat
." Wedding music stop" with
(pc.is_engaged() or pc.is_married()) and
marriage.in_my_wedding() and
marriage.wedding_is_playing_music() begin
marriage
.wedding_music(false"default")
setskin(NOWINDOW)
end
when 9011.chat
."Change time of day to night" with
pc
.is_married() and
marriage.in_my_wedding() begin
marriage
.wedding_dark(true)
setskin(NOWINDOW)
end

when 9011.chat
."Snowfall start" with pc.is_married() and marriage.in_my_wedding() begin
marriage
.wedding_snow(true)
setskin(NOWINDOW)
end

when 9011.chat
."Wedding quit" with pc.is_married() and marriage.in_my_wedding() begin
if not npc.lock() then
say
("Wedding Planner:")
say("Want to stop the wedding now?")
say("")
return
end

say
("Wedding Planner:")
say("Do you really want to end the festival?")
say("")
local s select("Yes","No")
if 
== 1 then
local u_vid 
marriage.find_married_vid()
if 
u_vid == 0 then
say
("To stop the wedding, your")
say("partner must agree too")
say("Now that your partner is not here,")
say("I can't stop the wedding")
say("")
npc.unlock()
return
end
say
("Wedding Planner:")
say("To end the marriage, your")
say("partner must agree.")
say("I'm waiting for the answer...")
say("")
local ok_sign confirm(u_vid"Want to stop the wedding?"30)
if 
ok_sign == CONFIRM_OK then
marriage
.end_wedding() -- ??? ???? ??? ??.
else
say("Wedding Quit:")
say("The other person does not agree")
say("")
end

end

npc
.unlock()
end

-- ??? ???? ???? ??? ??
when 11000.chat."File for divorce" or
11002.chat." File for divorce" or
11004.chat." File for divorce" with pc.is_married() begin

if not marriage_manage.check_divorce_time() then
return
end

local u_vid 
marriage.find_married_vid()
if 
u_vid == or not npc.is_near_vid(u_vid10then
say
("Watchman of the village:")
say("Divorce is a very serious matter!")
say("If you want a divorce,")
say("your partner must be present.")
say("")
return
end

say
("Watchman of the village:")
say("The divorce will cost 500.000 Gold")
say("In addition, the other")
say("person must agree.")
say("Do you want to divorce?")
say("")

local MONEY_NEED_FOR_ONE 500000
local s 
select("Yes""No")

if 
== 1 then
local m_enough_money 
pc.gold MONEY_NEED_FOR_ONE
local m_have_ring 
pc.countitem(70302) > 0

local old 
pc.select(u_vid)
local u_enough_money pc.gold MONEY_NEED_FOR_ONE
local u_have_ring 
pc.countitem(70302) > 0
pc
.select(old)

if 
not m_have_ring then
say
("You have to bring the wedding ring.")
return;
end
if not u_have_ring then
say
("The other person must also")
say("bring the wedding ring.")
return;
end

if not m_enough_money then
say
("Watchman of the village:")
say("You do not have enough gold to divorce.")
say("")
say_reward(string.format("Divorce costs %dvon"MONEY_NEED_FOR_ONE/10000))
say("")
return;
end
if not u_enough_money then
say
("Watchman of the village:")
say("The other person does not have enough Gold.")
say("")
say_reward("You both have to pay 500.000 Gold")
say_reward("to be able to get divorced.")
say("")
return;
end

say
("Divorce is a really painful")
say("thing. Do you really want")
say("to divorce?")
say("")

local c=select("Yes""No")
if 
== c then
say_pc_name
()
say("I want a divorce, that's")
say("my decision.")
say("")
wait()
say("Watchman of the village:")
say("You are two people who do not want")
say("to stay together, you want to")
say("enjoy your lives.")
say("")
say_reward("Ill end the marriage with a divorce.")
say("")
return
end

local ok_sign 
confirm(u_vidpc.name.." Do you want a divorce?"30)
if 
ok_sign == CONFIRM_OK then

local m_enough_money 
pc.gold MONEY_NEED_FOR_ONE
local m_have_ring 
pc.countitem(70302) > 0

local old 
pc.select(u_vid)
local u_enough_money pc.gold MONEY_NEED_FOR_ONE
local u_have_ring 
pc.countitem(70302) > 0
pc
.select(old)

if 
m_have_ring and m_enough_money and u_have_ring and u_enough_money then
pc
.removeitem(703021)
pc.change_money(-MONEY_NEED_FOR_ONE)

local old pc.select(u_vid)
pc.removeitem(703021)
pc.change_money(-MONEY_NEED_FOR_ONE)
pc.select(old)

say("Watchman of the village:")
say("The divorce was successful.")
say("You are two different people,")
say("and that cannot be changed")
say("")
say_reward("Divorce completed successfully!")
say("")
marriage.remove()
else
say("Watchman of the village:")
say("An error has occured.")
say("I could not divorce you.")
say("Try again later.")
say("")
say_reward("Divorce failed.")
say("")
end
else
say("Watchman of the village:")
say("The other person does not agree.")
say("It is best to talk about")
say("this matter.")
say("")
say_reward("The divorce was aborted.")
say("")
end
end
end

when 11000.chat
."Submit wedding ring" or
11002.chat." Submit wedding ring" or
11004.chat." Submit wedding ring" with
not pc
.is_married() and
pc.count_item(70302)>0
begin
say
("Watchman of the village:")
say("You will quickly forget")
say("the bad memories.")
say("")
say_reward("The wedding ring was successfully removed.")
pc.remove_item(70302)
end

when 11000.chat
." One side divorce" or
11002.chat." One side divorce" or
11004.chat." One side divorce" with pc.is_married() begin

if not marriage_manage.check_divorce_time() then
return
end

say
("Watchman of the village:")
say("The one-side divorce will cost you 1.000.000 Gold")
say("Do you want to continue?")
say("")

local s select("Yes""This is too much for me.")

local NEED_MONEY 1000000
if == 2 then
return
end

if pc.money NEED_MONEY then
say
("Watchman of the village:")
say("You don't have enough gold.")
say("Divorce is expensive.")
say("Come back when you've saved enough.")
say("")
return
end

say
("Watchman of the village:")
say("Do you really want a divorce")
say("Have you considered it well?"
local c select("I want a divorce!""Nevermind.")

if 
== 2 then
say
("Watchman of the village:")
say("This is the right decision.")
say("Enjoy your life.")
say("Not always both have the same opinions.")
say("")
say_reward("The divorce was aborted.")
say("")
return
end

pc
.removeitem(703021)
pc.change_gold(-NEED_MONEY)

marriage.remove()

say("Watchman of the village:")
say("Since you have not understood my advice,")
say("you are now divorced.")
say("I hope you're happy now.")
say("")
say_reward("The one-side divorce was successful.")
say("")
end

-- ??? ?? ??
when oldwoman.chat."Liste der Hochzeiten" with not pc.is_engaged() begin
local t 
marriage.get_wedding_list()
if 
table.getn(t) == 0 then
say
("Theres no weddings at the moment.")
say("")
else
-- 
chat(table.getn(t))
local wedding_names = {}
table.foreachi(t, function(npwedding_names[n] = p[3].."and "..p[4].." wedding" end)
wedding_names[table.getn(t)+1] = locale.confirm
local s 
select_table(wedding_names)

if 
!= table.getn(wedding_namesthen
marriage
.join_wedding(t[s][1], t[s][2])
end
end
end
when 9011.click with not pc
.is_engaged() and not pc.is_married() begin
say
("Wedding Planner:")
say("We all came here to celebrate ")
say("this wedding.")
say("Hope you enjoy and may the couple be blessed.")
say("")
end

function check_divorce_time()

local DIVORCE_LIMIT_TIME 86400

if is_test_server() then
DIVORCE_LIMIT_TIME 
60
end

if marriage.get_married_time() < DIVORCE_LIMIT_TIME then
say
("Wedding Planner:")
say("Now enough is celebrated!")
say("All out of here!")
say("")
return 
false
end

return true
end

-- ?? ??? ?? ???? ??? ??
-- ?? ?? : 
pc.is_engaged_or_married()
function 
is_equip_wedding_dress()
local a pc.get_armor()
return 
>= 11901 and <= 11904
end
function get_wedding_dress(pc_job)
if 
0==pc_job then
return 11901
elseif 1==pc_job then
return 11903
elseif 2==pc_job then
return 11902
elseif 3==pc_job then
return 11904
else
return 
0;
end
end
end
end 
stbunk is offline  
Old 08/06/2011, 13:14   #2979
 
F4m0uZStYle's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2011
Posts: 284
Received Thanks: 87
PHP Code:
quest teufelsrun begin
state start begin
        when 30121.chat
."Gezeitenrun" with pc.get_level() >= 100 begin 
            say_title
("Surageist")
            
say("Hoho")
            
say("Fremder,willst du wirklich in diesen Dungeon eintretten?")
            
say("Dieser Dungeon is voller Kälte,Wärme und sehr sehr")
            
say("Sandig,ob du hier wieder lebend heraus kommst.")
            
say("Is eine gute frage.")
            
say("Willst du immernoch eintretten?")
            
say("Ich habe dir ja nu ein einblick in diesen")
            
say("Dungeon erzählt.")
            
say_reward("Soll ich dich zum Gezeitenrun teleportieren?")
            
            
local s select("Ja""Nein")
                if 
== 1 then
                    pc
.warp(474747474747)
                else
                    return
                
end
        end
        
        when 11505.kill with pc
.get_map_index()==225 begin
            local jump1 
number(120)
            if 
jump1<=10 then
                chat
("Das muss die Wegkarte sein..")
                
chat("Bringe ihn zum Kriegergeist.")
                
game.drop_item(279881)
            else
                
chat("An diesem Metin war keine Wegkarte..")
            
end
        end
        
        when 30122.chat
."Wegkarte" begin
        
            
if pc.count_item(27988)>=1 then
                say
("Du hast eine Wegkarte gefunden?!")
                
say("Lass mal sehen!")
                
pc.removeitem("27988"1)
                
wait()
                
say("Okay.wie ich es befürchtet hatte.")
                
say("Auf der Karte is nur ein Weg zum anderern Teil des Dungeons.")
                
say("Ich werde euch nun dahin bringen.")
                
wait()                
                
d.new_jump_all(226484848484848)
                
d.setf("gezeitenlevel"1)
            else
                
say("Ich habe gehört, dass man an den Metinsteine,")
                
say("hier in der Umgebung eine Wegkarte finden kann,")
                
say("wenn man sie zerstört. Wenn du mir solch eine")
                
say("Wegkarte bringen könntest, könnte ich dich in dem weiteren Teil")
                
say("zum Dungeonende bringen.")
            
end
        end
        
        when login with pc
.in_dungeon() and d.getf("gezeitenlevel") == 1 begin
            
--------------------------------------------------------------------------------------------
                
local vid d.spawn_mob(11510300182)
                
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten1.txt")
                
d.set_unique("real"vid)
                
d.setf("gezeitenlevel"1)
                
d.notice("Was wird wohl nu kommen.");
            
        
end
        
        when 11505.kill with pc
.get_map_index()==226 begin
            local jump1 
number(120)
            if 
jump1<=10 then
                chat
("Das muss die Wegkarte sein..")
                
chat("Bringe ihn zum Kriegergeist.")
                
game.drop_item(222221)
            else
                
chat("An diesem Metin war keine Wegkarte..")
            
end
        end
        
        when 30122.chat
."Wegkarte 2" begin
        
            
if pc.count_item(22222)>=1 then
                say
("Ach ihr seids wieder.und wie ich sehe hast du")
                
say("wieder eine weitere Wegkarte gefunden.")
                
say("Lass mal sehen!")
                
pc.removeitem("22222"1)
                
wait()
                
say("Okay.wie ich es befürchtet hatte.")
                
say("Auf der weiteren Karte is nur ein Weg zum anderern Teil des Dungeons.")
                
say("Ich werde euch nun dahin bringen.")
                
wait()                
                
d.new_jump_all(226484848484848)
            else
                
say("Ich habe gehört, dass man bei den Mobs,")
                
say("hier in der Umgebung eine weitere Wegkarte finden kann.")
                
say("Wenn du mir solch eine")
                
say("Wegkarte bringen könntest, könnte ich dich")
                
say("zum weiteren Dungeonende bringen.")
            
end
            
            when 11505.kill with pc
.get_map_index()==224 begin
            local jump1 
number(120)
            if 
jump1<=10 then
                chat
("Das muss die Wegkarte sein..")
                
chat("Bringe ihn zum Kriegergeist.")
                
game.drop_item(222231)
            else
                
chat("An diesem Metin war keine Wegkarte..")
            
end
        end
        
        when 30122.chat
."Wegkarte 3" begin
        
            
if pc.count_item(22223)>=1 then
                say
("Ach ihr seids wieder.und wie ich sehe hast du")
                
say("wieder eine weitere Wegkarte gefunden.")
                
say("Lass mal sehen!")
                
pc.removeitem("22223"1)
                
wait()
                
say("Okay.wie ich es befürchtet hatte.")
                
say("Auf der weiteren Karte is nur ein Weg zum anderern Teil des Dungeons.")
                
say("Ich werde euch nun dahin bringen.")
                
wait()                
                
d.new_jump_all(224464646464646)
            else
                
say("Ich habe gehört, dass man bei den Mobs,")
                
say("hier in der Umgebung eine weitere Wegkarte finden kann.")
                
say("Wenn du mir solch eine")
                
say("Wegkarte bringen könntest, könnte ich dich")
                
say("zum weiteren Dungeonende bringen.")
                
timer("gezeiten_jump2"2)    
            
end
            
            when gezeiten_jump2
.timer begin
                d
.regen_file("data/dungeon/dd_regen4.txt")
                
d.spawn_mob(301011241250)
                
d.spawn_mob(301011246242)
                
d.spawn_mob(301011255243)
                
d.spawn_mob(301011259250)
                
d.spawn_mob(301011254258)
                
d.spawn_mob(301011246258)
                
d.setf("gezeitenstone_count"6)
                
timer('gezeitenstone1'300)
                
d.notice("Um das Portal zum Roten Drache zu aktivieren, müssen");
                
d.notice("die alten Siegel zerstört werden. Ihr habt nur 20 Minuten,");
                
d.notice("um alle 6 Siegel zu öffnen.");    
        
end
        
        when gezeitenstone1
.timer begin
            d
.notice("Verbleibende Zeit: 15 Minuten")
            
timer('gezeitenstone2'300)
        
end

        when gezeitenstone2
.timer begin
            d
.notice("Verbleibende Zeit: 10 Minuten")
            
timer('gezeitenstone3'300)
        
end

        when gezeitenstone3
.timer begin
            d
.notice("Verbleibende Zeit: 5 Minuten")
            
timer('gezeitenstone4'300)
        
end

        when gezeitenstone4
.timer begin
            d
.notice("Die Zeit ist abgelaufen")
            
d.notice("Ihr werdet nun nach draußen teleportiert")
            
d.exit_all()
        
end
        
        when 2542.kill with pc
.in_dungeon() and d.getf("gezeitenlevel") == 6 begin
            local KILL_COUNT_FOR_DROP_DEVIL_KEY 
15
            local n 
=d.getf("count") + 1
            d
.setf("count"n
            
            if 
== KILL_COUNT_FOR_DROP_DEVIL_KEY then
                game
.drop_item(500841)
                
d.setf("count"0)
            
end
        end
    
        when 21579.take with item
.vnum == 50084 and d.getf("gezeitenlevel") == 6 begin
            npc
.purge()
            
item.remove()
            
d.setf("gezeitenstone_count"d.getf("gezeitenstone_count") - 1)
            if 
d.getf("gezeitenstone_count") <= 0 then
                d
.setf("devillevel"7)
                    -- 
Setzt die Timer von der Vorletzen EBENE auf 800000 Sec.
                    -- 
Um das nachträgliche herausfliegen zu vermeiden.
                    
timer('gezeitenstone1'800000)
                    
timer('gezeitenstone2'800000)
                    
timer('gezeitenstone3'800000)
                    
timer('gezeitenstone4'800000)
                    --------------------------------------------------------
                
d.notice("Ihr habt alle alten Siegel geöffnet.")
                
d.notice("Das Portal zum Roten Drache hat sich geöffnet.")
                
timer("gezeiten_nexttimer"3)
            else
                
d.notice("Es verbleibt eine Anzahl von "..d.getf("gezeitenstone_count").." Siegeln")
            
end
        end
        
        when gezeiten_nexttimer
.timer begin
            d
.jump_all(437412740)
            -- 
Firstspawn !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss1.txt")
            ------------------
            
timer("gezeiten_bosstimer1"60)
        
end
        
        when gezeiten_bosstimer1
.timer begin
            
-- 2. Spawn !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss2.txt")
            ------------------
            
timer("gezeiten_bosstimer2"60)
        
end
    
        when gezeiten_bosstimer2
.timer begin
            
-- 3. Spawn !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss3.txt")
            ------------------
            
timer("gezeiten_bosstimer3"60)
        
end
        
        when gezeiten_bosstimer3
.timer begin
            
-- 4. Spawn !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss4.txt")
            ------------------
            
timer("gezeiten_bosstimer4"60)
        
end
        
        when gezeiten_bosstimer4
.timer begin
            
-- 5. Spawn !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss5.txt")
            ------------------
            
timer("gezeiten_bosstimer5"60)
        
end
        
        when gezeiten_bosstimer5
.timer begin
            
-- 6. Spawn !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss6.txt")
            ------------------
            
timer("gezeiten_bosstimer_last"60)
        
end
        
        when gezeiten_bosstimer_last
.timer begin
            
-- Endspawn mit Drache !!!
            
d.regen_file("data/dungeon/gezeiten_boss7.txt")
            
local vid d.spawn_mob(25251302708)
            
d.set_unique("real"vid)
            ------------------
        
end
        
        when 2525.kill with pc
.in_dungeon() begin
            
if d.is_unique_dead("real"then
                d
.setf("devillevel"0)
                
notice_all("".. pc.get_name() .." hat den Zombiekönig bezwungen!!!")
                
d.notice("Ihr habt den Zombiekönig, den Wächter des gezeitenruns besiegt.");
                
d.notice("Ihr werdet in 20 Sekunden zurück zum Anfang teleportiert..");
                
timer("gezeiten_escapetimer"20)
            
end
        end
        
        when gezeiten_escapetimer
.timer begin
            d
.exit_all()
        
end
    
    end
end 


Fehler:
Attached Images
File Type: jpg VBOX Fehler.jpg (75.6 KB, 19 views)
F4m0uZStYle is offline  
Old 08/06/2011, 18:13   #2980
 
.Stefan's Avatar
 
elite*gold: 12
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,621
Received Thanks: 1,239
Hallo com ,

habe hier die Quest des Wandelzabers die nicht funktioniert .

Type des items liegt auf 18 , doch beim anklicken passiert leider nichts

Hier die quest .

change_sex.quest

PHP Code:
quest item_change_sex begin
state start begin
when 71048.
use begin
if pc.get_level() < 50 then
say_title
("Umwandlungsrolle")
say_reward("Du musst Level 50 sein!")
return;
end

if pc.is_engaged() then
say_title
("Umwandlungsrolle")
say_reward("Du kannst dein Geschlecht nicht wechseln")
return;
end

if pc.is_married() then
say_title
("Umwandlungsrolle")
say_reward("Du musst dich scheiden um dein Geschlecht zu wechseln!")
return;
end

if pc.is_polymorphed() then
say_title
("Umwandlungsrolle")
say_reward("Du kannst dein Geschlecht nicht wechseln, wenn du verwandelt bist!")
say("")
return;
end

if get_time() < pc.getqf("next_time"then
say_title
("Umwandlungsrolle")
say_reward("Du musst noch warten,")
say_reward("bis du das nächste mal dein Geschlecht wechseln kannst!")
say("")
return;
end
say_title
("Umwandlungsrolle")
say("Du willst dein Geschlecht wechseln?")
say("")
local s=select("Ja","Nö")
if 
1==s then
say
("Bist du dir GANZ sicher?")
say("")
local s2=select("Ja","Nö")
if 
1==s2 then
say
("Ok ich werde dein Geschlecht wechseln...")
say_reward("Relog damit die Änderung aktiv wird")
say("")
pc.remove_item(71048,1)
pc.setqf("next_time"get_time() + 86400 3)
pc.change_sex()
local m_sex pc.get_sex()
if 
m_sex == 0 then
char_log
(0"CHANGE_SEX""F -> M")
else
char_log(0"CHANGE_SEX""M -> F")
end
end
elseif 2==s then
say
("Dann halt nicht")
end
end
end
end 
.Stefan is offline  
Old 08/06/2011, 19:58   #2981
 
Sp0ngeb0b ist cool's Avatar
 
elite*gold: 15
Join Date: Sep 2010
Posts: 844
Received Thanks: 975
@Stfean: Hmm probiers mal so:
PHP Code:
quest item_change_sex begin
    state start begin
        when 71048.
use begin
            
if pc.get_level() < 50 then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du musst Level 50 sein!")

            elseif 
pc.is_engaged() then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du kannst dein Geschlecht nicht wechseln")

            elseif 
pc.is_married() then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du musst dich scheiden um dein Geschlecht zu wechseln!")

            elseif 
pc.is_polymorphed() then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du kannst dein Geschlecht nicht wechseln, wenn du verwandelt bist!")
                
say("")

            elseif 
get_time() < pc.getqf("next_time"then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du musst noch warten,")
                
say_reward("bis du das nächste mal dein Geschlecht wechseln kannst!")
                
say("")
                return
            
end
            
            
else    
                
say_title("Umwandlungsrolle")
                
say("Du willst dein Geschlecht wechseln?")
                
say("")
                
local s=select("Ja","Nö")
                    if 
s==1 then
                        say
("Bist du dir GANZ sicher?")
                        
say("")
                        
local s2=select("Ja","Nö")
                        if 
s2==1 then
                            say
("Ok ich werde dein Geschlecht wechseln...")
                            
say_reward("Relog damit die Änderung aktiv wird")
                            
say("")
                            
pc.remove_item(71048,1)
                            
pc.setqf("next_time"get_time() + 86400 3)
                            
pc.change_sex()
                            
local m_sex pc.get_sex()
                            if 
m_sex == 0 then
                                char_log
(0"CHANGE_SEX""F -> M")
                            else
                                
char_log(0"CHANGE_SEX""M -> F")
                            
end
                        end
                            
elseif s==2 then
                                say
("Dann halt nicht")
                                return
                            
end
                            
                            
elseif s2==2 then
                                say
("Dann halt nicht")
                                return
                            
end    
                    end    
        end
    end
end 
Ich weiß nicht, ob man unter jedem elseif ein return setzen muss..deshalb: fals das erste nicht funktioniert, probier das :
PHP Code:
quest item_change_sex begin
    state start begin
        when 71048.
use begin
            
if pc.get_level() < 50 then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du musst Level 50 sein!")
                return
            

            elseif 
pc.is_engaged() then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du kannst dein Geschlecht nicht wechseln")
                return
            

            elseif 
pc.is_married() then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du musst dich scheiden um dein Geschlecht zu wechseln!")
                return
            

            elseif 
pc.is_polymorphed() then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du kannst dein Geschlecht nicht wechseln, wenn du verwandelt bist!")
                
say("")
                return
            

            elseif 
get_time() < pc.getqf("next_time"then
                say_title
("Umwandlungsrolle")
                
say_reward("Du musst noch warten,")
                
say_reward("bis du das nächste mal dein Geschlecht wechseln kannst!")
                
say("")
                return
            
end
            
            
else    
                
say_title("Umwandlungsrolle")
                
say("Du willst dein Geschlecht wechseln?")
                
say("")
                
local s=select("Ja","Nö")
                    if 
s==1 then
                        say
("Bist du dir GANZ sicher?")
                        
say("")
                        
local s2=select("Ja","Nö")
                        if 
s2==1 then
                            say
("Ok ich werde dein Geschlecht wechseln...")
                            
say_reward("Relog damit die Änderung aktiv wird")
                            
say("")
                            
pc.remove_item(71048,1)
                            
pc.setqf("next_time"get_time() + 86400 3)
                            
pc.change_sex()
                            
local m_sex pc.get_sex()
                            if 
m_sex == 0 then
                                char_log
(0"CHANGE_SEX""F -> M")
                            else
                                
char_log(0"CHANGE_SEX""M -> F")
                            
end
                        end
                            
elseif s==2 then
                                say
("Dann halt nicht")
                                return
                            
end
                            
                            
elseif s2==2 then
                                say
("Dann halt nicht")
                                return
                            
end    
                    end    
        end
    end
end 
Du siehst ja die unterschiede...einmal hat jdes elseif ein return bekommen und das andere mal kommt nur unter das letze elseif ein return..versuch erst die erste quest und falls sie nicht geht eben die 2. und wenn beide nicht gehen melde dich nochmal

mfg sp0nge
Sp0ngeb0b ist cool is offline  
Thanks
1 User
Old 08/06/2011, 20:07   #2982
 
Brodan's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Sep 2009
Posts: 154
Received Thanks: 8
Guten Abend,

ich hätte mal wieder eine Quest die korrigiert werden müsste, finde zwar selbst keinen Fehler, aber der NPC lässt sich seit dieser Änderung nicht mehr anklicken.

Die Quest vor der Änderung:

Und hier die Quest nach der Änderung:


Hoffe jemand findet den Fehler.
(Der OnClick des Npc's steht nach wie vor auf 2)

Mfg
Brodan is offline  
Old 08/07/2011, 01:58   #2983
 
Sp0ngeb0b ist cool's Avatar
 
elite*gold: 15
Join Date: Sep 2010
Posts: 844
Received Thanks: 975
PHP Code:
quest event_map begin
    state start begin
        when 20087.chat
."Tal von Gorgaroth" begin
            say_title
(""..mob_name(20087)..":")
            
say("")
            
say("Du möchtest also, dass ich dich ")
            
say("in das Tal von Gorgaroth bringe?")
            
say("")
            
say("In diesem Tal knistert der Boden förmlich vor")
            
say("finsterer Energie.")
            
say("alle paar Sekunden stürzt dort ein Metin-Stein ab")
            
say("und entläd seine Kräfte im Boden.")
            
say("")
            
say("Soll ich dich dort hin führen?")
            
when pc.get_level() > 74 then
                local s 
select("Ja, ich bitte dich darum!","Nein, blos nicht.")
                if 
== 1 then
                    
if pc.count_item(30191) < 1 then
                        say_title
(mob_name(20087))
                        
say("")
                        
say("Du besitzt keinen Blutstein.")
                        
say("Ich kann keine Anfänger ins Tal von Gorgaroth")
                        
say("bringen!")
                        return
                    
end
                    
                    
if pc.get_level() < 74 then
                        say_title
(""..mob_name(20087)..":")
                        
say("")
                        
say("Ich würde dich sehr gerne dort hin bringen,")
                        
say("allerdings bist du noch zu schwach!")
                        
say("Komm wieder wenn du mindestens Lv.75 erreicht hast.")
                        return
                    
end
                    
                
else
                    
pc.remove_item(301911)
                    
wait()
                    
pc.warp(9610012200)
                
end    
                
                
elseif == 2 then
                    
return
                
end
            end    
        end
    end
end 
Hatte gerade Probleme mit dem else
müsste gehen, falls nicht, meld dich nochmal
ist gerade etwas spät und so

mfg sp0nge
Sp0ngeb0b ist cool is offline  
Thanks
1 User
Old 08/07/2011, 02:31   #2984
 
Staubkornツ's Avatar
 
elite*gold: 20
Join Date: Feb 2010
Posts: 321
Received Thanks: 706
Die Quest:
PHP Code:
quest shop begin 
    state start begin 
        when 71049.
use begin
            
if pc.get_map_index()==and pc.get_map_index()==21 and pc.get_map_index()==41 then  
            pc
.warp(koords,koords
        
end 
    end 
end 
Es passiert nichts beim anklicken des Bündels.
Folgender Fehler bei sh make:
test.quest:8:Abort trap (core dumped)
Staubkornツ is offline  
Old 08/07/2011, 04:01   #2985
 
Kriegergeist^^'s Avatar
 
elite*gold: 60
Join Date: Jul 2010
Posts: 771
Received Thanks: 439
PHP Code:
quest shop begin 
    state start begin 
        when 71049.
use begin
            
if pc.get_map_index()==and pc.get_map_index()==21 and pc.get_map_index()==41 then  
            pc
.warp(koords,koords
        else
        
end 
    end 
end 
glaube das müsst gehen, wen nicht, mach einfach noch ein end dran.

MfG
Kriegergeist^^
Kriegergeist^^ is offline  
Reply




All times are GMT +1. The time now is 22:26.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2025 elitepvpers All Rights Reserved.