Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 01:50

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Diablo III - Error 82 - Fix

Closed Thread

Old 06/15/2012, 19:08   #406

elite*gold: 0
Received Thanks: 0
omg TuT von yehowah ist nicht sehr einfach.
Wäre nice wenn das jemand mal für die nicht so ganz schlauen machen würde (da ich leicht überfordert bin ).

konserlux is offline  
Old 06/15/2012, 21:02   #407

Received Thanks: 8
Ich bin im Moment nicht @home, und BlehMe hat mich ja korrigiert mit meiner Vermutung. Ich bin ab Montag erst wieder daheim um mein eigenes Tutorial durchzuführen. Entweder hat BlehMe der die eig. Idee hatte eine VM hochgeladen und ein Tutorial gemacht oder ich werde es im Lauf der nächsten Woche machen.

grüße

yehowah is offline  
Thanks
2 Users
Old 06/16/2012, 10:01   #408

Ich werd mich mal schlau machen, evtl gibt es ne möglichkeit nem dd-wrt fähigen router die Paket-Modifikation beizubringen. sind ja im Prinzip Linux-Kisten mit der möglichkeit alle möglichen Netzwerkmodule nachzuladen.

Elegant wär's schon, dann kann man im Prinzip Russische keys mit nem TP-Link 1043ND oder so nem Netgear o.Ä erwerben, und die kosten dann zusammen weniger als ne neue EU lizenz
tilmaen is offline  
Old 06/16/2012, 14:38   #409

Received Thanks: 37
Eine Alpha(!) Version der VM auf Basis von Ubuntu habe ich nun fertig. Da es sich um eine fruehe Version handelt, ist noch etwas breiter um die Hueften ist (1,3GB entpackt, ~500MB gepackt) und die Konfiguration benoetigt ein paar Schritte auf Seiten von VMWare und dem Spielclient. Nun suche ich jemanden, mit dessen Hilfe ich die VM auf einem anderen System testen kann. Wer Lust hat diese Loesung bei sich auszuprobieren um mir mir weiter daran zu arbeiten, kann sich gern per PM bei mir melden. Folgende Sachen waeren fuer die ganze Geschichte hilfreich:
- du hast den VMplayer in der neusten Version und weisst wie man ihn bedient
- du kannst Linux nicht nur buchstabieren, sondern kennst dich auch etwas mit den Grundeinstellungen aus, im Besonderen Netzwerkstuff
- du bist nicht sofort nach fuenf Fehlversuchen demotiviert und gibst auf
- du hast nicht vor, die VM sofort ueberall zu sharen (wie bereits gesagt, sie befindet sich in der Alpha und ist fuer die Arbeit die sie leistet viel zu overpowered)
- du hast Skype, eine Tastatur bzw. kannst chatten
- Teamviewer waer praktisch, falls man irgendwelche Dinge per direkten Zugriff regeln muss

Bis Montag bin ich eher weniger am Rechner, kann also sein das es etwas dauert mit der Rueckmeldung.

BlehMe is offline  
Thanks
2 Users
Old 06/16/2012, 15:47   #410

ich wuerde ne andere distro nehmen als ubuntu. Eine die auch auf debian basiert. gibt hier ne schöne auflistung -> Lightweight Linux distribution - Wikipedia, the free encyclopedia

antix ist interessant core hat nur 128 mb. jetzt knallste da noch dein netzwerk driver mit rein und dein script dann biste unter 200 mb. und ebenso res schonend, da man ja kein interface braucht, also auch kein X . command line ftw. Als VM würde VirtualBox empfehlen 1. weil kostenlos 2. weils auf allen system läuft und somit für mac '/ win / linux ne lösung da wäre

grüße
yehowah is offline  
Old 06/16/2012, 16:53   #411

Received Thanks: 2
**** you guys are over complicating things... installing a VM and redirecting network flow? rofl

check out the other topic for a definitive (and easier) fix.

Fix for Error 81/82/83/84
necr0potenc3 is offline  
Old 06/16/2012, 18:34   #412

sorry necro but our methods are very more secure as injecting the process *rolleyes*... and our VM ware solution is fully undetectable to warden.... so we don t need another unsec solution thx

i checked ur source code it's win solution only cauze u used winapi. The VM Ware Solution is for all systems. And process injection is fully detectable by warden. Keep this in Mind. Sure u ve found one, we discuss this 20 pages earlier, but it won't help. I don't use ur Solution, but thx for sharing with us

gz
yehowah is offline  
Old 06/16/2012, 19:14   #413

Received Thanks: 2
yehowah your VM solution is no more secure than any other, also, hate to bust your *****, but it's not undetectable as you like to think. its just messy and overcomplicated.

there are several misconceptions about Warden, two of which is that it detects injections processes or function detours. that's not how Warden works, there are several "legal" applications that are based on process injection and functions detours, Fraps being the most common.

Warden is far more complicated.

Warden is actually based on a series of pattern detections, all of them remotely scripted. for this particular fix to error 81, Warden can simply compare the memory loaded version of any localized file to the locale response the client sent to Blizzard. if you have a enUS file loaded and your client said to Blizzard "heyy I'm playing in ruRU!" that is enough for detection of adultered content.
necr0potenc3 is offline  
Old 06/16/2012, 20:08   #414

Received Thanks: 27
yep true but how much % will blizz. ban for a language hack or language fix... i cant realy believe that..anyway i dont risk a ban and loose account only using a language hack..thats not worth
or you can say its 100% secure
shuuky is offline  
Old 06/16/2012, 20:29   #415

Quote:
Originally Posted by shuuky View Post
yep true but how much % will blizz. ban for a language hack or language fix... i cant realy believe that..anyway i dont risk a ban and loose account only using a language hack..thats not worth
or you can say its 100% secure
I seriously doubt that blizzard will ban anyone for using this fix, since this is blizzard's fault in the first place, but we never know what to expect from them.
icantbelive is offline  
Old 06/16/2012, 20:32   #416

I'll wait for a good VM image and some good instructions
Jozer is offline  
Old 06/16/2012, 20:38   #417

Received Thanks: 3
I'm not sure about that.
People used modified files to play sc2 in other languages and didn't get banned for that only because they paid for the 2 languages. That's exactly what Blizzard want us to do now for D3...

It's ******* disgusting that we have to bypass an anticheat protection just to play a legitimately paid game...

yehowah> i don't know if you saw this but maybe VM and sandboxing isn't that helpfull with warden
ron_paul is offline  
Old 06/17/2012, 00:12   #418

sandboxing /= Vm! Vm -> Man in the middle. A sandbox works in the environment same as D3 and injects the same process and files. so its completly different from our Vm ware idea.

some picture about networking

PC->Router->WWW

Sandboxing, Injection, file modifying ( also warden )
-|-----------------
PC->Router->WWW

BlehMe's idea:
Man-in-the-Middle-Attack ( Warden won't notice this ) or VM-Ware-Solution ( you won't need a VM u can also modify the Traffic with some Custom Router Firmware )
-------|-----------
PC->Router->WWW
yehowah is offline  
Thanks
1 User
Old 06/17/2012, 06:43   #419

Quote:
Originally Posted by yehowah View Post
sandboxing /= Vm! Vm -> Man in the middle. A sandbox works in the environment same as D3 and injects the same process and files. so its completly different from our Vm ware idea.

some picture about networking

PC->Router->WWW

Sandboxing, Injection, file modifying ( also warden )
-|-----------------
PC->Router->WWW

BlehMe's idea:
Man-in-the-Middle-Attack ( Warden won't notice this ) or VM-Ware-Solution ( you won't need a VM u can also modify the Traffic with some Custom Router Firmware )
-------|-----------
PC->Router->WWW
Does it work already? Is it confirmed to work? Some in-depth tutorial will be much appreciated.
nanatsuno is offline  
Old 06/17/2012, 06:59   #420

Thanks for all the hard work,

BlehMe: Before releasing a ready VM image Can someone tell us the method for this. Step by step. For those who are used to tinkering with system/vm and network.

yehowah: You didnt use it right? You are just thinking loud? If you have, can you tell us the exact methods for VM or router tricks (I have Cisco X3000)

babolat5 is offline  
Closed Thread

« Previous Thread | Next Thread »