Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 01:49

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Diablo III - Error 82 - Fix

Closed Thread

Old 06/14/2012, 18:20   #391

elite*gold: 0
Received Thanks: 0
@ BlehMe

Genial die Idee, eine VM die als Router dient und alle 64 65er "deDE" Packete in russki Pakete austauscht. Da sieht man jetzt wirklich gar nix mehr von aussen.
Aber wie gesagt WPE injectetd nicht irgend eine Datei von D3 sondern, leitet nur den Netzwerk traffic von der D3.exe über sich um und tauscht die Pakete die im filter eingetragen sind um sonst nix.
Also eigentlich auch mehr als sicher, vor allem wen WPE als solches nicht mehr sichtbar ist, durch andere PRg struktur.
Ich glaube wir machen uns da unnötig sorgen wenn blizzi was macht dann das einfachste und effizenteste, den Netzwerktrafiic nicht in Klartext senden so wie jetzt sondern encrypten, so würds ich machen.
Aber ich glaub so wie sich das D3 Team von Blizzi anstellt, machen die das so schnell nicht, und wenn dich is die comunity gross genug um es zu decrypten

warp08 is offline  
Old 06/14/2012, 18:31   #392

Received Thanks: 16
Kann einer hier ein Modifiziertes WPE bereitstellen nutz immer noch das Standart teil oder reicht das?

asskó is offline  
Old 06/14/2012, 19:15   #393

You are modifying the game one way or another, you're never safe. People can only speculate. If you fear a ban, you should just buy an EU key.
marrat1985 is offline  
Old 06/14/2012, 19:19   #394

Quote:
Originally Posted by Vertaga View Post
irgendwie gibts hier nur noch fachgespräche ... also doch lieber diesen dll fix nehmen?
Du solltest im Moment nur was machen wenn du wirklich eine Ahnung von der Thematik hast. Sprich dich in die Thematik einarbeitest bis du jeden einzelnen Ablauf komplett verstehst. Ich habe das bis dato selbst noch nicht getan. Daher basieren meine bisherigen Aussagen auf Grundlage meines Studiums und 4jähriger Erfahrung in der Entwicklung bidirektionaler Web Anwendungen (SAP like, inhouse).

Es wird nicht die Frage sein ob Blizzard unsere Fixes erkennen kann, dass werden sie auf jeden Fall! Gebt doch mal einfach "error 82" bei google ein!

Die interessante Frage wird sein: "Will Blizzard unsere Fixes erkennen/unterbinden?"

nurwir is offline  
Old 06/14/2012, 19:28   #395

Wahrscheinlich hast du Recht. Also Ahnung von der Thematik hab ich keinesfalls. Dafür gibts ja so ein Forum, damit man sich mit Leuten austauschen kann und Möglichkeiten sammeln kann. Wollte nur wissen ob diese Aussage hier richtig ist :"Warden monitors any modification on the game process, even during the login." "You can rename the wpespy.dll or modify the md5-sum, warden still flags your account as suspicious, the dll is maybe not identifiable as the "wpepro's dll" but injecting any dll in the game process may trigger the detection."

Somit wäre das Wpe Verfahren ja sinnlos.
Vertaga is offline  
Old 06/14/2012, 19:58   #396

elite*gold: 10
Received Thanks: 173
Wie siehts aus ? Was detected oder banngefahr?
Wiz Khalifa' is offline  
Old 06/14/2012, 20:10   #397

Is there an option to mac users?
tnx
huneth is offline  
Old 06/14/2012, 20:13   #398

Quote:
Originally Posted by Vertaga View Post
Wahrscheinlich hast du Recht. Also Ahnung von der Thematik hab ich keinesfalls. Dafür gibts ja so ein Forum, damit man sich mit Leuten austauschen kann und Möglichkeiten sammeln kann. Wollte nur wissen ob diese Aussage hier richtig ist :"Warden monitors any modification on the game process, even during the login." "You can rename the wpespy.dll or modify the md5-sum, warden still flags your account as suspicious, the dll is maybe not identifiable as the "wpepro's dll" but injecting any dll in the game process may trigger the detection."

Somit wäre das Wpe Verfahren ja sinnlos.
Ich würde einfach das Game für ca. 4 Wochen beiseite legen. Wenn sich bis dahin nicht die ersten "Geschädigten" der Fixes zu Wort melden kann man davon ausgehen das Blizzard diese Umgehungen stillschweigend toleriert.

Besser als die erspielten Charaktere inkl. Equipment nach 4 Wochen abschreiben zu können. Zumindest meine bescheidene Meinung. Ist ja auch gerade BF3 Close Quarters rausgekommen, also nice.
nurwir is offline  
Old 06/14/2012, 21:28   #399

Jupp, so in der Art mache ich das auch. Versuche zZ auch mein Geld zurückzubekommen und würde mir dann ggf. ne EU-Version holen. Bekommt man ja schon für 50€ mittlerweile. Mehr ist es aber auch nicht wert. Dann drop ich mir selber die Items
Ich glaube an die stillschweigende Toleranz. Schließlich sind wir keine Minderheit und nen Server ohne Auslastung ist nicht schön
f2theg is offline  
Old 06/14/2012, 21:31   #400

Received Thanks: 8
Also der fix von BlehMe ist auch sehr sehr n1.

First u need a VM -> use VirtualBox. (freeware linux, mac, win)
Create some small VM, with small mem and cpu usage.
Install Ubuntu. ( On VM )
Configure the Python-NFQUEUE-Script . That this script edit packages and send them to server. Server u ve to ping or monitor the login server ip (netstat or something else)
Next edit ur hosts file in ur system( not in VM ) ( Linux/mac/win ve one ) as following and add this line:
127.0.0.1 "LoginserverIP" (without quotes)

After all ur work is done right u can start ur VM run Ubuntu start the Script. Then u ve to go in ur "normal" Windows start D3 and hit the play Button. Nothing else is to do. No more PATCHING or WPE PRO editing. THIS METHOD SHOULD BE SECURE UNTIL THE TRAFFIC GETS ENCRYPTED.

THX to Bleh

This is only a short Tutorial, about make things work. I DON'T tried this, is only how it works in MY opinion. If thats wrong Bleh correct me, pls.

If u follow these steps it should be a success, i'll try my Tutorial myself later on.

greetz
yehowah is offline  
Thanks
2 Users
Old 06/14/2012, 23:43   #401

Received Thanks: 2
habe mal ne frage..
sind nun beide Methoden gleich "unsicher"?
painkiller1988 is offline  
Old 06/15/2012, 00:40   #402

klar sind beide methoden unsicher außer die die BlehMe angestoßen hat und ich ein tut zu gemacht hat. Aber beide anderen sind eher unsicher, da es garantiert früher oder später gebannt wird. wenn du nicht gebannt werden willst lass es lieber gleich sein. NO risk NO fun.

greetz
yehowah is offline  
Old 06/15/2012, 07:09   #403

Received Thanks: 37
Quote:
Originally Posted by yehowah View Post
First u need a VM -> use VirtualBox. (freeware linux, mac, win)
Create some small VM, with small mem and cpu usage.
Install Ubuntu. ( On VM )
Configure the Python-NFQUEUE-Script . That this script edit packages and send them to server. Server u ve to ping or monitor the login server ip (netstat or something else)
Next edit ur hosts file in ur system( not in VM ) ( Linux/mac/win ve one ) as following and add this line:
127.0.0.1 "LoginserverIP" (without quotes)
The first tree steps are right, the rest of it isn't that easy
You need two network interfaces to route the traffic, therefor you've to add another network device. So one of them is bridged and the other is host-only. Then you've to configure the VM-OS to route the traffic between these devices. After that you've to configure the firewall to put the FORWARD-packets into the nfqueue. Add the route at the game-client PC, i prefer 'route add' more than the host-file way. Now you can run the script and voilà - done.
I'm trying to build a universal VM, then you only have to configure the bridged network stuff and maybe the IP for the route. Seems to be the better way than posting a howto which includes every single step...
BlehMe is offline  
Thanks
8 Users
Old 06/15/2012, 10:16   #404

Thx BlehMe, now we ve a great Tutorial , but if u want to create one small version of vm it'll be also n1 anyway Maybe u'll take some small linux. < 100 mb. So the VM is also so small as possible.

greetz
yehowah is offline  
Old 06/15/2012, 10:45   #405

Received Thanks: 2
Quote:
Originally Posted by jumalauta View Post
Does the wpepro trick works for you? You have registered the game with a Brazilian license key and the only way to connect to the game is having the language set to ptBR? Am i right?
The packet modification works, yes. I just replaced with the right hex values for what I have and what I wanted/needed (enUS) and I'm able to log in just fine. I've been trying to find a way to make this work at a router level (openwrt, in my case, which is Linux) so that I don't have to worry with Warden or even with anyone claiming I'm breaking the EULA or whatever, but apparently, doing this is harder than I thought.

clav is offline  
Thanks
2 Users
Closed Thread

« Previous Thread | Next Thread »