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Solitär mit Pointern manipulieren

Discussion on Solitär mit Pointern manipulieren within the AutoIt forum part of the Coders Den category.

Reply
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2011
Posts: 5
Received Thanks: 0
Solitär mit Pointern manipulieren

Hallo,

ich hab gerade angefangen, mich mal näher mit Pointern zu beschäftigen - jedoch komm ich da irgendwie auf keinen grünen Zweig... Mein Skript (hier aus dem Forum "geklaut" und angepasst) liest mir bei Solitär immer den Wert "0" aus, obwohl der Basepointer und die Offsets laut CheatEngine korrekt sind.

PHP Code:
#RequireAdmin
#include <Pointer.au3>

Global $Handle 0$PId 0
Global const $Process "solitaire.exe"

Global const $Basepointer    0x000BB038
Global const $Offsets[2]    = [0x180x654]

While 
True
    
if not IsArray($HandleThen
        $PId 
ProcessExists($Process)
        if 
$PId 0 Then
            $Handle 
_MemoryOpen($PId)
            if 
IsArray($HandleThen MsgBox(64,"Info","Game was opened")
        Else
            
MsgBox(48,"Error","Cannot find game!")
        EndIf
    EndIf

    if 
IsArray($HandleThen
        Local $mem_Read 
_MemoryPointerRead($Basepointer$Handle$Offsets"DWORD")
        if 
IsArray($mem_ReadThen
            MsgBox 
(0,"",$mem_Read[1])
        Else
            
MsgBox (48,"Error","Cannot read pointer!")
        EndIf
    EndIf
WEnd 
Zum Einsatz kommt Win7 64 Bit, sofern das einen Einfluss auf das Pointerverhalten haben könnte.

Die Pointer.au3 hab ich ebenfalls hier aus dem Forum.

Danke für Eure Hilfe!
EvilDiablo is offline  
Old 11/11/2012, 14:24   #2
 
Achat's Avatar
 
elite*gold: 528
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Received Thanks: 2,403
Dein $Offset ist ein Array, du übergibst aber eine Variable.



MfG
Achat is offline  
Old 11/11/2012, 15:32   #3
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2012
Posts: 80
Received Thanks: 532
maybe this could help you.

Code:
#include <NomadMemory.au3>  

        Global $PID = ProcessExists("solitaire.exe")
        Global $Ptr = 0x0x000BB038 ;pointer
        Global $Off1 = DEC("18");offset 1
        Global $Off2 = DEC("654");offset 2

        $Handle = _MemoryOpen($PID);open memory
        $baseADDR = _MemoryRead($Ptr, $Handle);read base address
      
        $LVL1 =  '0x' & Hex($baseADDR + $Off1);add offset 1 to base address
        $baseADDR =  _MemoryRead($LVL1, $Handle);make new base address
  
        $LVL2 =  '0x' & Hex($baseADDR + $Off2);add offset 2 to new base address
        $baseADDR =  _MemoryRead($LVL2, $Handle);make new base address
        MemoryWrite($baseADDR, $OPEN, "value","long")

         _MemoryClose($Handle)
-Cesc- is offline  
Old 11/11/2012, 15:32   #4
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2011
Posts: 5
Received Thanks: 0
Mein Offset ist ein Array und eben dieses wird auch an die Funktion übergeben. Wo ist denn da der Fehler im Code?

EDIT: das war an Achat gerichtet. Der Beitrag von -Cesc- kam zeitgleich mit meinem rein
EvilDiablo is offline  
Old 11/11/2012, 17:19   #5
 
Logtetsch's Avatar
 
elite*gold: 192
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Sieht stark nach meinem Script aus.
Habe nochmal sicherheitshalber drüber geschaut und und keine auswirkende Fehler gefunden. Wahrscheinlich sind deine Pointer falsch. Ich gehe mal davon aus, dass du das ganz normale Solitaire von Windows benutzt. Versuch es mal mit diesen Pointern.

Code:
Global const $Basepointer    = 0xFF62AFA8
Global const $Offsets[2]    = [0x50, 0x14]
Logtetsch is offline  
Old 11/11/2012, 17:37   #6
 
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Stimmt, das war von Dir

Ne, geht auch mit den neuen Offsets und dem geänderten Basepointer nicht. Benutzt Du auch Win7 64Bit? Oder kann es damit gar nichts zu tun haben?

Ich versuch übrigens den "Spielstand" auszulesen. Der Wert tickt langsam immer weiter runter - meine Pointer sollten aber soweit richtig sein, da die Werte bei CE konstant bleiben - auch nach dem erneuten Starten von Solitär.
EvilDiablo is offline  
Old 11/11/2012, 17:59   #7
 
Logtetsch's Avatar
 
elite*gold: 192
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Posts: 2,227
Received Thanks: 3,262
Ich würde mal stark behaupten, dass er die falsche Adresse ausließt. Lese mal die Adresse aus, indem du MsgBox (0,"",$mem_Read[1]) in MsgBox (0,"",$mem_Read[0]) änderst.
Logtetsch is offline  
Old 11/11/2012, 19:02   #8
 
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Posts: 5
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Da kommt dann 0x0000000000000014. Kann sein, dass ich mich bei den Nullen vertan habe. Der Wert entspricht dem 2. Offset - d.h. wenn ich den dort entsprechend ändere, wird der dann ausgegeben. Habs gerade mit Deinen werten durchprobiert... Hmmm... Noch ne Idee?

Danke übrigens schonmal für die Hilfe!!!
EvilDiablo is offline  
Old 11/12/2012, 02:20   #9
 
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Das letzte Offset addierst du auf einen Zeiger, der ins "leere" (0) führt.

Du hast grob gesagt drei Fehler gemacht:
  1. Der "Basepointer" ist keinesfalls 0xBB038. Ich nehme mal an, dass du CE verwendest. Hier wird dir '"solitaire.exe"+BB038' (oder ähnliches) angezeigt. Zu 0xBB038 musst du also noch die Adresse des Einstiegspunktes addieren. Bei Solitär ist das dynamisch. Den Wert von "solitaire.exe" von CE einfach zu addieren (wie es Logtetsch getan hat) wird deshalb nichts bringen.
    Dafür gibt es die Funktionen _MemoryGetBaseAddress() oder _MemoryModuleGetBaseAddress() (oder so ähnlich). Dabei handelt es sich natürlich um zwei komplett verschiedene Funktionen. Einfach mal googlen.
  2. Code:
    Global Const $Offsets[2] = [0x50, 0x14]
    Der Zeiger mag sich zwar aus zwei Offsets zusammen setzen, aber was steht zu der Verwendung von den _MemoryPointer-Funktionen?
    Quote:
    Set $av_Offset like this:
    ; $av_Offset[0] = NULL (not used)
    ; $av_Offset[1] = Offset for pointer 1
    ; $av_Offset[2] = Offset for pointer 2
    ; etc...
    ; (The number of array dimensions determines the number of pointers)
    Sollte leicht sein den Fehler zu erkennen.
  3. Anhand deines letzten Beitrages lässt sich erkennen, dass du das Script als 64 Bit Anwendung kompilierst. Selbst wenn das Script fehlerfrei ist, funktionieren wird es nur dann, wenn es als 32 Bit Anwendung kompiliert wurde. Zumal die Funktionen von Nomad nicht optimal gescriptet wurden und generell für die Verwendung für 64 Bit Anwendungen ungeeignet sind.
    Bei der Installation kann man auswählen, ob 32 Bit oder 64 Bit verwendet werden soll. Warum es standardmäßig auf 64 Bit eingestellt ist, ist mir bis heute ein Rätsel.
    Im Script kannst du es aber noch durch hinzufügen von
    Code:
    #AutoIt3Wrapper_UseX64=n
    ändern.

KDeluxe is offline  
Old 11/12/2012, 06:42   #10
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2011
Posts: 5
Received Thanks: 0
Oha - danke für den Aufklärungsunterricht!!!

Muss jetzt erstmal Geld verdienen und werd mich heute Abend darum kümmern

DANKE!!!!!

So, ich habs jetzt mal ausprobiert: Das Ergebnis ist immer noch 0. Wenn ich mir stattdessen $Value[0] ausgeben lasse, bekomm ich 0x0000000000000654 ausgegeben. Also scheinbar auch ohne Base-Address.

Zum Einsatz kommt folgende nomadmemory.au3:

PHP Code:
#include-once
#region _Memory
;==================================================================================
AutoIt Version:   3.1.127 (beta)
Language:   English
Platform:   All Windows
Author:         Nomad
Requirements:  These functions will only work with beta.
;==================================================================================
Credits:  wOuter These functions are based on his original _Mem() functions.
;         
But they are easier to comprehend and more reliable.  These
;         functions are in no way a direct copy of his functions.  His
;         functions only provided a foundation from which these evolved.
;==================================================================================
;
Functions:
;
;==================================================================================
; Function:   
_MemoryOpen($iv_Pid[, $iv_DesiredAccess[, $iv_InheritHandle]])
Description:    Opens a process and enables all possible access rights to the
;               process.  The Process ID of the process is used to specify which
;               process to open.  You must call this function before calling
;               _MemoryClose(), _MemoryRead(), or _MemoryWrite().
Parameter(s):  $iv_Pid The Process ID of the program you want to open.
;               
$iv_DesiredAccess - (optionalSet to 0x1F0FFF by default, which
;                              enables all possible access rights to the
;                              process specified by the Process ID.
;               
$iv_InheritHandle - (optional) If this value is TRUEall processes
;                              created by this process will inherit the access
;                              handle.  Set to 1 (TRUEby default.  Set to 0
;                              if you want it FALSE.
Requirement(s):   None.
; Return 
Value(s):  On Success Returns an array containing the Dll handle and an
;                         open handle to the specified process.
;               
On Failure Returns 0
;               @Error No error.
;                      
Invalid $iv_Pid.
;                      
Failed to open Kernel32.dll.
;                      
Failed to open the specified process.
Author(s):        Nomad
Note(s):
;==================================================================================
Func _MemoryOpen($iv_Pid$iv_DesiredAccess 0x1F0FFF$iv_InheritHandle 1)

    If 
Not ProcessExists($iv_PidThen
        SetError
(1)
        Return 
0
    
EndIf

    
Local $ah_Handle[2] = [DllOpen('kernel32.dll')]

    If @
Error Then
        SetError
(2)
        Return 
0
    
EndIf

    
Local $av_OpenProcess DllCall($ah_Handle[0], 'int''OpenProcess''int'$iv_DesiredAccess'int'$iv_InheritHandle'int'$iv_Pid)

    If @
Error Then
        DllClose
($ah_Handle[0])
        
SetError(3)
        Return 
0
    
EndIf

    
$ah_Handle[1] = $av_OpenProcess[0]

    Return 
$ah_Handle

EndFunc

;==================================================================================
; Function:   
_MemoryRead($iv_Address$ah_Handle[, $sv_Type])
Description:    Reads the value located in the memory address specified.
Parameter(s):  $iv_Address The memory address you want to read fromIt must
;                          be in hex format (0x00000000).
;               
$ah_Handle An array containing the Dll handle and the handle
;                         of the open process as returned by _MemoryOpen().
;               
$sv_Type - (optionalThe "Type" of value you intend to read.
;                        
This is set to 'dword'(32bit(4bytesigned integer)
;                        
by default.  See the help file for DllStructCreate
;                        for all types.  An example: If you want to read a
;                        word that is 15 characters in lengthyou would use
;                        
'char[16]' since a 'char' is 8 bits (1 bytein size.
; Return 
Value(s):  On Success Returns the value located at the specified address.
;               
On Failure Returns 0
;               @Error No error.
;                      
Invalid $ah_Handle.
;                      
$sv_Type was not a string.
;                      
$sv_Type is an unknown data type.
;                      
Failed to allocate the memory needed for the DllStructure.
;                      
Error allocating memory for $sv_Type.
;                      
Failed to read from the specified process.
Author(s):        Nomad
Note(s):      Values returned are in Decimal formatunless specified as a
;               'char' typethen they are returned in ASCII format.  Also note
;               that size ('char[size]') for all 'char' types should be 1
;               greater than the actual size.
;==================================================================================
Func _MemoryRead($iv_Address$ah_Handle$sv_Type 'dword')

    If 
Not IsArray($ah_HandleThen
        SetError
(1)
        Return 
0
    
EndIf

    
Local $v_Buffer DllStructCreate($sv_Type)

    If @
Error Then
        SetError
(@Error 1)
        Return 
0
    
EndIf

    
DllCall($ah_Handle[0], 'int''ReadProcessMemory''int'$ah_Handle[1], 'int'$iv_Address'ptr'DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int'DllStructGetSize($v_Buffer), 'int''')

    If 
Not @Error Then
        Local $v_Value 
DllStructGetData($v_Buffer1)
        Return 
$v_Value
    
Else
        
SetError(6)
        Return 
0
    
EndIf

EndFunc

;==================================================================================
; Function:   
_MemoryWrite($iv_Address$ah_Handle$v_Data[, $sv_Type])
Description:    Writes data to the specified memory address.
Parameter(s):  $iv_Address The memory address which you want to write to.
;                          
It must be in hex format (0x00000000).
;               
$ah_Handle An array containing the Dll handle and the handle
;                         of the open process as returned by _MemoryOpen().
;               
$v_Data The data to be written.
;               
$sv_Type - (optionalThe "Type" of value you intend to write.
;                        
This is set to 'dword'(32bit(4bytesigned integer)
;                        
by default.  See the help file for DllStructCreate
;                        for all types.  An example: If you want to write a
;                        word that is 15 characters in lengthyou would use
;                        
'char[16]' since a 'char' is 8 bits (1 bytein size.
; Return 
Value(s):  On Success Returns 1
;               On Failure Returns 0
;               @Error No error.
;                      
Invalid $ah_Handle.
;                      
$sv_Type was not a string.
;                      
$sv_Type is an unknown data type.
;                      
Failed to allocate the memory needed for the DllStructure.
;                      
Error allocating memory for $sv_Type.
;                      
$v_Data is not in the proper format to be used with the
;                         "Type" selected for $sv_Type, or it is out of range.
;                      
Failed to write to the specified process.
Author(s):        Nomad
Note(s):      Values sent must be in Decimal formatunless specified as a
;               'char' typethen they must be in ASCII format.  Also note
;               that size ('char[size]') for all 'char' types should be 1
;               greater than the actual size.
;==================================================================================
Func _MemoryWrite($iv_Address$ah_Handle$v_Data$sv_Type 'dword')

    If 
Not IsArray($ah_HandleThen
        SetError
(1)
        Return 
0
    
EndIf

    
Local $v_Buffer DllStructCreate($sv_Type)

    If @
Error Then
        SetError
(@Error 1)
        Return 
0
    
Else
        
DllStructSetData($v_Buffer1$v_Data)
        If @
Error Then
            SetError
(6)
            Return 
0
        
EndIf
    EndIf

    
DllCall($ah_Handle[0], 'int''WriteProcessMemory''int'$ah_Handle[1], 'int'$iv_Address'ptr'DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int'DllStructGetSize($v_Buffer), 'int''')

    If 
Not @Error Then
        
Return 1
    
Else
        
SetError(7)
        Return 
0
    
EndIf

EndFunc

;==================================================================================
; Function:   
_MemoryClose($ah_Handle)
Description:    Closes the process handle opened by using _MemoryOpen().
Parameter(s):  $ah_Handle An array containing the Dll handle and the handle
;                         of the open process as returned by _MemoryOpen().
; Return 
Value(s):  On Success Returns 1
;               On Failure Returns 0
;               @Error No error.
;                      
Invalid $ah_Handle.
;                      
Unable to close the process handle.
Author(s):        Nomad
Note(s):
;==================================================================================
Func _MemoryClose($ah_Handle)

    If 
Not IsArray($ah_HandleThen
        SetError
(1)
        Return 
0
    
EndIf

    
DllCall($ah_Handle[0], 'int''CloseHandle''int'$ah_Handle[1])
    If 
Not @Error Then
        DllClose
($ah_Handle[0])
        Return 
1
    
Else
        
DllClose($ah_Handle[0])
        
SetError(2)
        Return 
0
    
EndIf

EndFunc

;==================================================================================
; Function:   
SetPrivilege$privilege$bEnable )
Description:    Enables (or disablesthe $privilege on the current process
;                   (Probablyrequires administrator privileges to run
;
Author(s):        Larry (from autoitscript.com's Forum)
; Notes(s):
; http://www.autoitscript.com/forum/index.ph...st&p=223999
;==================================================================================

Func SetPrivilege( $privilege, $bEnable )
    Const $TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES = 0x0020
    Const $TOKEN_QUERY = 0x0008
    Const $SE_PRIVILEGE_ENABLED = 0x0002
    Local $hToken, $SP_auxret, $SP_ret, $hCurrProcess, $nTokens, $nTokenIndex, $priv
    $nTokens = 1
    $LUID = DLLStructCreate("dword;int")
    If IsArray($privilege) Then    $nTokens = UBound($privilege)
    $TOKEN_PRIVILEGES = DLLStructCreate("dword;dword[" & (3 * $nTokens) & "]")
    $NEWTOKEN_PRIVILEGES = DLLStructCreate("dword;dword[" & (3 * $nTokens) & "]")
    $hCurrProcess = DLLCall("kernel32.dll","hwnd","GetCurrentProcess")
    $SP_auxret = DLLCall("advapi32.dll","int","OpenProcessToken","hwnd",$hCurrProcess[0],   _
            "int",BitOR($TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES,$TOKEN_QUERY),"int*",0)
    If $SP_auxret[0] Then
        $hToken = $SP_auxret[3]
        DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,1,1)
        $nTokenIndex = 1
        While $nTokenIndex <= $nTokens
            If IsArray($privilege) Then
                $priv = $privilege[$nTokenIndex-1]
            Else
                $priv = $privilege
            EndIf
            $ret = DLLCall("advapi32.dll","int","LookupPrivilegeValue","str","","str",$priv,   _
                    "ptr",DLLStructGetPtr($LUID))
            If $ret[0] Then
                If $bEnable Then
                    DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,$SE_PRIVILEGE_ENABLED,(3 * $nTokenIndex))
                Else
                    DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,0,(3 * $nTokenIndex))
                EndIf
                DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,DllStructGetData($LUID,1),(3 * ($nTokenIndex-1)) + 1)
                DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,DllStructGetData($LUID,2),(3 * ($nTokenIndex-1)) + 2)
                DLLStructSetData($LUID,1,0)
                DLLStructSetData($LUID,2,0)
            EndIf
            $nTokenIndex += 1
        WEnd
        $ret = DLLCall("advapi32.dll","int","AdjustTokenPrivileges","hwnd",$hToken,"int",0,   _
                "ptr",DllStructGetPtr($TOKEN_PRIVILEGES),"int",DllStructGetSize($NEWTOKEN_PRIVILEGES),   _
                "ptr",DllStructGetPtr($NEWTOKEN_PRIVILEGES),"int*",0)
        $f = DLLCall("kernel32.dll","int","GetLastError")
    EndIf
    $NEWTOKEN_PRIVILEGES=0
    $TOKEN_PRIVILEGES=0
    $LUID=0
    If $SP_auxret[0] = 0 Then Return 0
    $SP_auxret = DLLCall("kernel32.dll","int","CloseHandle","hwnd",$hToken)
    If Not $ret[0] And Not $SP_auxret[0] Then Return 0
    return $ret[0]
EndFunc   ;==>SetPrivilege

;=================================================================================================
; Function:   _MemoryPointerRead ($iv_Address, $ah_Handle, $av_Offset[, $sv_Type])
; Description:    Reads a chain of pointers and returns an array containing the destination
;               address and the data at the address.
; Parameter(s):  $iv_Address - The static memory address you want to start at. It must be in
;                          hex format (0x00000000).
;               $ah_Handle - An array containing the Dll handle and the handle of the open
;                         process as returned by _MemoryOpen().
;               $av_Offset - An array of offsets for the pointers.  Each pointer must have an
;                         offset.  If there is no offset for a pointer, enter 0 for that
;                         array dimension.
;               $sv_Type - (optional) The "Type" of data you intend to read at the destination
;                         address.  This is set to '
dword'(32bit(4byte) signed integer) by
;                         default.  See the help file for DllStructCreate for all types.
; Requirement(s):   The $ah_Handle returned from _MemoryOpen.
; Return Value(s):  On Success - Returns an array containing the destination address and the value
;                         located at the address.
;               On Failure - Returns 0
;               @Error - 0 = No error.
;                      1 = $av_Offset is not an array.
;                      2 = Invalid $ah_Handle.
;                      3 = $sv_Type is not a string.
;                      4 = $sv_Type is an unknown data type.
;                      5 = Failed to allocate the memory needed for the DllStructure.
;                      6 = Error allocating memory for $sv_Type.
;                      7 = Failed to read from the specified process.
; Author(s):        Nomad
; Note(s):      Values returned are in Decimal format, unless a '
char' type is selected.
;               Set $av_Offset like this:
;               $av_Offset[0] = NULL (not used)
;               $av_Offset[1] = Offset for pointer 1 (all offsets must be in Decimal)
;               $av_Offset[2] = Offset for pointer 2
;               etc...
;               (The number of array dimensions determines the number of pointers)
;=================================================================================================
Func _MemoryPointerRead($iv_Address, $ah_Handle, $av_Offset, $sv_Type = '
dword')

    If IsArray($av_Offset) Then
        If IsArray($ah_Handle) Then
            Local $iv_PointerCount = UBound($av_Offset) - 1
        Else
            SetError(2)
            Return 0
        EndIf
    Else
        SetError(1)
        Return 0
    EndIf

    Local $iv_Data[2], $i
    Local $v_Buffer = DllStructCreate('
dword')

    For $i = 0 To $iv_PointerCount

        If $i = $iv_PointerCount Then
            $v_Buffer = DllStructCreate($sv_Type)
            If @error Then
                SetError(@error + 2)
                Return 0
            EndIf

            $iv_Address = '
0x' & Hex($iv_Data[1] + $av_Offset[$i])
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'ReadProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')
            If @error Then
                SetError(7)
                Return 0
            EndIf

            $iv_Data[1] = DllStructGetData($v_Buffer, 1)

        ElseIf $i = 0 Then
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'ReadProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')
            If @error Then
                SetError(7)
                Return 0
            EndIf

            $iv_Data[1] = DllStructGetData($v_Buffer, 1)

        Else
            $iv_Address = '
0x' & Hex($iv_Data[1] + $av_Offset[$i])
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'ReadProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')
            If @error Then
                SetError(7)
                Return 0
            EndIf

            $iv_Data[1] = DllStructGetData($v_Buffer, 1)

        EndIf

    Next

    $iv_Data[0] = $iv_Address

    Return $iv_Data

EndFunc   ;==>_MemoryPointerRead



;=================================================================================================
; Function:         _MemoryPointerWrite ($iv_Address, $ah_Handle, $av_Offset, $v_Data[, $sv_Type])
; Description:      Reads a chain of pointers and writes the data to the destination address.
; Parameter(s):     $iv_Address - The static memory address you want to start at. It must be in
;                                 hex format (0x00000000).
;                   $ah_Handle - An array containing the Dll handle and the handle of the open
;                                process as returned by _MemoryOpen().
;                   $av_Offset - An array of offsets for the pointers.  Each pointer must have an
;                                offset.  If there is no offset for a pointer, enter 0 for that
;                                array dimension.
;                   $v_Data - The data to be written.
;                   $sv_Type - (optional) The "Type" of data you intend to write at the destination
;                                address.  This is set to '
dword'(32bit(4byte) signed integer) by
;                                default.  See the help file for DllStructCreate for all types.
; Requirement(s):   The $ah_Handle returned from _MemoryOpen.
; Return Value(s):  On Success - Returns the destination address.
;                   On Failure - Returns 0.
;                   @Error - 0 = No error.
;                            1 = $av_Offset is not an array.
;                            2 = Invalid $ah_Handle.
;                            3 = Failed to read from the specified process.
;                            4 = $sv_Type is not a string.
;                            5 = $sv_Type is an unknown data type.
;                            6 = Failed to allocate the memory needed for the DllStructure.
;                            7 = Error allocating memory for $sv_Type.
;                            8 = $v_Data is not in the proper format to be used with the
;                                "Type" selected for $sv_Type, or it is out of range.
;                            9 = Failed to write to the specified process.
; Author(s):        Nomad
; Note(s):          Data written is in Decimal format, unless a '
char' type is selected.
;                   Set $av_Offset like this:
;                   $av_Offset[0] = NULL (not used, doesn'
t matter what's entered)
;                   $av_Offset[1] = Offset for pointer 1 (all offsets must be in Decimal)
;                   $av_Offset[2] = Offset for pointer 2
;                   etc...
;                   (The number of array dimensions determines the number of pointers)
;=================================================================================================

Func _MemoryPointerWrite ($iv_Address, $ah_Handle, $av_Offset, $v_Data, $sv_Type = '
dword')

    If IsArray($av_Offset) Then
        If IsArray($ah_Handle) Then
            Local $iv_PointerCount = UBound($av_Offset) - 1
        Else
            SetError(2)
            Return 0
        EndIf
    Else
        SetError(1)
        Return 0
    EndIf

    Local $iv_StructData, $i
    Local $v_Buffer = DllStructCreate('
dword')

    For $i = 0 to $iv_PointerCount
        If $i = $iv_PointerCount Then
            $v_Buffer = DllStructCreate($sv_Type)
            If @Error Then
                SetError(@Error + 3)
                Return 0
            EndIf

            DllStructSetData($v_Buffer, 1, $v_Data)
            If @Error Then
                SetError(8)
                Return 0
            EndIf

            $iv_Address = '
0x' & hex($iv_StructData + $av_Offset[$i])
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'WriteProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')
            If @Error Then
                SetError(9)
                Return 0
            Else
                Return $iv_Address
            EndIf
        ElseIf $i = 0 Then
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'ReadProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')
            If @Error Then
                SetError(3)
                Return 0
            EndIf

            $iv_StructData = DllStructGetData($v_Buffer, 1)

        Else
            $iv_Address = '
0x' & hex($iv_StructData + $av_Offset[$i])
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'ReadProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')
            If @Error Then
                SetError(3)
                Return 0
            EndIf

            $iv_StructData = DllStructGetData($v_Buffer, 1)

        EndIf
    Next

EndFunc


;===================================================================================================

; Function........:  _MemoryGetBaseAddress($ah_Handle, $iHD)
;
; Description.....:  Reads the '
Allocation Base' from the open process.
;
; Parameter(s)....:  $ah_Handle - An array containing the Dll handle and the handle of the open
;                               process as returned by _MemoryOpen().
;                    $iHD - Return type:
;                       |0 = Hex (Default)
;                       |1 = Dec
;
; Requirement(s)..:  A valid process ID.
;
; Return Value(s).:  On Success - Returns the '
allocation Base' address and sets @Error to 0.
;                    On Failure - Returns 0 and sets @Error to:
;                  |1 = Invalid $ah_Handle.
;                  |2 = Failed to find correct allocation address.
;                  |3 = Failed to read from the specified process.
;
; Author(s).......:  Nomad. Szhlopp.
; URL.............:  http://www.autoitscript.com/forum/index.php?showtopic=78834
; Note(s).........:  Go to Www.CheatEngine.org for the latest version of CheatEngine.
;===================================================================================================

Func _MemoryGetBaseAddress($ah_Handle, $iHexDec = 0)

    Local $iv_Address = 0x00100000
    Local $v_Buffer = DllStructCreate('
dword;dword;dword;dword;dword;dword;dword')
    Local $vData
    Local $vType

    If Not IsArray($ah_Handle) Then
        SetError(1)
        Return 0
    EndIf


    DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'VirtualQueryEx', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer))

    If Not @Error Then

        $vData = Hex(DllStructGetData($v_Buffer, 2))
        $vType = Hex(DllStructGetData($v_Buffer, 3))

        While $vType <> "00000080"
            DllCall($ah_Handle[0], '
int', 'VirtualQueryEx', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer))
            $vData = Hex(DllStructGetData($v_Buffer, 2))
            $vType = Hex(DllStructGetData($v_Buffer, 3))
            If Hex($iv_Address) = "01000000" Then ExitLoop
            $iv_Address += 65536

        WEnd

        If $vType = "00000080" Then
            SetError(0)
            If $iHexDec = 1 Then
                Return Dec($vData)
            Else
                Return $vData
            EndIf

        Else
            SetError(2)
            Return 0
        EndIf

    Else
        SetError(3)
        Return 0
    EndIf

EndFunc   ;==>_MemoryGetBaseAddress
#EndRegion 
Hatte zuvor eine erwischt, in der die unteren Funktionen wie _MemoryGetBaseAddress gefehlt haben.

CE starte ich übrigens als 64Bit-Anwendung. Falls es was zur Sache tut: Ich verwende Win7 Ultimate mit 32GB RAM. Irgendwo und irgendwie steh ich immer noch auf dem Schlauch rum
EvilDiablo is offline  
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