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Archlord Remake Project

Discussion on Archlord Remake Project within the Archlord forum part of the MMORPGs category.

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Archlord Remake Project

Archlord Projekt Update - Returning to the Unreal Engine Challenge

Vor etwa 5 Jahren habe ich mein Projekt, Archlord in der Unreal Engine nachzubauen, eingestellt. Jetzt kann ich mich wieder diesem Vorhaben widmen. Mein damaliger Grund war ein neuer Job und meine eigene kleine Familie, die entstanden war.

Now, after about 5 years, I've decided to revive my project to recreate Archlord in the Unreal Engine. Back then, my reason for putting it on hold was a new job and the creation of my own small family.

Jetzt ist es wieder Zeit, das Archlord zum Leben erweckt wird. Seit fast 20 Jahren kann man in unregelmäßigen Abständen verfolgen, wie die privaten Server erstellt und wieder eingestellt wurden. Auch die Entwicklung neuer Emulatoren ist nicht vollständig abgeschlossen. Den besten Emulator, den ich für mich getestet habe, ist der von Osiy. Besten Dank nochmal dafür, auch für deine 2 Projekte auf GitHub. Es zeigt mir, dass das Verständnis der Funktionen aus dem Spielclienten heraus sich sehr stark weiterentwickelt hat.

Now is the time to bring Archlord back to life. For almost 20 years, we've seen private servers come and go at irregular intervals. The development of new emulators has also been completed. The best emulator I've tested for myself is Osiy's, and I appreciate it greatly, along with your two projects on GitHub. It shows me that the understanding of client-side functions has significantly progressed.

Jetzt zu meinen Plan:

1. Aufbau einer Datenbank mit allen Informationen aus der Episode 1 von der Original DVD
- Building a database with all information from Episode 1 of the original DVD.

2. Erstellung einer Weboberfläche zur Verwaltung der Inhalte (Inhaltliche Korrekturen usw.)
- Creating a web interface for content management (content corrections, etc.).

3. Aufbereitung aller 3D Objekte (Landschaft, Gebäude, etc.)
- Preparing all 3D objects (landscape, buildings, etc.).

4. Unreal Engine 5 Projekt erstellen und die Datenbank verknüpfen
- Creating a Unreal Engine 5 project and linking it to the database.

5. Das Generieren der Umgebung und Platzieren der Objekte anhand der Datenbankeinträge
- Generating the environment and placing objects based on database entries.

Notiz: Bis zu Punkt 5 ist das alles nur fleißige Arbeit und wurde von mir bereits schon mal in der Unreal Engine 3 umgesetzt.

Note: Up to point 5, this is all diligent work and has been implemented by me once before in the Unreal Engine 3.

6. 3D Modelle aller Charaktere aufbereiten und anschließend zu riggen und zu animieren
- Preparing 3D models of all characters and then rigging and animating them.

Der weitere Verlauf/Plan wird dann noch ergänzt/erweitert.

The further course/plan will be added/expanded later.

Wenn erstmal die Grundlage des Inhaltes in der Unreal Engine vorhanden ist und ein Demo möglich erscheint. Dann sollen die Interaktionen mit NPC und allem anderen ausgearbeitet werden. Es wäre aus meiner Sicht, ein riesiger Erfolg wenn man in der Demo, seinen Charakter erstellen kann, Monster finden und attackieren, mit NPC interagieren und Quest lösen.

Once the foundation of the content is present in the Unreal Engine and a demo seems feasible, interactions with NPCs and everything else will be developed. In my view, it would be a huge success if, in the demo, players could create their characters, find and attack monsters, interact with NPCs, and solve quests.

kleine Info am Rande:

Kurz zu meiner Person: Ich habe Archlord von Anfang an gespielt und mir damals die DVD im Saturn gekauft. Seitdem war ich auf dem Server Brumhart unterwegs und schloss mich wenig später der Gilde Freimaurer an, die unter CarterHH als Leader aktiv war. Mit der Ankündigung des Evengarda Servers haben sich einige Mitglieder der Freimaurer von Brumhart das Ziel gesetzt, die Gilde auch dort zu repräsentieren. So wurde ich der Leader der Gilde Freimaurer auf Evengarda. Mit der Veröffentlichung der Episode 3 begann ich auch mit dem Auslesen der INI-Dateien und entwickelte damals die erste itemtemplate.ini mit geänderten Namen und Farbcodes der Drops. Wenig später veröffentlichte ACE sein Tool dafür. Nachdem Codemasters die Rechte als Publisher für Archlord nicht verlängert hatte und Webzen auftauchte, schien das Spiel meiner Meinung nach verschlechtert anstatt verbessert worden zu sein. Also gab ich die Führung der Freimaurer ab und widmete mich der Suche nach Emulatoren, usw. Das führte mich zur Idee, das Spiel in der Unreal Engine nachzubauen. Damals waren wir zu zweit und mussten viel lernen und testen. Mit dieser Erfahrung wage ich nun einen Neustart und werde das Projekt erneut aufgreifen und weiter ausbauen.

A brief introduction about myself: I've been playing Archlord from the very beginning, having bought the DVD from Saturn back in the day. Since then, I've been active on the Brumhart server and later joined the guild Freimaurer, led by CarterHH. With the announcement of the Evengarda server, a few members of Freimaurer from Brunhart aimed to represent the guild there as well. As a result, I became the leader of Freimaurer on Evengarda. With the release of Episode 3, I started extracting INI files and developed the first itemtemplate.ini with modified names and color codes for drops. Shortly after, ACE released his tool for it. When Codemasters didn't renew the rights as the publisher for Archlord and Webzen emerged, the game, in my opinion, worsened instead of improving. So, I stepped down as the leader of Freimaurer and focused on searching for emulators, etc. This led me to the idea of rebuilding the game in the Unreal Engine. Back then, there were just two of us, learning and testing a lot. With that experience, I am now daring to make a fresh start and resume and expand the project.
Havocker is offline  
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Old 02/14/2024, 09:53   #2
 
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download link or didnt happen
drokz777 is offline  
Old 02/14/2024, 10:56   #3
 
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Great, come on.
ykbest is offline  
Old 02/14/2024, 12:34   #4
 
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Originally Posted by drokz777 View Post
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### Deutsch:

Es tut mir aufrichtig leid, falls meine vorherigen Äußerungen für Verwirrung gesorgt haben. Dieser Thread markiert den Start eines neuen/alten Projekts, das wieder aufgenommen wird. Es handelt sich hierbei nicht um ein abgeschlossenes Projekt, daher gibt es momentan keine Downloads oder ähnliche Ressourcen, bis etwas Vorzeigbares entstanden ist. Ich plane, euch regelmäßig über den aktuellen Stand der Dinge auf dem Laufenden zu halten, sei es durch Videos, Screenshots oder andere Formen der Darstellung, je nachdem, was machbar ist.

### English:

I sincerely apologize if my previous statements caused any confusion. This thread signifies the beginning of a new/old project that is being resumed. This is not a finished project, so there are currently no downloads or similar resources until something presentable has been created. I plan to keep you updated regularly on the progress, whether through videos, screenshots, or other feasible means, depending on what is achievable.
Havocker is offline  
Old 02/15/2024, 21:54   #5






 
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Originally Posted by Havocker View Post
Archlord Projekt Update - Returning to the Unreal Engine Challenge

Vor etwa 5 Jahren habe ich mein Projekt, Archlord in der Unreal Engine nachzubauen, eingestellt. Jetzt kann ich mich wieder diesem Vorhaben widmen. Mein damaliger Grund war ein neuer Job und meine eigene kleine Familie, die entstanden war.

Now, after about 5 years, I've decided to revive my project to recreate Archlord in the Unreal Engine. Back then, my reason for putting it on hold was a new job and the creation of my own small family.

Jetzt ist es wieder Zeit, das Archlord zum Leben erweckt wird. Seit fast 20 Jahren kann man in unregelmäßigen Abständen verfolgen, wie die privaten Server erstellt und wieder eingestellt wurden. Auch die Entwicklung neuer Emulatoren ist nicht vollständig abgeschlossen. Den besten Emulator, den ich für mich getestet habe, ist der von Osiy. Besten Dank nochmal dafür, auch für deine 2 Projekte auf GitHub. Es zeigt mir, dass das Verständnis der Funktionen aus dem Spielclienten heraus sich sehr stark weiterentwickelt hat.

Now is the time to bring Archlord back to life. For almost 20 years, we've seen private servers come and go at irregular intervals. The development of new emulators has also been completed. The best emulator I've tested for myself is Osiy's, and I appreciate it greatly, along with your two projects on GitHub. It shows me that the understanding of client-side functions has significantly progressed.

Jetzt zu meinen Plan:

1. Aufbau einer Datenbank mit allen Informationen aus der Episode 1 von der Original DVD
- Building a database with all information from Episode 1 of the original DVD.

2. Erstellung einer Weboberfläche zur Verwaltung der Inhalte (Inhaltliche Korrekturen usw.)
- Creating a web interface for content management (content corrections, etc.).

3. Aufbereitung aller 3D Objekte (Landschaft, Gebäude, etc.)
- Preparing all 3D objects (landscape, buildings, etc.).

4. Unreal Engine 5 Projekt erstellen und die Datenbank verknüpfen
- Creating a Unreal Engine 5 project and linking it to the database.

5. Das Generieren der Umgebung und Platzieren der Objekte anhand der Datenbankeinträge
- Generating the environment and placing objects based on database entries.

Notiz: Bis zu Punkt 5 ist das alles nur fleißige Arbeit und wurde von mir bereits schon mal in der Unreal Engine 3 umgesetzt.

Note: Up to point 5, this is all diligent work and has been implemented by me once before in the Unreal Engine 3.

6. 3D Modelle aller Charaktere aufbereiten und anschließend zu riggen und zu animieren
- Preparing 3D models of all characters and then rigging and animating them.

Der weitere Verlauf/Plan wird dann noch ergänzt/erweitert.

The further course/plan will be added/expanded later.

Wenn erstmal die Grundlage des Inhaltes in der Unreal Engine vorhanden ist und ein Demo möglich erscheint. Dann sollen die Interaktionen mit NPC und allem anderen ausgearbeitet werden. Es wäre aus meiner Sicht, ein riesiger Erfolg wenn man in der Demo, seinen Charakter erstellen kann, Monster finden und attackieren, mit NPC interagieren und Quest lösen.

Once the foundation of the content is present in the Unreal Engine and a demo seems feasible, interactions with NPCs and everything else will be developed. In my view, it would be a huge success if, in the demo, players could create their characters, find and attack monsters, interact with NPCs, and solve quests.

kleine Info am Rande:

Kurz zu meiner Person: Ich habe Archlord von Anfang an gespielt und mir damals die DVD im Saturn gekauft. Seitdem war ich auf dem Server Brumhart unterwegs und schloss mich wenig später der Gilde Freimaurer an, die unter CarterHH als Leader aktiv war. Mit der Ankündigung des Evengarda Servers haben sich einige Mitglieder der Freimaurer von Brumhart das Ziel gesetzt, die Gilde auch dort zu repräsentieren. So wurde ich der Leader der Gilde Freimaurer auf Evengarda. Mit der Veröffentlichung der Episode 3 begann ich auch mit dem Auslesen der INI-Dateien und entwickelte damals die erste itemtemplate.ini mit geänderten Namen und Farbcodes der Drops. Wenig später veröffentlichte ACE sein Tool dafür. Nachdem Codemasters die Rechte als Publisher für Archlord nicht verlängert hatte und Webzen auftauchte, schien das Spiel meiner Meinung nach verschlechtert anstatt verbessert worden zu sein. Also gab ich die Führung der Freimaurer ab und widmete mich der Suche nach Emulatoren, usw. Das führte mich zur Idee, das Spiel in der Unreal Engine nachzubauen. Damals waren wir zu zweit und mussten viel lernen und testen. Mit dieser Erfahrung wage ich nun einen Neustart und werde das Projekt erneut aufgreifen und weiter ausbauen.

A brief introduction about myself: I've been playing Archlord from the very beginning, having bought the DVD from Saturn back in the day. Since then, I've been active on the Brumhart server and later joined the guild Freimaurer, led by CarterHH. With the announcement of the Evengarda server, a few members of Freimaurer from Brunhart aimed to represent the guild there as well. As a result, I became the leader of Freimaurer on Evengarda. With the release of Episode 3, I started extracting INI files and developed the first itemtemplate.ini with modified names and color codes for drops. Shortly after, ACE released his tool for it. When Codemasters didn't renew the rights as the publisher for Archlord and Webzen emerged, the game, in my opinion, worsened instead of improving. So, I stepped down as the leader of Freimaurer and focused on searching for emulators, etc. This led me to the idea of rebuilding the game in the Unreal Engine. Back then, there were just two of us, learning and testing a lot. With that experience, I am now daring to make a fresh start and resume and expand the project.
coole sache, bin gespannt ob du durchziehst und wie lange das Ganze tatsächlich dauern wird. Falls du Unterstützung brauchst, kannst dich gerne melden.

VG
Icekex
Clutch-Solution is offline  
Old 02/16/2024, 09:40   #6
 
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Originally Posted by Havocker View Post
Archlord Projekt Update - Returning to the Unreal Engine Challenge

Vor etwa 5 Jahren habe ich mein Projekt, Archlord in der Unreal Engine nachzubauen, eingestellt. Jetzt kann ich mich wieder diesem Vorhaben widmen. Mein damaliger Grund war ein neuer Job und meine eigene kleine Familie, die entstanden war.

Now, after about 5 years, I've decided to revive my project to recreate Archlord in the Unreal Engine. Back then, my reason for putting it on hold was a new job and the creation of my own small family.

Jetzt ist es wieder Zeit, das Archlord zum Leben erweckt wird. Seit fast 20 Jahren kann man in unregelmäßigen Abständen verfolgen, wie die privaten Server erstellt und wieder eingestellt wurden. Auch die Entwicklung neuer Emulatoren ist nicht vollständig abgeschlossen. Den besten Emulator, den ich für mich getestet habe, ist der von Osiy. Besten Dank nochmal dafür, auch für deine 2 Projekte auf GitHub. Es zeigt mir, dass das Verständnis der Funktionen aus dem Spielclienten heraus sich sehr stark weiterentwickelt hat.

Now is the time to bring Archlord back to life. For almost 20 years, we've seen private servers come and go at irregular intervals. The development of new emulators has also been completed. The best emulator I've tested for myself is Osiy's, and I appreciate it greatly, along with your two projects on GitHub. It shows me that the understanding of client-side functions has significantly progressed.

Jetzt zu meinen Plan:

1. Aufbau einer Datenbank mit allen Informationen aus der Episode 1 von der Original DVD
- Building a database with all information from Episode 1 of the original DVD.

2. Erstellung einer Weboberfläche zur Verwaltung der Inhalte (Inhaltliche Korrekturen usw.)
- Creating a web interface for content management (content corrections, etc.).

3. Aufbereitung aller 3D Objekte (Landschaft, Gebäude, etc.)
- Preparing all 3D objects (landscape, buildings, etc.).

4. Unreal Engine 5 Projekt erstellen und die Datenbank verknüpfen
- Creating a Unreal Engine 5 project and linking it to the database.

5. Das Generieren der Umgebung und Platzieren der Objekte anhand der Datenbankeinträge
- Generating the environment and placing objects based on database entries.

Notiz: Bis zu Punkt 5 ist das alles nur fleißige Arbeit und wurde von mir bereits schon mal in der Unreal Engine 3 umgesetzt.

Note: Up to point 5, this is all diligent work and has been implemented by me once before in the Unreal Engine 3.

6. 3D Modelle aller Charaktere aufbereiten und anschließend zu riggen und zu animieren
- Preparing 3D models of all characters and then rigging and animating them.

Der weitere Verlauf/Plan wird dann noch ergänzt/erweitert.

The further course/plan will be added/expanded later.

Wenn erstmal die Grundlage des Inhaltes in der Unreal Engine vorhanden ist und ein Demo möglich erscheint. Dann sollen die Interaktionen mit NPC und allem anderen ausgearbeitet werden. Es wäre aus meiner Sicht, ein riesiger Erfolg wenn man in der Demo, seinen Charakter erstellen kann, Monster finden und attackieren, mit NPC interagieren und Quest lösen.

Once the foundation of the content is present in the Unreal Engine and a demo seems feasible, interactions with NPCs and everything else will be developed. In my view, it would be a huge success if, in the demo, players could create their characters, find and attack monsters, interact with NPCs, and solve quests.

kleine Info am Rande:

Kurz zu meiner Person: Ich habe Archlord von Anfang an gespielt und mir damals die DVD im Saturn gekauft. Seitdem war ich auf dem Server Brumhart unterwegs und schloss mich wenig später der Gilde Freimaurer an, die unter CarterHH als Leader aktiv war. Mit der Ankündigung des Evengarda Servers haben sich einige Mitglieder der Freimaurer von Brumhart das Ziel gesetzt, die Gilde auch dort zu repräsentieren. So wurde ich der Leader der Gilde Freimaurer auf Evengarda. Mit der Veröffentlichung der Episode 3 begann ich auch mit dem Auslesen der INI-Dateien und entwickelte damals die erste itemtemplate.ini mit geänderten Namen und Farbcodes der Drops. Wenig später veröffentlichte ACE sein Tool dafür. Nachdem Codemasters die Rechte als Publisher für Archlord nicht verlängert hatte und Webzen auftauchte, schien das Spiel meiner Meinung nach verschlechtert anstatt verbessert worden zu sein. Also gab ich die Führung der Freimaurer ab und widmete mich der Suche nach Emulatoren, usw. Das führte mich zur Idee, das Spiel in der Unreal Engine nachzubauen. Damals waren wir zu zweit und mussten viel lernen und testen. Mit dieser Erfahrung wage ich nun einen Neustart und werde das Projekt erneut aufgreifen und weiter ausbauen.

A brief introduction about myself: I've been playing Archlord from the very beginning, having bought the DVD from Saturn back in the day. Since then, I've been active on the Brumhart server and later joined the guild Freimaurer, led by CarterHH. With the announcement of the Evengarda server, a few members of Freimaurer from Brunhart aimed to represent the guild there as well. As a result, I became the leader of Freimaurer on Evengarda. With the release of Episode 3, I started extracting INI files and developed the first itemtemplate.ini with modified names and color codes for drops. Shortly after, ACE released his tool for it. When Codemasters didn't renew the rights as the publisher for Archlord and Webzen emerged, the game, in my opinion, worsened instead of improving. So, I stepped down as the leader of Freimaurer and focused on searching for emulators, etc. This led me to the idea of rebuilding the game in the Unreal Engine. Back then, there were just two of us, learning and testing a lot. With that experience, I am now daring to make a fresh start and resume and expand the project.
Klingt gut! Viel Erfolg damit!
Fir3andIc3 is offline  
Old 02/16/2024, 10:51   #7
 
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Now that the client source code is available, a lot of the content is not so difficult to mass-export.

You can skip parsing files by letting client do it. Once you have the data in memory, you can export contents directly as .fbx, .obj, .gltf, etc. or dumping them into a text file for later processing. This works for vertex data (positions, normals, UVs), topology, rigging data (bone hierarchy, weights, inverse matrix, etc.), animations and more.

Effects are more complex so you may have to port those partially or entirely manually.

Putting it all together in a different engine is such a huge task that I feel burnt out just thinking about it, but I wish you good luck.
osiy1996 is offline  
Old 02/16/2024, 13:06   #8
 
Burokelis's Avatar
 
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Originally Posted by osiy1996 View Post
Now that the client source code is available, a lot of the content is not so difficult to mass-export.

You can skip parsing files by letting client do it. Once you have the data in memory, you can export contents directly as .fbx, .obj, .gltf, etc. or dumping them into a text file for later processing. This works for vertex data (positions, normals, UVs), topology, rigging data (bone hierarchy, weights, inverse matrix, etc.), animations and more.

Effects are more complex so you may have to port those partially or entirely manually.

Putting it all together in a different engine is such a huge task that I feel burnt out just thinking about it, but I wish you good luck.
nice to see you are doing well what server are u working on these days?
Burokelis is offline  
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Old 02/16/2024, 14:28   #9
 
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Originally Posted by Clutch-Solution View Post
coole sache, bin gespannt ob du durchziehst und wie lange das Ganze tatsächlich dauern wird. Falls du Unterstützung brauchst, kannst dich gerne melden.

VG
Icekex
Es ist wichtig, klarzustellen, dass ich nicht vorhabe, das Projekt endgültig aufzugeben. Manchmal müssen wir jedoch innehalten, wenn sich private Situationen verändern. Es ist erfreulich zu sehen, dass Ihr Eure Hilfe anbietet. Es wäre jedoch hilfreich zu wissen, in welchen Bereichen Ihr Unterstützung leisten könnt.


I don't intend to abandon the project permanently. There might be times when one has to pause due to changes in personal situations. It's heartening to read that you are offering your help. However, it would also be good to know in which areas you can provide support.

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Originally Posted by osiy1996 View Post
Now that the client source code is available, a lot of the content is not so difficult to mass-export.

You can skip parsing files by letting client do it. Once you have the data in memory, you can export contents directly as .fbx, .obj, .gltf, etc. or dumping them into a text file for later processing. This works for vertex data (positions, normals, UVs), topology, rigging data (bone hierarchy, weights, inverse matrix, etc.), animations and more.

Effects are more complex so you may have to port those partially or entirely manually.

Putting it all together in a different engine is such a huge task that I feel burnt out just thinking about it, but I wish you good luck.
#### Deutsch:

Natürlich ist es eine riesige Herausforderung, all das zu schaffen, aber ich sage mir immer: Wer keinen Schritt macht, kommt auch nicht voran. Entscheidend ist immer der Anfang, und wenn das Projekt gut voranschreitet und den einen oder anderen richtigen Menschen findet, der dabei helfen kann, dann denke ich, ist es auch zu schaffen. Es ist dabei auch zu berücksichtigen, dass eine 100%ige Kopie des Archlord-Spiels nicht möglich sein wird und das eine oder andere verbessert werden muss. Allein die Benutzeroberfläche muss überarbeitet werden, und die Grafiken sollten daher verbessert werden. Alles in allem beginnt man mit dem, was man zur Verfügung hat, und danach wird ergänzt und verbessert.

Of course, it is a huge challenge to accomplish all of this, but I always tell myself: If you don't take a step, you won't move forward. The beginning is always crucial, and if the project progresses well and finds the right people who can help, then I believe it is achievable. It should also be considered that a 100% copy of the Archlord game will not be possible, and some aspects will need improvement. The user interface alone needs to be revised, and graphics should be enhanced. All in all, you start with what you have available, and then you supplement and improve accordingly.
Havocker is offline  
Old 02/16/2024, 18:01   #10






 
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Originally Posted by Havocker View Post
Es ist wichtig, klarzustellen, dass ich nicht vorhabe, das Projekt endgültig aufzugeben. Manchmal müssen wir jedoch innehalten, wenn sich private Situationen verändern. Es ist erfreulich zu sehen, dass Ihr Eure Hilfe anbietet. Es wäre jedoch hilfreich zu wissen, in welchen Bereichen Ihr Unterstützung leisten könnt.


I don't intend to abandon the project permanently. There might be times when one has to pause due to changes in personal situations. It's heartening to read that you are offering your help. However, it would also be good to know in which areas you can provide support.



#### Deutsch:

Natürlich ist es eine riesige Herausforderung, all das zu schaffen, aber ich sage mir immer: Wer keinen Schritt macht, kommt auch nicht voran. Entscheidend ist immer der Anfang, und wenn das Projekt gut voranschreitet und den einen oder anderen richtigen Menschen findet, der dabei helfen kann, dann denke ich, ist es auch zu schaffen. Es ist dabei auch zu berücksichtigen, dass eine 100%ige Kopie des Archlord-Spiels nicht möglich sein wird und das eine oder andere verbessert werden muss. Allein die Benutzeroberfläche muss überarbeitet werden, und die Grafiken sollten daher verbessert werden. Alles in allem beginnt man mit dem, was man zur Verfügung hat, und danach wird ergänzt und verbessert.

Of course, it is a huge challenge to accomplish all of this, but I always tell myself: If you don't take a step, you won't move forward. The beginning is always crucial, and if the project progresses well and finds the right people who can help, then I believe it is achievable. It should also be considered that a 100% copy of the Archlord game will not be possible, and some aspects will need improvement. The user interface alone needs to be revised, and graphics should be enhanced. All in all, you start with what you have available, and then you supplement and improve accordingly.
alles rund um organisation, website, finanzierung, backend, infrastruktur usw sollte kein problem sein. Unsere Programmierer sind alle ausgelastet, daher können wir da nicht helfen.
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Old 02/16/2024, 19:49   #11
 
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Originally Posted by Burokelis View Post
nice to see you are doing well what server are u working on these days?
Thank you
I used to work on archonia up until a few months ago, I'm not working on any Archlord related project right now.
osiy1996 is offline  
Old 02/19/2024, 10:14   #12
 
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Project Update:

Ich habe die Domain archlordgame.com sehr lange beobachtet und gemeinsam mit meinem Hostinganbieter überwacht. Leider ist es mir am vergangenen Wochenende nicht gelungen, sie zu registrieren. Das hat mich sehr verärgert, da es scheint, dass diese Domain von Anfang an nur zum Weiterverkauf vorgesehen war und bestimmte Anbieter bevorzugt wurden. Am Freitag, den 16.2.24, habe ich die Domain bestellt und eine positive Bestellbestätigung erhalten. Kurz darauf wurde die Bestellung einfach abgebrochen und storniert, aus unbekannten Gründen. Am Sonntag war die Domain plötzlich aktiv und steht nun in einer Auktion zur Verfügung. Ich bin enttäuscht und etwas verärgert über diesen Vorfall, aber ich kann es jetzt nicht ändern. Es sei denn, ich fange an zu bieten.

Falls jemand Interesse hat, findet die Auktion hier: [)

Es wäre schön gewesen, diese Domain für mein Projekt registrieren zu können. Zumindest konnte ich die .de-Domain sichern. Mit dieser kann ich vorerst arbeiten, und sie ist für mich als deutschsprachiger genauso wichtig.



I have been closely monitoring the domain archlordgame.com for a very long time, along with my hosting provider. Unfortunately, over the past weekend, I was unable to register it. This has left me quite frustrated, as it appears that this domain was intended for resale from the beginning, with certain providers being given preferential treatment. On Friday, the 16th of February 2024, I placed an order for the domain and received a positive order confirmation. Shortly after, the order was abruptly canceled and refunded for unknown reasons. On Sunday, the domain suddenly became active and is now available in an auction. I am disappointed and somewhat frustrated by this turn of events, but I cannot change it now unless I start bidding.

If anyone is interested, the auction can be found here: [)

It would have been great to register this domain for my project. At least I was able to secure the .de domain. With this, I can work for the time being, and it is just as important for me as a German speaker.
Havocker is offline  
Old 02/19/2024, 12:04   #13
 
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So I was able to export terrain to blender by first exporting as a json and then importing back into blender with a simple script using blender python API.
Result:




You can find the script in blender file. Just change import_terrain parameters.

Editor can be found in my github release, File -> Export Map As JSON.

Object meshes more or less use the same system so they can easily be exported as well. I might give it a try this weekend when I have some free time.
osiy1996 is offline  
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Old 02/19/2024, 17:15   #14
 
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Welch eine grandiose Leistung! Mit diesem Tool kann ich Heightmaps für ein Terrain in der Unreal Engine erstellen und darauf Objekte platzieren. Hast du bereits meinen zur RenderWare Studio Software gelesen?

What an impressive achievement! With this tool, I can generate heightmaps for a terrain in the Unreal Engine and then place objects on it. Have you read my software?
Havocker is offline  
Old 02/19/2024, 17:40   #15
 
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Originally Posted by Havocker View Post
Welch eine grandiose Leistung! Mit diesem Tool kann ich Heightmaps für ein Terrain in der Unreal Engine erstellen und darauf Objekte platzieren. Hast du bereits meinen zur RenderWare Studio Software gelesen?

What an impressive achievement! With this tool, I can generate heightmaps for a terrain in the Unreal Engine and then place objects on it. Have you read my software?
I did. It might be useful if you can get it to work. But then again, unless you can find the import/export plugins/tools that the game uses, you will have to write a custom importer/exporter at some point because the game has additional plugins that are not part of the base engine.

For example, for rendering textures, the game has a plugin called MTexture that is basically 1 base texture + two alpha blended textures. Base RenderWare engine will not load this at all.

Same is true for map files. They are packed into a custom file. After unpacking, it is still read by a custom function that at some point calls RenderWare's StreamRead function, which will also trigger custom plugin callbacks.

So unless you have a custom version of RenderWare Studio with all the game plugins included, you will still need to export some parts of the mesh yourself.

I don't have a working version of RenderWare Studio so I don't know if we can rebuild it with game's version of RenderWare SDK, plus all the custom plugins.

Then again, we have all of these plugins available in the client so I think writing an import/export tool on top of client might be the path of least resistance.
osiy1996 is offline  
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