Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Off-Topics > Technical Support > Unix/Linux
You last visited: Today at 04:36

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

Linux Ubuntu on rooted Android flash / install

Discussion on Linux Ubuntu on rooted Android flash / install within the Unix/Linux forum part of the Technical Support category.

Reply

Old   #1

Waller66's Avatar

elite*gold: 0
Received Thanks: 333
Question Linux Ubuntu on rooted Android flash / install

Conclusion: Ubuntu Touch is a nice try but trash (to unready for everyday use)
FP2 is trash, get linage os list supported devices and happy rooting...

Hello Guys,
Ubuntu Touch isnt supporting many devices yet.
So my question is it in general possible to install normal ubuntu os on a rooted android tablet or phone
with bluetooth mouse would it be a nice way to setup tablet size friendly icons and so on. or better
to presetup this version of ubuntu on vm and than just copy. Have anyone of you some experience with it?

Guten Tag,
Ubuntu Touch unterstützt zurzeit meine ich nur wenige Geräte.
Daher meine Frage ist es grundsätzlich möglich auf ein Android Tablet zb. normales Ubuntu
zu installieren um per Bildschirm übertragung oder über den normalen Tablet screen den mit touch für die mouse benutzen. Schwierig wirds mit den Treibern für die unterschiedlichen geräte aber android schafft das ja auch. Kennt sich da jemand von euch aus? Mit ner bluetooth maus würde das ja eigentlich sich anbieten und tastertur in dem format gibts sicher auch und dann vollwertiges linux halt, auch wenns nur 32bit ist

Gibts bei Ubuntu Touch nen normalen Terminal oder ist das dann nur android in kacke ?
Waller66 is offline  
Old 06/22/2018, 08:47   #2

GYJohn's Avatar

elite*gold: 34
Received Thanks: 136
Quote:
Originally Posted by Waller66 View Post
Hello Guys,
Ubuntu Touch isnt supporting many devices yet.
So my question is it in general possible to install normal ubuntu os on a rooted android tablet or phone
with bluetooth mouse would it be a nice way to setup tablet size friendly icons and so on. or better
to presetup this version of ubuntu on vm and than just copy. Have anyone of you some experience with it?

Guten Tag,
Ubuntu Touch unterstützt zurzeit meine ich nur wenige Geräte.
Daher meine Frage ist es grundsätzlich möglich auf ein Android Tablet zb. normales Ubuntu
zu installieren um per Bildschirm übertragung oder über den normalen Tablet screen den mit touch für die mouse benutzen. Schwierig wirds mit den Treibern für die unterschiedlichen geräte aber android schafft das ja auch. Kennt sich da jemand von euch aus? Mit ner bluetooth maus würde das ja eigentlich sich anbieten und tastertur in dem format gibts sicher auch und dann vollwertiges linux halt, auch wenns nur 32bit ist

Gibts bei Ubuntu Touch nen normalen Terminal oder ist das dann nur android in kacke ?
Servus,
hoffe ist noch aktuell.

Wär erstmal wichtig zu wissen ob das für dein Tablet generell möglich ist.
Wie du schon sagst kann es sein, dass Ubuntu Touch dein Gerät nicht unterstützt und dann bringts auch nichts das da drauf zu bekommen

Was vermisst du denn bei deinem Android, was du dir von Ubuntu erhoffst?

Grüße
GYJohn is offline  
Reply