Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Other Online Games > Minecraft
You last visited: Today at 07:20

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

Minecraft Veteran aber Newbie Serverside

Discussion on Minecraft Veteran aber Newbie Serverside within the Minecraft forum part of the Other Online Games category.

Reply

Old   #1

Sozialphobie!'s Avatar

elite*gold: 7
Received Thanks: 4,689
Minecraft Veteran aber Newbie Serverside

Hallöchen epvp,
ich habe mich dazu entschlossen, einen kleinen Server auf die Beine zu stellen, den ich zusätzlich mit einigen Addons schmücken möchte.

Da ich nur bedingt Überblick über Mods, Einstellungen und Möglichkeiten habe, suche ich Menschen, denen ich auch die blödesten Fragen stellen kann.

Kleine Anmerkung: Ich möchte gerne lernen und verstehen, keine Leute die mir die Arbeit abnehmen.

Was ich bereits gemacht habe:
- WorldEdit und Spigot installiert -> Läuft.
- Mit Multiverse einige Worlds erstellt -> Läuft.
- Mit PlotSquared eine PlotWorld erstellt -> Läuft.

Ziele des Serveraufbaus:
- Eine Währungseinheit die über verschiedene Jobklassen und deren Ausführung generiert wird.
- Beziehbare Plots sollen kaufbar sein, wobei das erste für jeden Spieler kostenlos sein soll.
- Die Farmwelt/Nether soll sich in einem Zeitintervall von 2 Wochen erneuern.
- Jeder Plot soll die Möglichkeit haben, einen Shop zu eröffnen.
- Die Multiverse-Welten sollen durch Befehleingabe erreichbar sein.
- User sollen je nach Aktivität neue Ränge erreichen.
- Ränge sollen in der Userübersicht angezeigt werden.
(Liste wird up2date gehalten)

Aktuell habe ich das Problem, dass ich in meiner Plotwelt keine Mobspawns mehr haben möchte. Dazu habe ich in der worlds.yml auf Peaceful gestellt und beide Mobspawns mit false markiert.
Sobald ich den Server aber neustarte, sind die gespeicherten Änderungen wieder verworfen.

So far, Sozialphobie!
Sozialphobie! is offline  
Old 08/25/2020, 22:41   #2
Moderator

elite*gold: 558
Received Thanks: 1,418
Soweit ich mich erinnere hat Multiverse da Einstellungen für. Ändere die Monster und Schwierigkeit also am besten über die Befehle oder bei gestopptem Server in der Config von Multiverse.
ComputerBaer is offline  
Reply

Similar Threads Similar Threads
RUST IN PEACE - Solo/Duo/Tri/Quad | No BP Wipe | Reduced Upkeep | Newbie and Veteran
05/10/2020 - Rust Server Advertising - 1 Replies
Join us on RUST IN PEACE! Founded by a trio of like-minded Rust veterans, our goal is to provide an enjoyable PVP experience for everyone in a fun and fair environment. Our rules do not condone toxic gameplay. DISCORD: https://discord.gg/8R24yPe WEBSITE: Home - JOIN US // LAST WIPE 5/7 (Direct Connect or via Website): Steam: steam://connect/192.158.224.32:28015
[WTS] Veteran Key: Upgrade from Starter to Veteran
04/24/2015 - Aion Trading - 2 Replies
Hey, I sell 3x Aion EU Veteran Keys with 7 days goldpackage which I gained by playing in the closed beta till lvl 10. I won't give first. If you don't agree don't buy. With an Veteran Key you can upgrade your "Starter Account" to "Veteran Account" (permanent) and unlock the trade function, more character slots, etc. Price: 10€ Paymentmethod: PSC or Paypal
WTS Gladiators lvl 55 Veteran Nexus & 51 Veteran Spatalos
06/29/2012 - Aion Trading - 13 Replies
Hi im selling lvl 55 gladiator Asmo side. Nexus EU. And lvl 51 Gladiator, 46 Gladiator & 37 Templar Asmo, Spatalos EU. They are in 2 diff accounts both with Veteran status. Nexus one: Gladiator 55 55 Eternal Coliseum Spear Fused full +17 Crit socketed and fused. 55 Eternal Coliseum Gauntles full socketed +27 Acc 55 Eternal Coliseum Boots Full socketed +14 M.Res 55 Eternal Coliseum Head
Experienced Blackmarket veteran but just another Newbie for LoL
06/06/2012 - League of Legends Trading - 3 Replies
I've done alot of selling and buying of game accounts through Epvp Blackmarket, as you can tell by my reps. Through experience of selling and buying, I've come to realize one very important thing. Original owners have many ways of retrieving their account if they so desire to do so. So, let me ask the experienced LoL account traders a question. How safe is buying a LoL account from the Epvp Blackmarket? What risks am I vulnerable to when the original owner decides to be a jerk? Or, is it...
The question newbie want to ask.but lazy/shy to ask.Me newbie..T^T answer pls
04/24/2010 - EO PServer Hosting - 10 Replies
Question 1 : How to edit map to become a PK MAP/Non PK MAP Question 2 : How to edit teleport NPC to make it teeleport at place we want Question 3 : I use Mannequin Client/Database..when i login in the game i buy eudemon and when i hatch it and evolve it..It will become GC 15* how can i change it????????? Question 4 : How can i change my server COMPOSE RATE

All times are GMT +1. The time now is 07:21.