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[SERVICE] Die Questerstellung

Discussion on [SERVICE] Die Questerstellung within the Metin2 Private Server forum part of the Metin2 category.

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Old 02/19/2015, 14:10   #2221
 
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I want to make a system but i dont know how to set a flag to someone ( not me ) i want to make a system that when you are in a map with a friend you and your friend receive bonus exp,but i dont know how to set to "my friend" a flag so he can receive exp too.How can i set to someone a value ? for a player is pc.setqf("***") but for a friend ?
WyppyOne is offline  
Old 02/19/2015, 17:43   #2222

 
.yorliK's Avatar
 
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Originally Posted by mkiiing View Post
Hallo zsm

ich such eine quest, die wie diese funktioniert.

aber die soll 5mal durchlaufen und man solllte zwischen 5 boni auswählen können, nach dem man einmal 40kills gemacht kann man zwischen
10HM
stark gg-> alle 4 rassen

auswählen. Dann beim 2. mal gibts nur noch 4 auswählmöglichkeiten^^ also diejenige, die man gewählt hat, fällt weg

hoffe jemand kann das für mich machen

Liebe Grüsse
.yorliK is offline  
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Old 02/19/2015, 18:29   #2223
 
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Originally Posted by Kilroy. View Post
hammer!! danke vielmals <3

E: gibt ein fehler beim kompillieren und zwar : syntax "(" ... ich finde aber die fehlende klammer nicht
E2: der Namen der quest hatte eine Klammer xD... geht jetzt

E3: irgendwie zeigts nun die ä/ü etc. falsch an... vorher gings aber noch
mkiiing is offline  
Old 02/19/2015, 20:47   #2224
 
Rofelmau's Avatar
 
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Originally Posted by mkiiing View Post
hammer!! danke vielmals <3

E: gibt ein fehler beim kompillieren und zwar : syntax "(" ... ich finde aber die fehlende klammer nicht
E2: der Namen der quest hatte eine Klammer xD... geht jetzt

E3: irgendwie zeigts nun die ä/ü etc. falsch an... vorher gings aber noch
1. in notepad öffnen
2. alles makieren und kopieren
3. oben bei kodierung auf ANSII ystellen
4. alles löschen und neu einfügen
5. freuen über Umlaute
Rofelmau is offline  
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Old 02/19/2015, 20:54   #2225

 
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Originally Posted by Rofelmau View Post
1. in notepad öffnen
2. alles makieren und kopieren
3. oben bei kodierung auf ANSII ystellen
4. alles löschen und neu einfügen
5. freuen über Umlaute
... und zusätzlich am Besten noch machen:
Einstellungen -> Optionen -> Neue Dateien -> Kodierung -> ANSI
rollback is offline  
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Old 02/19/2015, 21:17   #2226
wild wild son




 
Nick's Avatar
 
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Originally Posted by Rofelmau View Post
1. in notepad öffnen
2. alles makieren und kopieren
3. oben bei kodierung auf ANSII ystellen
4. alles löschen und neu einfügen
5. freuen über Umlaute
Die Option "Konvertiere zu ANSI" ist im selben Reiter aufzufinden, was diese Schritte für gewöhnlich erspart.

lg
Nick is offline  
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Old 02/20/2015, 15:53   #2227
 
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Hey,
ich suche ne quest für eine truhe, die sagen wir mal von 10 Items, 3 stück gibt.
Also man bekommt jedes mal wenn man auf die truhe drückt, 3 items durch zufall.
Lg
Simplex2™ is offline  
Old 02/20/2015, 18:53   #2228
 
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Originally Posted by Simplex2™ View Post
Hey,
ich suche ne quest für eine truhe, die sagen wir mal von 10 Items, 3 stück gibt.
Also man bekommt jedes mal wenn man auf die truhe drückt, 3 items durch zufall.
Lg
Code:
quest kaito begin
	state start begin
		when VNUMTRUHE.use begin
			local x = math.random(1,2,3)
			if x == 1 then
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
			end
			elseif x == 2 then
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
			end
			elseif x == 3 then 
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
				pc.give_item2(VNUM,ANZAHL)
			end
		end
	end
end
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Old 02/20/2015, 18:59   #2229

 
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Originally Posted by Simplex2™ View Post
Hey,
ich suche ne quest für eine truhe, die sagen wir mal von 10 Items, 3 stück gibt.
Also man bekommt jedes mal wenn man auf die truhe drückt, 3 items durch zufall.
Lg
Nimm die.
Code:
quest truhen_open begin
	state start begin
		when 35002.use begin
			t = { 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, 99, 109}
			repeat
				ran1 = number(1, table.getn(t))
				ran2 = number(1, table.getn(t))
				ran3 = number(1, table.getn(t))
			until (ran1!=ran2) and (ran1!=ran3) and (ran2!=ran3)
			f = { ran1, ran2, ran3 }
			for i=1, 3, 1 do
				pc.give_item2(t[f[i]][1], 1)
			end
		end
	end
end
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Old 02/21/2015, 12:06   #2230
 
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Originally Posted by Kilroy. View Post
Nimm die.
Code:
quest truhen_open begin
	state start begin
		when 35002.use begin
			t = { 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, 99, 109}
			repeat
				ran1 = number(1, table.getn(t))
				ran2 = number(1, table.getn(t))
				ran3 = number(1, table.getn(t))
			until (ran1!=ran2) and (ran1!=ran3) and (ran2!=ran3)
			f = { ran1, ran2, ran3 }
			for i=1, 3, 1 do
				pc.give_item2(t[f[i]][1], 1)
			end
		end
	end
end
Funktionier nicht
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Old 02/21/2015, 12:15   #2231

 
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Originally Posted by Simplex2™ View Post
Funktionier nicht
Code:
quest truhen_open begin
	state start begin
		when 35002.use begin
			t = { 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, 99, 109} -- Items eintragen
			repeat
				ran1 = number(1, table.getn(t))
				ran2 = number(1, table.getn(t))
				ran3 = number(1, table.getn(t))
			until (ran1!=ran2) and (ran1!=ran3) and (ran2!=ran3)
			f = { ran1, ran2, ran3 }
			for i=1, 3, 1 do
				pc.give_item2(t[f[i]], 1)
			end
			pc.remove_item(item.get_vnum(), 1)
		end
	end
end
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Old 02/22/2015, 12:30   #2232
 
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Hi can you make me a daily quest like that : you only need to kill x mobs ... i tried to make one and i failed ... i dont know why,here is my code,maybe you know what is the problem
PHP Code:
quest daily begin
    state start begin
        when login with get_global_time
() – pc.getqf("last_mission") >= 24*60*60  begin
            send_letter
("Misiunea Zilnica")
            
say_title("Misiune zilnica")
            
say("Esti insarcinat sa omori 10 ursi. ")
            
say("Vei primi o rasplata aleatorie.")
            
say_important("Itemul special din saptamana asta este : ")
            
pc.setqf("state"10)
            
q.set_counter("Ursi ramasi: "10)
        
end
        when info 
or button begin
            say
("Crezi ca esti cel mai bun din regat ?")
            
say("Demonstreaza!")
            
say("Respecta regulile si fi corect")
            
say_reward("Monstrii ramasi: "..pc.getqf("state").." ")
        
end
                    
        when 110.kill begin
            local count 
pc.getqf("state"– 1
            
if count >= 1 then
                pc
.setqf("state"count)
                
q.set_counter("Monstrii ramasi:"count)
            else
                
say_title("BRAVO ai reusit!")
                
say("Ai omorat 10 ursi!")
                
say("Recompesa:")
                
say_reward("500.000.000 Yang")
                
pc.change_money(500000000)
                
pc.setqf("last_mission"get_global_time())
                 
clear_letter()
            
end
        end
    end
end 
WyppyOne is offline  
Old 02/22/2015, 12:45   #2233

 
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Originally Posted by WyppyOne View Post
Hi can you make me a daily quest like that : you only need to kill x mobs ... i tried to make one and i failed ... i dont know why,here is my code,maybe you know what is the problem
PHP Code:
quest daily begin
    state start begin
        when login with get_global_time
() – pc.getqf("last_mission") >= 24*60*60  begin
            send_letter
("Misiunea Zilnica")
            
say_title("Misiune zilnica")
            
say("Esti insarcinat sa omori 10 ursi. ")
            
say("Vei primi o rasplata aleatorie.")
            
say_important("Itemul special din saptamana asta este : ")
            
pc.setqf("state"10)
            
q.set_counter("Ursi ramasi: "10)
        
end
        when info 
or button begin
            say
("Crezi ca esti cel mai bun din regat ?")
            
say("Demonstreaza!")
            
say("Respecta regulile si fi corect")
            
say_reward("Monstrii ramasi: "..pc.getqf("state").." ")
        
end
                    
        when 110.kill begin
            local count 
pc.getqf("state"– 1
            
if count >= 1 then
                pc
.setqf("state"count)
                
q.set_counter("Monstrii ramasi:"count)
            else
                
say_title("BRAVO ai reusit!")
                
say("Ai omorat 10 ursi!")
                
say("Recompesa:")
                
say_reward("500.000.000 Yang")
                
pc.change_money(500000000)
                
pc.setqf("last_mission"get_global_time())
                 
clear_letter()
            
end
        end
    end
end 
pc.getqf("state") is = 10
pc.getqf("state") - 1 is = 9
so on every kill you set count = 9?
local count = pc.getqf("state") - 1


PHP Code:
quest daily begin 
    state start begin 
        when login with with get_time
() >= pc.getqf("wait_time"begin
            say_title
("Misiune zilnica"
            
say("Esti insarcinat sa omori 10 ursi. "
            
say("Vei primi o rasplata aleatorie."
            
say_important("Itemul special din saptamana asta este : ")
            
set_state(infos)
        
end
    end
    state infos begin
        when letter begin
            send_letter
("Misiunea Zilnica")
        
end
        when button 
or info begin
            pc
.setqf("count"10)
            
q.set_counter("Ursi ramasi: "pc.getqf("count")) 
            
say("Crezi ca esti cel mai bun din regat ?")
            
say("Demonstreaza!")
            
say("Respecta regulile si fi corect")
            
say_reward("Monstrii ramasi: "..pc.getqf("count"))
            
clear_letter()
            
set_state(daily_do)
        
end
    end
    state daily_do begin
        when letter begin
            send_letter
("Left Targets")
        
end
        when button 
or info begin
            say
("Target: "..mob_name(110))
            
say("Left Targets: "..pc.getqf("count"))
        
end
        when kill with npc
.get_race() == 110 begin
            
if pc.getqf("count") >= 2 then
                pc
.setqf("count"pc.getqf("count")-1)
                
q.set_counter("Ursi ramasi: "pc.getqf("count")) 
            else
                
say_title("BRAVO ai reusit!"
                
say("Ai omorat 10 ursi!"
                
say("Recompesa:"
                
say_reward("500.000.000 Yang"
                
pc.change_money(500000000
                
pc.setqf("wait_time"get_time() + 60*60*24)
                
clear_letter()
                
set_state(start)
            
end
        end
    end
end 
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Old 02/22/2015, 18:43   #2234
 
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Hi i want to set a global drop at all quests ... but i dont know how to declare to a local the vnum item code , here is a example of what i tried
PHP Code:
quest item begin
    state start begin
        local weekly 
10
        when login begin
            local n 
number (1,2)
            if 
== 1 then
                pc
.give_item2("weekly",1)
            else
                
pc.give_item2(20,1)
            
end
        end
    end
end 
How can i set to weekly the vnum code of the item so i can change it everytime i want just there ? and not in every quest ? ( i will have like 25 quests in one file with the same reward )
WyppyOne is offline  
Old 02/22/2015, 19:40   #2235
 
Rofelmau's Avatar
 
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game.set_event_flag("name",number) and game.get_event_flag("name") could amy bee solving your problem, not sure if i understand u write
Rofelmau is offline  
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