Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 14:04

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

Clientside problem

Discussion on Clientside problem within the Metin2 Private Server forum part of the Metin2 category.

Reply

Old   #1

elite*gold: 0
Received Thanks: 0
Clientside problem

Hey all,

The problem is now all the files in pack are saved as .bax and .ljk..

I succesfully tried to change the file name from locale_de.bax to locale_de.eix and the locale_de.ljk to locale_de.epk. When I changed some things in the unpacked folders i need to save them again as bax and ljk, but how do i do this?

Regards,
Alpha
AlphaP is offline  
Old 09/16/2011, 22:53   #2

vbacoder's Avatar

elite*gold: 39
Received Thanks: 251
this is not normal it hink. normally the files are saved in *.epk and *.eix!
vbacoder is offline  
Old 09/16/2011, 22:55   #3

.Banana's Avatar

Received Thanks: 1
You open your exe with the Hex Editor & search for "epk". Then you change "epk" into "bax". Also you search for "eix" and change it into "ljk".

And now you can extract the files
.Banana is offline  
Old 09/17/2011, 13:43   #4

Received Thanks: 0
I don;t know if i explained it right..,

When I want to unpack the:

locale_de.bax
locale_de.lkj

I first have to rename them to

locale_de.eix
locale_de.epk

That makes no problem, i can easely unpack them with archiver, when i'm done with the edits i had to do, i have no idea to rename the files back to .bax and .lkj :S

Does someone know's how to change them back to bax and lkj?

Mfg,
Alpha
AlphaP is offline  
Reply

Similar Threads Similar Threads
[CLIENTSIDE] Problem mit der item_proto
09/12/2011 - Metin2 Private Server - 2 Replies
Hey , Heute wollte ich neue Sachen in die item_proto Clientside einfügen. Doch wenn ich die neuen Sache einfügen gehen die bisher eingestellten Einstellungen verloren. Kann mir jemand helfen ? Will nicht alles gleichzeitig machen weil in die item_proto schon sehr viel Zeit investiert habe. Mfg
Clientside mob_proto Problem
07/05/2011 - Metin2 Private Server - 2 Replies
Ich habe mit dem Programm von tim66613 meine mob_proto entpackt und einige änderungen vorgenommen wie mobcolor verändert, neue Metin Steine eingefügt et ct... Funktioniert alles wunderbar , ich will es packen, es packt aber die Änderungen werden nicht übernommen. Wenn ich die mob_proto_new in mob_proto umbenenne und mit der in meinem Client ersetze wirken die Änderungen nicht. Und wenn ich diese entpacke sind alle Änderungen verschwunden. Ich bitte um Hilfe . Das Tool : M2 File...
[Problem] mob_proto Clientside
04/30/2011 - Metin2 Private Server - 6 Replies
habe folgendes problem.. immer wenn ich meine mob_proto bearbeite und sie dann wieder zusammenpacke und mein client starte stürzt mein client nach dem laden ab :/ hab 2010 client von metin2.beta benutzte den archiver von tim ich hoffe ihr könnt mir weiter helfen ...
Hamachiserver CLientside problem!
01/14/2011 - Metin2 Private Server - 0 Replies
also ich habe hier mal einen eigen server habe auch schon drauf gespielt, hab dann aber weil ich ein fehelr gescuht habe und letztlich auch gefunden habe, den clienten gelöscht.(fehler war ip bei portmap) also jetzt wollt ich normal wieder starten hab neuen vpc gemacht und wollte wieder einen neuen server aufmachen. habe dann versucht client zu starten via multistarter, dann kam aber: loadlocaleerror/locale{hongkong{locale_game.txt) hab die besagte deatei gefunden nen hongkong ordner bei...

All times are GMT +1. The time now is 14:04.