Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 00:32

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



Source Uppen Tips

Discussion on Source Uppen Tips within the Flyff PServer Guides & Releases forum part of the Flyff Private Server category.

Reply
 
Old   #1
 
Terrat's Avatar
 
elite*gold: 130
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,173
Received Thanks: 670
Source Uppen Tips


Hey Ho,
da ich gerade meine Source auf 2013 geuppt habe,
(Die Neuz auf 2010 (Windows Xp)) wollte ich hier mal Tips geben.
(Hab es zwar noch nicht hinter mir aber trotzdem).



POINTER_64

_MSC_VER / MFC


(TIME_T und Music)
Neuz Crasht aber vor dem Upgrade nicht

ON_MSG


(for int..)
i,k oder j ist nicht definiert.
Wen dein Fehler nicht aufgelistet ist einfach Schreiben.
Terrat is offline  
Old 12/26/2014, 20:29   #2
 
Mike Oxmaul's Avatar
 
elite*gold: 50
Join Date: Feb 2014
Posts: 288
Received Thanks: 245
POINTER_64

_MSC_VER (MFC)


(TIME_T)
Neuz Crasht aber vor dem Upgrade nicht


Zu 1
- Einfach in den Includes in der Projekt einstellung erst die Microsoft sachen und dann DirectXSDK

Zu 3
- Präprocessor?


Neuz kann auch VS2012 -> XP Toolset

weiß gerade nicht obs für '013 auch nen XP Toolset gibt.
Mike Oxmaul is offline  
Old 12/26/2014, 20:40   #3
 
Terrat's Avatar
 
elite*gold: 130
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,173
Received Thanks: 670
Quote

Quote:
Originally Posted by Jupsi332 View Post
POINTER_64

_MSC_VER (MFC)


(TIME_T)
Neuz Crasht aber vor dem Upgrade nicht


Zu 1
- Einfach in den Includes in der Projekt einstellung erst die Microsoft sachen und dann DirectXSDK

Zu 3
- Präprocessor? (Ist nicht so toll da er bei Upgrade zb. auf neuere Versionen manchmal bei mir Sachen vergist bei den Einstellungen.)


Neuz kann auch VS2012 -> XP Toolset (Instabil)

weiß gerade nicht obs für '013 auch nen XP Toolset gibt.Ja
Terrat is offline  
Old 12/26/2014, 21:22   #4
 
xTwiLightx's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,739
Received Thanks: 1,669


Vor 2 Tagen noch fragen und jetzt nen "Guide" posten, ohne Ahnung von den Hintergründen zu haben? Naja...

Zudem ist der Fehler mit dem POINTER_64 auf die Includereihenfolge zurückzuführen, ist mit ein bisschen Google schnell gefunden.

Die ON_MSG Fehler werden sogar vom Compiler vorgeschlagen, wieso also der "Tipp" hier?
xTwiLightx is offline  
Thanks
4 Users
Old 12/26/2014, 21:28   #5
 
Terrat's Avatar
 
elite*gold: 130
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,173
Received Thanks: 670
Lies doch mal die glaube 3 Zeile "Ich hab es noch nicht hinter mir"
Terrat is offline  
Old 12/26/2014, 21:30   #6



 
Sedrika's Avatar
 
elite*gold: 18
The Black Market: 103/0/0
Join Date: Sep 2009
Posts: 20,177
Received Thanks: 14,471
Wenn man die Source mit VS13 benutzt aber nur die Toolsets von VS10 dann ist das etwas schwachsinnig. Entweder richtig oder nicht
Sedrika is offline  
Thanks
1 User
Old 12/26/2014, 21:30   #7
 
Terrat's Avatar
 
elite*gold: 130
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,173
Received Thanks: 670
Und ich hätte mich auch über so ein thread gefreut
Terrat is offline  
Old 12/27/2014, 00:36   #8
 
elite*gold: 0
Join Date: Apr 2013
Posts: 511
Received Thanks: 431
Ohje..nadan machen wir weiter:

1. Neuz --> "Verwenden von MFC" auf Windows-Standard.
2. Einstellungen (Alle) --> Linker --> Erweitert --> SEAFESH:NO (Image)
3. Neuz --> C/C++ -> Alle Optionen --> Zusätzl. = "/Zm150 %(AdditionalOptions)"
4. Neuz --> VC++ Verzeichnisse --> Include = $(VCInstallDir)PlatformSDK\include;$(VCInstallDir) PlatformSDK\common\include;$(VC_IncludePath);$(Win dowsSDK_IncludePath);.;..\_Resource;..\_Multimedia ;..\_DirectX;..\_Common;..\_Interface;..\_network\ misc\include;..\_network;..\_network\mcl\include;. .\_network\net\include;..\DX_SDK;

Dann solltest du die gröbsten Fehler weg haben.
Wanetrain is offline  
Thanks
1 User
Old 12/27/2014, 01:06   #9
 
Terrat's Avatar
 
elite*gold: 130
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,173
Received Thanks: 670
Quote:
Originally Posted by Sedrika View Post
Wenn man die Source mit VS13 benutzt aber nur die Toolsets von VS10 dann ist das etwas schwachsinnig. Entweder richtig oder nicht
whot whot ? Nutze bei allen außer neuz hat halt den grund mit xp
Terrat is offline  
Old 12/29/2014, 12:25   #10
 
xTwiLightx's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,739
Received Thanks: 1,669
Für die for-loop Fehler:

Code:
/Zc:forScope-
xTwiLightx is offline  
Reply


Similar Threads Similar Threads
[SAMMELTHREAD] Metin2 Source Compile Tips/Tuts
12/30/2020 - Metin2 PServer Guides & Strategies - 543 Replies
I open this thread for discussing about Metin2 sources compile. We can share Tuts/Tips from this thread.
Udobot Source Code & Tips for build a bot
03/16/2013 - DarkOrbit - 28 Replies
Hi, first apologize me because my English is not good, here is the udobot 4 source code for people that wants to know how to build a bot for darkorbit I build my own bot in Visual Basic, works fine and is secure, if you want some tips please put a post and I will help you the udobot source file is in Visual C++ 2008, and txvirus (Udobot's creator) leave this code like a freeware when last Udobot official version was released. Los que hablan español al igual que yo pueden poner sus...
i go make a own source, tips please
12/03/2008 - CO2 Private Server - 9 Replies
Hello, I am new here and I`m going to take on the task of making a new source from scratch.I know it will take along time, but I am willing to spend time and effort into this project.The plan is to release this source to the general public when it is finished.I am also asking for any tips you may have. #Edited by plasma-hand



All times are GMT +2. The time now is 00:32.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.