Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 10:51

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Rift Fishbot

Reply

Old   #196

elite*gold: 0
Received Thanks: 83
das programm ging die letzten monate und hat sich nicht verändert, warum sollte es jetzt nicht mehr gehen?
du machst irgendwas falsch

Matze1984 is offline  
Old   #197

elite*gold: 20
Received Thanks: 1
moin. Hab ein Prob mit dem Bot und zwar erkennt er scheinbar das Rift Fenster nicht. Bis zum Köder geht alles aber sobald er Anfangen soll zu angeln, ist es so als wenn er das rift Fenster verlässt.
Auch öffnet sich das Rift Fenster nicht automatisch wenn ich auf Schnellfischen klicke. Hoffe da kann mir jemand weiter helfen.
Log ist aktiviert/Pfand korrekt und Rift steht im Fenster Modus. Bot wird als Admin gestartet.
MfG made

made74 is offline  
Old   #198

defacto ist es so programmiert, dass der bot überprüft, ob rift im vordergrund ist, bevor er eine aktion durchführt und wenn nicht dann rift auch in den vordergrund setzt. Ich wüsste nicht wirklich, wie es zu diesem problem kommen könnte, außer wenn der bot rift nicht erkennt. Hast du vllt andere anwendungen offen, die rift heißen und wenn ja schließ die, wobei das merkwürdig wäre.

So leid es mir tut, aber in 99% der problemfälle sitzt das problem ca. 50cm vor dem monitor, probier einfach noch ein wenig rum
Matze1984 is offline  
Old   #199

Received Thanks: 0
Hi Matze

Erstmal einen herzlichen dank für den Bot wenn man nur zwei drei Std aller paar Tage zockt ist der extrem hilfreich^^ Allerdings funzt er bei mir seit heute nichtmehr Die Maus hängt sich komlpett auf und nder Bot reagiert nur wenn man AUSSERHALB des Rift Fensters irgendwohin klickt ö.Ö mache ich einen Fehler oder liegts am Update von heute

Loreine is offline  
Old   #200

du machst einen fehler
Matze1984 is offline  
Old   #201

You should probably use a different icon. Many crypters/keyloggers I've seen use that icon for their exe's, and that probably causes a lot of false positives. Even though it's 7/43, it doesn't seem to be doing anything suspicious.
Destined2bGreat is offline  
Old   #202

What icon?
If you are refering to the "autoit-icon" then you are wrong, sorry. That icon won't cause any false positives.
Trion won't scan for a specific icon or picture on your desktop. If anything they could look if there is something running in the background which is autoit in this case. But if you think that running autoit alone is an indicator for botting then you are wrong again.

There are probably millions of autoit scripts out there that are constantly running on different pcs with different purposes. Mine included. And those scripts are not bots or forbidden in any way.
Matze1984 is offline  
Old   #203

Quote:
Originally Posted by Matze1984 View Post
What icon?
If you are refering to the "autoit-icon" then you are wrong, sorry. That icon won't cause any false positives.
Trion won't scan for a specific icon or picture on your desktop. If anything they could look if there is something running in the background which is autoit in this case. But if you think that running autoit alone is an indicator for botting then you are wrong again.

There are probably millions of autoit scripts out there that are constantly running on different pcs with different purposes. Mine included. And those scripts are not bots or forbidden in any way.
No, false virus positives.

Lot's of viruses that are coded in auto-it use that icon. Using that icon will raise the amount of false virus detections by antiviruses.

As for the bot itself, I've ran it in major fishing locations from 40-300 in the last day and haven't had a single problem.
Old   #204

Ah ok, now your text makes much more sense

I could change the icon but I probably won't because I am lazy and don't really care about that very much.
I actually even made a note on the front page about false positives the day I made my bot public. Also there are no complains in the whole thread about false positives, if I remember correctly, so I guess it's not a big problem.

But thanks for your post anyways, I will take that into consideration if many people start complaining about false positives.
Matze1984 is offline  
Old   #205

hey man, i start the bot but nothing happens. i have a pole in every slote ( 1-10 ). What could be the problem?
sgfnsqk is offline  
Old   #206

The program seems harmless to me, and the bot works very well. Didn't crash once, very easy to interrupt, got me from 40-300 in under 24 hours, will get me to 375 once I can access Storm Legion. If you are considering paying for that other fishing bot, DON'T. This one does everything that one can and is free.
Old   #207

try to start as admin. also read the manual, pls
Matze1984 is offline  
Old   #208

Quote:
Originally Posted by Matze1984 View Post
try to start as admin. also read the manual, pls
keybinding was wrong sorry

Why don't you make a bot that presses tab en does always one attack.
So i can level overnight.
sgfnsqk is offline  
Old   #209

Ich habe ein kleines Problem mit meinem Bot. Ansich funktioniert der einwandfrei, aber bei mir kommt oft die Meldung "ihr fischt nicht mehr!" weil er die Rute nicht auswirft.
Auf etwa 300 gefangene Fische kommt das etwa 100 mal. Weißt du was das Problem sein könnte? Könnte es an meinem Laptop liegen, dass er die Befehle in der kurzen Zeit nicht verarbeiten kann?
Holynation is offline  
Old   #210

hm, "ihr fischt nicht mehr" kommt ja meine ich, wenn noch kein fisch angebissen hat und man auf die fischentaste klickt. das würde bedeuten, dass der bot bei dir irgendwie überreagiert und andauernd versucht die rute einzuziehen.
Deswegen versteh ich grad nicht was du mit "weil er die rute nicht auswirft" meinst.

spiel mal ein bisschen mit den einstellungen rum, auflösung, etc. Vielleicht hilfts

Matze1984 is offline  
Reply

Tags
autoit, fischbot, fishbot, rift

« Previous Thread | Next Thread »