Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 15:18

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

Container Profit-Sheet

Discussion on Container Profit-Sheet within the Guild Wars 2 Trading forum part of the MMORPG Trading category.

Reply

Old   #1

elite*gold: 0
Received Thanks: 1
Container Profit-Sheet

Falls das eher zum Black-Market gehört, entschuldige ich mich. Ich war mir nicht ganz sicher.

Deutsch:

Wie schon in einem anderen Thread besprochen, beschäftige ich mich seit Längerem mit Containern/Beuteln. Dies ist zugleich meine einzige Methode um an Gold zu kommen.

Was:
Ich habe über Google Drive ein Spreadsheet angelegt, in dem ich die Dropraten aus den Containern und die aktuellen Preise im AH verrechne, um so auf die aktuellen Profitwerte zu kommen. Die Daten werden nach jedem Neustart des Spreadsheets aktualisiert!

Wie:

1. Beutel mit gutem Verhältnis von Preis/Profit aus der Tabelle finden.
2. Bestellungen aufgeben (oft über Nacht).
3. Beutel öffnen (ich mache das mit GhostMouseFree, ein 250er Stack is damit nach ein paar Sekunden geöffnet)
4. Items verkaufen.

Beispielwerte:

Im Moment beinhaltet das Sreadsheet 22 Container(die meist gehandelten), ich versuche aber das Ganze noch zu erweitern.

Da ich in dieses kleine Projekt Zeit und Gold investiert habe und auch nicht möchte, dass zu viele Leute den Markt zerstören, verlange ich einen kleinen Obolus für die Benutzung des Spreadsheets.

3 Tage-Test: 3g ingame
60 Tage: 5€ per Paypal

Falls ich eure Neugier geweckt habe, einfach hier posten oder eine Nachricht schreiben. Nach Bezahlung füge ich eure Google-E-mail als Viewer zum Spreadsheet hinzu.

Falls nicht, wünsch ich euch noch viel Erfolg und danke fürs Lesen!
(Link zum Diskussions-Thread:

__________________________________________________ ____________________________

English:

I've been earning gold by opening containers for quite a long time now, and I'm willing to share my method with you.

What:
I created a spreadsheet in Google Drive, that uses the recent trading post prices to calculate the actual profit for specific containers. I've been feeding my spreadsheet with droprates, as acurate as possible. The data will be updated every time the spreadsheet is being opened.

How:

1. Find a container with a good price-to-profit-ratio (the higher the price, the fewer you will have to buy).
2. Order said containers.
3. Open the containers (I for myself you GhostMouseFree, which makes it possible to open a full stack within a ew seconds).
4. Sell the received items.

An example of how the sheet looks like:

At the moment I have 22 containers included, but I'm adding more and more over time.

Because I have invested both, time and gold, into this simple and little project, and don't want people to destroy that market, I am demanding a small contribution.

3 Days-Test: 3g ingame
60 Days: 5€ via Paypal

Comment here or write me a message, if I aroused your curiousity. After I receive the payment, I'll simply add your e-mail to the spreadsheet access list.

If I did not, I just wish you success and thank you for reading!
sl4ze is offline  
Old 03/04/2013, 18:10   #2 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 21
what do u mean by container?
shivimeister is offline  
Old 03/04/2013, 18:59   #3

That is a container e.g.
sl4ze is offline  
Old 03/04/2013, 19:28   #4 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 21
ahh thanks that clears up alot
shivimeister is offline  
Old 03/04/2013, 22:56   #5 Trade Status: Unverified(?)

dacx's Avatar

elite*gold: 558
The Black Market: 296/0/0
Received Thanks: 10,538
It does indeed belong to the Black Market.
But don't worry, a moderator will move it for you.

You said that you have 22 bags/containers included. Since I'm just interested in the Heavy Bags; are they in your sortiment?
dacx is offline  
Old 03/05/2013, 01:46   #6

Alright, I currently have the "Heavy Moldy Bag", "Heavy Bag of Trinket" and "Heavy Ritual Bag". The Problem with the heavy bags is, that they don't really promise that much of a profit. Mostly they'll stay at around 3 to 5%, which is a pretty risky, keeping in mind, that a full stack costs about 6 to 7g.

I rather buy containers for 0,6 to 1s each, which will mostly return 40%.

I hope, I'll be able to include pretty much every container soon. Also, I am looking for other investment possibilities to implement.
I am happy about every criticism (positive or negative).
sl4ze is offline  
Old 03/05/2013, 13:52   #7 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 2
dafür das diese methode nicht wirklich sicher ist willst du echt auch noch geld verlangen ? dann behalt dein wissen ernsthaft für dich und spar dir die arbeit ^^
Daboo is offline  
Old 03/05/2013, 14:05   #8

Inwiefern meinst du, dass die Methode nicht sicher ist? Sicher in Bezug auf Erfolg ?

Es sind natürlich nur Annäherungen von den Werten her, allerdings kann man damit verlässlich Gold machen. Der Sinn hinter dem Spreadsheet ist ja, das Verlustrisiko so weit wie möglich zu minimieren und der einzige Risikofaktor besteht darin, dass sich die Preise ändern nachdem man Container bestellt hat, aber die Items noch nicht weiterverkauft hat.

Falls du meinst, dass ich zu viel verlange, 5€ sind nicht die Welt, und in Gold umgerechnet etwa 20g. In 60 Tagen verdient man damit mindestens das Zehnfache.
sl4ze is offline  
Old 03/05/2013, 16:12   #9 Trade Status: Unverified(?)

dacx's Avatar

elite*gold: 558
The Black Market: 296/0/0
Received Thanks: 10,538
Quote:
Originally Posted by Daboo View Post
dafür das diese methode nicht wirklich sicher ist willst du echt auch noch geld verlangen ? dann behalt dein wissen ernsthaft für dich und spar dir die arbeit ^^
Ist das dein Ernst? Die Methoe garantiert dir Erfolg und ich werde es auch testen.

Quote:
Originally Posted by sl4ze View Post
[..]
Danke für deine Nachricht, ich werde dich im Laufe des Tages kontaktieren und dir meine Daten zukommen lassen.
Ich werde dann hier Feedack hinterlassen.
dacx is offline  
Thanks
1 User
Old 03/05/2013, 18:46   #10 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 30
habs gerade auch gekauft und wenn es gut ist, hoffe ich das du den verkauf einstellst^^
mann muss ja ned alles zuuuuu public machen
mr sp00k is offline  
Old 03/05/2013, 22:05   #11 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 16
i got te same thing but not a program for it im doing it all on a exel not that hard to figure out but still nice of you maby im going to buy it later maby you need to make te testing free and make it that they can use it only 2 days so you get more attention and more posible buyers ?
herre is offline  
Old 03/06/2013, 12:22   #12 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 52
does this still offer a profit? since the prices change a lot lately for t1-t6 mats..
kim22 is offline  
Old 03/06/2013, 12:34   #13 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 68
wie hoch ist den dein profit in prozent im schnitt, kann mir kaum vorstellen das so eine eher einfache methode solch guten profit abwirft...
PaddyBob is offline  
Old 03/06/2013, 13:03   #14 Trade Status: Unverified(?)

Received Thanks: 16
im doing it manely and lets say i can make 10g/h you buy it and maby he cot some other good containers
herre is offline  
Old 03/06/2013, 15:58   #15

@ kim22: I am profiting from price changing! I almost immediately see, which container gives more/less profit.

@ PaddyBob: Ich nehm meistens container über 30%, also schätze ich das mein allgemeiner Prozentsatz so zwischen 30 und 40% liegt. Ab und zu gibts kurzzeitig Ausreißer, zB gestern gab die Light Miner's Bag kurzzeitig 190%... Aber kann ich nicht genau sagen, das ist alles zu vermischt.

10g/h ist extrem, und eher nicht möglich, wenn man mit Bestellungen arbeitet, denn so viel Nachschub kriegt man nicht. Am Wochenende spürt man deutlich, dass wieder mehr Container im Umlauf sind, aber unter der Woche so viel Profit zu machen... dafür muss man schon länger als ein paar Minuten dran sitzen. Ich bezweifle aber nicht, dass es möglich ist!
sl4ze is offline  
Reply

Tags
container, easy, gold, legal, simple