Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > MMORPGs > Flyff > Flyff Private Server > Flyff PServer Guides & Releases
You last visited: Today at 18:29

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



[Release] FlyFF PC v21.2 Official Source Code

Discussion on [Release] FlyFF PC v21.2 Official Source Code within the Flyff PServer Guides & Releases forum part of the Flyff Private Server category.

Reply
 
Old 02/24/2020, 14:14   #31
 
cookie69's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2009
Posts: 627
Received Thanks: 686
Quote:
Originally Posted by jooodzszsz View Post


const size_t is unsigned integer, it CANT be negative!
Mea culpa
I got confused because if you printf (%d) it will display as negative but it is positive!
Thanks for correcting that error
cookie69 is offline  
Old 02/24/2020, 14:54   #32
 
elite*gold: 90
Join Date: Dec 2019
Posts: 301
Received Thanks: 202
Quote:
Originally Posted by cookie69 View Post
Mea culpa
I got confused because if you printf (%d) it will display as negative but it is positive!
Thanks for correcting that error
printf(%d) //prints signed integer
printf("%d",0xFFFFFF) //-1

printf(%u) //prints unsigned integer
printf("%u",0xFFFFFF) //4294967295

but idk what have printf to do with it
jooodzszsz is offline  
Old 02/25/2020, 18:26   #33
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2019
Posts: 8
Received Thanks: 16
Can someone make a tutorial how to compile it and get it running? That would be awesome. It's not as straight forward as one thinks
Clockwork101 is offline  
Thanks
1 User
Old 02/26/2020, 10:53   #34
 
elite*gold: 0
Join Date: Apr 2013
Posts: 511
Received Thanks: 431
Quote:
Originally Posted by jooodzszsz View Post
Thats why it took you "just" 6 months from getting the source to run royal-flyff hahaha
Real?

Mal anbei bemerkt muss ich echt zugeben das es lange dauerte bis er Public ging. Für die, die jetzt direkt diesen Quellcode nutzen wollen Empfehle ich dringend es zu unterlassen und weiterhin auf den 15er zu Vertrauen. Da das hier ja wirklich nur noch mehr Schrott ist.

Man merkt innerhalb des Quellcodes das mal vieles Verändert hat, aber dies nur zum Teil Beendet hat. Eher hat man hier 100 dinge Angefangen und nicht eines Fertig gemacht, das alleine sagt schon dieser ganze "FL..." mist aus.

Nichts desto trotz könnte man klar gewisse dinge aus dem Code raus holen, aber was denn genau? V19 ist ja Stable schon Released, also wozu sich die mühe machen und die Fehler hier beheben?
Wanetrain is offline  
Thanks
3 Users
Old 02/26/2020, 10:57   #35
 
elite*gold: 90
Join Date: Dec 2019
Posts: 301
Received Thanks: 202
Quote:
Originally Posted by Wanetrain View Post
Real?

Mal anbei bemerkt muss ich echt zugeben das es lange dauerte bis er Public ging. Für die, die jetzt direkt diesen Quellcode nutzen wollen Empfehle ich dringend es zu unterlassen und weiterhin auf den 15er zu Vertrauen. Da das hier ja wirklich nur noch mehr Schrott ist.

Man merkt innerhalb des Quellcodes das mal vieles Verändert hat, aber dies nur zum Teil Beendet hat. Eher hat man hier 100 dinge Angefangen und nicht eines Fertig gemacht, das alleine sagt schon dieser ganze "FL..." mist aus.

Nichts desto trotz könnte man klar gewisse dinge aus dem Code raus holen, aber was denn genau? V19 ist ja Stable schon Released, also wozu sich die mühe machen und die Fehler hier beheben?

Hahaha dann erzähl uns doch mal davon was z.b scheise gemacht wurde, es wurden viele neue "bessere" dinge eingefügt die aber leider nur dort eingebaut wurden wo sie sachen updated haben, aber immerhin.

Es ist aufjedenfall von Vorteil den Source zu benutzen und seine Systeme dort einzupflegen. Die sources auf v15 basis die hier rumgeistern sind um weiten beschissener als der offi source.
jooodzszsz is offline  
Thanks
2 Users
Old 02/26/2020, 15:53   #36
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2019
Posts: 8
Received Thanks: 16
Quote:
Originally Posted by Wanetrain View Post
Real?

Mal anbei bemerkt muss ich echt zugeben das es lange dauerte bis er Public ging. Für die, die jetzt direkt diesen Quellcode nutzen wollen Empfehle ich dringend es zu unterlassen und weiterhin auf den 15er zu Vertrauen. Da das hier ja wirklich nur noch mehr Schrott ist.

Man merkt innerhalb des Quellcodes das mal vieles Verändert hat, aber dies nur zum Teil Beendet hat. Eher hat man hier 100 dinge Angefangen und nicht eines Fertig gemacht, das alleine sagt schon dieser ganze "FL..." mist aus.

Nichts desto trotz könnte man klar gewisse dinge aus dem Code raus holen, aber was denn genau? V19 ist ja Stable schon Released, also wozu sich die mühe machen und die Fehler hier beheben?
I would argue, that code by professional programmers is usually better than that of some people who think they are the biggest haxx0rs in the universe, because they have entry level programming knowledge.
Although, some people showed good programming skills, most did not.
Therefore, it is preferable to use the most up-to-date source as a basis for whatever you want to do.

Also, the trashtalk is expectingly high, as always within flyff discussions / releases

Quote:
Originally Posted by Blauflosh View Post
It is quite straightforward
For people with entry level c++ knowledge, if any, it is quite difficult to figure out how to get this source running.
Starting with, what vs? Seems like vs2003 professional sp1? or 2005 for the other sln?
Additionally, which sdks are needed to be included? Directx, which version? boost? which version?
does the lib only need to be included? Twilight said something about compiling a dll? lua?
Then I also had some weird errors such as
"error C2825: 'WndElldinsJar::eSlot::eSlot_Max': cannot form a qualified name" Maybe due to me doing something wrong or I don't know.
How to disable xtrap? Or include it? Gameguard?

If you have nothin positive to say, maybe don't say anything.

I get that you and others maybe do not want some people to have this source running to stop the emergence of more cash grab servers or servers at all (probably 99% of servers are running as a kind of bitcoin mine, anyway). Some people just want to have some fun with the source. For those, it would be nice if help was provided.
For me, as I grew up with flyff, and just recently acquired more and more c++ knowledge, I want to try out some things in a game that I played for 1000s of hours in my childhood.
Clockwork101 is offline  
Thanks
8 Users
Old 02/26/2020, 19:12   #37
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2013
Posts: 226
Received Thanks: 97
Well I wouldn't judge the whole community's programming skills only by the public code. There are actually many people doing their own thing and just enjoy the game and programming. Silent waters may be deep.
I kinda agree with Wanetrain - the code sometimes looks like they didn't know where to start or where and what to end.

They don't even use features Visual Studio provides. (For example by putting the utility Libs in the whole solution and add them as dependencies to the projects).
They wrote a .bat to copy output files rather than using post-build events at least.
I wouldn't necessarily say that "newer" code is better code. In the end it's about how programmers structure and use their tools.

In order to get things to work: just listen to the compiler.
.S0ulSeller is offline  
Old 02/26/2020, 20:21   #38
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2013
Posts: 7
Received Thanks: 0
A guide over how to compile those files would be very appreciated. Thanks for the release, anyway.
elm0rte is offline  
Old 02/28/2020, 13:01   #39
 
xTwiLightx's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,739
Received Thanks: 1,669
Quote:
Originally Posted by elm0rte View Post
A guide over how to compile those files would be very appreciated. Thanks for the release, anyway.
Sure.

- Right click on project or solution -> Select (Re-) compile -> Left click
- F7 -> Compile solution
- Ctrl + Alt + F7 -> Recompile solution
- Ctrl + B -> Compile current project

You're welcome!

... seriously, go and file a complaint against Gala Lab making it sooo "hard" for people who are not supposed to get their hands on that code to compile it.

It was already mentioned on how to get this stuff at least to be compiled.
xTwiLightx is offline  
Thanks
4 Users
Old 03/25/2020, 00:51   #40
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2019
Posts: 34
Received Thanks: 14
anyone has the DB for these files?
Paraguz is offline  
Old 03/27/2020, 15:14   #41
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2013
Posts: 7
Received Thanks: 0
Quote:
Originally Posted by xTwiLightx View Post
Sure.

- Right click on project or solution -> Select (Re-) compile -> Left click
- F7 -> Compile solution
- Ctrl + Alt + F7 -> Recompile solution
- Ctrl + B -> Compile current project

You're welcome!

... seriously, go and file a complaint against Gala Lab making it sooo "hard" for people who are not supposed to get their hands on that code to compile it.

It was already mentioned on how to get this stuff at least to be compiled.
I meant a guide on how to get it working. I'm sorry for my bad english, it isn't my main language.
elm0rte is offline  
Old 04/04/2020, 17:34   #42
 
elite*gold: 0
Join Date: Apr 2020
Posts: 3
Received Thanks: 0
Hey und erstmal vielen dank, das du uns die Files zur Verfügung stellst
Ich beschäftige mich seit mitte dieser Woche erlich gesagt erst wie man ein pServer von Flyff aufsetzt und wollte fragen was ich genau zu tun habe, um ein Server mit der Version zum laufen zu bringen und wie das dann mit dem Client funktioniert?
Ich habe momentan ein v15 zum laufen bekommen, aber würde gerne eine aktuellere Version benutzen.

Vielen Dank schon einmal im voraus
Xeoran is offline  
Old 04/04/2020, 17:37   #43



 
Sedrika's Avatar
 
elite*gold: 18
The Black Market: 103/0/0
Join Date: Sep 2009
Posts: 20,177
Received Thanks: 14,471
Quote:
Originally Posted by Xeoran View Post
Hey und erstmal vielen dank, das du uns die Files zur Verfügung stellst
Ich beschäftige mich seit mitte dieser Woche erlich gesagt erst wie man ein pServer von Flyff aufsetzt und wollte fragen was ich genau zu tun habe, um ein Server mit der Version zum laufen zu bringen und wie das dann mit dem Client funktioniert?
Ich habe momentan ein v15 zum laufen bekommen, aber würde gerne eine aktuellere Version benutzen.

Vielen Dank schon einmal im voraus
Du solltest vorerst mit den v15 Files weiter herumspielen und schauen was du damit alles machen kannst. Alle bisher veröffentlichten Release & Tutorials sind alle auf Basis der v15 Files, was dir das Lernen um einiges angenehmer macht. Anschließend kannst du schauen diese Files zum laufen zu bekommen.
Sedrika is offline  
Old 04/04/2020, 17:45   #44
 
elite*gold: 0
Join Date: Apr 2020
Posts: 3
Received Thanks: 0
Quote:
Originally Posted by Sedrika View Post
Du solltest vorerst mit den v15 Files weiter herumspielen und schauen was du damit alles machen kannst. Alle bisher veröffentlichten Release & Tutorials sind alle auf Basis der v15 Files, was dir das Lernen um einiges angenehmer macht. Anschließend kannst du schauen diese Files zum laufen zu bekommen.
Hmmm nagut und vielen Dank. Aber ehrlich gesagt bin ich mit der v15 Version momentan am verzweifeln was die Auflösung ändern angeht und brauchbare Tutorials find ich auch nicht so wirklich. Die meisten die interessant klingen, sind wieder offline genommen bzw die Daten dazu. Eine Neuz.ini wird bei mir auch einfach nicht erzeugt, wenn ich Neuz starte um da die Auflösung zu ändern. Ich hab gehofft mit ner neuen Version das Problem zu umgehen. Kann mir da evtl kurz wer weiterhelfen oder sollte ich dafür nen eigenen Thread erstellen?
Auch keine Lust fertig gemacht zu werden von wegen gidf.de oder so.
Xeoran is offline  
Old 04/04/2020, 18:02   #45
 
-Venom''s Avatar
 
elite*gold: 10
Join Date: Jan 2015
Posts: 929
Received Thanks: 444
Quote:
Originally Posted by Xeoran View Post
Hmmm nagut und vielen Dank. Aber ehrlich gesagt bin ich mit der v15 Version momentan am verzweifeln was die Auflösung ändern angeht und brauchbare Tutorials find ich auch nicht so wirklich. Die meisten die interessant klingen, sind wieder offline genommen bzw die Daten dazu. Eine Neuz.ini wird bei mir auch einfach nicht erzeugt, wenn ich Neuz starte um da die Auflösung zu ändern. Ich hab gehofft mit ner neuen Version das Problem zu umgehen. Kann mir da evtl kurz wer weiterhelfen oder sollte ich dafür nen eigenen Thread erstellen?
Auch keine Lust fertig gemacht zu werden von wegen gidf.de oder so.
Hier findest du eig. jede Hilfe die du benötigst.
Falls nicht, kannst du gerne einen Thread auf machen oder mich per PN anschrieben.
-Venom' is offline  
Reply


Similar Threads Similar Threads
[Sharing] V21 Official Link Server (Source File for sale)
12/30/2019 - Flyff PServer Guides & Releases - 3 Replies
#removed
[Selling] FLYFF Official source V21.2
12/11/2018 - Flyff Trading - 6 Replies
NULLED



All times are GMT +1. The time now is 18:29.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.