Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 03:43

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Tide FlyFF | Low-Midrate

Discussion on Tide FlyFF | Low-Midrate within the Flyff PServer Advertising forum part of the Flyff Private Server category.

Reply

Old 07/15/2019, 13:59   #31

elite*gold: 0
Received Thanks: 113
Quote:
Originally Posted by Luxio. View Post
We are still working on our balance, in the next patch Psykeeper 1o1 Dmg will be higher than the AoE's

Check out our discord there we can speak better about the balance
Discord :

Kind Regards
Nvm 1o1 psy damage is already higher than aoe, just not in the patchnotes on epvp but in discord.

Shouted° is offline  
Old 07/16/2019, 11:49   #32

Received Thanks: 30
Wow top Server.

hatte schon lange nicht mehr so viel Spaß auf einen Privatserver .

Super nette Leute.

Allerdings versteht ich das mit dem Dmg bei allen Klassen nicht so genau.

Hab relativ lowes eq und hau doch meine 200k pohne Powerups.

Nur einen Negative punkt habe ich man kann Red Meteo nicht machen da man sich dort nicht hin telen kann und man die Quetis nicht dropt für den Eingang .
wenn das noch gehen würde dann wäre es noch geiler.

Gruß Trigger

Beatdownboy is offline  
Thanks
2 Users
Old 07/16/2019, 14:47   #33

Received Thanks: 22
Quote:
Originally Posted by Beatdownboy View Post
Wow top Server.

hatte schon lange nicht mehr so viel Spaß auf einen Privatserver .

Super nette Leute.

Allerdings versteht ich das mit dem Dmg bei allen Klassen nicht so genau.

Hab relativ lowes eq und hau doch meine 200k pohne Powerups.

Nur einen Negative punkt habe ich man kann Red Meteo nicht machen da man sich dort nicht hin telen kann und man die Quetis nicht dropt für den Eingang .
wenn das noch gehen würde dann wäre es noch geiler.

Gruß Trigger
Hey, danke für dein Feedback uns freut es sehr das dir der Server Spaß macht. Bezüglich Red Meteonyker, den findest du bei dem Instance Manager an 3er Stelle.

Grüße
Luxio. is offline  
Old 07/17/2019, 13:12   #34

Received Thanks: 30
Hey

Danke für die Antwort daran hatte ich gar nicht gedacht.

Allerdings könnte ihr doch mehr Events machen zb Invasionen oder der gleichen.

Gruß Trigger

Beatdownboy is offline  
Old 07/20/2019, 20:57   #35

Received Thanks: 378
Wäre es nicht mal angebracht, einen Wipe zu machen? Denn so wie es ist, fühlt sich der Server momentan sehr tot an (bin derzeit der einzige online in meiner Gilde). Viele waren beim release abgeschreckt und haben beim Serverstart nicht erst recht angefangen, weil Spieler durch einen kleinen Fehler zu schnell aufgelvlt waren und dadurch Vorteile hatten (Seraph buff, Forcemaster buff, Arca der easy Perins in Dark Traseia farmen konnten) aber da jetzt alles recht in Ordnung ist, auch aus der Sicht der Balance, wäre jetzt nicht ein Wipe ideal, damit wir wieder mehr Spieler haben und der Server sich nicht so tot wie weiterhin fühlt?
Nemesisx1991 is offline  
Old 07/21/2019, 14:05   #36

Received Thanks: 48
Habe leider auch das Gefühl das der Server so gut wie leer ist. Mag ehrlich gesagt aber auch nicht das man sein Geld dadurch macht das man Blue Weaps farmt und sie am Npc verkauft, dadurch ist z.B. in Azria der Auguspawn, weil er hier am größten ist fast immer durch Highlevelspieler belegt die alles 1shotten um Blues zu farmen und gerade wenn man dann also AoE Klasse sich dort leveln will kommen solche Leute gerne mal an um dann die Mobs mit einem Skill zu killen die du für 3min gesammelt hast.
Man droppt meiner Meinung nach auch zu viel Penya im Wilds/Savage Wilds Dungeon, dass ist ja quasi noch ein Bonus darauf das wenn man dann eine Waffe kriegt, diese für verdammt viel verkaufen kann.
Klassenbalance sehe ich so auch noch nicht als wirklich ok an, wenn man sich mal die Pve-Damage rekorde anguckt dann wundert man sich wie ein Rm 1,Xmil Schaden machen kann, Ele und Psy den gleichen Damage haben, Knight anscheinend auch gut bis zu 2m drücken kann und damit teilweise mehr als Blades, und Bp scheint auch sehr gut dabei zu sein. Habe ja nichts dagegen alle Klassen viable zumachen, aber in Flyff hatte man sonst immer die Einteilung in 1o1 DPS, AoE DPS, Tank und dann noch bei DPS unterteilt in Range und Magic.
Das Mochimochievent ist leider auch nicht für Tickets wie Azria oder Rartesia vorhanden, sondern nur dort wo sich eigentlich niemand aufhält.
Der Server an sich hat viele tolle Sachen, Features, gute Exprate und macht eigentlich Spaß, nur gibt es halt im Moment zu wenig Spieler und viele Kleinigkeiten, wie die aufgezählten, die noch behoben werden müssen.
Danke dafür Zeit genommen zu haben um meine Kritik zu lesen. Ihr macht das schon.
Adelheid is offline  
Thanks
1 User
Old 07/22/2019, 18:47   #37

Hello Tide Flyff players. Due to the overwhelming amount of players wanting a fresh start after the rocky launch we experienced, we have decided to wipe Tide Flyff. The server will stay online as we fix bugs and get ready for the new launch, but once we are ready we will bring it down for a full wipe and restart, it wont take longer than a week. The new launch will bring with it some new and exciting features which we will inform you of ASAP, as we strive to make Tide Flyff great. Be sure to spread the word that Tide Flyff will be back!

Kind Regards
Luxio. is offline  
Old 07/22/2019, 20:27   #38

Received Thanks: 225
First of all, I am very surprised to see another Salem server which is almost a copy of Fiery launched a year later, which seems it only lasted a mere week. After all, is quite normal considering these project failed a year ago, I don't know how you reached to the conclusion it wouldn't now.

All I can see over this forum, patch logs and discord is you haven't learned anything over the last year, because you keep making the same mistakes over and over again, but this time you don't have me for fix it.
Same as a year ago, you are only willing to make profit with the minimum effort. All these "balance patches" you make are the same you used to do on Fiery and they have the same problem, you don't want to spend time working on it, all you do is open the files, change a few parameters and launch it on live server without testing properly and the more patches you do, the more broken the balance gets. You literally start changing the balance and takes you 5 minutes, the result in-game is as expected. I told you a year ago, without hard work you won't get money.
Second, how is it possible that after a beta and time fixing the broken things, you launch a server full of bugs? How is it possible that just lasted a week? All I see is the old Fiery with a few more features but all the content is failing same way it failed on Fiery. And if you plan to re-open, don't give a date it just adds pressure and things end worse than before.
Regarding the general server management and discord, not surprised is dead a week later after the opening, everyone except Gemini seems to be missing.
Same as a year ago, wipe and add new features won't really get you new players, same as putting fake peaks and CCU. You have to rework the whole server if you want it to last more than 1 month.

I know very well that you hate me, but take this as a constructive criticism, there is nothing personal on my words.

And for ***'s sake, remove that website movement, after 30 seconds of navigating it gets very very very annoying.
alfredico is offline  
Thanks
5 Users
Old 07/29/2019, 15:21   #39

Hello everyone. We would like to announce that Tide Flyff will relaunch on Saturday, August 3rd at 7pm UTC +2. Thank you for your patience as we work to make Tide Flyff great. Don't forget to spread the word!

Kind Regards
Luxio. is offline  
Thanks
1 User
Old 07/30/2019, 21:55   #40

Received Thanks: 108
Work on that resolution man ..........
U need more resolution support somehow
Pain-X is offline  
Thanks
1 User
Old 08/03/2019, 19:36   #41

Server is back online from maintenance with a fresh start

Patchlog 1.1

Game Changes:
Wiped all characters!
Blue Armors and Weapons droprate decreased.
Changed Cursed Aminus Level requirment to 121-135.
Decreased the SL Exp by 30%
Decreased the normal Exp from 75 to 50!
Removed the high Penya drop from Dungeon Bosses.
Added to the Vulcano/Catacombs/Kalgas the right droplist at Instance Manager.
Piercing Card and Element card have their own Category at the Petfilter.
Quickstep changed from 20% Speed to 40% Speed
Monster boxes are tradeable now
The bug with the board got fixed, the objects won't dissapear anymore
The bug with exp stop got fixed!
Reworked the Ivillis dungeon, added it to the Instance Manager as a dungeon. Drops a DMG shield and a lot of weapon models!
Removed the 2/4% Pieces from the Collector Field
Added some new Models to the Farm Chip Shop!
Added to Azria a Buff Pang!
Added a new system called Yamanu there you need to defend the statue! You can find the npc at Flaris (Lasa)
Added Scroll of Unbinding to the Farm Chip Shop

General Balance Changes:
Adjusted the low level Balance.
Ranger General 1o1 Damage increased by 40%

Monster Changes:
Azria Giants drops now 10million penya.
Wilds and Savage Wilds Drop Increased by 30%
Dread Lykanos the Malevolent damage Decreased by 30%

Kind Regards
Luxio. is offline  
Old 08/06/2019, 15:56   #42

Received Thanks: 7
Server has too many dupes and their fix to it is to rollback all the time. They wiped to fix bugs but not dupes? Such a bad start yo

lovely_winter is offline  
Thanks
5 Users
Reply

« Inside Five 0815 Server | DARK-CORE-REVOLUTION | V18 | MIDRATE | CUSTOM RATES »