Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Off-Topics > Technical Support
You last visited: Today at 02:34

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



.../Bonjour/mDNSResponder.exe

Discussion on .../Bonjour/mDNSResponder.exe within the Technical Support forum part of the Off-Topics category.

Closed Thread
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,551
Received Thanks: 100
Huhu.

Sonntag ist, wie aus heiterem Himmel, ein Ordner ("Bonjour") in meinen Programmen aufgetaucht.
Ich habe gegoogelt und weiß nun grob, was das ist. Es ist ein Apple-Programm, welches die Kommunikation in Lan und im Web erleichtert.

Das Problem ist:
Ich habe keinen Apple-Kram.
Ich habe keinen IPod.
Ich weiß nicht, wo das Ding herkommt.
Ich will nicht, dass das Ding Kontakt mit irgendwas aufbaut.
Ich kann es nicht im abgesicherten Modus löschen.
Ich will auf keinen Fall, dass dieser Mist auf meinem Rechner bleibt. No need.

BitDefender V10 Scan : Clean
Firewall : No Traffic (nicht 100% sicher)
AdAware : Clean

Schon in anderen Foren habe ich die Anfrage auf Löschung dieser Anwendung gesehen.
Viele Communities sind in 2 Lager zerfallen, die einen meinten, es sei eine harmlose Apple-File.
Die anderen beklagten sich, dass diese File oftmals missbraucht wird / die sofortige Löschung verdient.

Nun, ich bin da einfacher gestrickt.
No need - no have, und umgekehrt.

Nun, was ist das genau für ein Ding? Brauche ich es? Warum taucht es ungefragt auf meiner Platte auf? Warum werde ich es nicht los? Stellt es eine Bedrohung dar?


- Snoop
Jack's Broken Heart is offline  
Old 06/20/2007, 14:56   #2
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2007
Posts: 42
Received Thanks: 0
2. What is mDNSResponder?

mDNSResponder is a Bonjour system service that implements Multicast DNS Service Discovery for discovery of services on the local network, and Unicast DNS Service Discovery for discovery of services anywhere in the world. mDNSResponder is built into Mac OS X and can be downloaded as part of Bonjour for Windows. Applications like iTunes, iPhoto, iChat and Safari use mDNSResponder to implement zero-configuration network music sharing, photo sharing, chatting and file sharing, and discovery of remote user interfaces for hardware devices like printers and web cameras. mDNSResponder is also used to discover and print to Bonjour printers and USB printers connected to the AirPort Extreme and Express base stations. mDNSResponder is open source, and hardware device manufacturers are encouraged to embed the mDNSResponder source code directly into their products to benefit from zero-configuration networking.


quelle:
Velm is offline  
Old 06/20/2007, 14:59   #3
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,551
Received Thanks: 100
Quote:
Originally posted by Snoop@Jun 20 2007, 00:46
Ich habe keinen Apple-Kram.
Ich habe keinen IPod.
Ich weiß nicht, wo das Ding herkommt.
Kenn ich schon. ;<
Trotzdem bleibt das Problem.
Jack's Broken Heart is offline  
Old 06/20/2007, 15:07   #4
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,926
Received Thanks: 1,645
Kann sein das es vom Quicktime kommt. Hatte das ding auch. Hab es durch n Firefox Flashplugin bekommen. Is eigentlich nicht schädlich.
#
X-Matrix is offline  
Old 06/20/2007, 15:12   #5
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,551
Received Thanks: 100
Okay, dank dir.
Hab den Dreck vor kurzem installiert.
Aber auch nen Bot, der auf ersten Blick sauber schien (und es auch ist).

Vorsicht ist besser als Nachsicht.

K+ an alle hilfsbereiten Kameraden.
Close plix plox.
Jack's Broken Heart is offline  
Old 06/20/2007, 15:33   #6


 
S.A.L.O.M.O.N.'s Avatar
 
elite*gold: 1406
The Black Market: 150/0/0
Join Date: May 2005
Posts: 23,921
Received Thanks: 15,126
#closed
S.A.L.O.M.O.N. is offline  
Closed Thread


Similar Threads Similar Threads
Bonjour
09/05/2010 - Say Hello - 4 Replies
Ich bin der Furztrocken , RL heiß ich Serhad S. und wohne in der schönen Stadt Nienburg/Weser , ich bin durch den User Toweliie auf dieses Forum gestoßen . Wo ich aktiv sein werde ? Im Flyff Bereich , Steam Trading und LoL . :) Im einem anderen Forum bin ich bekannt als Etzel , leider war dieser Name schon vergeben ;( Falls ein Admin das ändern kann , ändern bitte :D:D Also hier kommt Furztrocken :))
bonjour
06/08/2010 - Say Hello - 5 Replies
je suis nouvelle ici et je decouvre le site :donc je tiens a vous saluer tous et toute:handsdown:
bonjour bonjour
05/29/2010 - Say Hello - 0 Replies
Hello everyone I live in France and I'm 15 and I'm looking for gold hack nostale nosthunes or if someone can help her is really nice thank you to
Bonjour
08/17/2009 - Say Hello - 0 Replies
I'mm a girl , 38 old , i'm french, and my english is poor. :o:)



All times are GMT +2. The time now is 02:34.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.