Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > MMORPGs > Rappelz > Rappelz Private Server
You last visited: Today at 18:49

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



NGemity - An Open Source Rappelz Emulator

Discussion on NGemity - An Open Source Rappelz Emulator within the Rappelz Private Server forum part of the Rappelz category.

Reply
 
Old 05/28/2016, 13:01   #31
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2010
Posts: 86
Received Thanks: 12
So any update on this project?
nintynice is offline  
Old 06/10/2016, 23:18   #32
 
elite*gold: 78
Join Date: Jul 2012
Posts: 263
Received Thanks: 141
Hi Xijezu
,

this was a nice idea, sorry my english i am a german boy! But i must say, whta you make it with Epic 4 this was the niced Idea everyday..
I played with EP 3 and i must say the original Episode 4 was the best!!! Thanx for all..
Cyborg2009 is offline  
Old 01/21/2018, 14:08   #33


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
Alright, even if it's now 2 years later, I'm here with an update.
Unfortunately I had to pause the project for quite some time but now that everything is resolved I'm ready to work on it again.
Well, guess what, I've been working on it again since I think and made quite some progress now. I think with the exception of a few not-so-important things for now (e.g. dungeon raids) everything is working properly - but a lot of skills aren't implemented yet.

Technically you'd be able to properly play (alone or in group) to max level, but sadly my testers didn't get so far yet.
For now I'm looking for a few more people to test around, looking for bugs and checking if the server can handle more than 3-4 people.

If you're interested, feel free to message me in Discord (join the Rappelz PServer community, you can find me there).

Once I resolve some (maybe not even implemented yet) gamebreaking bugs and added more skill support, I'll start an open beta, so stay tuned!

Edit:
Just added a small screenshot from my PoV on the test server, nothing special but as you can see it works.
Xijezu is offline  
Thanks
2 Users
Old 01/21/2018, 14:37   #34
 
roller334's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2012
Posts: 43
Received Thanks: 24
Impressive, but looks like the rendering engine needs an update

I really hope that you will open source your project so people can improve the emulator and hopefully make some new revolutionary server.
roller334 is offline  
Old 01/21/2018, 14:43   #35


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
Quote:
Originally Posted by roller334 View Post
Impressive, but looks like the rendering engine needs an update
The rendering, or everything clientsided, isn't something done by me, I'm using the retail client from Epic 4. What I'm doing is the server sided stuff - so sadly no engine update :^)
Xijezu is offline  
Old 01/21/2018, 14:51   #36
 
roller334's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2012
Posts: 43
Received Thanks: 24
Oh my bad thought you are working on an epic 4 client emulator lol, but still impressive.
roller334 is offline  
Old 01/21/2018, 22:05   #37
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2016
Posts: 110
Received Thanks: 21
epic 6.2 würde mehr sinn machen ^^
Lot900 is offline  
Old 01/21/2018, 22:35   #38


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
Quote:
Originally Posted by Lot900 View Post
epic 6.2 würde mehr sinn machen ^^
Meiner Meinung nach nicht, eher im Gegenteil.
Es gab mehrere Gründe weswegen ich mich für Epic 4 entschieden habe:

- Epic 4 beinhält so ziemlich nur die Basis von Rappelz selbst. Systeme wie Dura, teils auch Auktionshaus, Huntaholic etc. gab es damals noch nicht. Das sorgt dafür, dass man am Ende des Tages eine recht gute, staible Basis bauen kann, und diese dann für weitere Epics anpassen kann.
- Es gibt keine Epic 4 Server files, was auch dazu führt, dass
- Epic 4 ist nostalgie pur. Sehr viele von uns haben damals mit Epic 4 zu release in EU/US angefangen. Warum also kein absolutes Oldschool-feeling?
Und zum Schluss:
- Auch für mich ist Epic 4 das Epic, womit ich angefangen habe und es ist und bleibt mein Favorit. Ich erstelle lieber etwas, was ich lieber selbst noch mal spielen würde.

Den Epic 4 Emulator zu erweitern, um letzten Endes einen 9.5 Emulator zu basteln, ist weitaus einfacher als downgraden.
Xijezu is offline  
Thanks
1 User
Old 01/21/2018, 22:37   #39
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2016
Posts: 110
Received Thanks: 21
Naja also über e4 und e5 lässt sich streiten, ich sage nur lootpets und petklassen (beschwören / wechseln).
Lot900 is offline  
Old 01/21/2018, 23:00   #40


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
Quote:
Originally Posted by Lot900 View Post
Naja also über e4 und e5 lässt sich streiten, ich sage nur lootpets und petklassen (beschwören / wechseln).
Lootpets, klar, das ist etwas sehr nervig.
Technisch betrachtet könnte man diese aber indirekt einfügen, auch wenn wir die SFrame nicht editieren können. Das ist das schöne: Du hast Freiraum für workarounds die üblich nicht gehen würden.

Petklassen? Funktionieren eigentlich einwandfrei. Die Skills sind die gleichen wie in jedem anderen Epic:
Xijezu is offline  
Old 01/21/2018, 23:21   #41
 
- Cyrix's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2015
Posts: 34
Received Thanks: 7
maybe it's perfect man i like the classic interface, gameplay, classes and races
- Cyrix is offline  
Old 01/21/2018, 23:29   #42
 
roller334's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2012
Posts: 43
Received Thanks: 24
Quote:
Originally Posted by Xijezu View Post
Lootpets, klar, das ist etwas sehr nervig.
Technisch betrachtet könnte man diese aber indirekt einfügen, auch wenn wir die SFrame nicht editieren können. Das ist das schöne: Du hast Freiraum für workarounds die üblich nicht gehen würden.

Petklassen? Funktionieren eigentlich einwandfrei. Die Skills sind die gleichen wie in jedem anderen Epic:
Ich glaube er meint die nervige Kreaturenkontrolle beim dual summon in den alten Epics (es muss immer das Petbild ausgewählt werden bevor man die Skills vom Pet benutzen kann).
roller334 is offline  
Thanks
1 User
Old 01/22/2018, 16:34   #43


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
Quote:
Originally Posted by roller334 View Post
Ich glaube er meint die nervige Kreaturenkontrolle beim dual summon in den alten Epics (es muss immer das Petbild ausgewählt werden bevor man die Skills vom Pet benutzen kann).
Ah. Kannste mal sehen, ist mittlerweile zu lange her. Kann ich mich gar nicht mehr dran erinnern.

Ich muss mir das mal später anschauen wie das mit dem Emu ist, technisch betrachtet könnte man auch hier mit Workarounds arbeiten um ein passendes Feeling zu erstellen, wenn das wirklich Clientseitig so bescheiden gecoded ist
Xijezu is offline  
Old 01/22/2018, 20:20   #44
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2010
Posts: 86
Received Thanks: 12
Hmm technisch gesehen finde ich die Idee Klasse. (bin ja selber ein wirklicher Fan von e4 wobei es ab lv 125 schon richtig knackig war)
Auf der anderen Seite hoffe ich, dass dann am Ende nicht jeder mit ner Siren oder RP rumrennt.

Ich glaube, dass sogar ein paar Monate/Wochen vor dem offizielen Release von e5 US der e4 Client schon die r7 Rüstungen, die e5 Pets, etc. inne hatten. Kann mich auch täuschen aber denke bzgl. Pets, etc. könnte man einige Resourcen recyclen. Ich weiß nur nicht wie man vom Game Design her die alten und neuen Skills mit einander verbindet. Klar lass die Auren weg und gut is oder macht man nen Hybrid System aus e4 und post e4 pet skills? Müsste man sich denke ich mal die ganzen Pet Skills anschauen.
nintynice is offline  
Old 01/27/2018, 12:09   #45


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
Quote:
Originally Posted by nintynice View Post
Hmm technisch gesehen finde ich die Idee Klasse. (bin ja selber ein wirklicher Fan von e4 wobei es ab lv 125 schon richtig knackig war)
Auf der anderen Seite hoffe ich, dass dann am Ende nicht jeder mit ner Siren oder RP rumrennt.
Das ist den Leuten überlassen, die letztendlich einen Server damit hosten.
Ich erstelle nur die Serverfiles. Ob ich selbst was damit mache, wer weiß.

Quote:
Originally Posted by nintynice View Post
Ich glaube, dass sogar ein paar Monate/Wochen vor dem offizielen Release von e5 US der e4 Client schon die r7 Rüstungen, die e5 Pets, etc. inne hatten.
R7 ist unwarscheinlich, im ersten E4 Clienten gab es glaube ich nicht mal alle R5 items. Die wurden wohl mit Mid-Epic 4 eingeführt.


---------------------------------

Anyway, I'm still looking for some more testers to just play on the emulator and report any bugs they find (Remember, it's an emulator, not downgraded server files!). If you're interested, feel free to message me in Discord as mentioned before.
You can find me on the , just pm me there
Xijezu is offline  
Reply




All times are GMT +2. The time now is 18:49.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.