Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 15:55

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

Rooten

Discussion on Rooten within the Off Topic forum part of the Off-Topics category.

Reply

Old   #1

SpeCiiaLKroCha's Avatar

elite*gold: 2
Received Thanks: 858
Rooten

Hallo,

Ich bin schon lange am überlegen, ob ich mein neues Handy rooten soll. Nur hab ich gelesen, das man es bricken kann, deswegen lass ich z.Z auch die finger davon.

Gibt es evtl. ne Idiotensichere Anleitung wie man sein Handy rootet ohne es zu Bricken? Oder so ein One Klick dingens
Hab mein Handy erst seit kurzem, und will es nicht gleich wieder in den Mist werfen^^

Ich habe das Samsung Galaxy Ace GT-S5830

LG
SpeCiiaLKroCha is offline  
Old 12/02/2011, 16:54   #2

elite*gold: 0
Received Thanks: 18
rooten ist kein problem..flashen eher.
Nicki Minaj is offline  
Old 12/02/2011, 16:55   #3

SpeCiiaLKroCha's Avatar

Bin in solchen Sachen ein Anfänger
Also was ist der unterschied zwischen Flashen und Rooten?
Muss ich es überhaupt Flashen?
Old 12/02/2011, 17:07   #4

rooten ist eine .apk die du im recovery mode installierst. (dadurch kannst du root-acess apps installieren - für neulinge eher weniger interessant)
flashen = eine modifizierte version von android auf dein Ace tun (nur mit CWM)
Nicki Minaj is offline  
Thanks
1 User
Old 12/02/2011, 17:24   #5

Pole_24's Avatar

elite*gold: 4
Received Thanks: 224
man kann auch über Odin rooten...
Einfach passende Dateien für dein Handy raussuchen, richtiges Zeug ankreuzen und fertig ist es gerootet...

Wenn du dein Handy gerootet hast kannst du dir spannendes Zeug drauf flashen... Zum Beispiel oben in Der Statusbar anstatt der Batterie eine Prozentanzeige
Pole_24 is offline  
Thanks
1 User
Old 12/02/2011, 17:44   #6

SpeCiiaLKroCha's Avatar

Vor das z.B hab ich angst, das ich i-was vergesse :O
Old 12/02/2011, 17:53   #7

keine angst. das ace kannste unbricken auch wenns ein hardbrick is =P

-ich weiss nich ob dir den link posten kann, aber wenns dich interessiert schreib mir per pn-
Nicki Minaj is offline  
Thanks
1 User
Old 12/02/2011, 18:15   #8

Chicken17's Avatar

elite*gold: 7
Received Thanks: 4,497
Wenn du in dem weiter runterscrollst findest du ne anleitung wie du es reparieren kannst.
Chicken17 is offline  
Thanks
1 User
Old 12/02/2011, 19:21   #9

Kingdingelling's Avatar

elite*gold: 540
Received Thanks: 401
Ansosnten ist das XDA forum auch super für das rooten oder ROMs .
Kingdingelling is offline  
Thanks
1 User
Old 12/02/2011, 19:58   #10

SpeCiiaLKroCha's Avatar

Könnte das funktionieren?

First download SuperOneClick tool to your computer, and extract the zip archive.
Enable USB debugging in the Samsung Galaxy Ace S5830. Go to Settings > Applications > Development to do this.
Now go to the folder where you extracted the SuperOneClick tool. Right click on SuperOneClick.exe, and click on Run as Administrator.
In SuperOneClick options, select the psneuter exploit (its selected by default but check it once to be sure).
Now connect your Samsung Galaxy Ace S5830 phone to your computer using USB cable and click on Root button on SuperOneClick.

That’s it. Now SuperOneClick will start by killing the ADB server and then following the procedure to root Samsung Galaxy Ace S5830 automatically.

At the end, it will ask you to test if the rooting of Samsung Galaxy Ace S5830 is successful by running a su command. After testing, a message will be displayed saying that Your device is rooted!
Reply