Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Other Online Games > Minecraft
You last visited: Today at 10:07

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

[Sammelthread]Update

Discussion on [Sammelthread]Update within the Minecraft forum part of the Other Online Games category.

Closed Thread

Old 04/05/2011, 22:44   #286

Husk_One's Avatar

elite*gold: 93
Received Thanks: 485
Kann und wird wohl daran liegen.

MFG Husk_One
Husk_One is offline  
Thanks
1 User
Old 04/07/2011, 23:53   #287

elite*gold: 0
Received Thanks: 578
the Minecraft’s creator wrote: “Adding rain and snow to 1.5,”
Quelle: Twitter
Glaskopf is offline  
Thanks
1 User
Old 04/08/2011, 23:52   #288

ShoT-x's Avatar

Received Thanks: 130
Quote:
11/11/11

We had a board meeting today, which felt relatively grown up and mature. We had it at a nice asian restaurant, and there was food, drinks and coffee. Carl held a nice presentation, showing the progress of the company, and we discussed and voted about various details on where to go and what to do. The most relevant parts for Minecraft is that we decided to bring in bug fixing into the development method in a more clear way so that people working customer support can add them as tasks for us, and that we finally set a release date for Minecraft.

It’s a bit tricky to really do a release for Minecraft as we keep updating it all the time. For one, the version we deem as the “full version” won’t be very different at all from what the game was like a week ago, and we’ll keep adding features after the release as well, so it’s really more of a milestone when we finally get rid of the Beta label, and some kind of goal for us to work towards. The plan is to be open with this and try to get people to cheer us on as much as possible, but to be open with the fact that the game won’t change much at the actual release day. (It’s more a progress up until that point)

We picked November 11, with the unofficial tagline “us too”.

It’s the same date as a few other games and movies, and the one I’m the most excited about is Skyrim, so that will be a nice reward for me if we actually manage to hit that date!

And, in case you want an update on Minecraft:

We’ve been working on finishing up Achievements and Statistics for 1.5, I ran into some issues with JSON, got frustrated, and added weather instead. Developing new features like that is what I enjoy doing the most, so I ended up covering a lot of ground. There’s periodic downfall (snow in snowy areas, rain in others, nothing in deserts) that make the sky darker, hides the sun, moon and stars, and makes everything wet. Ice grows back in cold regions, and snowfall covers the ground when it’s snowing. During rain/snow, there can be occasional thunderstorms with lightning. I haven’t finished the actual lightning bolt yet, but everything else is fairly done.
Once the stats are done and the weather has been tested through, we’ll release 1.5. I’m guessing this will be next week. The piston mod might get added, but it will not be in time for 1.5.
------
Was ich darraus verstehe:
Das Vollversion von Minecraft (wenns gut geht) am 11/11/11 erscheinen.
Das es in Beta 1.5 Regen und Schnee geben wird (nicht überall).
Wenn's schneit wird da wo das Schnee landet Schnee geben (i.wie logisch).
Das in kalten stellen Eis geben wird.
Und das es Schnee mit Regen geben wird.
ShoT-x is offline  
Old 04/09/2011, 08:31   #289

Received Thanks: 115
Vorschau auf Beta 1.5:

Anderer Link ging gerade nicht, bin mit meinem iPod on.
dontkill is offline  
Old 04/09/2011, 09:39   #290

körper7's Avatar

elite*gold: 12
Received Thanks: 158

Die Beta 1.5 von Minecraft steht für kommende Woche auf dem Programm und allerlei Features sind geplant, die das Spielgeschehen ein wenig intensivieren sollen.

Hinweis: Das Wetter im Video wechselt übrigens NUR so oft, weil es hier im Video demonstriert werden soll. In der normalen Spielversion wird es länger regnen und natürlich auch seltener. Gleiches gilt für Gewitter. Blitze können übrigens tatsächlich Dinge entzünden – unklar ist bisher, ob der Regen das Ganze dann direkt wieder löscht, aber die Vermutung tendiert ganz klar dahin, wenn man nicht einen aufgebrachten Spieler-Mob vor der Tür stehen haben will.
körper7 is offline  
Thanks
2 Users
Old 04/09/2011, 10:21   #291

Received Thanks: 0
Finde das mit dem Wetter ziemlich doof. Mein Spawn ist in einer ursprünglich verschneiten Zone. Mittlerweile habe ich in unzähligen Spielstunden aus den schneebedeckten Hügeln und em vereisten Meer eine Großstadt gebaut, bzw. bin dabei. Wenn jetzt plötzlich alles wieder einschneit wäre ich echt angepisst darüber. Wenn Wetter, dann mit der Option dass mans ausschalten kann.
Sonst wär ich dafür doch gleichin die Wüste gegangen wo 1A Wetter ist.
Bernd L is offline  
Old 04/10/2011, 09:55   #292

Krümelmons's Avatar

elite*gold: 1
Received Thanks: 19
Bunte Bäume

Uploaded with
Krümelmons is offline  
Old 04/10/2011, 19:02   #293

Received Thanks: 5,124
Quote:
Originally Posted by Krümelmons View Post
Bunte Bäume

Uploaded with
Nur so als Anmerkung: Das ist kein Update, das gehört einfach zu einem Texture Pack, wenn ich mich nicht irre ist es Misa's).
Mario Balotelli is offline  
Old 04/13/2011, 19:54   #294

Homer Sim's Avatar

elite*gold: 10
Received Thanks: 127

...
Homer Sim is offline  
Thanks
1 User
Old 04/15/2011, 22:06   #295

elite*gold: 250
Received Thanks: 276
Quote:
Originally Posted by Baschy98 View Post
ich hasse es. hey0 gibt es für die 1.4 nicht .. und bukkit finde ich nie.
hej0 wird es für 1.4 nichtmehr geben. Die Canary-Mod führt die hey0 weiter, ist also die Fortsetzung.

Klicke NICHT , sondern .

Grüße, Arkian123
-Arkian- is offline  
Old 04/16/2011, 14:33   #296

.Devil™'s Avatar

Received Thanks: 1,377
Quote:
Originally Posted by Önte View Post
Update ist drausen
Willkommen 1.5 ciao 1.4_1
Lol ist noch 1.4 !?!
.Devil™ is offline  
Old 04/16/2011, 14:34   #297

Received Thanks: 404
jo habe beitrag gelöscht ... freund hat mich verarscht -_-"
Önte is offline  
Old 04/17/2011, 14:25   #298

Received Thanks: 0
Wann ist der genauer Termin für 1.5?
Teaminer is offline  
Old 04/17/2011, 14:34   #299

einpullerer's Avatar

elite*gold: 20
Received Thanks: 2,040
Quote:
Originally Posted by .Devil™ View Post
#Reportet
Man könnte dich genauso reporten, weil das einfach nur ein sinnfreier Beitrag ist.
Außerdem heißt es "reported".

Quote:
Originally Posted by Teaminer View Post
Wann ist der genauer Termin für 1.5?
Ein genauer Termin steht glaube ich nicht fest aber soweit ich weiß sollte der patch nächste Woche kommen.
einpullerer is offline  
Old 04/18/2011, 08:39   #300

elite*gold: 10
Received Thanks: 1,128
Heute soll 1.5 kommen, zumindest sagt es Notch & die Spieler auf einigen Servern.
.CompleXx is offline  
Closed Thread