Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Popular Games > Metin2 > Metin2 Private Server > Metin2 PServer Advertising
You last visited: Today at 14:00

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



SG2Global - Rebirth of the Legend | Old-/Middle | Opening 04.09.2019

Discussion on SG2Global - Rebirth of the Legend | Old-/Middle | Opening 04.09.2019 within the Metin2 PServer Advertising forum part of the Metin2 Private Server category.

Closed Thread
 
Old 09/10/2019, 01:21   #631
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2016
Posts: 19
Received Thanks: 26
Quote:
Originally Posted by ElspethTirel View Post
Hey there,

Seems like you didnt pay attention atall.

1 - that was what was asked for in our poll so thats what we gave to the players.
2 - If you would pay attention to our Forum or Discord you'd know that we work on -> Extra Inventory for Books, Stones etc, Shop Search, More Stackable Items and a lot of QoL changes.
3 - You have 3 Inventory Pages from the getgo and can farm for 2 more Pages on top of the Soon to come extra inventory and more stackable items.
4 - There is between 18-24 Metins on every Map, even on those which didnt have any Stones. Theres 4 Channels that means 72 - 96 Metins per Map, we can't give a metin to every single player - this is not a Newschool server, if this is not for you i'm sorry but you are supposed to work for your equipment here.
5 - There is no Mount in the Item Mall, Pets last 3 Months and Costumes last a month and tec points are tradeable and you also get Pets/Costumes from the Daily Reward System.
6 - If you mention them to a GM, they will be fixed ASAP, like everything that was mentioned.
7 - Any reason for that Statement? Every Bug is fixed after a very short time, hackers and illegal trades are banned as soon as they pop up, support nearly 24 hours a day via Discord, Live Chat, Ticket, Email, Ingame. If you want to call us unprofessional, please give us screenshots - else i just have to assume that we caught you hacking and you are mad about that.
8 - Every day atleast 1 patch so far, very few indeed. The server is only online for 5 Days i hope you realise that.
9 - The PvM Balance was re-balanced and fixed days ago, apparently you didnt pay attention yet again.

In Conclusion - you didnt pay any attention to our Updates, Itemshop or Gameplay nor consider the fact that players explicitly asked for it to be an oldschool server just like Metin2SG and we gave them exactly that.
First of all, i left willingly, no hack, no trade, no ban at all, anything.

1. I didnt blame you for this. I just point out that this concept is not working well and officials and other oldschool Pservers are a good example.
2+8. No, i havent followed Forum at all, i see only discord announcements for patch notes and in discord announcements wasnt anything important in the past 3-4 days. I preffered a most accurate way of learning the news of a server (and i suggested a "developers to-do list" at discord but maybe it was not a good suggestion) instead of diging news by reading several posts in forum or in general chat.
3. I had to make 2-3 chars (one for uppitems, one for books and one for unstackable items) in order to free my main's inventory. Thats all i have to say.
4. 96 metin stones seems a lot indeed, but calculate also how big a map is, calculate the cooldowns of metin stones and recalculate the popularity, cause 5+ out of 10 metins my drop was destroyed due to other attackers.

Quote:
Originally Posted by ElspethTirel View Post
we can't give a metin to every single player - this is not a Newschool server, if this is not for you i'm sorry but you are supposed to work for your equipment here.
haha, more metin stones is less work for your equipment ??. You probably should reconsider that. I believe you can put more metin stones and reduced the item's drop possibillity for example. There is always a better way.

5. The point was the damage of skins and pets is not that helpfull. (my mistake about the mount).
6. It wasnt worth the time, not that important.
8. I havent never seen 1-2 patches in 5days in an opening of a server. Is weird for me, maybe you work different, maybe i shouldnt mention at all.
9. I payed attention. The point was that at first days players took advantage of mages and assassins and then after the fix, lot of players complained about the change. So this caused unbalance and problems. Now i guess is ok.

Regarding the 7. You are right about that. I should have said "not as experienced as i expected when i learned you had a server for 10 years". I see no 10 years experience in SG2. I am sorry.

In conclusion i missed to see only the forum's activity. Instead, you refused to accept that the 95% of what i point out was correct.
The server is just what i described UNTIL you bring the changes you are working on.
So probably i will rejoin the server after you adapt these changes and rework my review. Thank you.
xTeRRoRizeRx is offline  
Old 09/10/2019, 01:28   #632
 
elite*gold: 0
Join Date: Sep 2014
Posts: 12
Received Thanks: 0
Quote:
Originally Posted by Awesome Smile View Post
Meinst du Handbuch Pferde zähmen? Davon hab ich nämlich schon 5 gedroppt und jedes hat geklappt

bin seit Serverstart Minute 1 dabei und hab meinen Spaß ich steh auf das good old metin2 und genau das wird mir hier serviert!


Nein ich meine damit mein Mg Kampf vom Pferderücken machen kann weil man bekommt eins beim mg dabei kann. Aber failen nun habe ich mg mit dem können eines kg xd

Quote:
Originally Posted by ElspethTirel View Post
Heya, steht bereits mit auf der liste der Sachen die wir mal kontrollieren.
Der Kollege da oben meinte jedoch "Versuchs mal mit dem DT"

War zwei Stunden im dt nix xd

Und habe heute ganzen Tag auf Markt geguckt wird keine verkauft und selbst im rc keiner eins vk
MagicX25 is offline  
Old 09/10/2019, 05:55   #633
 
Chromii's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2013
Posts: 633
Received Thanks: 535
Es wurde im Forum auch schon gesagt mehr Metins überall oder mehr ch s aber das is denen egal glaub ich das gefühlt jeder 2 metin geklaut wird

Top Server nur zu wenig metins nervt hart
Chromii is offline  
Thanks
1 User
Old 09/10/2019, 06:52   #634
 
RudiWinkler's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jul 2019
Posts: 148
Received Thanks: 388
Ich weiß ja nicht wie schwer sowss ist einzufügen(mehr ch,fb lager etc.)aber Man sollte sich echt nicht zulange Zeit lassen für sowas ,könne schnell nach hinten losgehen.
RudiWinkler is offline  
Thanks
6 Users
Old 09/10/2019, 08:22   #635
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2017
Posts: 175
Received Thanks: 69
Yang speichert sich nicht im Shop z.b musste 30 Segis oder andere Items einzeln eintippen das speichert sich nur wenn ich das item ausm Shop hole und wieder einfüge aber bei neuen items von mehrmaligen einfügen speichert es nicht
Faruk93 is offline  
Thanks
1 User
Old 09/10/2019, 10:16   #636
 
InternationalKevin's Avatar
 
elite*gold: 50
Join Date: May 2017
Posts: 962
Received Thanks: 1,201
Quote:
Originally Posted by Chromii View Post
Es wurde im Forum auch schon gesagt mehr Metins überall oder mehr ch s aber das is denen egal glaub ich das gefühlt jeder 2 metin geklaut wird

Top Server nur zu wenig metins nervt hart
An sich sind es genug metins, die Leute haben nur keinen Anstand, geben keinen fick drauf und haben keinen Bock 2 Meter weiter zu laufen.

Ich halte es nach wie vor für eine logische Änderung, den metin für andere Spieler aus dem gleichen Reich zu "sperren", wenn ich ihn anhaue. Sobald der andere Spieler frei stellt und einen killen kann, kann er den metin übernehmen, sonst hat er halt Pech gehabt. So muss der KSer die Konsequenzen des Rangverlusts übernehmen und nicht der, der nur seinen metin verteidigt.
Wie steht ihr zu dem Vorschlag @ ? Ist es technisch möglich? Würdet ihr sowas in Erwägung ziehen? Meiner Meinung nach wäre es fatal, wenn noch mehr metins spawnen würden, das würde dem Markt nicht gut tun. So bleibt der pvp Aspekt aber bestehen und die Leute, die den rangverlust verdienen, bekommen ihn auch.
InternationalKevin is offline  
Thanks
2 Users
Old 09/10/2019, 14:24   #637
 
xxblackstormxx's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2013
Posts: 32
Received Thanks: 30
Ich finde es ist genau die richtige Anzahl an Metins. Klar ist es ärgerlich wenn einer wieder mit draufhaut 2 schläge macht & Fb/ Switcher etc, droppt. Aber gerade das man doch ein bisschen suchen muss & sie umkämpft sind finde ich gibt anreiz. Freue mich schon auf DT klopperei. Btw. Fb & Steinlager wäre mega.
xxblackstormxx is offline  
Thanks
2 Users
Old 09/10/2019, 15:03   #638
 
elite*gold: 50
Join Date: Sep 2017
Posts: 45
Received Thanks: 22
hey there,
ich klaue euch gerne die metins gl/hf
Amoktank is offline  
Old 09/10/2019, 15:05   #639
 
Naruya's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2016
Posts: 266
Received Thanks: 115
Lohnt sich der Server ?
Naruya is offline  
Old 09/10/2019, 15:06   #640
 
elite*gold: 50
Join Date: Sep 2017
Posts: 45
Received Thanks: 22
Quote:
Originally Posted by Naruya View Post
Lohnt sich der Server ?
deine metins werde ich auch noch klauen!
Amoktank is offline  
Old 09/10/2019, 15:08   #641
 
Naruya's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2016
Posts: 266
Received Thanks: 115
Quote:
Originally Posted by Amoktank View Post
deine metins werde ich auch noch klauen!
Ich komm mit meiner Familie und hau dich karotte um die ohren
Naruya is offline  
Thanks
1 User
Old 09/10/2019, 15:11   #642
 
elite*gold: 50
Join Date: Sep 2017
Posts: 45
Received Thanks: 22
Quote:
Originally Posted by Naruya View Post
Ich komm mit meiner Familie und hau dich karotte um die ohren
KOMM ... KOMM ON, dann siehste wie ich dir die metins klaue ! zu wenig metins pipapo und dat
Amoktank is offline  
Old 09/10/2019, 15:27   #643
 
ElspethTirel's Avatar
 
elite*gold: 50
Join Date: Jan 2012
Posts: 777
Received Thanks: 1,029
Quote:
Originally Posted by InternationalKevin View Post
An sich sind es genug metins, die Leute haben nur keinen Anstand, geben keinen fick drauf und haben keinen Bock 2 Meter weiter zu laufen.

Ich halte es nach wie vor für eine logische Änderung, den metin für andere Spieler aus dem gleichen Reich zu "sperren", wenn ich ihn anhaue. Sobald der andere Spieler frei stellt und einen killen kann, kann er den metin übernehmen, sonst hat er halt Pech gehabt. So muss der KSer die Konsequenzen des Rangverlusts übernehmen und nicht der, der nur seinen metin verteidigt.
Wie steht ihr zu dem Vorschlag @ ? Ist es technisch möglich? Würdet ihr sowas in Erwägung ziehen? Meiner Meinung nach wäre es fatal, wenn noch mehr metins spawnen würden, das würde dem Markt nicht gut tun. So bleibt der pvp Aspekt aber bestehen und die Leute, die den rangverlust verdienen, bekommen ihn auch.
Hey there,

PvP ist ein Hauptbestandteil des Spiels daher mischen wir uns in sowas nicht ein, man muss einfach nur mal einsehen das die Metins niemandem Spezifisch gehören sondern allen und du keinen stein für dich reservieren kannst. Du sollst schließlich auch darum kämpfen der beste zu sein.
ElspethTirel is offline  
Old 09/10/2019, 15:53   #644
 
elite*gold: 50
Join Date: Sep 2017
Posts: 45
Received Thanks: 22
Quote:
Originally Posted by ElspethTirel View Post
man muss einfach nur mal einsehen das die Metins niemandem Spezifisch gehören
doch sie gehören alle nur mir aller!!
Amoktank is offline  
Old 09/10/2019, 16:02   #645
 
InternationalKevin's Avatar
 
elite*gold: 50
Join Date: May 2017
Posts: 962
Received Thanks: 1,201
Quote:
Originally Posted by ElspethTirel View Post
Hey there,

PvP ist ein Hauptbestandteil des Spiels daher mischen wir uns in sowas nicht ein, man muss einfach nur mal einsehen das die Metins niemandem Spezifisch gehören sondern allen und du keinen stein für dich reservieren kannst. Du sollst schließlich auch darum kämpfen der beste zu sein.
Ich habe doch wortwörtlich im Post erwähnt, dass ich nicht gegen pvp bin, sondern, dass es unfair ist, dass man selbst bestraft wird, weil man einen metin verteidigt. Jeder hat die Möglichkeit, mich frei zu killen und den Stein zu übernehmen. Das pvp funktioniert doch genau so wie vorher?
Du sagst, metin sei ein pvp game, aber so, wie es aktuell ist, hat das nichts mit pvp zu tun. Die Spieler hauen auf den metin ohne ein Risiko, machen kein pvp.
Und wenn ich sie kille und in den negativen Rang komme, kann ich sogar mein eq verlieren? Wo ist das fair?

Früher gab es bei euch sogar die Regel, wo es verboten war, zu klauen ohne frei zu sein. Begründung war Fairness. Dann habt ihr doch glaube ich noch den rang, den man verliert, verdoppelt. Um killen noch unattraktiver zu machen. Das Level, ab dem man sein Eq droppt von 50 auf 15 gesenkt, ebenfalls um es unattraktiver zu machen. Wo ist diese Einstellung?
Diese Regel wurde abgeschafft und die Änderungen benachteiligen jetzt alle anständigen Spieler. Das nenne ich mal ne 180° wende.



Wenn ihr das pvp nicht antasten wollt (wobei ich nach wie vor nicht verstehe, wo genau ihr da pvp verändern würdet), dann ist die einzige Möglichkeit, Fairness zu gewährleisten, den drop am prozentualen Schaden zu verteilen. Aktuell ist es einfach unfair und nicht richtig gebalanced. :/

Der Server macht mir sehr viel Spaß, mehr als mir ein Server seit Ewigkeiten gemacht hat, aber das ruiniert echt immer die Stimmung. Schade.

Edit: hoffe das kam jetzt nicht all zu heulend rüber xd
InternationalKevin is offline  
Thanks
1 User

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.