Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 04:56

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Auto Level [ENG]

Reply

Old   #1

elite*gold: 209
The Black Market: 135/1/0
Received Thanks: 17,591
Here's my AFK leveling macro, this is best used in an area where you'll be surrounded by blue/green mobs with no chance of a higher level mob coming within F8 target range.

Also, the X/Y values of PixelGetColor need to be adjusted to reflect your UI. Use ACTool to figure out the Pixel location of the green area farthest to the right of your health and your targets health.

You'll also need to adjust the Send areas of the macro to properly reflect your needs.

This macro currently will check your health, if it's not full it will wait 60 seconds before continuing. Then it will push F8 and check for a target, if it has no target it will continue to pres F8 until it finds a target that is at full health (not engaged). It then pushes Alt+5 and Alt+7 which are the slots I have my two buffs in I want up before combat starts. After that it presses Ctrl+1 and Ctrl+= which are my slots for snare and ruse. Then it cycles pressing keys 2345780-= which are the keys I have for all my combat abilities, this cycles 85 times which I've found is enough to kill a monster and then some. After the cycle completes it will call the "main" function again which restarts the macro from the start.

Unfortunatly you must include the number of times you want the macro to loop at the start by how many Call("main") lines you have. If someone knows of a way I can loop this forever please let me know.

My snare has a very large range on it so you'll need to chance that area to a skill you can use to aggro that has a long range.

Again, fix the damn thing before you use it, don't message me asking why it doesn't work, I've used it already successfully, you just need to do some editing. Simply a template. Trying to keep complete idiots from being able to macro.

One more thing, this is for AutoIt V3, it will NOT work with AutoItV2.*.

Enjoy.

Code:
WinActivate("EverQuest II", "") 
Sleep(3000) 

Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 
Call("main") 

Func main() 

$health = PixelGetColor (118,30) 
If $health = 64256 Then 
$tarret = Call("target") 
While $tarret = 0 
Call("target") 
Wend 
Else 
Send("/healloop{ENTER}") 
Sleep(60000) 
$tarret = Call("target") 
While $tarret = 0 
Call("target") 
Wend 
EndIf 

Send("!5") 
Sleep(2000) 
Send("!7") 
Sleep(2000) 

$comret = Call("combat") 
If $comret = 1 Then 
Send("/Combat complete{ENTER}") 
Else 
Send("/Combat has failed{ENTER}") 
EndIf 
EndFunc 

Func target() 

$target = PixelGetColor (118,85) 
Send("/tarloop{ENTER}") 
Send("{F8}") 
If $target = 64256 Then 
Return 1 
Else 
Send("{ESC}") 
Return 0 

EndFunc 

Func combat() 

Send("^1") 
Sleep(3000) 
Send("^=") 
Sleep(1000) 
$i = 0 
While $i <=85 
Send("234780-=") 
$i = $i + 1 
Wend 
Return 1 

EndFunc

---------------

Could you not just do this: (pardon if I'm wrong, I don't use autoit, I use my own program)

Code:
WinActivate("EverQuest II", "") 
Sleep(3000) 

While 1 < 2 
Call("main") 
Wend 

Func main()

Lowfyr is offline  
Old   #2

elite*gold: 0
Received Thanks: 13
Kann das nicht wer in Deutsch uebersetzen ? =)

Sieben is offline  
Old   #3

Received Thanks: 0
Awesome looking script, Lowfyr, though I haven't actually tried running it yet. I have a suggestion and a question.

My suggestion is that when the script picks a target, before it decides to attack, it should check for arrows above the targets name. In the case of an up arrow, this would mean the mob is probably too difficult to safely attack and in the case of a down arrow, it means that there are probably multiple mobs in the encounter, making it an encounter you probably want to avoid. The script would have to check two locations, as if the mob has 1 or 3 arrows, there will be an arrow centered above the target name, and if it has 2 or 4 arrows, the arrows will be off-center. I plan on adding these checks myself. It would also be good if it could check the target's con color, but this would be significantly more complicated. I may look into it later.

My question is about getting pixel locations and colors. I downloaded ACTool as you suggested, but it looks like it's just an Asheron's Call macro tool, and I can't figure out how to use it to get the location and color of a pixel. I also tried searching the Internet for another program that would do this, but I couldn't find one for Windows (might have found one for Macintosh). I would appreciate your help.
MacDaddy62 is offline  
Old   #4

elite*gold: 209
The Black Market: 135/1/0
Received Thanks: 17,591
ac-tools is made for asherons call, yes - but you can use it for every other game

for more complex macros I prefer

if you want to learn creating macros, read the forums from the developer homepage, there many code samples

Lowfyr is offline  
Old   #5

Received Thanks: 1
Schade das diese Seite eine .de Endung hat aber sich keiner bereit erklärt den Englisch n00bs diesen Macro auf Deutsch zu übersetzen.
Schade,Schade,Schade ((
xSaDeR187 is offline  
Old   #6

Received Thanks: 14
Hier in deutsch:

Hier ist mein AFK leveling macro, am besten benutzt in einem gebiet in welchem man nur von blauen/grünen mobs umgeben wird damit man nicht das problem hat das ein High lvl mob in die F8 Reichweite (F8 schätz ich mal is nächstes ziel anvisieren, ich benutz in EQ2 immer TAB...) kommt.

Ausserdem müssen die X/Y Koordinaten des PixelGetColor an eure Benutzeroberfläche(Userinterface(UI)) angepasst werden. Benutzt ACTool um die X/Y Koordinaten herrauszufinden, dabei solltet ihr die Koordinaten des rechten endes eurer Lebensleiste nehmen.

Ausserdem müsst ihr die Sende bereiche(hm..wtf? ich geh mal davon aus das damit bestimmte tasten gemeint sind, da ich kein botter bin weiss ich es nich genau, und werd es auch nicht ausprobieren... ansonsten würd ichs plump direkt übersetzten, Sende bereiche :P ) an eure bedürfnisse anpassen.

Das makro wird deine lebensleiste überprüfen, falls sie nicht voll ist wird das makro 60 sekunden warten bevor es weitermacht. Dann wird es F8 drücken um ein ziel zu finden, Findet es keines, drückt es weiter F8 bis es ein ziel findet das Volles leben hat (Nicht im kampf verwickelt). Dann drückt es ALT+5 und ALT+7 welches die 2 Shotcuts/slots der buffs sind die ich mir selber geben will bevor ich mit dem kampf anfange. Danach drückt es STRG+1 und STRG+= (bei manch einem CTRL+1 und CTRL+= ) welches meine slots für Snare und Ruse sind(sorry, weiss jetzt nicht genau was Snare und Ruse ist.) Dann drückt es durchgehend 23456780-= (d.h. eine schleife), welches die tasten aller meiner Kampf skills sind, dieses wiederholt es 85 mal, was sich als aussreichend heraustellte um ein monster zu töten und danach welche(and then some.. wasn das fürn sinn da <.< ). Nachdem die schleife an ihrem ende ist wird das makro die Main() Funktion aufrufen (Main() enthält in solchen fällen den befehlsablauf, es ist die Haupt prozedur, wobei ich davon ausgehe, wenn MAIN() vorhanden ist, es auch noch andere prozeduren ausführen kann..)
erneut welches das makro wieder von vorne startet.

Nichtsdestotrotz muss man die anzahl der wiederholungen in form der anzahl der " Call"main" " zeilen angeben. (d,h. es ist keine wirkliche schleife..)
Falls jemand eine möglichkeit kennen sollte das ganze in eine nichtendende schleife zu packen, lass es mich wissen (nich mich, mich intressiert das nich. der author halt..)

Mein Snare hat eine sehr große reichweite eingestellt, du wirst du in einen bereich stellen müssen in dem du etwas einsetzen kannst um auch auf langer reichweite aggro zu holen. (Ich gehe mal davon aus Snare ist diese F8 kacke. Desweiteren bietet sich das umsobesser für Kreuzritter lvl 12 oder 14+ an, da die ab da nen spell haben der ne gute range hat).

nochmals. stell das verdammte ding richtig ein bevor du es benutzt, schreib mich nicht an das es nicht funktioniert, ich habs bereits erfolgreich benutzt(nein, nicht ich, der author des makros), du musst es nur ein bisschen bearbeiten. Eine einfache grundlage. versuche zu verhindern das totale vollidioten (aka. knüppöls) in der lage sind macros zu verstehen.

Noch etwas, dieses makro ist für AutoIT V3, es wird NICHT mit AutoItV2 funktionieren.

Hf&gl, heult bitte nich wenn ihr banned werdet ;f

Für die dies oben nicht peilen konnten, die sachen die in () geschreiben sind sind anmerkungen meinerseits, also spammt mich nicht mit euren problemen mit dem scheic hier zu, da ich sowas selber nich benutze ;P
Afinda is offline  
Old   #7

I like autoit .. it does things when I&#39;m not at the computer&#33;
fegis is offline  
Old   #8

Quote:
Originally posted by fegis@Jun 9 2006, 00:50
I like autoit .. it does things when I&#39;m not at the computer&#33;