Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Flyff (Fly For Fun) > Flyff PServer - Discussions / Questions > Flyff PServer Advertising
You last visited: Today at 21:20

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement

Battle Flyff - Low Rate V15 - Unique Leveling Experience

Discussion on Battle Flyff - Low Rate V15 - Unique Leveling Experience within the Flyff PServer Advertising forum part of the Flyff PServer - Discussions / Questions category.

Closed Thread

Old   #1

elite*gold: 0
Received Thanks: 13
Battle Flyff - Low Rate V15 - Unique Leveling Experience

MAX LEVEL 129(H)
EXP x5
DROP x10
PENYA Custom
COUPLE EXP x10
PET EXP Custom
PARTY EXP x10

• PK is enabled the first 15 minutes of every hour which allows PKing players with MAX -19 or +19 level difference
  • PK bounties are enabled, no items are lost upon death
  • AFK state after five minutues, which is displayed when sending a message to AFK players
  • PVP and PVE damage totems in Flaris to test your damage
  • Raised pets level up by the owner killing monster
  • Improved monster spawns all over madrigal
  • Collectors limited to three per player

Fixes / Improvements & Common Features

iii123 is offline  
Thanks
4 Users
Old 10/22/2018, 13:13   #2

Received Thanks: 0
i see a video from a Youtuber about your Server....i see the donation Shop...and ya...5€ for a Party EXP Scroll ? WTF

Asuuuka is offline  
Old 10/22/2018, 13:32   #3

Quote:
Originally Posted by Asuuuka View Post
i see a video from a Youtuber about your Server....i see the donation Shop...and ya...5€ for a Party EXP Scroll ? WTF
Hi, the Party EXP scroll costs 2€, and is also available for penya in Flaris as well as in the vote shop. You can decide for yourself where you wish to purchase the scroll.
iii123 is offline  
Old 10/22/2018, 16:40   #4

Received Thanks: 58
.....

Violanceer is offline  
Thanks
1 User
Old 10/22/2018, 17:02   #5

Received Thanks: 255

Und waren gerade bestimmt 20 shops in flairs offen.

Schon lange nicht mehr so viel spielspaß gehabt wie da.

Volle Party 8 man und dann lets fetz
luia is offline  
Thanks
1 User
Old 10/22/2018, 18:08   #6

Received Thanks: 30
Die veränderten Systeme gehen richtig gut auf, macht echt mega Spaß! Die beim Drop gesetzte Erweckung bringt gut wertvolle Drops hervor, das neue Upgradesystem ist gut überlegt und vor allem auch die ersten 15 Minuten PK fühlen sich etwas an wie der Film "Purge", falls das jemandem ein Begriff ist. Kann jedem nur raten, es mal zu testen
Gorthman is offline  
Thanks
2 Users
Old 10/25/2018, 08:53   #7

Received Thanks: 0
very nice server
asil123 is offline  
Old 10/26/2018, 00:12   #8

elite*gold: 1
Received Thanks: 408
Server ist ganz gut aber man hätte vieles besser machen können.
zB. Erwecken schneller einstellen, Inventar sortieren, LvL Up Belohnungen attraktiver gestalten, Toothed Wheels (collecten) eintauschen gg items?

Außerdem sollte der Donate Shop etwas gefüllt werden. Lohnt sich überhaupt nicht zu spenden und dem Server zu helfen... Evt. Cloaks mit Bonis, CS Sets mit Bonis und Perma Beads hinzufügen?
°Benjie° is offline  
Thanks
3 Users
Old 10/26/2018, 16:11   #9

elite*gold: 7
Received Thanks: 223
Ich habe ihn nun auch lange genug getestet um mir ein Urteil bilden zu können.
Zuerst einmal positiv finde ich das, was hier schon häufig erwähnt wurde. Die ersten 15 Minuten PK, die Systeme (ganz besonders das neue Level-System) und ich glaube das ist auch der erste Server mit einer funktionierenden Kopfgeld Liste, welche auch sinnvoll genutzt wird.

Was ich nicht so gut finde, was ich aber auch schon angesprochen habe ist, dass die Erweckung, die man beim Droppen eines Items bereits hat ziemlich schlecht zu erkennen ist. Wenn man die dunkler und evtl. noch fett macht und nicht so ein helles grün, dann wäre das auch jeden Fall viel besser.

Ich weiß nicht ob das ein Problem nur bei mir ist, aber ich kann verlinkte Items im Chat nicht anschauen.

Das mit den Level-Unterschied beim PK System finde ich einerseits natürlich nachvollziehbar, aber andererseits ist in meinen Augen PK nunmal PK und diese Eingrenzung reduziert natürlich auch die Nutzbarkeit des PK-Systems. Hier hätte man sich vielleicht etwas anderes anstattdessen überlegen können (z.B. dass man als Lv 120er auch Lv 60er töten kann, dafür aber dann irgendwie "bestraft" wird bspw. mit EXP-Abzug, zeitweise weniger Statuswerte, niedrigere Drop & Exprate etc.)

Ein weiterer Punkt, den man auch von 2 Seiten betrachten kann sind die Droprate. Hier beziehe ich mich nicht auf die allgemeinen Droprate, sondern spezifisch für die G/His Waffen. Es ist gut, dass es nicht zu einfach ist, allerdings sollte man sich vielleicht überlegen, ob es auch viel Sinn macht so extrem niedrige Droprate für die 60er & 75er Waffen zu haben, denn unterm Strich habe ich die Erfahrung gemacht, ist es überhaupt nicht lohnenswert die Giants überhaupt zu töten, da mann viel schneller lvlt und das farmen in diesem Bereich eher überflüssig ist, was ich sehr schade finde. Wenn man nach 5 Giants immernoch nicht seine Waffe gedropt hat und dann nochmal gut eine halbe Stunde warten muss, bis diese respawnen und wenn man Pech hat sind dort andere, die mitfarmen kommt man am Ende auf sehr viel Zeit die man reininvestieren muss und nach so vielen "Miss-Drops" vergeht ein auch irgendwann die Lust und man loggt sich einfach aus. War zumindest bei mir so, als ich 3 Tage in Folge jeweils 2h damit verbracht habe diese Giants für einen G Bow zu töten und am Ende kam überwiegend immer nur Staff, Wand und Stick, was ich übrigends den anderen Klassen gegenüber auch sehr diskriminierend finde.

Alles in allen bringt der Server aber sehr viel Spaß und ist empfehlenswert
Rodopushin is offline  
Thanks
3 Users
Old 10/28/2018, 21:00   #10

Hi everyone and welcome to the Halloween patch and event,

Halloween Event
The Battle FlyFF team wants to make a tasty pumpkin soup on Halloween, but sadly we do not have any pumpkins yet...
Therefore we need all of the players to help us farm as many pumpkins as possible!
All monsters in Madrigal have a chance to drop Pumpkins, but that is not the only way to obtain them...
For every player you kill (PK) in Madrigal you will receive 1 Pumpkin.
Yes... this Halloween may become a massacre...

As a reward for helping us make a delicious pumpkin soup, you can exchange your Pumpkins for some interesting items.
You can find the Halloween Pumpkin Exchange at [CS Shop] Is in Flaris.
Your Pumpkins can be exchanged for two spooky pick-up pets, a pumpkin head, halloween weapon models, a cloak and pumpkin food.

To get everyone in the killing mood, Flaris has been transformed into a Halloween pumpkin town.
The Halloween event will last until next weekend.

Changes
  • PK is enabled in Traseia.
  • Traseia monsters drop Rainbow Crystals as quest items.
  • Element upgrade card requirements decreased by 4 (now starts at 1 card for +1).
  • Premium status now also gives permanent Full Shout.
  • Guild rejoin time is set at 6 hours.
  • Scroll of Name Change has been added to the Donate Shop in-game.
  • Scroll of Element Change has been added to the Colosseum Shop in-game.
  • Couple EXP has been reduced.
  • Heal and Heal Rain INT scaling has been increased (higher heals).
  • Beautiful fashion sets have been added to the Donate Fashion Shop in-game.
  • Icon of Scroll of Premium Status has been changed.
  • More Azria and Traseia channels have been added.

Bug fixes & improvements:
  • Item linking in chat is working again.
  • Fixed an issue with untargetable monsters.
  • The green text of drop awakes is now easier to read.
  • Double clicking items to buy from the Donate/Colosseum shop works now.
  • Improved Aminus monsters getting stuck in walls.
  • Colosseum monsters are now properly removed after failing/quitting the Colosseum.
  • Create Unique Weapon menu is now working at BoBoChan (penya requirement; cannot fail).
  • Fixed multiple server and client crashes.

More info:
iii123 is offline  
Old 10/29/2018, 10:08   #11

Received Thanks: 10
i enjoy the server so far, more players would be awesome... the server is online since 1 week,
If you like lowrate, oldschoolish flair, give it a try.
Sexycheater is offline  
Thanks
1 User
Old 10/29/2018, 18:35   #12

We have just reached a new peak of 234 players online! Come and enjoy the Halloween Event while it lasts!
iii123 is offline  
Old 10/29/2018, 19:03   #13

Received Thanks: 360
Quote:
Originally Posted by iii123 View Post

We have just reached a new peak of 234 players online! Come and enjoy the Halloween Event while it lasts!
wow 234 players if they havent wait so long with battle flyff they could have 500+ players
Nemesisx1991 is offline  
Old 10/29/2018, 19:13   #14

Received Thanks: 10
Quote:
Originally Posted by Nemesisx1991 View Post
wow 234 players if they havent wait so long with battle flyff they could have 500+ players
unfortunately true D;
Sexycheater is offline  
Thanks
1 User
Old 11/03/2018, 18:16   #15

elite*gold: 294
Received Thanks: 102
Why are you guys advertising this as a Low Rate V15 when you have 3rd jobs and 16+ content and features? Bit misleading, nonetheless all the best and grats on the peak.

Nιgнтмαяε is offline  
Closed Thread

Tags
fly for fun, flyff, leveling, lowrate

« Antares Flyff needs your help! | Legion Flyff »

All times are GMT +1. The time now is 21:20.