Many times I wondered: how can I reduce lag in DO RMX, so i could play in a decent way?
Here's how I did...
REMEMBER: This was tested on DarkOrbit Remix v. 5.3 Beta. Anyway, it COULD work with other remixes. I don't guarantee nothing, too.
And remember: if you need this tutorial, start crying, and seriously think about buying a new PC. And keep crying.
FIRST: SettingsDO
Maybe you tried this already, but use this settings AS I SAY, otherwise i can't guarantee bugless experience...
Droids = 0
This will disable drones
Lasers = 0 or 1
I never tried with 1 settings, so i reccomend you 0. But i recognize is too crappy (that's why you should be crying while reading this. What? Aren't you crying?! START CRYING NOW!!!)
SoundEnable = 0
This will mute the game... duh!
StarsEnable = 0
This will remove stars from game... duh!
NOW COMES THE FUN PART!
Go in your remix's "data" folder, and create a new folder, calling it "backup" (you can call it however you want, it will not give problems, but calling it backup will reminder you it's function)
Now, move the following files from the data folder in the backup folder (depending on your remix's version, the files i name could cause errors if removed or just not exist: THIS IS TESTED ONLY ON 5.3 BETA!):
apis_spr.res
This is the sprite for Apis. Remove ONLY if you set 0 for drones!!
bigexpl(1-5).res
This will disable explosions. This also caused me bugs in some other remixes, like the trolled's one
flax_(havoc/hercules/nothing)spr.res
This will remove flax in all it's variations. Remove ONLY if you set 0 for drones!!
iris_(havoc/hercules/nothing)spr.res
This will remove Iris in all it's variations. Remove ONLY if you yadda yadda you know it...
laserdamage(1/2/3).res
This removes that little explosions that happen when lasers hit your ship or someone else's ship...
oldrsbFAT.res
oldsabFAT.res
oldx1FAT.res
oldx2FAT.res
oldx3FAT.res
oldx4FAT.res
Only in latest 5.x version, and ONLY if you use new laser sprites! I reccomend anyway to use new lasers, as they are lighter
rocketDamage(x).res
This will remove the little explosions when rockets hit something
shield_effect.res
This will remove that effect that happens when lasers are about to hit your ship
teleporting.res
This will remove the effect that happens when you use portal to jump.
BE CAREFUL! YOU NEED TO CUT teleportING.res, NOT teleport.res!
CUTTING teleport.res will remove portals from game!
Zeus_spr.res
This will remove Zeus drone from game. Remove it ONLY if you disabled drones!
ALSO REMOVE ALL SOUNDS FROM "sound" DIRECTORY!
FOR v 5.3
Start game and go to Settings, and change laser sprites to new.
Now you are ready to go. And keep crying about your crappy PC, as I am doing for mine... sigh...
VIDEO TUTORIAL IN FUTURE, IF YOU PEEPS ASK ME!
-------------------------------------END OF ENGLISH FILE----------------------------------------
Ciao gente!
Tante volte mi sono chiesto: come posso ridurre il lag in DO RMX, in modo da giocare decentemente?
Ecco come ho fatto...
NOTA: Metodo testato sulla versione 5.3 Beta. POTREBBE funzionare con altri remix, ma non garantisco nulla.
E ricordate: se avete bisogno di questo tutorial, cominciate a piangere, e valutate seriamente di comprare un PC nuovo. E continuate a piangere.
PRIMA COSA: SettingsDO
Lo avrete sicuramente già fatto, ma mettete i setting COME LI HO MESSI IO, altrimenti non garantisco assenza di bug...
Droids = 0
Disabiliterà le UAV
Lasers = 0 or 1
Non ho mai provato con 1, quindi raccomando 0. Ma riconosco che è decisamente triste (Ecco perchè dovreste piangere mentre leggete. Cosa? Non state piangendo?! INIZIATE A PIANGERE ORA!!!)
SoundEnable = 0
Toglie i suoni... duh!
StarsEnable = 0
Toglie le stelline dal gioco... duh!
INIZIA LA PARTE DIVERTENTE!
Vai nella cartella "data" del tuo remix, e crea una nuova cartella, chiamandola "backup" (Puoi chiamarla come vuoi, ma chiamarla così ti ricorderà la sua funzione)
Ora, sposta i file che ti dico dalla cartella data alla cartella backup (a seconda della versione del tuo remix, i file potrebbero causare errori se rimossi o semplicemente non esistere: E' SICURO SOLO PER LA 5.3 BETA!):
apis_spr.res
Sprite della apis. RIMUOVERE SOLO SE DISATTIVATE LE UAV! (questo vale per tutte le uav)
bigexpl(1-5).res
Disabilita le esplosioni. Da problemi come alcuni remix, come quello di trolled
flax_(havoc/hercules/nothing)spr.res
Rimuove le flax, in tutte le sue varianti. Ricordare l'avviso dell'apis!
iris_(havoc/hercules/nothing)spr.res
Rimuove le iris in tutte le sue varianti. Sapete quando non lo potete rimuovere... vero?
laserdamage(1/2/3).res
Rimuove le miniesplosioni che si verificano quando i laser colpiscono qualcosa
oldrsbFAT.res
oldsabFAT.res
oldx1FAT.res
oldx2FAT.res
oldx3FAT.res
oldx4FAT.res
Solo nelle versioni più avanzate della saga 5.x, rimuovete SOLO se usate gli sprite nuovi! (Consiglio gli sprite nuovi, sono più leggeri)
rocketDamage(x).res
Rimuove quelle piccole esplosioni che si verificano quando i razzi colpiscono qualcosa.
shield_effect.res
Rimuove l'effetto dello scudo quando i laser stanno per colpire la tua nave o quella di qualcun altro
teleporting.res
Rimuove l'effetto visivo di quando si portala.
OCCHIO! DEVI RIMUOVERE teleportING.res, NON teleport.res!
RIMUOVERE teleport.res TOGLIERA' I PORTALI DAL GIOCO!
Zeus_spr.res
Rimuove lo sprite della zeus.... sapete quando non potete farlo.
Inoltre, dalla cartella "sound" togliete TUTTI I SUONI.
PER LA v 5.3
Avviate il gioco e andate in Settings, e mettete i nuovi laser al posto dei vecchi.
Pronti a giocare. E continuate a piangere per il vostro schifoso PC, come io sto facendo per il mio... sigh...
VIDEO TUTORIAL IN FUTURO, SE LO CHIEDETE!







