Deutsch:
CCU ist ein Begriff in der MMORPG Welt, die Concurrent Users (online Users) andeutet.
Es ist ein Mittel eines Servers Popularität und / oder Aktivität zu messen, und ist in der Regel über eine gewisse Zeitraum, z. B. eine Woche oder einen Monat.
In den größeren MMORPG Welt stellen ein Reihe von Unternehmen ihren CCU's zur Schau, aber die meisten Metin2 publishers halten es geheim. Gameforge zum Beispiel geben nur,an dass sie "4 Millionen aktiven Spielern" haben, obwohl da kein zeitliche Begrenzung gibt, wie lange ein Spieler zuletzt eingeloggt sein muss, um als aktive gezählt zu werden.
Im Gegensatz zu Metin2 Servern von anderen Publishers, wie Metin2 G4BOX US oder Gameforge Metin2 DE, Berichtet TEC-Interactive Metin2 SG Server seine CCU öffentlich.
Der Server wird regelmäßig für seinen CCU Zahlen abgefragt und es ist möglich via Lagerung / Sortierung dieser Daten um der CCU's von Metin2 SG zu visualisieren.
Für diese Analyse werden wir decken den letzten 3 Wochen.
Past Day - March 23rd 2011, 1:30pm to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 260, 10 Min Granularity
Past Week - March 17th 2011, 1:30pm to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
Historical - March 4th 2011, 1:10am to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
Peak: 260, 10 Min Granularity
Past Week - March 17th 2011, 1:30pm to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
Historical - March 4th 2011, 1:10am to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
English:
CCU is a term used in the MMORPG world that means Concurrent Users. It's a way to grade a server's popularity and/or activity, and is generally averaged over a certain amount of time, such as a week or month. In the greater MMORPG world a number of companies flaunt their CCU, but amongst Metin2 publishers, most keep it secret. Gameforge for example only states that they have "4 million active players", though gives no time limit for how long a player has to have last logged in to be counted as active.
However, unlike Metin2 servers ran by other publishers, like G4BOX's Metin2 US or Gameforge's Metin2 DE, TEC-Interactive's Metin2 SG server reports its CCU publicly.
Querying the server for its CCU figures periodically and storing / sorting this data makes it possible to visualize Metin2 SG's activity over time. For this analysis we'll cover the past 3 weeks.
Past Day - March 23rd 2011, 1:30pm to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 260, 10 Min Granularity
Past Week - March 17th 2011, 1:30pm to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
Historical - March 4th 2011, 1:10am to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
Peak: 260, 10 Min Granularity
Past Week - March 17th 2011, 1:30pm to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity
Historical - March 4th 2011, 1:10am to March 24th 2011, 1:30pm
Peak: 335, 1 Hour Granularity