Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 05:46

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



The Great Scam

Discussion on The Great Scam within the DarkOrbit forum part of the Browsergames category.

Closed Thread
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2018
Posts: 1
Received Thanks: 0
The Great Scam

english:

Hello Guys,

a lot of you probably noticed the "DarkOrbit Service" Discord. You could buy uridium, extra-energy, full accounts for cheap prices by a game-developer called TheWitcher.

It was planned to add all the Items yesterday between 19:00 o'clock and 24:00 o'clock. Then TheWitcher said he was busy and he will do it within the next 3 days.

More than 300 people joined the Discord because lenny promoted it everywhere and today the Discord got deleted.

My questions to you: How do you feel? Did you buy something? Do you are disappointed? What is your opinion about Lenny (middlemen) and BRAVE (bug-seller) now? How much did you invest? Is it worth to call it "The biggest Scam of Darkorbit"? Do you think TheWitcher was real? Where do you think they will go to make vacation now?

german:

Hallo Leute,

viele von euch haben bestimmt den Discord: "Darkorbit Service" bemerkt. Ihr konntet dort Uridium, Extra Energy, volle Accounts u.v.m. bei einem Game-Entwickler namens TheWitcher kaufen.

Es war geplant die Items gestern zwischen 19:00 Uhr und 24:00 Uhr zu buchen. Dann hat TheWitcher gesagt das er beschäftigt ist und er es in den nächsten drei Tagen machen wird.

Über 300 Leute sind dem Discord beigetreten, weil Lenny es überall gepostet hat.
Und heute wurde der Discod gelöscht.

Meine Fragen an dich: Wie fühlst du dich? Hast du etwas gekauft? Bist du enttäuscht? Wie ist deine Meinung bezüglich Lenny (Mittelmann) und BRAVE (bugverkäufer) jetzt? Wieviel hast du investiert? Würdest du es den Größten Scam in der Darkorbit Geschichte nennen? Glaubst du TheWitcher existiert wirklich? Wo glaubst du, werden die drei jetzt Urlaub machen?
TheBigScam is offline  
Old 06/04/2018, 12:33   #2


 
Lenny's Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 312/0/0
Join Date: Dec 2012
Posts: 5,446
Received Thanks: 1,093
Ich habe es überall gepostet? Ich hatte von Anfang an Skepsis, das sei gesagt. Ich habe einen elitepvpers Post darüber veröffentlicht, indem von Anfang an hervorging, dass ich darin zur selben Zeit ein großes Risiko sehe und sich jeder diesem bewusst sein muss.

Das war die ganze Zeit im dicken & roten Text klar erkennbar.

Ich habe jedem, der mir diesbezüglich geschrieben hat individuell mit auf den Weg gegeben, auf welch großes Risiko sie sich dabei einlassen. Immer wieder und wieder habe ich erwähnt, wie groß die Chance doch ist gescammt werden zu können bzw. ihre Items im Nachhinein zu verlieren. Ich habe wiederholt daran erinnert, dass sie sich dessen unbedingt im Klaren sein müssen, bevor sie sich entscheiden.
Lenny is offline  
Old 06/04/2018, 12:47   #3
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2012
Posts: 3
Received Thanks: 1
1ST of all, Brave: You were selling a "service" to the customers before having any talk with the "developer", the last day when all was about to happen, nothing happened and you told people people that until that day (sunday) you could not contact with the "dev"(Witcher85).

Im pretty sure that all the BTC are on Braves acc or something. I just wish you were not that stupid to give all the money to Witcher85.

Well, just tell us. How much % have you got from that HUGE scam?
and dont forget to Mention the user called as "Hype" as a scamer too.
Julen99 is offline  
Old 06/04/2018, 12:49   #4


 
Lenny's Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 312/0/0
Join Date: Dec 2012
Posts: 5,446
Received Thanks: 1,093
We got nothing just nothing! We got tricked just as anyone else of you guys.

I'm actually sorting things out with Killmedium and some users that got scammed by Brave and Witcher. Will be collecting just EVERYTHING we got as a proof to fill an complaint.
Lenny is offline  
Old 06/04/2018, 14:16   #5


 
PNTX's Avatar
 
elite*gold: 43
Join Date: May 2012
Posts: 1,553
Received Thanks: 724
Quote:
Originally Posted by TheBigScam View Post
english:

Hello Guys,

a lot of you probably noticed the "DarkOrbit Service" Discord. You could buy uridium, extra-energy, full accounts for cheap prices by a game-developer called TheWitcher.

It was planned to add all the Items yesterday between 19:00 o'clock and 24:00 o'clock. Then TheWitcher said he was busy and he will do it within the next 3 days.

More than 300 people joined the Discord because lenny promoted it everywhere and today the Discord got deleted.

My questions to you: How do you feel? Did you buy something? Do you are disappointed? What is your opinion about Lenny (middlemen) and BRAVE (bug-seller) now? How much did you invest? Is it worth to call it "The biggest Scam of Darkorbit"? Do you think TheWitcher was real? Where do you think they will go to make vacation now?

german:

Hallo Leute,

viele von euch haben bestimmt den Discord: "Darkorbit Service" bemerkt. Ihr konntet dort Uridium, Extra Energy, volle Accounts u.v.m. bei einem Game-Entwickler namens TheWitcher kaufen.

Es war geplant die Items gestern zwischen 19:00 Uhr und 24:00 Uhr zu buchen. Dann hat TheWitcher gesagt das er beschäftigt ist und er es in den nächsten drei Tagen machen wird.

Über 300 Leute sind dem Discord beigetreten, weil Lenny es überall gepostet hat.
Und heute wurde der Discod gelöscht.

Meine Fragen an dich: Wie fühlst du dich? Hast du etwas gekauft? Bist du enttäuscht? Wie ist deine Meinung bezüglich Lenny (Mittelmann) und BRAVE (bugverkäufer) jetzt? Wieviel hast du investiert? Würdest du es den Größten Scam in der Darkorbit Geschichte nennen? Glaubst du TheWitcher existiert wirklich? Wo glaubst du, werden die drei jetzt Urlaub machen?
das ganze war doch vollkommen offensichtlich das es ein scam ist.
PNTX is offline  
Old 06/04/2018, 14:28   #6

 
》LUL《's Avatar
 
elite*gold: 42
Join Date: Jan 2016
Posts: 401
Received Thanks: 159
Hopefully brave and witcher get cancer.
》LUL《 is offline  
Old 06/04/2018, 14:54   #7
 
Surreal.'s Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 236/0/0
Join Date: Feb 2013
Posts: 5,081
Received Thanks: 1,570
To be honest: I was interested aswell, but the "service" was for me ridiculous. If the action/plan was to scam other people, then it's really shameful for the 4 people (including the adverters - even if they didn't the "service", but they did the advert)
Surreal. is offline  
Old 06/04/2018, 15:09   #8


 
Lenny's Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 312/0/0
Join Date: Dec 2012
Posts: 5,446
Received Thanks: 1,093
Es werden aktuell persönliche Daten gesammelt - gemeinsam mit einigen Leuten - um so schnell wie möglich strafrechtlich vorzugehen.

Wenn jemand weitere nützliche Chat-Logs oder andere Arten von Beweisen zur Verfügung stellen kann, wäre ich sehr dankbar!
Lenny is offline  
Old 06/04/2018, 15:45   #9
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2017
Posts: 208
Received Thanks: 25
Quote:
Originally Posted by lennysdope View Post
Es werden aktuell persönliche Daten über Brave gesammelt - gemeinsam mit einigen Leuten - um so schnell wie möglich strafrechtlich gegen Brave vorzugehen.

Wenn jemand weitere nützliche Chat-Logs oder andere Arten von Beweisen zur Verfügung stellen kann, wäre ich sehr dankbar!
vlt. hilft einer von GE1 dabei aus. Ein alter clanmate (ARS clan) zum beispiel.
SeijuroAkashii is offline  
Old 06/04/2018, 16:25   #10

 
》LUL《's Avatar
 
elite*gold: 42
Join Date: Jan 2016
Posts: 401
Received Thanks: 159
Quote:
Originally Posted by lennysdope View Post
Es werden aktuell persönliche Daten über Brave gesammelt - gemeinsam mit einigen Leuten - um so schnell wie möglich strafrechtlich gegen Brave vorzugehen.

Wenn jemand weitere nützliche Chat-Logs oder andere Arten von Beweisen zur Verfügung stellen kann, wäre ich sehr dankbar!
Doesnt matter lol, nobody will ever get a single penny back from this ever, useless waste of time.
》LUL《 is offline  
Thanks
4 Users
Old 06/04/2018, 16:57   #11
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2017
Posts: 208
Received Thanks: 25
lets just open a discord server for Information about Brave.
and then we visit him =) Community meeting at braves home
SeijuroAkashii is offline  
Old 06/04/2018, 17:16   #12
 
Surreal.'s Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 236/0/0
Join Date: Feb 2013
Posts: 5,081
Received Thanks: 1,570
I'm not sure but he's real name is Dominik. But not sure^^
Surreal. is offline  
Old 06/04/2018, 17:33   #13
 
RazerHDMan's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2014
Posts: 374
Received Thanks: 94
Quote:
Originally Posted by Surreal. View Post
I'm not sure but he's real name is Dominik. But not sure^^
Sein richtiger name ist nicht Dominik das kann ich sagen da ich den typen schon bissl gut kenne.
RazerHDMan is offline  
Old 06/04/2018, 17:34   #14
 
Surreal.'s Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 236/0/0
Join Date: Feb 2013
Posts: 5,081
Received Thanks: 1,570
Quote:
Originally Posted by RazerHDMan View Post
Sein richtiger name ist nicht Dominik das kann ich sagen da ich den typen schon bissl gut kenne.
Ahhhhhhhh ok^^
Surreal. is offline  
Old 06/04/2018, 18:50   #15



 
iNSOMNiA3D's Avatar
 
elite*gold: 319
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,799
Received Thanks: 146
War doch klar das dass ein scam ist OMG schließlich wurde ich auch vom Discord gebannt wo ich das geschrieben habe ;D das ist Beweis genug für mich, damit es andere Leute halt nicht lesen können. Alleine schon der Menschliche Verstand sagt einen das es ein scam ist also zumindestens meiner Natürlich haben sie das Ganze Geld in ner Helix investiert, warum sollte so ein Service Zeitbasiert bis Sonntag 18 gehen ?
iNSOMNiA3D is offline  
Thanks
2 Users
Closed Thread


Similar Threads Similar Threads
Scam Scam and more scam!
02/15/2024 - Silkroad Online Trading - 4 Replies
I cant belive how can ppl be so fcking scammer, like liza the "trustable" guy and SparckyY or smeothing liek that, they just scammed me like maybe they did to other "noobs" like me i have prooff but i want to talk with some admin or something coz i lose much money...
Witcher 3 GoG Account gegen Witcher 3 Steam key!
04/06/2016 - Trading - 0 Replies
Würde gerne meinen GoG Account mit Witcher 3 gegen nen Witcher 3 Steam key traden. Einfach melden!
Overdose [EO] - HIGH RATES, GREAT COMMUNITY, GREAT PM's, GREAT SERVER!!!
02/15/2008 - EO PServer Hosting - 15 Replies
Eudemons Online TO THE MAX! Overdose EO! Some features: High Rates Great EP Drop Awesome PMs NO DONATIONS Eudemons start out at 30*



All times are GMT +2. The time now is 05:46.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.