How to delete the Version Check?

04/17/2015 14:08 bradox#1
Hey Guys,

I get the message "invaild Version".
How to delete the Version Check from GS?
04/17/2015 18:33 Lee Ki-Hwan#2
If you are using the Source code, just go in Descriptor.cpp
and remove this:
Code:
 
		if (packet->version != VERSION_FOR_CLIENT)
		{
			throw MSG_FAIL_LOGINSERV_WRONG_VERSION;
		}
04/17/2015 18:42 bradox#3
is there another way?
I have a another GS with soo much Offsets ^^ and if i build the offical source then all offsets are useless .
Maybe with Hex editor?
04/17/2015 18:46 Lee Ki-Hwan#4
Dude,
the Header files are much better than the Offsets, check it out you can change everything without searching any offset.
I know that in LCKB was somewhere a fix for that but i cant find it.
As i said, just change the Header files and there you go^^
04/19/2015 18:16 bradox#5
I cant build the source.
I have to much errors and too little experience with visual basic
04/19/2015 21:21 Lee Ki-Hwan#6
Its actually not Visual Basic, its C++.
Here check this out:
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04/20/2015 15:55 damona#7
you also can delete it via assembler in the login/gameserver it's in the GetLogin function.
04/20/2015 16:31 bradox#8
Quote:
Originally Posted by damona View Post
you also can delete it via assembler in the login/gameserver it's in the GetLogin function.
Wie mach ich das?
04/20/2015 16:54 damona#9
Quote:
Originally Posted by bradox View Post
Wie mach ich das?
funktion in IDA pro zb. raussuchen und NOPen
kann dir die byte's/offset ned sagen da sich das von server zu server varriert und ich deinen nicht hab ;)
04/20/2015 18:07 Apparat#10
Anstatt so kompliziert gehts einfacher wenn du in deine *_data gehst und die t_clientversion bearbeitest.
04/20/2015 18:14 bradox#11
Quote:
Originally Posted by Apparat View Post
Anstatt so kompliziert gehts einfacher wenn du in deine *_data gehst und die t_clientversion bearbeitest.
Und welche Version trage ich den ein?
04/20/2015 18:32 Apparat#12
a_min = 1 und a_max = 10000, so dass deine Clientversion irgendwo dazwischen liegt, nur als Beispiel.
04/20/2015 20:52 bradox#13
a_min = 1 und a_max = 1000000000

Und es geht trotzdem nicht

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04/20/2015 22:44 damona#14
Quote:
Originally Posted by bradox View Post
a_min = 1 und a_max = 1000000000

Und es geht trotzdem nicht

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glaubst du notorious und ich würden dir blödsinn erzählen :confused:

Aber diese pro's hier wissen ja alles besser :rolleyes:
Aber joa zu zur info der client lügt, du musst ansehen was fürn fehler im loginserver erscheint ^^
04/21/2015 09:11 Lee Ki-Hwan#15
Quote:
Originally Posted by Apparat View Post
Anstatt so kompliziert gehts einfacher wenn du in deine *_data gehst und die t_clientversion bearbeitest.
Blöd ist nur dass deine einfache Lösung eben nicht geht.
Die haben das wohl eingebaut um die Server vor PServer zu schützen oder sowas.