[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Liebe Administration, liebe Community,
hiermit bewerbe ich mich um einen Posten als Moderator der [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]-Sektion.
Ein paar Sätze über mich:
Mein Name ist Jan, ich bin 16 Jahre alt und komme aus dem Saarland. Ich besitze den mittleren Bildungsabschluss und im September dieses Jahres beginne ich eine Ausbildung als Elektroniker für Betriebstechnik. In meiner Freizeit höre ich Musik, spiele Lasertreek, treibe viel Sport (Badminton & Fußball) und unternehme was mit Freunden.
Zu erreichen bin ich vor allem per PN, auf Anfrage aber natürlich auch noch auf anderem Wege.
Was hat dich dazu bewegt, dich bei uns zu bewerben?
Die Flyff Sektion hat aus meiner Sicht ein Hauptproblem:
Es tauchen sehr häufig Beiträge auf, die eigentlich in der geposteten Sektion deplatziert sind.
Wie beispielsweise eine P-Serversuche. Ich möchte dazu beitragen, diese deplatzierten Beiträge zu stoppen. Meiner Meinung nach sind die Sektionsposten derzeit ausreichend belegt, da Reavern seine Arbeit sehr gut macht. Weshalb ich meine Bewerbung wohl eher an die Zukunft richte, wenn ein Moderator in der Sektion benötigt wird.
Bist du mit der Thematik vertraut?
Ja, ich bin mit der Thematik von Flyff vertraut. Ich habe mehrere Jahre das offizielle europäische Flyff gespielt. Anschließend spielte ich verschiedene Privatserver. Zu dieser Zeit begann ich mich mit den Flyff Files zu beschäftigen. Mein Tätigkeitsbereich liegt jedoch wohl eher in den Websprachen HTML, CSS, JS, jQuery sowie PHP.
Bist du psychisch geeignet für die Tätigkeit?
Bei Fragen, bei denen man sich selbst einschätzen soll, bin ich mir nie sicher, da ich der Meinung bin, dass andere Menschen mich besser beurteilen können.
Trotz alledem kann ich von mir sagen, dass ich diese Herausforderung mit Bravour meistern werde. Ich trete neuen Nutzern verantwortungsbewusst gegenüber und versuche stets hilfreich zu sein. Von mir aus kann ich behaupten, dass ich der Ansicht bin, dass es keine dummen Fragen gibt. Es gibt nur dumme Antworten.
Hast du dich schon vor deiner Bewerbung regelmäßig beteiligt?
Entdecke ich einen Thread, der nicht in die Sektion gehört, weise ich den User freundlich darauf hin und gebe melde den Beitrag über das Reportsystem. Mein Reportcounter sollte ein weiterer Hinweis darauf sein, dass ich mich aktiv um die Sektion kümmere.
Hast du Erfahrungen als Moderator?
Ich war bereits Moderator der Flyff Sektion bei Endless Network und habe dort aktiv Beiträge verfasst und die Sektion sauber gehalten, was denke ich auch die Administration [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] bestätigen kann. Weitere Referenzen sind sicherlich vorhanden, diese jedoch nun alle aufzulisten, würde eine zu lange Zeit beanspruchen. Ich sollte mich definitiv mit dem Moderationspanel, sowie den Aufgaben des Moderators bewusst sein. Sollte ich dennoch einmal etwas nicht verstehen oder direkt wissen, beschäftige ich mich kurz damit und lerne es somit schnell.
Englische Sprachkenntnisse?
Englisch lerne ich seit der 5. Klasse und ist auch eines meiner Lieblingsfächer. Nach meinem Abschluss der mittleren Reife diesen Jahres befinde ich mich nun auf einem B1-Niveau. Die Kommunikation mit englischsprachigen Nutzern dürfte daher kein Problem darstellen.
Kontaktmöglichkeiten:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]; präferiert
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Auf Anfrage
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Auf Anfrage
Schlusswort:
Ich bedanke mich bei allen Lesern für ihre Aufmerksamkeit.
Über Kritik und/oder positive Rückmeldungen würde ich mich sehr freuen.
Mit freundlichen Grüßen,
Icetea'
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Dear administration and community,
hereby I'm applying as a moderator for the [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]-Section.
About me:
My name is Jan. I am 16 years old and live in Saarland, Germany. I have graduated B-levels on a public school. I am going to start an apprenticeship as engineer for industrial management in September. In my leisure time I am used to listen to music, play lasertrek, do sports like badminton & football (soccer) and hang out with friends.
If you wish to contact me it is probably best to send me a private message via e*pvp as I tend to keep my other contacts private.
What's the reason for your application?
The main problem of the 'Flyff' section from my point of view:
There are lots of displaced threads, for example p-server requests, in that section. I would like to help preventing people from posting like this. Nevertheless I think that the number of moderators is enough as Reavern makes his work very well to stop these posts. Therefore, this application is intended as a future regress if you do not have enough moderators anymore.
What experience have you got with the subject?
I am very familiar with the topic Flyff. I played on the official European Flyff for several years. Afterwards, I played on multiple private servers. During this time I started trading Flyff files. My main knowledge consists of the web languages HTML, CSS, JS (including jQuery) and PHP.
Are you mentally prepared for such a position?
I can’t be sure as judges from other people fit always better than those by yourself.
But I can say that I will master this challenge with bravado. I face new users responsibly and always try to be helpful. I don’t believe in stupid questions but in stupid answers.
Have you participated regularly before your application?
If I discover a displaced thread I remind the user in a friendly way and do a report, so it can be moved. The count of my reports should be a further indicator of how I take care of the section.
What experience have you got as a moderator?
I have already been a moderator of the Flyff section at Endless Network, I have written contributions actively and have kept the section clean. I also think that the administrator [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] can confirm this. There are other references as well. I am familiar with the moderation panel and the duties of the moderator. If I don’t understand something in the first place I will tinker with it and learn it very fast.
English skills:
I am studying English since the 5th grade and it has always been one of my favorite subjects. After I graduated the secondary school I am now at a skill level of B1 (due to Common European Framework of Reference for Languages). Thus, the communication with English-speaking users shouldn't be a problem.
Contact data:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]; prefers
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] On request
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] On request
Closing remark:
Thank you for reading my application.
I would be very pleased about criticism and other feedback.
Yours sincerely,
Icetea'