[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
SHPS Assistance
*Deutsche Übersetzung weiter unten
What positions do I need help with?
Programming
- Web Developer, at least 2-3 years of experience with server side development
- PHP and/or TypeScript (for Node.JS)
- Experience with databases and database optimization
A big plus would be- Experience with MongoDB
- Experience with programming parsers
- Experience with SVN
Designing
- Modern website design
- Modern web-application design
- Interested in production promoting design
What can I offer you?
I am a student. So are you - probably. I do not have much. I could offer you a share. Server usage. In the end of 2014 maybe even a small loan.
If you have a specific idea, just talk to me and we will discuss it.
What else can you gain personally by helping me?
No matter where you try to apply. At least in the US and Germany, all that counts is your ability and the way you present it.
Writing "contribution to large project" into your CV with a link to an actual project which makes an admin's and a web developer's life easier would be a perfect entry. Even if you apply for a job in a completely other field of expertise. You can show the guys from HR that you are motivated to do extra work, can work in a team, have staying power, be able to acquire new know-how, etc.
There are not that many opportunities for developers to be part of such a project - where you get in touch with so many modern and future technologies!
What defuq is SHPS?
To sum it up really shortly - SHPS is a system which tries to support a web developer by subtracting annoying reoccurring tasks from their TODO list (for example user management). That part is covered by many frameworks today, so SHPS adds advanced active support on top of it (e.g. by automated application optimization). Also planned for the near future is the possibility to be completely independent from the customer's server landscape (by supporting many common web servers and database systems with one single code base)
SHPS already has a solid basis - developed over several years of practical application.
For more information, click on the link in my signature.
What needs to be done?
- Work on feature list
- Make tutorials and documentation
- Make websites with SHPS
- Have new ideas
- Teach others on how to use SHPS
If you are interested, please contact me via PM or Skype.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
SHPS Unterstützung
Was suche ich?
Programmierer
- Gute Englisch Kenntnisse (am liebsten fließend Englisch)
- Web Developer, mind. 2-3 Jahre Erfahrung in der serverseitigen Programmierung
- PHP und/oder TypeScript (für Node.JS)
- Erfahrung mit Datenbanken und deren Optimierung
Ein großes Plus wäre- Erfahrung mit MongoDB
- Erfahrung mit Parser Programmierung
- Erfahrung mit SVN
Designer
- Modernes Website Design
- Modernes Web-Application Design
- Interesse an Produktionsförderung durch Design
Was biete ich?
Ich bin Student. Ihr wahrscheinlich auch. Ich hab nicht viel, das ich bieten kann. Anteile an SHPS. Servernutzung. Ende 2014 evtl. sogar nen kleinen Gehalt.
Sprecht mich einfach an, wenn euch was spezielles vorschwebt, ich besprechen das gerne!
Warum eure Hilfe auch für euch selbst nützlich ist
Egal wo man sich bewirbt. Zumindest in Deutschland und Amerika zählt Können und dieses zu präsentieren. Je mehr ihr vorzeigen könnt, umso besser.
Ein Eintrag im CV "An größerem/mehrjährigem Projekt mitgewirkt" mit Linkverweis auf ein tatsächliches Projekt, das zur Verbesserung des Lebens eines jeden Admins und Web Developers beiträgt, ist Gold wert! Selbst wenn ihr euch in einer ganz anderen Branche bewerbt. Das zeigt der Personalabteilung, dass ihr engagiert seid, im Team arbeiten könnt, Sitzfleisch habt, euch fachliche Kompetenz aneignen könnt, usw.
Es gibt nicht viele Gelegenheiten, für Entwickler an einem solchen Projekt teilzunehmen und dabei mit einer so großen Bandbreite an (modernen und neuen) Technologien in Berührung zu kommen!
Was ist SHPS denn eigentlich?
Ganz kurz und grob zusammen gefasst handelt es sich bei SHPS um ein System, das einem Web Entwickler ein Framework bieten soll, das ihm viele nervige Aufgaben abnimmt, die immer wieder benötigt werden (z.B. User management) und sogar eine aktive Unterstützung sein soll (z.B. selbstständige Application Optimierung). Zudem ist geplant, den Developer von der Serverlandschaft des Kunden unabhängig zu machen (z.B. Software für viele gängige Webserver und Datenbanken mit einer Codebasis entwickeln).
SHPS besitzt bereits eine solide Basis, die durch mehrere Jahre praktischer Erfahrung entstanden ist. Für genauere Informationen gibt es einen Link in meiner Signatur.
Was ist zu erledigen?
- Feature Liste abarbeiten
- Tutorials und Dokumentation erstellen
- Websites mit SHPS umsetzen
- Neue Ideen einbringen
- Schulungen geben
Bei Interesse bitte per PN oder über Skype bei mir melden.