Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > MMORPGs > 4Story
You last visited: Today at 01:43

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



Problem with VB 10

Discussion on Problem with VB 10 within the 4Story forum part of the MMORPGs category.

Reply
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2012
Posts: 42
Received Thanks: 10
Unhappy Problem with VB 10

Hi, i have a problem with VB10 and i dont know how to fix it.. so, the code is :
Code:
Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim ammout As String = TextBox1.Text
        Try
            WriteInteger("TClient", &H3E70A12, ammout)
        Catch ex As Exception

        End Try
    End Sub
End Class
(its without pointer and i know that it won˙t work if i restart the game, but with pointer is the same problem.)
so, i have open 4S EG and i start debug.. So, i wrote to TextBox 16700 or another number, I clicked on ,,SpeedHack" and it saied : ,,Failed to open TClient!" .. I really dont know what is the problem, so, help me pls.

And problem 2(CE): Sometimes i cant find a pointer for addres.. Its on hack like Shop, bank, noCast... I using function: pointer scan for this addres" but i cant find.. so, what i have to do?
Kalir444444 is offline  
Old 05/04/2014, 17:15   #2
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2012
Posts: 42
Received Thanks: 10
Act.. Help me pls!
Kalir444444 is offline  
Old 05/04/2014, 17:43   #3
 
elite*gold: 895
Join Date: May 2013
Posts: 232
Received Thanks: 74
Wrong section
Phaxy™ is offline  
Old 05/05/2014, 10:48   #4
 
RedSwag's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2012
Posts: 444
Received Thanks: 329
Quote:
Originally Posted by Phaxy™ View Post
Wrong section
Sorry. but isn't wrong section.
RedSwag is offline  
Old 05/05/2014, 14:25   #5
 
elite*gold: 895
Join Date: May 2013
Posts: 232
Received Thanks: 74
Quote:
Originally Posted by RedSwag View Post
Sorry. but isn't wrong section.
I think not, but ok. Try to ask here.

Phaxy™ is offline  
Old 05/08/2014, 16:59   #6
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2013
Posts: 28
Received Thanks: 5
It isn`t wrong section, because that problem is only in trainers on 4S.. i tried to make a trainer on minecraft and it worked..

btw. i am beginer and in this topic ,,.NET Languages" there are skills, i cant answer their question..
Kalir44 is offline  
Old 05/08/2014, 17:45   #7
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2009
Posts: 7,260
Received Thanks: 33,147
There's no way we can help you. Neither do we know what the WriteInteger Method does nor what library you are using.
The best answer is → Don't use VB. If you want to use a managed programming language you should use C# (and my ) instead of VB.
KDeluxe is offline  
Thanks
1 User
Old 05/08/2014, 18:26   #8
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2013
Posts: 28
Received Thanks: 5
( The C# looks harder..
Kalir44 is offline  
Old 05/08/2014, 19:05   #9
 
RedSwag's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2012
Posts: 444
Received Thanks: 329
Quote:
Originally Posted by Kalir44 View Post
( The C# looks harder..
i think the same before using it. but isn't. read about it. you will see
RedSwag is offline  
Old 05/12/2014, 00:33   #10
 
SkillartzHD's Avatar
 
elite*gold: 60
Join Date: Oct 2011
Posts: 2,910
Received Thanks: 16,306
Quote:
Originally Posted by Kalir44 View Post
( The C# looks harder..
C# isn't much harder than vb. It appears at first view that way.
SkillartzHD is offline  
Old 05/14/2014, 21:12   #11
 
elite*gold: 0
Join Date: Aug 2011
Posts: 286
Received Thanks: 240
Quote:
Originally Posted by SkillartzHD View Post
C# isn't much harder than vb. It appears at first view that way.
C# and VB.NET is exactly the same with one big difference: the syntax.

But you guys can easily convert C# Code to VB.NET code.

Cheeeers!

Quote:
Originally Posted by KDeluxe View Post
There's no way we can help you. Neither do we know what the WriteInteger Method does nor what library you are using.
The best answer is → Don't use VB. If you want to use a managed programming language you should use C# (and my ) instead of VB.
Sorry, aber so eine blöde Antwort kann nur von einem C# Entwickler kommen, der selbst noch nie mit VB.NET gearbeitet hat. Oder hast du? Ich bin mir sicher, dass ich all deine Quellcodes 1:1 mit der .NET Technologie in VB hinbekomme, andersrum du auch meine Quellcodes in C#. Einmal durch einen C# TO VB.NET Konverter gejagt und paar Kleingikeiten angepasst und das Ding wird kompilierbar. Immer diese ewigen Streitereien zwischen Entwicklern zu der Frage welche Technolgie ist die Beste: Keine.

Cheeeeers!
xXxXHansXxXx is offline  
Thanks
1 User
Old 05/15/2014, 16:36   #12
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2009
Posts: 7,260
Received Thanks: 33,147
Ich entwickle weder in C# noch in VB. Meine Aussage bezog sich hierbei auch keinesfalls auf die Möglichkeiten.
KDeluxe is offline  
Old 05/15/2014, 18:28   #13
 
elite*gold: 0
Join Date: Aug 2011
Posts: 286
Received Thanks: 240
Quote:
Originally Posted by KDeluxe View Post
Ich entwickle weder in C# noch in VB. Meine Aussage bezog sich hierbei auch keinesfalls auf die Möglichkeiten.
Quote:
Originally Posted by KDeluxe View Post
The best answer is → Don't use VB. If you want to use a managed programming language you should use C# (and my ) instead of VB.
Habe ich da jetzt etwas falsch verstanden? Du hast doch geschrieben, er solle kein VB nutzen (Im übrigen ist VB != VB.NET, dass sind verschiedene Welten) und gesagt, er solle derartiges Vorhaben lieber in C# realisieren. Dahinter klemmst du ein Code von dir (nun, sagen wir mal Codeteile), welcher in C# geschrieben ist und schreibst mir jetzt, du entwickelst NICHT in C# ? Jetzt bin ich aber verwirrt Ich bitte um Aufklärung
xXxXHansXxXx is offline  
Old 05/15/2014, 22:29   #14
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2009
Posts: 7,260
Received Thanks: 33,147
Der TE bezieht sich hier auf VB.NET, es in meinem Beitrag genauer zu spezifizieren war unnötig. Meine Aussage bezog sich hierbei - ich wiederhole - auch keinesfalls auf die Möglichkeiten. Da Beide Sprachen auf das .NET Framework aufbauen ist das Endergebnis letztlich mehr oder weniger das selbe. Das ermöglicht die einfache Konvertierung des Codes. Der Telerik Decompiler ermöglicht es z. B. den Quellcode einer .NET Anwendung sowohl in VB.NET als auch in C# anzuzeigen.
Dennoch hat C# Vorteile, fairerweise sei gesagt, dass auch VB.NET seine Vorteile hat. Letzten Endes hängt auch viel von der persönliche Präferenz ab. Ich rede VB.NET, abgesehen von der Syntax, nicht schlecht. Einem Anfänger, und das kann man über den TE mit Sicherheit sagen, würde ich VB dennoch nicht empfehlen.
In meinem verlinkten Beitrag stand neben dem Quellcode eine lange Zeit auch mehr Text. Unter anderem, dass ich die Klasse nicht wirklich "fertig" entwickelt habe (mangels Lust). Es gibt einige Dinge, die man bei der Bibliothek besser machen kann, das fängt schon bei den Konstruktoren an. Ich selbst bin nicht zufrieden mit dem Ergebnis, aber es funktioniert und kann für andere hilfreich sein. Besser als die meisten Bibliotheken dieser Art ist es aber allemal, bei vielen kann man nicht einmal 64 Bit Pointer verwenden.
C# habe ich ausschließlich dann verwendet, wenn ich jemanden bei etwas geholfen habe. Privat verwende ich diese Sprache allerdings nie, daher würde ich mich auch nicht als C# Entwickler bezeichnen.
KDeluxe is offline  
Old 05/15/2014, 23:41   #15
 
SkillartzHD's Avatar
 
elite*gold: 60
Join Date: Oct 2011
Posts: 2,910
Received Thanks: 16,306
Als ich mich mit erstmals mit Programmieren beschäftigt habe, habe ich auch mit vb.net angefangen. Ich kann es aber unabhängig von der Sprache keinen entfehlen da die meisten direkt die GUI verwenden werden. Dies ist meiner Meinung nach ein großer Fehler. Man kann sich zwar schnell alles zusammenklicken aber von den eigentlichen programmieren hat man nach wie vor keine Ahnung. Man wird sich dann wahrscheinlich paar nötige Sachen über aus den Internet raussuchen und das war es. Letztendlich kommt man so nicht weiter. Wenn man wirklich mit vb anfangen will, sollte man direkt mit der Console anfangen. Alles andere ist Humbuk und meistens nur Zeitverschwendung.

Wenn du nur einen kleinen Hack für z.B. eg erstellen willst, kann ich dir AutoIT entfehlen. Es ist besser und auch leichter.
SkillartzHD is offline  
Reply


Similar Threads Similar Threads
[Problem]Habe ein Problem und zwar spinnt mein VPC etwas(ohne Grund)?!
07/28/2011 - Metin2 Private Server - 10 Replies
Also wie schon gesagt meins Server spinnt wodurch kiks usw. kommen :( ich lade euch die Screens in den Anhang, mit der Hoffnung, dass ihr mir helfen könnt :) wäre echt sehr nice :)



All times are GMT +2. The time now is 01:43.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.