Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 10:49

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Mangos WoW 1.11.2

Reply

Old   #91

elite*gold: 0
Received Thanks: 2
Ah danke . .werd ich ma testen ..
aber warum gibt es denn keinen befehl um nen gegenr instant umkippen zu lassen ? ;( ..
Kann man des denn nicht einfügen oder so

Achja @ Tai noch
Weshalb gibt es denn diese Laggs , obwohl der Server Offline is ? ..
hab mal zum Test geschaut , wie hoch mein ping war .. der war manchmal 3400+ Oo

Megamoob is offline  
Old   #92

Received Thanks: 9
Funktioniert die Fehlerbehebung 1 denn?
Weil der Server, in dem Fall dein PC muss ja auch rechnen.. Und dadurch berechnet sich halt der Ping, wie lang er bruacht um z.b. zu berechnen welchen loot du jetzt bekommst..
Wenn du die priorität auf hoch stellst dann "hat der server sozusagen vorrang" =)

Tai is offline  
Old   #93

Hmm .. probier ich nachher mal..

Aber das komische war , dass am Anfang der Ping mal saugut war und ich alles isntant machne konnte

So. noch ne Frage bzw. Buggs

Tiefenbahn nicht usebar? Oo
Wenn ich z.B. .go und dann coords eingebe fängt er an zu laden aber der Balken füllt sich nicht und es passiert eifnach nix ;(
Nicht porten zu können schlimm .. denn so muss man alles reiten etc.

Und nochmal die Frage , könnte man nicht sowas wie .kill dazumachen oder gibt es vll ein programm ?
Megamoob is offline  
Old   #94

1. Es gibt kein .kill Programm?!
2. .go funktioniert da anders, ich hab die Command Liste hier gepostet, musst du mal suchen.
3. Jo Tiefenbahn = mist

BloodYScar is offline  
Old   #95

Vll sowas wie One Hit , wie es für EMUs gibt ? ..
Zu .go - steht in der Command-Liste .. aber suche nochmal nach nem anderen Command

Danke erstmal
Megamoob is offline  
Old   #96

Received Thanks: 1
bei mir passiert nichts wenn ich auf den link für mysql klicke =(
hab jetzt über mysql.de versucht das runterzuladen und dann muss ich meine daten eingeben bei welcher firma ich arbeite und so -.-
nicvidia is offline  
Old   #97

Received Thanks: 9
Ich hab's nochmal für dich geuppt:

Have fun!
Tai is offline  
Old   #98

Received Thanks: 0
Is there an English version of this guide? I know it must be annoying when a English person reads a German forums and asks for translations, but this is my first time ever so be nice! Thanks.
InQ is offline  
Old   #99

so ich hab mal ein kleines update für euch

so, als erstes deinstalliert ihr den mysql server 4.1 und installiert den 5.0 (das config file wurd mittlerweile gefixt, so das es auch mit 5.0 funzt)

jetzt startet ihr den navicat und legt 2 neue datenbanken an: mangos und realmd (alle rechte geben nicht vergessen, wie das geht steht auf seite 1)

bei der datenbank realmd dann realmd.sql (Mangos_2056_ScriptDev115_5464\sql\realm d.sql) als batchdatei ausführen

bei der tabelle 'account' könnt ihr eure account erstellen/verändern und bei 'realmlist' könnt ihr euren realm umbennen

mangosinstaller 5 starten
bei 'browse' die passenden verzeichnisse auswählen für die wow.exe und mangosd.exe
bei 'select sql file to insert' 2053.sql auswählen (die datenbank die ihr oben geladen habt)
oben alle häcken wegmachen ausser bei 'insert database' und 'delete existing db'
unten dann noch euer vierstelliges pw eingeben (0815) und auf quick install klicken

das wars auch schon, viel spaß beim neuen update
wurden einige sachen gefixt - wie die blizzmods und npc's/quests

edit: vergesst nicht eure 'mangosd.conf' und 'realmd.conf' zu editieren

(einfach die passende zeile raussuchen und wie unten angegeben editieren)
  • mangosd.conf
Code:
# Data directory setting.
# Important: DataDir needs to be quoted, as it is a string which may
# contain space characters.
DataDir = ""

# Database connection settings for the world server.
# Default: hostname;port;username;password;database
LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;0815;realmd"
WorldDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;0815;mangos"
  • realmd.conf
Code:
# Database connection settings for the realm server.
# Default: hostname;port;username;password;database
LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;0815;realmd"
whatacrap7 is offline  
Old   #100

omg so mom ma als erstes mangos für den client 1.11.2 kann man vergessen diese version ist kaum stabiel stürzt sehr schnell ab nehmt die mangos version für den client 1.10.2 ist um einiges stabieler und hier sind gm befehle:

= Game Master commands =

[[PageOutline]]

This is the list of commands available ingame.
To issue such a command, use the chat system (e.g. "/say .acct")

Different commands are available to you, depending on your GM Level. GMs of superior level can access all comands from their level and the levels below.
The list of commands available for each level can be modified in the [wikiatabase/command command] table.

The commands are here displayed sorted by default level (as in source code) and alphabetical order.

== User commands (Level 0) ==

||'''Command'''||'&#39 ;'Syntax'''||'''Descri ption'''||'''Other info'''||
||acct||.acct||Display the access level of your account.||
||commands||.commands||Display a list of available commands for your account level.||
||dismount||.dismount||Dismount you, if you are mounted.||
||gmlist||.gmlist||Display a list of available Game Masters.||
||help||.help $command||Display usage instructions for the given $command.||
||info||.info||Display the number of connected players.||
||save||.save||Saves your character.||
||showhonor||.showhonor||Display your honor ranking.||
||start||.start||Teleport you to the starting area of your character.||

== Moderator commands (Level 1) ==

||'''Command'''||'&#39 ;'Syntax'''||'''Descri ption'''||'''Other info'''||
||announce||.announce $MessageToBroadcast||Send a global message to all players online.||
||gmoff||.gmoff||Disable the <GM> prefix for your character.||
||gmon||.gmon||Enable the <GM> prefix for your character.||
||goname||.goname &#036;playername||Teleport to the given player. Either specify the player name or click on the player&#39;s portait, e.g. when you are in a group.||
||gps||.gps||Display the position information for a selected player or creature. Position information includes X, Y, Z, and orientation.||
||modify||.modify &#036;parameter &#036;value||Modify the value of various parameters. Use .help modify &#036;parameter to get help on specific parameter usage.||Supported parameters include hp, mana, rage, energy, gold, level, speed, swim, scale, bit, bwalk, aspeed, ||
||modify aspeed||.modify aspeed #speed||Modify all speeds -run,swim,run back- of the selected player. If no player is selected, modify your speed.|| #speed may range from 0 to 50.||
||modify bit||.modify bit #field #bit||Toggle the #bit bit of the #field field for the selected player. If no player is selected, modify your character.||
||modify bwalk||.modify bwalk #speed||Modify the speed of the selected player while running backwards. If no player is selected, modify your speed.|| #speed may range from 0 to 50.||
||modify energy||.modify energy #energy||Modify the energy of the selected player. If no player is selected, modify your energy.||
||modify faction||.modify faction #factionid #flagid #npcflagid #dynamicflagid||Modify the faction and flags of the selected creature. Without arguments, display the faction and flags of the selected creature.||
||modify gold||.modify gold #money||Add or remove money to the selected player. If no player is selected, modify your money.|| #gold can be negative to remove money.||
||modify hp||.modify hp #newhp||Modify the hp of the selected player. If no player is selected, modify your hp.||
||modify level||.modify level #level||Modify the level of the selected player to #level. If no player is selected, modify your level.|| #level may range from 1 to 99.||
||modify mana||.modify mana #newmana||Modify the mana of the selected player. If no player is selected, modify your mana.||
||modify rage||.modify rage #newrage||Modify the rage of the selected player. If no player is selected, modify your rage.||
||modify scale||.modify scale #scale||Modify the scale of the selected player. If no player is selected, modify your scale.|| ||
||modify speed||.modify speed #speed||Modify the running speed of the selected player. If no player is selected, modify your speed.|| #speed may range from 0 to 50.||
||modify spell|| || || ||
||modify swim||.modify swim #speed||Modify the swim speed of the selected player. If no player is selected, modify your speed.|| #speed may range from 0 to 50.||
||namego||.namego &#036;playername||Teleport the given player to you. Either specify the player name or click on the player&#39;s portrait, e.g. when you are in a group.||
||recall||.recall &#036;place||Teleport you to various towns around the world. &#036;place defines the target location.||Available places include sunr, thun, cross, ogri, neth, thel, storm, iron, under, and darr.||
||taxicheat||.taxicheat #flag||Hide or reveal all taxi routes for the selected player. If no player is selected, hide or reveal all routes to you.||Use a #flag of value 1 to reveal, use a #flag value of 0 to hide all routes.||

== Game Master commands (Level 2) ==

||&#39;&#39;&#39;Command&#39;&#39;&#39;||&#39;&#39 ;&#39;Syntax&#39;&#39;&#39;||&#39;&#39;&#39;Descri ption&#39;&#39;&#39;||&#39;&#39;&#39;Other info&#39;&#39;&#39;||
||addmove||.addmove||Add your current location as a waypoint for the selected creature.||
||AddSpawn||Not yet implemented.;addspw||.addspw #creatureid||Spawn a creature by the given template id of #creatureid.||
||changelevel||.changelevel #level||Change the level of the selected creature to #level.||#level may range from 1 to 63.||
||delete||.delete||Delete the selected creature from the world.||
||delticket||.delticket all/#num/&#036;character_name||all to dalate all tickets at server, &#036;character_name to delete ticket of this character, #num to delete ticket #num.||
||demorph||.demorph||Demorph the selected player.||
||displayid||.displayid #displayid||Change the model id of the selected creature to #displayid.||
||factionid||.factionid #factionid||Set the faction of the selected creature to #factionid.||
||guid||.guid||Display the GUID for the selected player.||
||item||.item #guid #amount||Add the given amount #amount of the item with a GUID of #guid to the selected vendor. ||
||itemmove||.itemmove #sourceslotid #destinationslotid||Move an item from slots #sourceslotid to #destinationslotid in your inventory||Not yet implemented||
||itemrmv||.itemrmv #guid||Remove the given item with a GUID of #guid from the selected vendor.||
||kick||.kick &#036;playername||Kick the given player from the world.||Not yet implemented.||
||name||.name &#036;name||Change the name of the selected creature or player to &#036;name.||Command disabled.||
||npcflag||.npcflag #npcflag||Set the NPC flags of the selected creature to #npcflag.||
||prog||.prog||Teleport you to Programmers Island.||
||random||.random #flag||Enable or disable random movement for the selected creature.||Use a #flag of value 1 to enable, use a #flag value of 0 to disable random movement. Not yet implemented.||
||run||.run #flag||Enable or disable running movement for a selected creature.||Use a #flag of value 1 to enable, use a #flag value of 0 to disable running. Not yet implemented.||
||subname||.subname &#036;Name||Change the subname of the selected creature or player to &#036;Name.||Command disabled.||
||ticket||.ticket on/off/#num/&#036;character_name||on/off for GMs to show or not a new ticket directly, &#036;character_name to show ticket of this character, #num to show ticket #num||

== Administrator commands (Level 3) ==

||&#39;&#39;&#39;Command&#39;&#39;&#39;||&#39;&#39 ;&#39;Syntax&#39;&#39;&#39;||&#39;&#39;&#39;Descri ption&#39;&#39;&#39;||&#39;&#39;&#39;Other info&#39;&#39;&#39;||
||addgo||.addgo #id||Add a game object from game object templates to the world at your current location using the #id.||Note: this is a copy of .gameobject.||
||addgrave||.addgrave||Add a graveyard at your current location.||
||additem||.additem #itemid #itemcount||Add #itemcount items of id #itemid to your inventory. If #itemcount is omitted, only one item will be added.||
||addsh||.addsh||Add a spirit healer to your current location.||Not yet implemented.||
||addspirit||.addspirit||Spawns the spirit healer for the current location, if there is one defined for the current location.||Command disabled.||
||addweapon||Not yet implemented.||
||allowmove||.allowmove||Enable or disable movement for the selected creature.||
||anim||.anim #emoteid||Play emote #emoteid for your character.||
||aura||.aura #spellid||Add the aura from spell #spellid to your character.||
||bank||.bank||Show your bank inventory.||
||createguild||.createguild &#036;GuildLeaderName &#036;GuildName||Create a guild named &#036;GuildName with the player &#036;GuildLeaderName as leader.||
||die||.die||Kill the selected player. If no player is selected, it will kill you.||
||distance||.distance||Display the distance from your character to the selected creature.||
||emote||.emote #emoteid||Make the selected creature emote with an emote of id #emoteid.||
||explorecheat||.explorecheat #flag||Reveal or hide all maps for the selected player. If no player is selected, hide or reveal maps to you.||Use a #flag of value 1 to reveal, use a #flag value of 0 to hide all maps.||
||gameobject||.gameobject #id||Add a game object from game object templates to the world at your current position using the #id.||
||getvalue||.getvalue #field #isInt||Get the field #field of the selected creature. If no creature is selected, get the content of your field.||Use a #isInt of value 1 if the expected field content is an integer.||
||go||.go #position_x #position_y #position_z #mapid||Teleport to the given coordinates on the specified map.||
||hidearea||.hidearea #areaid||Hide the area of #areaid to the selected player. If no player is selected, hide this area to you.||
||hover||.hover #flag||Enable or disable hover mode for your character.||Use a #flag of value 1 to enable, use a #flag value of 0 to disable hover.||
||learn||.learn #parameter||Learn a spell of id #parameter. If you want to learn all default spells for Game Masters, use the syntax .learn all||
||learnsk||.learnsk #skillId #level #max||Learn a skill of id #skill with a current skill value of #level and a maximum value of #max for the selected player. If no player is selected, you learn the skill.||
||levelup||.levelup #numberoflevels||Increase the level of the selected player by #numberoflevels. If #numberoflevels is omitted, the level will be increase by 1. If no player is selected, increase your level.||
||loadscripts||.loadscripts||Reload the script library, in case you changed it while the server was running.||
||Mod32Value||.Mod32Value #field #value||Add #value to field #field of your character.||
||morph||.morph #displayid||Change your current model id to #displayid.||
||NewMail||.NewMail #flag||Send a new mail notification with flag #flag.||
||npcinfo||.npcinfo||Display a list of details for the selected creature.||The list includes:;- GUID, Faction, NPC flags, Entry ID, Model ID,;- Level,;- Health (current/maximum),;- Field flags, dynamic flags, faction template, ;- Position informatio||
||npcinfoset||.npcinfoset||TODO: Write me.||
||object||.object #displayid &#036;save||Add a new object of type mailbox with the display id of #displayid to your current position. If &#036;save is set to &#39;true&#39;, save the object in the database.||
||QNM||.QNM #flag||Query next mail time with flag #flag.||
||reload||Not yet implemented.;revive||.revive||Revive the selected player. If no player is selected, it will revive you.||
||security||.security &#036;name #level||Set the security level of player &#036;name to a level of #level.||#level may range from 0 to 5.||
||setvalue||.setvalue #field #value #isInt||Set the field #field of the selected creature with value #value. If no creature is selected, set the content of your field.||Use a #isInt of value 1 if #value is an integer.||
||showarea||.showarea #areaid||Reveal the area of #areaid to the selected player. If no player is selected, reveal this area to you.||
||standstate||.standstate #emoteid||Change the emote of your character while standing still to #emoteid.||
||transport||Not yet implemented.||
||unaura||.unaura #spellid||Remove aura due to spell #spellid from your character.||
||unlearn||.unlearn #startspell #endspell||Unlearn the range of spells between id #startspell and #endspell. If no #endspell is provided, just unlearn spell of id #startspell.||
||unlearnsk||.unlearnsk #parameter||Unlearn a skill of id #parameter for the selected player. If no player is selected, you unlearn the skill.||
||update||.update #field #value||Update the field #field of the selected player or creature with value #value.||If no #value is provided, display the content of field #field.||
||wchange||.wchange #weathertype #status||Set current weather to #weathertype with an intensitiy of #status.||#weathertype can be 1 for rain, 2 for snow, and 3 for sand. #status can be 0 for disabled, and 1 for enabled.||
||worldport||.worldport #continent #position_x #position_y #position_z||Teleport to the given coordinates on the specified continent.||
the_nightm4r3 is offline  
Old   #101

Received Thanks: 5
ich kann im schritt 2 nichtmal ne datenbank erstellen, der macht garnichts wenn ich auf neue datenbank klicke^^
ripassa is offline  
Old   #102

Quote:
Originally posted by ripassa@Aug 23 2006, 17:07
ich kann im schritt 2 nichtmal ne datenbank erstellen, der macht garnichts wenn ich auf neue datenbank klicke^^
musst mysql-server konfigurieren , dann gehts
einfach dich durchklicken..

@update von whatacrap:

Hm, fehler hab ich "manuell" behoben T_T

aber : D
..nu is wieder die sache mit dem, "auf realm einloggen" un da bleibter hängen, so wie ich das damals hinbekomm hab mit der alten version geht bei der nich wegen dem update..also wie mach ich dat nun..
Lesstreeny is offline  
Old   #103

@Lesstreeny

hmm ich würd mal sagen, das du keine tabellen in deiner mangos datenbank angelegt hast (sprich datenbank file mit dem mangosinstaller nochmal neu installieren)
überprüf nochmal alle rechte in deinem navicat
whatacrap7 is offline  
Old   #104

Quote:
Originally posted by whatacrap7@Aug 23 2006, 19:31
@Lesstreeny

hmm ich würd mal sagen, das du keine tabellen in deiner mangos datenbank angelegt hast (sprich datenbank file mit dem mangosinstaller nochmal neu installieren)
so, dit funzt ja jetz, habs auf ne andere art gelöst O_o"..

aber, nu kommt halt die ganze zeit sowas wie (wenn ich auf manage accounts/realm beim mangos installer klick)

number 1146
Description: table &#39;mangos.account&#39;doesnt exists

table realmlist bla doesnt exists
und allles eben was in der "realmd" datenbank steht...
ich hab schon das alles auf das neue mysql abgeändert funzt aber net

tip?

EDIT: und wenn ich mich halt einloggen will kommt stets : dieses auswahlfenster wo ich mirn server aussuchen kann, was ich dann auch mache

und dann kommt in -> in realm einloggen -> und wieder das fenster wo ich dann den server aussuchen kann <- somit hat sich das dann für ewig festgefressen un ich komm nit aufn serv.
Lesstreeny is offline  
Old   #105

Quote:
Originally posted by Lesstreeny+Aug 23 2006, 19:37--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lesstreeny @ Aug 23 2006, 19:37)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin--whatacrap7@Aug 23 2006, 19:31
@Lesstreeny

so, dit funzt ja jetz, habs auf ne andere art gelöst O_o"..

aber, nu kommt halt die ganze zeit sowas wie (wenn ich auf manage accounts/realm beim mangos installer klick)

number 1146
Description: table &#39;mangos.account&#39;doesnt exists

table realmlist bla doesnt exists
und allles eben was in der "realmd" datenbank steht...
ich hab schon das alles auf das neue mysql abgeändert funzt aber net

tip?

EDIT: und wenn ich mich halt einloggen will kommt stets : dieses auswahlfenster wo ich mirn server aussuchen kann, was ich dann auch mache

und dann kommt in -> in realm einloggen -> und wieder das fenster wo ich dann den server aussuchen kann <- somit hat sich das dann für ewig festgefressen un ich komm nit aufn serv. [/b][/quote]
nimm einfach name: administrator pw: administrator
deinen account musst du mit navicat ändern

whatacrap7 is offline  
Reply

« Previous Thread | Next Thread »