Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Popular Games > World of Warcraft > WoW Private Server
You last visited: Today at 12:34

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



Private Server Sources

Discussion on Private Server Sources within the WoW Private Server forum part of the World of Warcraft category.

Reply
 
Old   #1
 
Tulba's Avatar
 
elite*gold: 115
Join Date: May 2010
Posts: 230
Received Thanks: 106
Private Server Sources


General

== English ==
In the last few years the emulation teams changed a lot of stuff. Most development (db- and core-teams) teams band together to support core and database together (so you don't need external sources for most projects). Learn how to compile/download the source and stay up to date. (Check out the project websites for more information).

== Deutsch ==
In den letzten Jahren haben die Emulatoren-Teams einiges geändert. Die meisten DB- und Entwicklerteams haben sich zusammengeschlossen um die Inhalte zu entwickeln. (Du benötigst für die meisten Cores keine externe Inhalte mehr). Lerne wie man Cores kompiliert/downloaded und bleib immer auf dem neusten Stand. (Prüfe die Projekt-Webseiten für weitere Informationen).




Main Core/Emu/Framework

== English ==
- Inactive development teams are marked as "StrokeCore"
- Only reachable project sources will be listed below.
- A serious project needs a homepage

System: Check out the part "Systems and differences" for further information.


== Deutsch ==
- Inaktive Entwicklerseiten sind gekennzeichnet mit "StrokeCore"
- Nur erreichbare Inhalte sind in der unteren Liste enthalten.
- Seriöse Projekte brauchen eine Homepage

System: Schau dir den Punkt "Systems and differences" für weitere Infos.


ProjectVersionGit/svnWebsiteWiki-LinkSystemLanguageContent
ArcEmu3.3.5a AC++ 
Arkania4.3.4 MC++ 
AscEmu2.4.3 AC++ 
AscEmu3.3.5a AC++ 
CMaNGOS1.12.1 MC++ 
CMaNGOS2.4.3 MC++ 
CMaNGOS3.3.5a MC++ 
CMaNGOS4.3.4 MC++ 
MaNGOS1.12.1 MC++ 
MaNGOS2.4.3 MC++ 
MaNGOS3.3.5a MC++ 
MaNGOS4.3.4 MC++ 
MaNGOS5.4.1 MC++ 
MaNGOS VB1.12.1 - - VB .NET 
MaNGOS VB2.4.3 - - VB .NET 
MaNGOS VB3.3.5a - - VB .NET 
OregonCore2.4.3 MC++ 
Project SkyFire5.4.1 MC++ 
TrinityCore3.3.5a MC++ 
TrinityCore7.2.5 MC++ 
WCellUNKNOWN - C# 




Database/Scripting

== English ==
Optional scripting-/database projects. NOTE: If you are using these optional stuff, contact the teams directly for support.

== Deutsch ==
Optionale Scripting-Datenbank Projekte. VERWEIS: Falls du etwas von hier benutzt, stelle deine Supportanfragen direkt bei den Entwicklerteams.

ProjectForVersionRepositoryWiki
Project-SilvermoonCMaNGOS/MaNGOS3.3.5a 
ArcDBArcEmu3.3.5a 
ScriptDev2MaNGOS1.12.1/2.4.3/3.3.5a/4.3.4 
ElunaLuaEngineMaNGOS/TrinityCore1.12.1/2.4.3/3.3.5a/4.3.4




Systems and differences

== English ==
First of all let us clarify some terms. We have some development teams working on a project e.g. "TrinityCore, MaNGOS, AscEmu, ..." <- This is the project name used for copyright stuff. The core name (the product) is not equal to the project name e.g. "Project Arkania is working on the ArkCORE"
We know that the emulation community split up in two difference systems (two different "evolution" lines). One is based on "MaNGOS" (System M), the other is based on the "Antrix" (System A) line (Check out the spoiler for the evolution sheme)

The "main" difference between these two "evolutions" is the script handling. Cores based on the MaNGOS line handle most script stuff with the database. (e.g. Teleports, gossips, spellscripts, ...). So it is very easy to fix the content through database changes. The Antrix line can handle simple scripts through the database and provide a LuAEngine to write scripts. (Don't mix up the differences. Of course MaNGOS based cores have a lot more developed content, but this is just the result of the script handling)


== Deutsch ==
Als erstes sollten wir einige Begriffe klären. Wir haben ein paar Entwicklerteams die an Projekten arbeiten z.B. "TrinityCore, MaNGOS, AscEmu, ..." <-Das sind die Projektnamen die z.B. für das Copyright benutzt werden. Der Name der Core (das Produkt) ist nicht gleichzusetzen mit dem Projektnamen z.B. "Projekt Arkania arbeitet an der ArkCore"
Wir wissen dass die Emulatoren Community sich damals in zwei verschiedene "Evolutionslinien" aufgeteilt hatte). Einer dieser Linien basiert auf "MaNGOS" (System M), die zweite Linien basiert auf "Antrix" (System A). (Öffne den Spoiler für das Schema)

Der wohl größte Unterschied zwischen diesen beiden "Evolutionen" liegt wohl im Script handling. Cores basierend auf MaNGOS steuern einen sehr großen Teil der scripts mit der Datenbank (z.B. Teleporter, Gossips, Spellscripts,...). Somit ist es sehr einfach den Spielinhalt zu fxen und dazu braucht man lediglich die Datenbank. Auf der Antrix Linie kann man nur sehr einfache scripts mit der Datenbank für anspruchsvollere Scripts steht eine LuAEngine zur Verfügung. (Verwechsel nicht die anderen Unterschiede dieser beiden Linien. Natürlich sind MaNGOS basierende Cores viel weiter entwickelt was den Spielinhalt, das ist aber lediglich das Ergebnis vom Unterschiedlichen Script handling)


Do you have other projects and repositorys to list here? Feel free to post it below.
Gebt ein Feedback zum Content Ranking. (nur für Emulatoren die ihr selbst in der letzten Zeit getestet habt)
Tulba is offline  
Thanks
4 Users
Old 11/05/2015, 00:21   #2
 
Tulba's Avatar
 
elite*gold: 115
Join Date: May 2010
Posts: 230
Received Thanks: 106
Sofern ihr noch Links und Hilfestellungen habt, könnt ihr die gerne posten
Tulba is offline  
Old 11/05/2015, 07:39   #3
 
Kaev <3's Avatar
 
elite*gold: 110
Join Date: Mar 2008
Posts: 856
Received Thanks: 388
Du könntest bei Eluna noch die API-Dokumentation mit anhängen, hilft garantiert einigen:
Kaev <3 is offline  
Old 11/05/2015, 11:58   #4
 
Tulba's Avatar
 
elite*gold: 115
Join Date: May 2010
Posts: 230
Received Thanks: 106
Wenn das für die Mods hier in Ordnung ist, hänge ich es gerne noch dran. (Es ist zwar eine Subdomain aber ich weiß nicht genau ob es somit gegen eine Forenregel verstößt).
Tulba is offline  
Old 11/06/2015, 10:57   #5

 
Ravenstorm's Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 100/0/0
Join Date: Jan 2010
Posts: 13,150
Received Thanks: 3,207
#sticked
Ravenstorm is offline  
Thanks
1 User
Old 11/06/2015, 18:22   #6
 
Kaev <3's Avatar
 
elite*gold: 110
Join Date: Mar 2008
Posts: 856
Received Thanks: 388
Du könntest übrigens noch die MaNGOSVB-Cores hinzufügen, da wird in Zukunft noch weiterentwickelt, sobald Ant nächstes Jahr wieder verfügbar ist:

Kaev <3 is offline  
Old 11/06/2015, 20:49   #7
 
Tulba's Avatar
 
elite*gold: 115
Join Date: May 2010
Posts: 230
Received Thanks: 106
Quote:
Originally Posted by Kaev <3 View Post
Du könntest übrigens noch die MaNGOSVB-Cores hinzufügen, da wird in Zukunft noch weiterentwickelt, sobald Ant nächstes Jahr wieder verfügbar ist:

Immer wieder überrascht wie viele verschiedene Mangos Cores es gibt... das hört ja gar nicht mehr auf ;-) Ich schau mir das nachher mal an.
Tulba is offline  
Old 11/07/2015, 09:01   #8
 
Kaev <3's Avatar
 
elite*gold: 110
Join Date: Mar 2008
Posts: 856
Received Thanks: 388
Quote:
Originally Posted by Tulba View Post
Immer wieder überrascht wie viele verschiedene Mangos Cores es gibt... das hört ja gar nicht mehr auf ;-) Ich schau mir das nachher mal an.
Ja, ist schon erstaunlich. Find's super, dass es dadurch auch bald wieder einen aktiv entwickelten Emulator in .NET gibt.
Kaev <3 is offline  
Old 11/07/2015, 11:30   #9
 
Tulba's Avatar
 
elite*gold: 115
Join Date: May 2010
Posts: 230
Received Thanks: 106
Quote:
Originally Posted by Kaev <3 View Post
Ja, ist schon erstaunlich. Find's super, dass es dadurch auch bald wieder einen aktiv entwickelten Emulator in .NET gibt.
Hab es mal hinzugefügt. Sobald das Wiki dann auch die VB infos enthalten, wird es auch in der Liste eingetragen. Wie schaut es bei den drein denn aus mit dem Content?
Tulba is offline  
Old 11/07/2015, 14:33   #10
 
Kaev <3's Avatar
 
elite*gold: 110
Join Date: Mar 2008
Posts: 856
Received Thanks: 388
Quote:
Originally Posted by Tulba View Post
Hab es mal hinzugefügt. Sobald das Wiki dann auch die VB infos enthalten, wird es auch in der Liste eingetragen. Wie schaut es bei den drein denn aus mit dem Content?
Habe bis jetzt nur mit der Classic Core davon gearbeitet und da fehlen zum Teil noch elementare Dinge - Aber es macht sich. Man kann zwar bereits Scripts für Monster anlegen, aber Bosse, Instanzen oder gar Raids sind, meines Wissens nach, noch nicht angefangen.
Kaev <3 is offline  
Reply


Similar Threads Similar Threads
I need sources for Private Server.
06/18/2012 - Nostale Hacks, Bots, Cheats & Exploits - 1 Replies
Hi, I'm making a private server with my friends, but I need the mobs source. Please, can you give me that source? :handsdown:
Editing sources on my runescape private server!!!!! (PLEASE READ ALL!!!)
03/31/2010 - Runescape Private Server - 1 Replies
I changed all the source names in the client.java to my server name.. then i edited my compiler and typed in that long code.. Then i saved it and opened my compiler up and pressed C to compile.. then that was done fine.. then i clicked the run server file and it says its Online... My No-IP server ghostscape.hopto.org is checked so its online.. NOW THE THING THAT IS CONFUSING ME IS THAT, all these things are working.. but when i open up silabsoft.org and i type in any username and...
Editing sources on my runescape private server!!!!! (PLEASE READ ALL!!!)
03/31/2010 - Runescape Private Server - 0 Replies



All times are GMT +2. The time now is 12:34.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.