Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > General > Suggestions & Feedback
You last visited: Today at 19:47

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Allowing Raffles on elitepvpers / Verlosungen auf elitepvpers erlauben

View Poll Results: Allow Raffles on elitepvpers? / Verlosungen auf elitepvpers erlauben?
Yes / Ja 72 58.54%
Yes, but with different requirements / Ja, aber mit anderen Anforderungen 15 12.20%
No / Nein 36 29.27%
Voters: 123. You may not vote on this poll

Reply

Old   #1
"Ich muss noch viel von dir lernen" - Sm!th'17

elite*gold: 2282
The Black Market: 143/1/0
Received Thanks: 8,559
Lightbulb Allowing Raffles on elitepvpers / Verlosungen auf elitepvpers erlauben

Hi community,

lately we have received more and more requests to allow raffles outside of Freebies. Due to the risks involved our position has always been strictly opposed to this until now. We have developed a draft of how to allow raffles in a form that we consider acceptable.
We would like to hear your opinion on this and would appreciate it if you read the following points and tell us your what you think about it.

We think that the following basic conditions would be necessary in order to achieve the lowest possible scam risk and the greatest possible transparency:

How should be played?
For the time being we only allow lotteries which participation fee is paid with elite*gold. Therefore the chances are higher to intervene in cases of conflict and all lotteries are covered by the extended support.

Who can create raffles?
The users have to meet the following requirements:
  • Premium Member
  • At least 12 months registered
  • At least 500 Posts
  • No negative ratings

Any user who wishes to create a raffle must contact our support in advance so that we can check him thoroughly. In addition to the above-mentioned requirements also other aspects are considered. We only accept users who we have no objections to.
Only these approved users can create threads in the raffles forum. In addition to that we'll also activate a moderation queue which means that all newly created threads won't be visible until they're approved by a moderator. Moreover every change to the start post needs to be manually verified again (to check if the thread still meets the guidelines).

How do the raffles take place?
In each raffle the entry fee and all possible winnings as well as the respective chance of winning must be listed. Thus every user has an overview of whether it is worthwhile for him/her to buy a lottery ticket or not which creates a high degree of transparency. All lottery tickets must be offered in treasures and of course all treasures must have the same price. We'll randomly check if the listed prices match the treasures.

We believe that these regulations would provide a good framework for raffles, where the safety of buyers comes first. Now we are looking forward to your opinions. Do you like the idea or are you opposed to it? Let us know your opinion in the comments and vote diligently in the poll!

Krotus is offline  
Thanks
11 Users
Old   #2

elite*gold: 25808
The Black Market: 304/0/0
Received Thanks: 626
Quote:
Originally Posted by Krotus View Post
Wir denken, dass man mit diesen Regelungen einen guten Rahmen für Verlosungen hätte, bei dem die Sicherheit der Käufer an erster Stelle steht.
Für mich seh ich das ebenfalls so. Transparenz und die Bedingungen um überhaupt eine "Losbude" zu eröffnen, scheinen mir sinnvoll und gegeben.
Ich frage mich halt, ob da im Supportbereich nicht noch mehr Arbeit auf euch zukommt. Aber testen kann man es ja. Rolle Rückwärts ist ja auch eine Option, sollte es nicht laufen.

JimPanse87 is offline  
Old   #3

elite*gold: 350
Received Thanks: 18,914
Braucht kein Mensch, noch schlimmer als Battlefront 2 Lootboxen
Den ganzen Aufwand kann man sich sparen und dabei auch noch (vor allem junge) User nicht mit Glückspiel anfixen
Der-Eddy is offline  
Thanks
6 Users
Old   #4

elite*gold: 15717
The Black Market: 283/0/0
Received Thanks: 331
Ich finde die Voraussetzungen sehr gut und wie Jim sagte, sofern das scheiße läuft oder Idioten solche Losbuden für ihre Zwecke missbrauchen // Lücken finden und es einfach unvermeidbar ist das zu unterbinden kann man das ja wieder verbieten und rückgängig machen.

Nivea Soft is offline  
Thanks
1 User
Old   #5

elite*gold: 0
The Black Market: 422/2/0
Received Thanks: 5,145
Sehr gut, mit diesem System wäre die Scam-Chance echt minimal.
Shodans Reveal is offline  
Old   #6

elite*gold: 37
The Black Market: 317/0/0
Received Thanks: 1,219
Auf eine Art finde ich es gut, auf eine andere Art eher Blöd..

Glückspiele können süchtig machen und das jüngere schon direkt damit verbunden werden... Villt sollte man ein Alter von 18 Jahren hinzufügen..
Aneko ♥ is offline  
Old   #7
"Ich muss noch viel von dir lernen" - Sm!th'17

elite*gold: 2282
The Black Market: 143/1/0
Received Thanks: 8,559
Quote:
Villt sollte man ein Alter von 18 Jahren hinzufügen..
Nur wie sollen wie das prüfen?
Die ID Verifizierung ist nur in Deutschland möglich und alle User die nicht aus Deutschland kommen auszuschließen halte auch auch für das falsche Vorgehen.
Krotus is offline  
Old   #8

elite*gold: 21531
The Black Market: 185/0/1
Received Thanks: 589
Bin dagegen! Ich darf keine Losbude betreiben, da ich einen negativen TBM habe. Der negative TBM entstand durch ein Scammer der seit 2014 nicht mehr online war
BosniaWarlord is offline  
Thanks
1 User
Old   #9

elite*gold: 1732
The Black Market: 1087/0/0
Received Thanks: 350
Will the winning chance and lottery results be verified?
ReallyNiceGuy is offline  
Thanks
1 User
Old   #10

elite*gold: 543
The Black Market: 185/1/0
Received Thanks: 385
Bin dafür ! Kurz und knapp
ShapyShape is offline  
Old   #11

elite*gold: 15717
The Black Market: 283/0/0
Received Thanks: 331
Quote:
Originally Posted by BosniaWarlord View Post
Bin dagegen! Ich darf keine Losbude betreiben, da ich einen negativen TBM habe. Der negative TBM entstand durch ein Scammer der seit 2014 nicht mehr online war
Prinzipiell wärst du aber dafür wie man da raus lesen kann. Dann sei doch so fair und stimm nicht nur dagegen weil du mit deiner TBM ausgeschlossen wirst. Eigentlich schade.

Das Thema mit der Altersüberprüfung etc hatten wir in einem anderen Thread schon durchgekaut bis zum geht nicht mehr..
Nivea Soft is offline  
Old   #12

elite*gold: 55
Received Thanks: 3
Quote:
Originally Posted by ReallyNiceGuy View Post
Will the winning chance and lottery results be verified?
+1?
Trainwreck99 is offline  
Thanks
1 User
Old   #13

elite*gold: 65
The Black Market: 211/0/0
Received Thanks: 640
Ich finde die Idee nicht schlecht! Ein Versuch wäre es aufjedenfall Wert!
Kirito' is online now  
Old   #14

elite*gold: 0
The Black Market: 330/0/0
Received Thanks: 729
Quote:
Originally Posted by Krotus View Post
Nur wie sollen wie das prüfen?
Die ID Verifizierung ist nur in Deutschland möglich und alle User die nicht aus Deutschland kommen auszuschließen halte auch auch für das falsche Vorgehen.
Bin dagegen.
Grund hierfür ist einfach das man dann das Glückspiel hier für Minderjährige fördert und das sicherlich kein gutes Bild auf Elitepvpers wirft und sowieso dann Strafbar ist.
Vorallem wenn dann mal irgendwelche Eltern da ankommen...

Also entweder, dass nur die Leute die ID Identifziert sind dass machen können (da haben dann halt die anderen aus anderen Ländern pech) oder gar nicht aber so einfach Glücksspiel fördern, bin ich absolut nicht der Fan von.
Ansonsten müsste man halt über eine Überarbeitung der ID Verifizierungen nachdenken...
ZiriX is offline  
Thanks
1 User
Old   #15

elite*gold: 21531
The Black Market: 185/0/1
Received Thanks: 589
Quote:
Originally Posted by Nivea Soft View Post
Prinzipiell wärst du aber dafür wie man da raus lesen kann. Dann sei doch so fair und stimm nicht nur dagegen weil du mit deiner TBM ausgeschlossen wirst. Eigentlich schade.

Das Thema mit der Altersüberprüfung etc hatten wir in einem anderen Thread schon durchgekaut bis zum geht nicht mehr..
Mate natürlich wäre ich dafür, aber damit kann ich nicht leben. Ich gönne jedem was, aber jetzt reicht es. Ich darf kein MM sein und später darf ich keine Losbude betreiben, was soll das... Wofür bin ich auf Epvp aktiv, wenn ich so ein **** nicht betreiben darf.

BosniaWarlord is offline  
Reply

« Previous Thread | Next Thread »