Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > General > Suggestions & Feedback
You last visited: Today at 20:28

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



Transparency - Deletion Notices / Gelöscht-Hinweise

Discussion on Transparency - Deletion Notices / Gelöscht-Hinweise within the Suggestions & Feedback forum part of the General category.

View Poll Results: How important is this change to you? / Wie wichtig ist dir diese Änderung?
Very important, do it prior to all others! / Sehr wichtig, setzt sie vor allen anderen um! 24 32.00%
Only security features are more important to me / Nur Sicherheits-Features sind mir wichtiger 23 30.67%
Not so much, I'd rather have useful features! / Nicht so sehr, ich hätte lieber nützliche Features! 25 33.33%
I don't care about this at all / Ist mir absolut egal 3 4.00%
Voters: 75. You may not vote on this poll

Closed Thread
 
Old   #1


 
MrSm!th's Avatar
 
elite*gold: 7110
Join Date: Jun 2009
Posts: 28,904
Received Thanks: 25,394
Staff Transparency - Deletion Notices / Gelöscht-Hinweise

Hello dear community!

regarding we came up with a means to increase our transparency significantly without disrupting the reading flow. We could implement a setting as follows:

1. Always show deletion notices: Instead of hiding deleted posts entirely the forum shows notices stating the responsible moderator and the reason for the deletion.

2. Show deletion notices only for own posts: Said deletion notices are shown only for one's own posts while others' posts stay hidden.

3. Never show deletion notices: The current state, deleted posts are always hidden.

The default option would be 2, but everyone could decide by themselves whether they prefer one of the other two options.

However, this would require a certain amount effort to implement, which we would rather invest in other things. Hence we want to ask you how important such a step towards more transparency would be to you. Depending on the results of this poll we might adjust our priorities.

Thanks to all participants in advance!

p.s. We also consider implementing optional notifications for moved and deleted threads/posts. Would you be interested in such a feature or would you disable it anyway?



Hallo werte Community,

anlässlich haben wir uns eine Möglichkeit überlegt, die Transparenz deutlich zu erhöhen, ohne dabei den Lesefluss im ganzen Forum zu stören. Wir könnten eine Einstellung folgendermaßen implementieren:

1. Gelöscht-Hinweise immer anzeigen: Anstatt gelöschte Beiträge ganz verschwinden zu lassen, zeigt das Forum bei gelöschten Beiträgen Hinweise mit dem Namen des verantwortlichen Moderators und dem Löschgrund.

2. Gelöscht-Hinweise nur bei eigenen Beiträgen anzeigen: Besagte Hinweise werden nur bei eigenen gelöschten Beiträgen angezeigt, während die gelöschten Beiträge anderer Nutzer weiterhin unsichtbar bleiben.

3. Gelöscht-Hinweise niemals anzeigen: Der aktuelle Zustand, gelöschte Beiträge werden immer vollständig ausgeblendet.

Die Standardeinstellung wäre 2, aber jeder könnte dann selbst entscheiden, ob er nicht doch eine der anderen beiden Optionen bevorzugt.

Allerdings würde dieses Feature einen gewissen Implementierungsaufwand erfordern, den wir lieber erst mal in andere Features investieren würden. Daher möchten wir von euch wissen, wie wichtig euch ein solcher Schritt in Richtung mehr Transparenz wäre. Je nachdem, wie diese Ergebnisse dieser Umfrage ausfallen, werden wir dann ggf. unsere Prioritäten anpassen.

Danke an alle Teilnehmer im Voraus!

p.s. Wir überlegen außerdem, für verschobene und gelöschte Threads/Beiträge Notifications anzuzeigen. Wäret ihr an einem solchen Feature interessiert oder würdet ihr es sowieso direkt abschalten?
MrSm!th is offline  
Thanks
2 Users
Old 03/01/2017, 07:47   #2
 
elite*gold: 60
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,453
Received Thanks: 5,132
Wäre zwar ganz schön als Feature, hat für mich persönlich jedoch keinerlei Relevanz.
Ich achte jetzt nicht durchgehend darauf, ob mein Beitrag gelöscht wurde oder nicht.
Ehrlich gesagt, könnte es mich auch nicht weniger interessieren, wenn dieser eh nicht für eine Warnung / Verwarnung gesorgt hat.
ηøℓι is offline  
Thanks
2 Users
Old 03/02/2017, 03:30   #3


 
Moneypulation's Avatar
 
elite*gold: 138
Join Date: Apr 2012
Posts: 3,495
Received Thanks: 1,769
^Dito

Ich sehe ebenfalls keinen Grund, diesem Feature eine hohe Priorität zu geben. Im Endeffekt ist es nur was fürs Auge, wobei andere Features wie die 2WA Vorrang haben sollten, da sie auch für mehr Sicherheit sorgen
Moneypulation is offline  
Old 03/03/2017, 18:06   #4
ars aurea
 
LekoArts's Avatar
 
elite*gold: 16449
Join Date: Nov 2011
Posts: 9,269
Received Thanks: 5,666
Quote:
Originally Posted by ηøℓι View Post
Ich achte jetzt nicht durchgehend darauf, ob mein Beitrag gelöscht wurde oder nicht.
Ehrlich gesagt, könnte es mich auch nicht weniger interessieren, wenn dieser eh nicht für eine Warnung / Verwarnung gesorgt hat.
Bei einigen Usern hat das in Vergangenheit für Unmut gesorgt, vor allem da nicht jede Löschung sanktioniert wird.
LekoArts is offline  
Thanks
1 User
Old 04/08/2017, 17:52   #5
 
Mr.Gol's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Sep 2009
Posts: 60
Received Thanks: 40
Für mich ist es eindeutig, alles ist wichtiger als das.
Danke, dass wir abstimmen dürfen und ich Stimme hiermit auch noch zusätzlich für Nr. 3 als Standard Einstellung. ;-)
Mr.Gol is offline  
Old 04/12/2017, 16:53   #6
 
Bardo's Avatar
 
elite*gold: 0
The Black Market: 150/0/0
Join Date: Dec 2015
Posts: 1,217
Received Thanks: 122
Quote:
Originally Posted by MrSm!th View Post
p.s. Wir überlegen außerdem, für verschobene und gelöschte Threads/Beiträge Notifications anzuzeigen. Wäret ihr an einem solchen Feature interessiert oder würdet ihr es sowieso direkt abschalten?
Ich fände es sinnvoll, wenn eine Benachrichtigung ergehen würde, weshalb eine Löschung erfolgte. Für Verschiebungen halte ich dies für überflüssig, da sowieso eine derartige Mitteilung in Form einer Antwort des zuständigen Moderators erfolgt.
Bardo is offline  
Closed Thread


Similar Threads Similar Threads
help Me Notices
07/11/2014 - Metin2 Private Server - 0 Replies
I want to change notices /n to /b /n http://img.webme.com/pic/b/babmt2/66.jpg /b
Update Notices
05/19/2010 - General Gaming Discussion - 1 Replies
Hey,does anybody know the update notices?I only know that the cap level will be 60 in chapter III.Anything else?
A new web srokey for notices
02/23/2010 - SRO Private Server - 14 Replies
Srokey create a new web for server notices, http://www.web.srokey.com/
RSRO Notices
02/16/2010 - Silkroad Online - 1 Replies
Well, i play rsro but i dont know russian, so i dont undestand when they put a new notice on the launcher, it would be nive if this is made sticky and someone who knows russian and english translates all notices and writes them here. Thanks
Bot Notices
03/27/2007 - Silkroad Online - 2 Replies
So can someone please say what those bot Notices mean, like: "5730 Flag 4" "act notification 4" "act notification 2" and so on...



All times are GMT +1. The time now is 20:28.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.