Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > MMORPGs > Rappelz > Rappelz Private Server
You last visited: Today at 15:00

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

[RELEASE] 8.1 Arcadia (8.1 Pets full working with skills) + Vulcanus Fix

Closed Thread

Old   #31

elite*gold: 0
Received Thanks: 23
Nix Nix wollt nur mal sonebenbei gefragt haben^^ und Thanks für 2008er files

[GA]Sharingan is offline  
Old   #32

elite*gold: 30
Received Thanks: 280
Quote:
Originally Posted by c1ph3r View Post
I released no cubric scripts with the files. You have to write these scripts on your own or use pyroks base functions which are released somewhere in the 7.4 Files Thread.

Wenn Windows 8 irgendwann mal released wird dann wird die Serverversion definitiv SQL können. Allerdings befindet sich Windows 8 momentan nur im Teststadium und sollte auf keinen Fall produktiv verwendet werden.

Was hat das eigentlich mit dem Thread zu tun?^^

--------------------------------------------------------------------------

/Updated first Post

Added 2008 RC2 Backup. Didn't test it if you find some bugs post them in this topic.
Made it=)

Just 3 rows in etc_dungeon_prop:

function enter_cubrick()
warp_gate(60101)
end

fixes your cubric=)

And new trouble - there is no fix for hammers in your db=)
I have fixed it but I just tellin' you=)

mongreldogg is offline  
Old   #33

Received Thanks: 1,154
Hammers? you mean the Masterhammer (to reapair the dura equip)? If you use the 7.4 GS it will work. Otherwise i posted the fix somewhere in this forum.
c1ph3r is offline  
Old   #34

Quote:
Hammers? you mean the Masterhammer (to reapair the dura equip)? If you use the 7.4 GS it will work. Otherwise i posted the fix somewhere in this forum.
Have 2 servers - ground and test.
Ground have xsanadu old base with hammer fix. (release by xij)
Test have yr db.
It have the same GS
And hammers work only on ground server=)
Nonono great work man, but just for more info=)

mongreldogg is offline  
Old   #35

Die Pick Skills funktionieren nich^^ auch nich mit der Stagefile wo bei der 2012 arcadia mit drinne war oder hab ich was überlesen^^
/edit sorry falsch gelesen ^^
[GA]Sharingan is offline  
Old   #36

Received Thanks: 4
Please give me lua Scripts - etc_dungeon_prop on which already put Vulcano, and that at me simply doesn't come into Vulcano
DarkZarj is offline  
Old   #37

Received Thanks: 233
@C1ph3r i think you should give them a full Repack and get over with all of this

they will ask you for any problem they have in your DB even if it was a small one
M>M is offline  
Old   #38

Quote:
Do you mean the Hammer to repair dura? I tested it with this dB it's working for me. I will check but can you post a screen pls.

As far as i know xijezu never posted a fix for hammers That's because I'm a little bit confused

Do you mean this fix:

Code:
UPDATE dbo.MixResource
set mix_value_01=1000
where sub01_value_01=491005
This is the fix i gave you some time ago in this thread

If you mean something else please show me a screen of the hammer^^ Because i don't know if i understand you correctly^^

But you won't need it with the 7.4 GameServer as far as I know. I don't need this fix Perhaps anyone can correct me if i'm wrong.
Yes I mean masterhammer)
I don't say that xij released a fix, i said that he's released a DB)

Yes. I mean this fix=)
Just need to say that it will be good if you added this fix to this db, then released new one=) If you don't afraid leechers xD

And sorry for eng if I said something wrong=) I'm Ukr=)

Quote:
Originally Posted by M>M View Post
@C1ph3r i think you should give them a full Repack and get over with all of this

they will ask you for any problem they have in your DB even if it was a small one
I don't want a fixes, I have it, I just want to tell what's working wrong=)

Quote:
Originally Posted by DarkZarj View Post
Please give me lua Scripts - etc_dungeon_prop on which already put Vulcano, and that at me simply doesn't come into Vulcano
it must be in every GS folder that released anywhere. It just may have encrypted filename. Search in yr resource folder. And fix it by yrself

Oh God. Kill me cuz I'm a annoyin' flooder=)
mongreldogg is offline  
Old   #39

Also 2008er Files Folgende Bugs die ich bis jetzt gefunden hab
Chars ohne Permission können nur angreifen wenn sie genau neben dem mob stehen
Gruppe ist komplett buggy zb Name : Test kommt nur ne 2 oben und garnix geht einladen auflösen usw (nur per chat)

und inventar bugs bei chars ohne permission traglast mal so nachn loggen mal so dann wieder so..

hastn paar ideen wie ich das gefixxt kriege ?^^ 7.4 offi client + deine 8.1 Resource
[GA]Sharingan is offline  
Old   #40

Quote:
Originally Posted by [GA]Sharingan View Post
Also 2008er Files Folgende Bugs die ich bis jetzt gefunden hab
Chars ohne Permission können nur angreifen wenn sie genau neben dem mob stehen
Gruppe ist komplett buggy zb Name : Test kommt nur ne 2 oben und garnix geht einladen auflösen usw (nur per chat)

und inventar bugs bei chars ohne permission traglast mal so nachn loggen mal so dann wieder so..

hastn paar ideen wie ich das gefixxt kriege ?^^ 7.4 offi client + deine 8.1 Resource
Soweit ich das weiß sind das so gut wie alle SFrame Fehler. Wie ich bereits im Ausgangspost erwähne sind die Officlients momentan alle schon mit pre8.1 SFrame.exe ausgestattet. Diese führt schlicht zu den von dir genannten Problemen.

Lösung alte SFrame nutzen (7.4)
c1ph3r is offline  
Old   #41

ich hab ne sframe gefunden die is bissi größer als die 7.4 ph 5,7 mb umgenau zu sein mit der geht alles hm ich hatte die ganze zeit eig die 7.4 ph drinne 5.5 mb hm villt ausversehen mal geupdated xD aber ty hat sich alles geklärt rest works finde ansich nix mehr auser das was nur mit 8.1 gs möglich ist good work

/edit sag mal hast du möglichkeit creature enchance zu rdb zu machen ?^^ bzw ist möglich bis ks 10 ? und sonebenbei ich hab probs mit der skillresource von sql zu rdb die will sich nicht speichern lassen (raskims editor) oder es speichert sie (xijetzus premium) aber dann ist ingame komplett alles empty string und jeder tooltip in ka was fürner sprache xD
[GA]Sharingan is offline  
Old   #42

KS10 Pets sind theoretisch möglich aber nicht zu empfehlen. Ich hatte damit zu 7.3 Zeiten mal rumgespielt und es macht den Server sehr instabil, wenn man nicht aufpasst.
Man muss die Creature Enhance abändern, damit die KS Pets höher gestaged werden können. Hatte damit aber diverse Probleme und würde es nicht empfehlen. Soweit ich weiß braucht der Client keine CreatureEnhance.rdb...Kann mich aber auch täuschen^^

Zu den Sprachproblemen...sicher, dass du net iwas im launcher verbockt hast? Ich weiß von String Problemen wenn man die db_string.rdb schreibt und damit rumspielt, aber skill???
c1ph3r is offline  
Old   #43

ich uploade mal ne SKillresource version von dem was die tools mir geben als rdb damit du dir selbstmal ein bild machen kannst (an der reosurce selbst liegt es definitiv nich) und nun ja habe den server auf 32 bit system laufen emulation halt und ich habe mal bis stage 10 geaddet aber ohne rdb ist das nicht mehr möglich anscheinent ^^ aber sehr stabil dafür das nur auf ner 64 bit iso läuft ^^ seit ich deine 2008er rein hab bis jetz kein crash und wir sind ja alles am testen kann nur sagen gute arbeit^^

/edit das entsteht aus dem Premium Editor egal ob hash oder direkt in den client alle skills empty string und launcher ist DE und funkt alles bis auf das ^^
[GA]Sharingan is offline  
Old   #44

Received Thanks: 4
edit

Quote:
No need to upload the etc_dungeon_prop because somebody allready did it.

Check my first post there is everything you need. Download my Vulcanus.lua and download the etc_dungeon_prop. Delete your etc_dungeon_prop and put the two files into your resource folder. finished.
i did it,but ingame in cubric cant go out..and the secret dungeon cant got into..
ghost_h is offline  
Old   #45

any description of error? ^^

mongreldogg is offline  
Closed Thread

« Previous Thread | Next Thread »