Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 08:29

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



[C++]Frage

Discussion on [C++]Frage within the Metin2 Private Server forum part of the Metin2 category.

Reply
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2014
Posts: 209
Received Thanks: 25
[C++]Frage

Hi liebe Community,

ich wollte mal fragen, wie man den Reichchat über den Sourcecode einstellt,
da es bei Python ja so aussieht:
Name: [Jinno] Nachricht
Jedoch möchte ich es gerne so haben wie auf vielen Servern,
das es so aussieht:
[Jinno] Name: Nachricht

Hat jemand vielleicht ein TuT bereit ?

MFG Prox
FroZz97 is offline  
Old 03/31/2015, 10:48   #2
 
Mi4uric3's Avatar
 
elite*gold: 405
Join Date: Dec 2007
Posts: 6,615
Received Thanks: 6,356
An der Stelle im Server-Sourcecode, an welcher die Chatnachricht empfangen wird, musst du das Reich des Charakters, welcher die Chatnachricht versendet hat, überprüfen. Passend zum Reich 1, 2 oder 3 musst du dann den Namen des Reiches einfach vor den Charakter-Namen in der Chatnachricht kopieren. Simple Programmierung
Mi4uric3 is offline  
Old 03/31/2015, 11:23   #3
 
elite*gold: 5
Join Date: Mar 2013
Posts: 1,986
Received Thanks: 2,254
input_p2p das struct ersetzen:
untested:
PHP Code:
struct FuncShout
{
    const 
char m_str;
    
BYTE m_bEmpire;

    
FuncShout(const char strBYTE bEmpire) : m_str(str), m_bEmpire(bEmpire)
    {
    }   

    
void operator () (LPDESC d)
    {
        if (!
d->GetCharacter())
            return;
        
//1: '|cFFFF0000|H|h',
        //2 : '|cFFFFFF00|H|h',
        //3 : '|cFF0080FF|H|h'
    //    d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT, "%s", m_str);
        
switch (m_bEmpire)
        {
        case 
1:
        {
            
d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT"|cFFFF0000|H|h[KEINEAHUNGWIErotesREICHHEISST]|cFFA7FFD4|H|h %s"m_str);
            break;
        }
        case 
2:
        {
            
d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT"|cFFFFFF00|H|h[KEINEAHUNGWIEgelbesREICHHEISST]|cFFA7FFD4|H|h %s"m_str);
            break;
        }
        case 
3:
        {
            
d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT"|cFF0080FF|H|h[KEINEAHUNGWIEblauesREICHHEISST]|cFFA7FFD4|H|h %s"m_str);
            break;
        }
        }
        
    }
}; 
€: aso da ist global chat mit drin
xGr33n is offline  
Thanks
3 Users
Old 03/31/2015, 17:16   #4
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2014
Posts: 209
Received Thanks: 25
Quote:
Originally Posted by xGr33n View Post
input_p2p das struct ersetzen:
untested:
PHP Code:
struct FuncShout
{
    const 
char m_str;
    
BYTE m_bEmpire;

    
FuncShout(const char strBYTE bEmpire) : m_str(str), m_bEmpire(bEmpire)
    {
    }   

    
void operator () (LPDESC d)
    {
        if (!
d->GetCharacter())
            return;
        
//1: '|cFFFF0000|H|h',
        //2 : '|cFFFFFF00|H|h',
        //3 : '|cFF0080FF|H|h'
    //    d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT, "%s", m_str);
        
switch (m_bEmpire)
        {
        case 
1:
        {
            
d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT"|cFFFF0000|H|h[KEINEAHUNGWIErotesREICHHEISST]|cFFA7FFD4|H|h %s"m_str);
            break;
        }
        case 
2:
        {
            
d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT"|cFFFFFF00|H|h[KEINEAHUNGWIEgelbesREICHHEISST]|cFFA7FFD4|H|h %s"m_str);
            break;
        }
        case 
3:
        {
            
d->GetCharacter()->ChatPacket(CHAT_TYPE_SHOUT"|cFF0080FF|H|h[KEINEAHUNGWIEblauesREICHHEISST]|cFFA7FFD4|H|h %s"m_str);
            break;
        }
        }
        
    }
}; 
€: aso da ist global chat mit drin
Super vielen Dank
FroZz97 is offline  
Reply




All times are GMT +2. The time now is 08:29.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.