Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > Popular Games > League of Legends
You last visited: Today at 00:05

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



Malzahar Will Be Tweaked From RiotStatikk & Few inside about Alistar

Discussion on Malzahar Will Be Tweaked From RiotStatikk & Few inside about Alistar within the League of Legends forum part of the Popular Games category.

Reply
 
Old   #1
 
omg artix's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,234
Received Thanks: 216
Malzahar Will Be Tweaked From RiotStatikk & Few inside about Alistar

RiotStatikk - QA Analyst:

Malzahar is indeed perceived as "not-so-great" in most tiers of play (due to difficulty of play and reliance on farm) but he is actually considered *** tier in competitive play (ask any top tier player especially in EU). The reason he only sees "some" competitive play is because he is banned in 99% of those games. The only time I've seen Malzahar been able to be picked is when Reginald and Team Solo Mid manage to get him in the draft against other not-as-high tier NA teams.

We are not remaking Malzahar at all. We are really just aiming to tweak some of his high end extremes (which should only mainly affect high tier play) and make his damage output more consistent between different tiers of play. This mainly has to do with the insane potential damage Null Zone can do combined with Nether Grasp and other coordinated CCs. The amount of damage Malzahar can do is pretty absurd in a skilled and coordinated environment, I can math it out if you like but I'm sure you can come up with the numbers yourselves. It is a normal thing for Malzahar late game to kill enemy champions with Null Zone (W) + Nether Grasp (R) alone. To me that's unacceptable.

Regarding Alistar, he was never considered trash by high tier players. He has always been the ideal tank with extremely strong CC/initiation and a very low reliance on farm. He struggled though in lower tiers of play because he is a pure tank who needs good teamwork to make pay off. The goal of Guinsoo's Alistar remake was to make Alistar more viable in lower tiers of play and in general just more fun to play. Alistar was played a lot in high tier before the remake and that was one of the factors for why he got delayed for so long. We knew Alistar was already extremely strong but just underplayed. We needed to make sure we made him a stronger pick in low tier play but keep him relatively the same for high tier.

TL;DR
Alistar and Malzahar are considered top tier picks in competitive play but "trash" in other tiers due to their reliance on farm and/or teamwork. We are not remaking Malzahar but we do intend to tweak his high end numbers and make him overall more consistent in his damage output.



Scheint so als würde Malz n nerf bekommen.

Quelle: Leaguecraft auf FB
omg artix is offline  
Thanks
1 User
Old 05/05/2011, 22:40   #2

 
​strYker's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2010
Posts: 16,533
Received Thanks: 9,094
DO NOT WANT MALZAHAR NERF QQ :'-(
​strYker is offline  
Old 05/05/2011, 22:44   #3
 
xDarki's Avatar
 
elite*gold: 8
Join Date: Aug 2009
Posts: 3,944
Received Thanks: 5,452
Malzahar ist ein echt starker Champ aber es pickt ihn trotzdem keiner. Jetzt werd ich ihn wohl garnicht mehr sehen :/
xDarki is offline  
Old 05/05/2011, 22:44   #4
 
ayy lmao's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2008
Posts: 25,326
Received Thanks: 5,973
ficke diesen scheiß
ayy lmao is offline  
Old 05/05/2011, 23:07   #5
 
*~.Bad.J0ke.~*'s Avatar
 
elite*gold: 46
Join Date: Sep 2010
Posts: 2,365
Received Thanks: 125
endlich *_*
*~.Bad.J0ke.~* is offline  
Old 05/05/2011, 23:13   #6
 
omg artix's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,234
Received Thanks: 216
Also ich find das schon bisschen angebracht, hoff aber mal die nerven den nicht zu krass.
omg artix is offline  
Old 05/05/2011, 23:16   #7
 
Double Rainbow.'s Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2011
Posts: 145
Received Thanks: 22
Mal abwarten und schauen wie schwer sie in nerfen werden.

rock on.-
Double Rainbow. is offline  
Old 05/05/2011, 23:26   #8


 
dacx's Avatar
 
elite*gold: 558
The Black Market: 296/0/0
Join Date: Jan 2010
Posts: 22,777
Received Thanks: 10,525
-.-
Malz is ein Main von mir.. QQ
dacx is offline  
Old 05/05/2011, 23:28   #9

 
​strYker's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2010
Posts: 16,533
Received Thanks: 9,094
Quote:
Originally Posted by xDarki View Post
Malzahar ist ein echt starker Champ aber es pickt ihn trotzdem keiner. Jetzt werd ich ihn wohl garnicht mehr sehen :/
eigentlich wird malza ziemlich oft gepickt

Quote:
Originally Posted by Nnoitra_ View Post
ficke diesen scheiß
meine worte

Quote:
Originally Posted by 4LPH4! View Post
-.-
Malz is ein Main von mir.. QQ
ebenso von mir.. naja einfach mal abwarten, was sie verändern werden.
​strYker is offline  
Old 05/05/2011, 23:40   #10
 
elite*gold: 60
Join Date: Jun 2007
Posts: 399
Received Thanks: 59
Auf US is der in jedem 3ten Spiel ca
[RouX] is offline  
Old 05/06/2011, 00:04   #11
 
Fusel.'s Avatar
 
elite*gold: 18
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,371
Received Thanks: 152
Quote:
Originally Posted by xDarki View Post
Malzahar ist ein echt starker Champ aber es pickt ihn trotzdem keiner. Jetzt werd ich ihn wohl garnicht mehr sehen :/
gut dann haben wir noch gegeneinander gespielt ^^
Spiele 5er Map immer Malz. Sehr erfolgreich übrigens, da er meine Meinung nach der einzige Tank killer mage ist den man spielen kann
Fusel. is offline  
Old 05/06/2011, 01:49   #12
 
spike0's Avatar
 
elite*gold: 23
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,021
Received Thanks: 337
Ich spiel(t)e hauptsächlich AP carries, und Malza finde ich ebenfalls mit am besten. Aber er ist doch eben ein Nuker. Dazu ein Zitat:

Quote:
Wenn ein Champion über das Attribut “Nuke“ verfügt, besitzt er eine oder mehrere Fertigkeiten, die ungeheuren Schaden in kurzer Zeit machen. In den meisten Fällen haben diese Champions einen schwachen Standardangriff und sind so auf ihre Fertigkeiten angewiesen. Zu Beginn einer Runde sind die, zu diesem Attribut gehörenden, Fähigkeiten sehr stark, werden jedoch im Verlauf des Spiels schnell von anderen Fähigkeiten eingeholt. Damit stellen die “Nuke“-Fähigkeiten das komplette Gegenteil von “Farmer“-Fähigkeiten dar.
So gesehen müsste man dann alle Nuker nerfen, mit der gleichen Begründung, dass sie den Gegner sehr schnell killen können.

Ich würde dann ebenso alle Tanks nerfen, da sie zu viel Schaden einstecken können.... lächerlich -.-
spike0 is offline  
Old 05/06/2011, 03:18   #13
 
LuCk3r's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2007
Posts: 3,628
Received Thanks: 530
Quote:
Originally Posted by spike0 View Post
Ich spiel(t)e hauptsächlich AP carries, und Malza finde ich ebenfalls mit am besten. Aber er ist doch eben ein Nuker. Dazu ein Zitat:



So gesehen müsste man dann alle Nuker nerfen, mit der gleichen Begründung, dass sie den Gegner sehr schnell killen können.

Ich würde dann ebenso alle Tanks nerfen, da sie zu viel Schaden einstecken können.... lächerlich -.-
Nicht wirklich es ist nun mal so das andere Nuker wie Brand etc ALLE skills benutzen aber Malz im Late nur mit der Pfütze und der Ulti normale (also alle nicht Tanks) easy killen kann. Also 2 statt 2-3 Kills. Ich würd einfach die Ratios bisschen runtersetzen und vielleicht den Grundschaden, aber nicht zu krass.
LuCk3r is offline  
Old 05/06/2011, 05:53   #14
 
spike0's Avatar
 
elite*gold: 23
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,021
Received Thanks: 337
Quote:
Originally Posted by LuCk3r View Post
Nicht wirklich es ist nun mal so das andere Nuker wie Brand etc ALLE skills benutzen aber Malz im Late nur mit der Pfütze und der Ulti normale (also alle nicht Tanks) easy killen kann. Also 2 statt 2-3 Kills. Ich würd einfach die Ratios bisschen runtersetzen und vielleicht den Grundschaden, aber nicht zu krass.
Wenn der Gegner nicht gerade auf Glass Canon spielt, sondern (wie so üblich) beispielsweise Banshees kauft, dann kriegt man einen mit vollem Leben alleine mit den beiden Skills nicht wirklich down. Silence vom Q, dann W und R hinterher, um schließlich noch E zu casten führt dagegen fast immer zum Erfolg. => 4 Skills
spike0 is offline  
Old 05/06/2011, 07:12   #15




 
Wergez's Avatar
 
elite*gold: 192
Join Date: Jul 2008
Posts: 17,070
Received Thanks: 3,691
Quote:
Originally Posted by xDarki View Post
Malzahar ist ein echt starker Champ aber es pickt ihn trotzdem keiner. Jetzt werd ich ihn wohl garnicht mehr sehen :/
... Im 1600 Elo Pflicht ban.
Wergez is offline  
Reply


Similar Threads Similar Threads
Malzahar oder Ezreal???
04/26/2011 - League of Legends - 14 Replies
Habe jetzt schon mühsam 4400 EP zusammengespart und bin den 6300 EP schon näher gekommen. Wollte mir endlich mal einen der Champs für 6300 EP kaufen, da ich alles was billiger ist schon habe oder nicht leiden kann. Jetzt dachte ich an Ezreal oder Malzahar. Da ich mich nicht entscheiden kann, wollte ich euch fragen, ob ihr mir ein wenig auf die Sprünge helfen könntet. Ezreal habe ich bis jetzt nur ein einziges Mal gespielt. Das war, als ich mit LoL anfing (schon länger her) und ich weiß...
[Guide]Alistar der Steinerne-Stier
04/08/2011 - League of Legends Guides & Strategies - 11 Replies
Alistar der Steinerne-Stier Fähigkeiten: 1. http://static.leaguecraft.com/images/icons/spells/ spell_94.jpg Passive ka gerade was da steht^^ 2. http://static.leaguecraft.com/images/icons/spells/ spell_90.jpg Alistar schlägt auf den Boden, verursacht an allen Gegnern in der Nähe Schaden und schleudert sie in die Luft.Bei der Landung werden die Gegner betäubt.
Alistar... wieso so scheiße?!
03/15/2011 - League of Legends - 34 Replies
Wieso hacken eigentlich alle auf dem rum?! wenn man den als off-tank ddler spielt geht der mega ab... könnt ihr mir gründe nenen wieso das kein guetr char ist..?! (klar als tank nicht 100% zu gebrauchen kein spott...)
Alistar Remake
01/10/2011 - League of Legends - 3 Replies
Neues aus dem LoL Forum -> Alistar Thoughts - League of Legends Community Es wird ein Remake von Alistar gemacht, welches ihn super Bufft =) Die neue version wird ungefähr so Aussehen: Pulverize - reduced cooldown at upper ranks, reduced stun duration, increased AoE size Headbutt - deals more damage, reduced cooldown at upper ranks, can target minions
[Addon] Tweaked Healgrid
06/21/2010 - General Gaming Releases - 2 Replies
Hey, I am back in business and ofc the first thing I did was looking into the HackPack / warextdll.dll board to see if there are new toys :) Here is a, as I think, helpful Healer tool, mainly for Rune Priests, Archmages and Shamanes. It adds the distance of all Warband / Group members for better healing management. HealGrid+Distance You need the current version of warextdll.dll to use it.



All times are GMT +2. The time now is 00:05.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.