Register for your free account! | Forgot your password?

You last visited: Today at 14:03

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Erste Bannwelle in GW 2

Reply

Old   #1

elite*gold: 0
Received Thanks: 35
Erste Bannwelle in GW 2

Quote:
Exploits - If you discover an exploit in the game, do not exploit it or publicize it, but instead notify us immediately at this new email address: exploits (at) arena (dot) net.

This morning there was a widely-publicized, newly-introduced exploit in which specific cultural weapons were selling for one-thousandth of their normal price. We fixed it with an emergency build this morning. We want to thank the vast majority of players who became aware of the issue, responsibly reported it, and did not exploit it. However, a smaller group of players did significantly exploit it, each purchasing hundreds or thousands of these weapons. We permanently banned 3,000 accounts of players who substantially exploited it, and applied 72-hours bans to another 1,000 accounts of players who mildly exploited it.
Und wurde hier einer gebannt?^^

Velgor is offline  
Thanks
1 User
Old   #2

Received Thanks: 185
Also ich nicht, auch nich exploited.

FamouzHD is offline  
Old   #3

Received Thanks: 270
yo hier wurde permagebannt.

find ich persönlich aber nicht in Ordnung, da der Fehler ja nicht bei mir liegt und ich ja nicht wissen konnte, dass das nicht vom Spiel so gewollt ist.
Rollback wäre angebracht, aber Permabann is ja mal sowas von übertrieben..
AnDerTheker is offline  
Old   #4

elite*gold: 50
Received Thanks: 1,762
Quote:
Botting - Yesterday we applied 72-hour account suspensions to 500 players who were running bots. We're continuing to detect and ban bots. Soon we will ramp up to our normal policy of applying permanent account bans to anyone who runs a bot.
Komisch, dass es mich nicht erwischt hat O.o

Neon™ is offline  
Old   #5

Kommt wohl auch auf die Art des "Bots" an simple ich klicke immer auf 1 und bin AFK Macros, zaehlen wohl nicht zu den Bots sonst waeren wesentlich mehr gebannt.

Quote:
Originally Posted by AnDerTheker View Post

find ich persönlich aber nicht in Ordnung, da der Fehler ja nicht bei mir liegt und ich ja nicht wissen konnte, dass das nicht vom Spiel so gewollt ist.
Was wars denn?
Velgor is offline  
Old   #6

Received Thanks: 13
is doch mal schön die ersten paar leute loszuwerden ne, meiner meinung nach kann man seinen account ruhig hochhacken oder wie auch immer das machen, aber doch nicht gleich zu beginn des spiels!
steffen la is offline  
Old   #7

elite*gold: 1
Received Thanks: 53
Today we banned a number of players for exploiting Guild Wars 2. We take our community and the integrity of the game very seriously, and want to be clear that intentionally exploiting the game is unacceptable. The players we banned were certainly intentionally and repeatedly exploiting a bug in the game. We intended to send a very clear message that exploiting the game in this way will not be tolerated, and we believe this message now has been well understood.

We also believe and respect that people make mistakes. This is in fact the first example of a widespread exploit in the game. With this in mind, we are offering the members of our community who exploited the game a second chance to repair the damage that has been done.

Thus, just this once, we will offer to convert permanent bans to 72-hour suspensions. Should those involved want to accept this offer of reinstatement, contact us on our support website--support.guildwars.com—and submit a ticket through the "Ask a Question" tab. Please use the subject heading of "Karma Weapons Exploit Appeal", then confirm in the body of your ticket that you will delete any items/currency that you gained from the exploit. You should submit only one ticket. Once you have done so, we will lower your ban to 72 hours, and following your re-activation we will check your account to make sure that you have honored your commitment. If that commitment is not hindered, we will re-terminate the account.

This is a first and final warning. Moving forward, please make sure you that when you see an exploitable part of the game, you report it and do not attempt to benefit from it.

We look forward to seeing you in game,

Yours Sincerely,

Chris Whiteside- Lead Producer ArenaNet

Da hab ich wohl Glück gehabt
FlareEniX is offline  
Old   #8

Received Thanks: 156
Quote:
Originally Posted by AnDerTheker View Post

Du kannst NIE etwas für einen "Exploit"
Allerdings ist es deine Schuld wenn du diesen "offensichtlichen" Exploit ausnutzt
Und ja wenn Waffen auf einmal 17 Karma kosten... das ist offensichtlich
und wie Anet schon sagte wurde man nicht permbant wenn man "nur" 50 Waffen gekauft hat sondern nur bei sehr hohen Mengen.
Eigene Schuld ;-)
eddi233 is offline  
Old   #9

Ach ja habt spass mit saemtlichen AFK Bots, Scripts und Macros unser Server braucht wieder Platz
Velgor is offline  
Thanks
1 User
Old   #10

elite*gold: 75
Received Thanks: 27
selbst Schuld wenn man permanent nen Exploit benutzt o_O
früher oder später wärs eh aufgefallen xD
[S]iLENt is offline  
Old   #11

Received Thanks: 2
Finde es auch nicht in Ordnung für diesen Exploit leute plötzlich zu bannen....es gab ja wohl schon genug in dieser richtung, z.b. das schnelle lvlen durch events, oder das gold machen durch ein kochrezept oder so. Die Sachen wurden ja auch schon gefixed und es gab keine Bans. Aber wenigstens geben sie einem eine zweite chance anstelle eines perma bans!

Und insg. 500 bots ist doch mal garnichts würde ich sagen, soviele laufen sicher schon auf einem server herum und es gibt ja zig server. vllt war es ja von einem hersteller welcher nicht besonders gut lief bzw auffällig war ^^

ps. habe keine exploits genutzt
NemesisPro2 is offline  
Old   #12

The Black Market: 156/0/0
Received Thanks: 253
Gefällt mir!
ix' is offline  
Old   #13

elite*gold: 1804
Received Thanks: 2,598
Ist doch eine tolle Aktion, meinetwegen dürfen sie sämtliche Hacker/Botter/Exploiter gerne bannen. Allerdings finde ich die Maßnahme, einen permanenten Bann durchzuführen, nur weil man ein Item teuer verkauft hat (wenn ich es richtig verstanden habe), etwas drastisch. Ich habe nie einen solchen Exploit genutzt, und besitze somit meinen Account auch noch, aber wenn ich mir überlege dass ich wegen sowas gebannt würde. Naja... eine Verwarnung und Gold-Reset hätte es auch getan.
John​ is offline  
Thanks
1 User
Old   #14

Received Thanks: 85
Allgemein zerstört sowas, genauso wie in D3 die komplette Ökonomie. Aber das schnallt halt niemand.
' Unkn0wn * is offline  
Old   #15

Received Thanks: 38
Wurde auch Perm Banned, mein zweit Account nicht... man kann aber den Perm Ban in einen 72h Ban umwandeln.

Karma Weapons Exploit : Guildwars2

mx0 is offline  
Thanks
1 User
Reply

« Previous Thread | Next Thread »