MT2009 | OPENING 30.01.2026 | INTERNATIONAL OLDSCHOOL CLASSIC | PC & MOBILE

01/16/2026 11:17 creatifyx#1
Mt2009.eu � Classic Oldschool Metin2 PVP Server (PC & Mobile)

Mobile & PC cross-platform gameplay brings the original 2009 Metin2 experience back to life. Mt2009 is an authentic oldschool Metin2 PVP server created for players who miss real progression, balance, and nostalgia.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Global Multi Language International Server

🇹🇷 🇬🇧 🇨🇿 🇩🇪 🇩🇰 🇪🇸 🇫🇷 🇬🇷 🇭🇺 🇮🇹 🇳🇱 🇵🇱 🇵🇹 🇷🇴 🇷🇺 🇸🇦

Mt2009.eu supports 16 languages and offers a fully international Metin2 experience with an active global player base.

True 2009 Metin2 Experience

Mt2009.eu is built as a full return to the classic Metin2 era.

No modern systems, no artificial power inflation, no shortcut mechanics.

Everything is based on effort, time, and skill, just like Metin2 in 2009.

Oldschool Core Features

� 4 original classes: Warrior, Ninja, Sura, Shaman

� Max Level: 99

� 3 Kingdoms: Shinsoo, Chunjo, Jinno

� Pure PVP balance

� No Pay to Win

� True oldschool economy

� Long-term progression focus

Mobile Version � Coming March 15, 2026

Mt2009 Mobile allows you to play anytime, anywhere.

� Full PC & Mobile synchronization

� One account for all platforms

� Same gameplay experience on mobile

� Optimized performance and smooth controls

Continue your journey seamlessly across devices.

Gameplay & Progression

Leveling, farming, and item progression require real effort.

Valuable items remain rare, and progression stays meaningful.

Classic systems such as skill books, soul stones, biologist missions, and horse quests follow original time-based mechanics.

Signature Oldschool Systems

Demon Tower

The legendary Demon Tower returns as the only dungeon, staying true to classic Metin2 with balanced daily entry limits.

Monkey Dungeon Curse

A nostalgic system where staying too long inside Monkey Dungeons may curse your character, just like in old Metin2.

Herbalism & Gathering

A refined gathering system replaces traditional mining, allowing herb collection and potion crafting through long-term progression.

Horse & Mount System

Reworked horse missions with time-based progression, war horse challenges, and expandable horse saddlebags.

Offline Shop & Trading

Sell items even while offline using the Offline Shop system.

Classic online shops remain available, preserving the original Metin2 trading experience.

Balanced Classes & Skills

All classes maintain their oldschool identity with subtle balance improvements.

No forced meta � every class is viable in both PVP and PVE.

Why Choose Mt2009.eu?

� Authentic 2009 Metin2 gameplay

� Global multi-language community

� PC & Mobile cross-platform support

� No Pay to Win

� Stable economy & long-term vision

This is real Metin2. This is Mt2009.eu.

Username - epvpJoin Date - epvpNickname - PServerPosition - PServer
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]10/28/2024CreatifyServer Admin
________________________________________________ ________________________________

01/16/2026 13:29 Crowley#2
This post is reserved for [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...].

DateProblemDetailsLinked PostModerator ActionModerator
23.01.2026 Information One of the server administrators was a server administrator of the [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] team. - - Crowley
01/16/2026 14:09 Huarn-#3
Sieht interessant aus, wird aber schwierig wegen der Konkurrenz.

Wo ist der mobile Version Typ eigentlich? XD
01/16/2026 16:22 Baustela#4
Sieht geisteskrank nice aus.
01/16/2026 17:23 ilkergenel16#5
Woow i like, good luck great system
01/16/2026 18:04 D`ORIENT#6
Server wird eh down/leer sein bevor die Mobile Version erscheint :lul:
01/16/2026 18:05 Exxory#7
Präsentation sieht bombe aus, aber leider schlechten Zeitpunkt gewählt
Zeitgleich mit Avery zu starten ist halt maximal dumm weil Avery dem Server Meilenweit voraus ist, außerdem traue ich dem Rumänischen SA leider nicht

Trotzdem viel Erfolg
01/16/2026 18:16 Huarn-#8
Quote:
Originally Posted by D`ORIENT View Post
Server wird eh down/leer sein bevor die Mobile Version erscheint :lul:
Ja ich glaube auch dass das mit der mobile Version ein scam ist :D

Die werden auch immer dreister.
01/16/2026 19:23 kingokan13#9
SA Blacksmith ist SA Luigina, also derselbe SA wie bei MetinTwo.
Er arbeitet mit Creatify zusammen, wobei Creatify ausschließlich für das Design zuständig ist.
MetinTwo war leider im Sommer 2025 ein Misserfolg und hatte nur paar Monate gehalten und nach 1-2 Monaten leider nur noch 60-70 Spieler on gewesen.

Ich hoffe, dass der Server dieses Mal länger als drei Monate bestehen bleibt und dass man sich im Vorfeld ausreichend Gedanken über den Server und den gesamten Ablauf gemacht hat, da MetinTwo leider eine Katastrophe war.

Viel Erfolg.
01/16/2026 19:57 MrPresidentx3#10
Viel Glück mit deinem Server/Projekt.
01/16/2026 20:04 Huarn-#11
Quote:
Originally Posted by kingokan13 View Post
SA Blacksmith ist SA Luigina, also derselbe SA wie bei MetinTwo.
Er arbeitet mit Creatify zusammen, wobei Creatify ausschließlich für das Design zuständig ist.
MetinTwo war leider im Sommer 2025 ein Misserfolg und hatte nur paar Monate gehalten und nach 1-2 Monaten leider nur noch 60-70 Spieler on gewesen.

Ich hoffe, dass der Server dieses Mal länger als drei Monate bestehen bleibt und dass man sich im Vorfeld ausreichend Gedanken über den Server und den gesamten Ablauf gemacht hat, da MetinTwo leider eine Katastrophe war.

Viel Erfolg.
MetinTwo war schon ziemlich geil. Aber woher stammt deine Info, beim Discord vom MetinTwo Server steht nicht dazu. Die sind in Arbeit eines neuen Servers, aber dieser wird kein Oldschool sein.

Sorry aber das sind fakenews. Völlig ausgeschlossen.

01/16/2026 20:14 kingokan13#12
Quote:
Originally Posted by Huarn- View Post
MetinTwo war schon ziemlich geil. Aber woher stammt deine Info, beim Discord vom MetinTwo Server steht nicht dazu. Die sind in Arbeit eines neuenServers, aber dieser wird kein Oldschool sein.

Beweis 1: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Beweis 2: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Es gibt noch andere Beweise aber die kann ich hier nicht erwähnen.

Schau dir beide Discord Server mal genauer an da gibt es tatsächlich noch mehr Easter Eggs die leider einfach übernommen wurden :D
01/16/2026 20:17 Huarn-#13
Quote:
Beweis 1: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Beweis 2: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Es gibt noch andere Beweise aber die kann ich hier nicht erwähnen.

Schau dir beide Discord Server mal genauer an da gibt es tatsächlich noch mehr Easter Eggs die leider einfach übernommen wurden :D
haha nein, die haben es einfach von Metintwo kopiert (weil sie den selben AC benutzen)

Das hier (also im Thread) sind die ehemaligen Admins von MT2k9, das merkst du schon an den Stichworten die diesem Thread gegeben worden sind.

Zufällig wurden Zeitgleich deren alte DC Accounts gelöscht.

Das ist "Nomine" und sein Kumpel, welche mit den Einnahmen von mt2k9 abgehauen sind.
01/16/2026 20:22 kingokan13#14
Quote:
Originally Posted by Huarn- View Post
haha nein, die haben es einfach von Metintwo kopiert (weil sie den selben AC benutzen)

Wenn ich dir sage, dass ich zu 100 % weiß, dass sie es sind, dann ist das auch so ^^
Was ich gezeigt habe, waren nur die Beweise, die öffentlich gezeigt werden dürfen.
Frag dich mal, warum die beiden SA's vor zwei Monaten einen neuen Account erstellt haben ;)
01/16/2026 20:28 Huarn-#15
Quote:
Wenn ich dir sage, dass ich zu 100 % weiß, dass sie es sind, dann ist das auch so ^^
Was ich gezeigt habe, waren nur die Beweise, die öffentlich gezeigt werden dürfen.
Frag dich mal, warum die beiden SA's vor zwei Monaten einen neuen Account erstellt haben ;)
Nein - du liegst vollkommen falsch. Der eine ist Türke, der andere Pole.

Du kannst auch bei deren Discord fragen.