[Release]Cooldown/cast/Backward shoot hacks.

03/10/2010 17:51 kulspruta#1
:):):):):):):):):):):):):)
/RUS/
Итак, решился я выложить в паблик кое-что. Для начала нам понадобится программа CheatEngine(далее СЕ), скачать СЕ можно [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...].Для начала, запускаем реквием, логинимся, заходим в игру.Сворачиваем (альт+таб) и заходим в СЕ.В СЕ выбираем процесс Requiem,в строке Value type выбираем Text, далее в строку вводим название скилла, например Молния,жмем поиск.СЕ находит много значений,
теперь нам нужно найти группу скиллов: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[1] - Это первая группа.
жмем на первом значении правой кнопкой мыши, далее выбираем Browse this memory region [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...], в первом же значении мы видим написано Молния а далее непонятные слова(символы) [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] , значит, это не то что нам нужно, в первых адресах можно вообще не копаться,ищем адрес, который начинается не как первые значения, например видим мы группу такого плана(на моих скринах,у вас, возможно будут другие значения!):
035B2F5C
035B2F94
0370A3F4
0370A42C
0370A464
0370A49C
0370A4D4
0370A50C
0370A544
0370A57C
а дальше,адрес начинается не с 03 а с другой цифры,мы нашли группу адресов которые начинаются одинаково и идут по порядку. например(на моих скринах) [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
0427CCDC
0427DB50
0427E9C4
и так далее(Все начинаются на 0427xxxx а дальше увеличиваются ), клацаем по первому адресу, отличному от первых найденных адресов.Видим написано:Молния а дальше много пустого места(все заполнено нулями) [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Прокручиваем вниз и видим вместо нулей появились цифры и буквы [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] .В моем случае так:
A1 7D 0F 00 E1 BF 1E 00 21 02 2E 00 98 00 00 00
а на следущей строчке в первом столбце видим 01-это уровень нашего скилла, ищем уровень ВАШЕГО скилла (который у вас прокачан, например у вас молния (или любой другой скилл) 10 уровня), если у вас прокачан скилл не первого уровня, то закрываем Memory Viewer.И ищем значение в этой же группе адресов, ориентировочно последнее, если у вас взят 10лвл скилла [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] , клацаем по нему, затем опять открываем browse this memory region.
опять видим Молния и много пустого места, прокручиваем опять же вниз,видим строчку, а на следующей написано 0A-это 10лвл скилла [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] .Так,скилл наш нашли!Спускаемся на строчку вниз, и идем к 12 (двеннадцатому) стобцу, видим написано 3F [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ,меняем это значение на FF [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ,теперь мы можем юзать скилл в любом направлении!
Далее, идем на 2 строчки ниже, и жмем левой кнопкой мыши по значению в первом столбике [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ,потом правой кнопкой, жмем Edit [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] , видим стоит 0 и 1 Byte,меняем 1 Byte на Float, теперь вместо 0 появилась цифра 1 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] -это откат нашего скилла, меняем на 0,4,жмем Ok.Теперь откат нашего скилла уменьшен на 0.6 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] (почему именно 0.6?Да потомучто сервер "разрешает" отклонение во времени восстановления до -0.6сек).Далее от FF идем на столбик вправо и строчку вниз, видим там написано 00 00 00 00-это время каста нашего скилла [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...].Жмем по первым двум 00 нажимаем Edit,меняем 1 byte на float, и поставим к примеру 0,6 вместо 0,теперь у нас будет каст молнии 0.6 :),в увеличение каста сервер принимает значения любые, например был каст у нас 0 секунд, даже если поставим 5 секунд, то вы будете "кастовать" молнию (или любой др. скилл) 5 секунд, затем вылетит ваша молния, а вот уменьшить каст можно так же как и с откатом: на -0.6сек, сервер принимает так же отклонение в скорости(в отриц. сторону) на -0.6сек.Теперь мы можем: юзать молнию задом, юзать ее с откатом в 0.4сек.

Линк итемов в чат будет чуть позже.
<3 M4DR4T.
Видео из сезона 1 с использованием данной техники ниже
************************************************** *********
/ENG/
So i've decided to give to the public something really nice.
First of all we need a CheatEngine (CE) programm, which you can download here [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...].

So the steps are: launching requiem, logging in, choosing a character and entering the world.
Then we need to minimize the game(Alt+Tab) and launch CE. There choose Requiem process, in the "Value type" box click "Text", then
write the name of the skill, e.g. "Lightning bolt", click "search values" and CE will get a lot of values.
Now we need to find the skills group:
Right click the 1st value, select "Browse this memory region", so in the 1st value we can see the name of the skill(e.g. "Lightning bolt") and some strange symbols.
This means that we dont need it and, in fact, there's no point in looking at 1st values.
We need a group of values that is something alike:
035B2F5C
035B2F94
0370A3F4
0370A42C
0370A464
0370A49C
0370A4D4
0370A50C
0370A544
0370A57C
and further the adress(value) begins not with 03 but with other numbers. So we've found a group of adresses that go in order one by one with the similar first numbers.
E.g.:
0427CCDC
0427DB50
0427E9C4
And so on...(starts with 0427XXXX and increases). Click the 1st adress of the group. We can see the "lightning bolt" word again, but after it noting more, just alot of space, filled with "0".
Scroll down and you can see that "0" were replaced by numbers and letters. E.g.:
A1 7D 0F 00 E1 BF 1E 00 21 02 2E 00 98 00 00 00

On the next line of the 1st column we can see "01"-it's the lvl of our supposed skill ("Lightning bolt").
Then look for YOUR skill (which you have leveled in-game so it's not 1st lvl) and if u have skill over 1lvl in-game --> close "Memory Viewer".
Look for the value in the same group of adresses, probably last one, if u have 10 lvl of skill, click on it and then again open "browse this memory region".
Again we can see "lightning bolt" and a lot of space, scroll down, on the 2nd line there's "0A"- it's your 10 lvl skill. So we've finally found it! Scroll one line down and find 12th column, you can see "3F" value there, change it to "FF". Now we can use skill at any direction!
So, go 2 lines down, left click the 1st value of the 1st column, then right click it, select "Edit", there u can see 0 and 1 byte, change 1 Byte on Float, and the 0 should be changed to 1 - this is the cooldown of our skill, change to 0,4 and click "ok". Now our cooldown of skill is reduced to 0.6 (it's the minimum time limit for cooldown that server can support)
Then jump to the 2nd line of the next(to the right) column, there's "00 00 00 00" - thats the casting speed of our skil. Click the 1st "00" and select "Edit", change 1byte on Float and put for e.g. 0.6 instead of 0, now we have -0.6 sec. casting speed( ofc if you use skill with casting time (ps-lighting bolt dont have cast time so its nothing to change here lol)

So now we can cast very fast, in any direction with super fast cooldown of the skill.
Hope you understood me :)
Screens you can see at /RUS/ section!

--------------------------------------------------------------------------------
Linking of items to the chat box will be soon(link any item from game database into chat.)
<3 M4DR4T!
Here is a video from season 1 with this technique.
03/10/2010 18:33 Jkp#2
А можно ли как-то увеличить реген HP и MP?
03/10/2010 18:45 kulspruta#3
Ну, если взломать сервер, то да :)
03/10/2010 18:46 Jkp#4
Через СЕ нельзя?

Если взломать сервер, то всё можно....
03/10/2010 18:49 kulspruta#5
Визуально может быть и можно, хз не пробовал
03/10/2010 18:51 Jkp#6
Хм, спасибо) буду пробовать)
03/10/2010 18:54 kulspruta#7
Пожалуйста :)
03/10/2010 20:05 Jkp#8
Вопрос)
Это обязательно чтоб начиналось с этого "022263477"?
03/10/2010 20:50 a0n0t#9
Good job. I love that you didn't release a trainer or something. This stops everyone from leeching.
03/10/2010 21:44 camcam2007#10
This is great. Thanks for putting it out there. I was pretty curious about the low cooldown hack.

Oh and what do you mean about "linking of items to chatbox"
03/10/2010 22:30 TemTriss#11
link any item from game db into chat.
03/10/2010 22:46 a0n0t#12
This hack is useless for warrior. I don't think im doing something wrong. I can see cooldown 0,4 seconds, but i still can't use the skill. On screen " You cannot use this skill. Skill coooldown isn't finished ..." or something like that. only visual hack or some can use this?
03/11/2010 00:29 DevilMaster#13
I get the same result as a0n0t and I'm using tempest charged bolt, Elec Bolt, and Elec Shock. Changes seem to be visual only. The attack to any direction work though.


Also what do you mean by this, which line, and after what?

"Then jump to the 2nd line of the next(to the right) column, there's "00 00 00
00" - thats the casting speed of our skil."
03/11/2010 03:06 dwar#14
You CAN’T cast very fast; you CAN’T get spells without cooldown. Changing this parameters make only fast skills restoration on panel, but server still count out the cooltime of spells.
Let me give you short explanation, why you think that stuffs work. You forgot about:

1. short delay between server and client in both direction (it’s not so major if ping below 100ms, but with ping above 200ms…)
2. Delay between user reaction and moment when spell is being active on the panel. Normally reaction value for healthy people in range of 0.1-0.25s
3. Delay for animation etc. ~0.1-0.2s

Weigh it up and in a result we will get time delay at least 0.5s…
More over, disassemble the client and remove all routines for spell animation etc. abating time consumption / delay… you will get fast cooldown and casting.

“So, go 2 lines down, left click the 1st value of the 1st column”… hm, pretty description… and if someone uses different memory tools with different memory map presentation, e.g. with 8 or 20 byte per line, then what?
All fields in that structure have constant offset. As example, small part of item description (each block length is $8E8 byte; name of fields are from csv; all numbers are in hex):
[offset chain from the base address] +
$334: Image_Icon (char, 128b);
$5A8: Attribute_MND (dword, 4b)
$734: String_Item_Name (char, 8b)
and so on. Spell description is the same way.
03/11/2010 03:53 kulspruta#15
Quote:
Originally Posted by Jkp View Post
Вопрос)
Это обязательно чтоб начиналось с этого "022263477"?
нет это я привел пример, вначале будут лишние адреса (значения) начинающиеся с одних и тех же цифр, потом будут др. значения начинающиеся уже с др. цифр, будет порядка 10, это и есть группа скиллов
Quote:
Originally Posted by dwar View Post
You CAN’T cast very fast
for example, heal have 1sec cast, you can make it 0,4sec cast,good?+dna :).
Quote:
you CAN’T get spells without cooldown.
thats right.

here is a video, with this technique,in s1 all skills (fireball,bolt etc) has CD 0,6sec,so in s1 you can change it to 0,0 sec( decreas. to 0,6sec 0,6-0,6=0).In S2 skills with 1sec CD,so 1sec-0,6sec=0,4sec.
also,sry4my bad english :)