I have a Problem

04/05/2018 00:41 Min@to#1
I have a problem that my PC infected By svchost.com Virus and i try a lot of things but he's still on My PC how can i remove it ?!!

EDIT : The problem Solved with Windows 10
04/05/2018 01:57 RatexIndex#2
Quote:
Originally Posted by Min@to View Post
I have a problem that my PC infected By svchost.com Virus and i try a lot of things but he's still on My PC how can i remove it ?!!
try to test adw cleaner and malwarebytes otherwise give us more informations pls ;)
Thanks!
04/05/2018 02:07 Min@to#3
Quote:
Originally Posted by RatexIndex View Post
try to test adw cleaner and malwarebytes otherwise give us more informations pls ;)
Thanks!
i have Already malwarebytes on My PC the problem is when i'm Formating my PC the problem get back...
And For more information i have the same virus in This Video :
into my PC

i try the Solution into this Video buit After Formating my PC the Problem get back :/
04/05/2018 02:15 RatexIndex#4
Okay okay.
Try to start your system in savemode -> Otherwise did you have any live boot systems at a usb stick or DVD ?

did you use a official version of windows ? is your BIOS up to date ?

second thing is did you have more than one HDD or SSD ?
Pluged out and install first a scanner.
04/05/2018 03:23 Min@to#5
Quote:
Originally Posted by RatexIndex View Post
Okay okay.
Try to start your system in savemode -> Otherwise did you have any live boot systems at a usb stick or DVD ?

did you use a official version of windows ? is your BIOS up to date ?

second thing is did you have more than one HDD or SSD ?
Pluged out and install first a scanner.
Yeah my Bios up to date and i have Official ver of Windows + i Have 04 HDD i think i need to Scan th'm All :p ... i will try Malware-bytes and i will see if my Problem have been Solved, thank's for u'r Advice ... :D
04/05/2018 08:25 Verleihnix#6
Moin,
Hier wird man wohl alle platten Löschen müssen, sonst findet man die verursacher nicht. Würde mich nicht wundern, wenn der virus sich in den ersten sektoren der festplatte versteckt. Eine SSd würde ich mit pogramm vom plattenhersteller sicher löschen, nicht mit windows, dies beherscht secure erase nicht.
Die Datensicherung ist auch erstmal von sauberem system vorzunehmen, bevorzugt Lubuntu oder knoppix.
04/05/2018 10:21 Dörp#7
Quote:
Originally Posted by Verleihnix View Post
Moin,
Hier wird man wohl alle platten Löschen müssen, sonst findet man die verursacher nicht. Würde mich nicht wundern, wenn der virus sich in den ersten sektoren der festplatte versteckt. Eine SSd würde ich mit pogramm vom plattenhersteller sicher löschen, nicht mit windows, dies beherscht secure erase nicht.
Die Datensicherung ist auch erstmal von sauberem system vorzunehmen, bevorzugt Lubuntu oder knoppix.
Der TE spricht offensichtlich englisch.
04/05/2018 17:35 Min@to#8
Quote:
Moin,
I translated it with Google xD, Thank's, so i need to Erase All my HDD :/ . 06 Tera is Gone xD
04/05/2018 19:08 Verleihnix#9
Man könnte per Lubuntu Daten sichern, auf saubere Festplatte. Dabei wären auch alle jemals am rechner angeschlossenen USB sticks zu bedenken. Dort könnten sich schadsoftware ebenso verstecken. Die Aussicht ist sehr unfein, aber ständiges neuinstalieren ebenso.
alle Passwörter am besten von Lubuntu aus Abändern, viel vergnügen.
Wenn etwas geld vorhanden würde ich mir Pated magic kaufen, sehr kompfortabel in bezug auf Löschen von SSD platten.
04/05/2018 19:28 Min@to#10
Quote:
Man könnte per Lubuntu Daten sichern, auf saubere Festplatte. Dabei wären auch alle jemals am rechner angeschlossenen USB sticks zu bedenken. Dort könnten sich schadsoftware ebenso verstecken. Die Aussicht ist sehr unfein, aber ständiges neuinstalieren ebenso.
alle Passwörter am besten von Lubuntu aus Abändern, viel vergnügen.
Wenn etwas geld vorhanden würde ich mir Pated magic kaufen, sehr kompfortabel in bezug auf Löschen von SSD platten.
Thank's, When i'm get Done with School Project i will Format All my HDD :D
04/05/2018 19:43 Verleihnix#11
Nur als ergänzung:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Sprachlich dürfte es hinhauen, auch wenn es etwas kostet. Das ganze jedoch selberbauen ist nicht grade einfach. als werkzeugkasten sehr zu empfehlen.