Steam 2FA Shared Secret

06/01/2017 06:36 Asozial!#1
Tach,

hoffe bin hier richtig!
Ich suche nach einer möglichkeit / erklärung wie ich an das Shared Secret vom Steam 2FA komme. Google hat mir leider nicht weitergeholfen da alles zu alt.
Hoffe jemand kann mir helfen.

Android

Danke
06/01/2017 09:26 Shadow992#2
Quote:
Originally Posted by Asozial! View Post
Tach,

hoffe bin hier richtig!
Ich suche nach einer möglichkeit / erklärung wie ich an das Shared Secret vom Steam 2FA komme. Google hat mir leider nicht weitergeholfen da alles zu alt.
Hoffe jemand kann mir helfen.

Android

Danke
Du verstehst den Sinn und die Idee hinter 2FA oder?

Wenn ja und du es trotzdem umgehen willst, das sieht doch gut aus:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]. net/threads/release-steam-2-factor-authenticator-for-desktop.46071/
06/01/2017 14:50 Asozial!#3
Ich brauch das Shared Secret für den steamhourboostv2 und kein tool um den 2FA am Handy zu umgehen.
06/01/2017 16:40 EngelEatos#4
Das secret bekommst du von deinem Smartphone ([Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]|[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]).

Erstmal link genau anschauen, bevor man sich beschwert.

Edit: auch am PC machbar ([Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...])
Quote:
Getting Shared Secret from Steam Desktop Authenticator (Windows)

If you can't do the above options there's always Steam Desktop Authenticator: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

To get the shared_secret, open your SteamDesktopAuth folder and open 'maFiles'

Open the file with your steamID in Notepad and your code will be inside.
Inside of the file you will find a few entries you will need:

"shared_secret":"############################# ",

NOTE: If the file is a big jumble of words that is because you added a password. If you don't add a password then it won't be encrypted.
06/01/2017 17:11 Asozial!#5
Quote:
Originally Posted by EngelEatos View Post
Das secret bekommst du von deinem Smartphone ([Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]|[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]).

Erstmal link genau anschauen, bevor man sich beschwert.

Edit: auch am PC machbar ([Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...])
Ich hab mich nicht beschwert sondern gesagt nach was ich suche und was nicht lern das bitte zu unterscheiden bevor du meinst einen auf hart zu machen.

Hat sich mitlerweile geklärt habs selber rausgefunden.

#closerequest