[Rotface] Avoid Slime Explosion

01/08/2010 12:00 jitsuk#1
Hello Everyone, after having downed rotface on both difficulties (10/25) i can say that there seems to be a bug with with merging of Oozes.

Currectly, after two small slimes merge they form a big ooze, then when 5 more merge with this big ooze it explodes. A total of 7 Small Slimes

What i've noticed is when you have two Big oozes, made up of atleast 4 slimes each (A Big Ooze with 2 stacks of the Buff), and they get close enough to merge, the combined oozeinstantly explodes, however dealing no damage to the raid.

I hope this helps guilds out there struggling on this rather difficult encounter.
01/08/2010 15:45 Gink#2
das ist so beabsichtigt. mal abgesehn davon das sie schaden machen wenn sie zusammen treffen.
01/08/2010 17:31 G3faX#3
naja das man beim kombinieren von 2 großen keinen raid dmg bekommt ist wohl eher nicht beabsichtigt ;)

hat das schon jemand getestet?

btw. den gleichen Thread hab ich in einem anderen Forum von einem anderen User schonmal gelesen.. seehr komisch :D
01/08/2010 19:16 Showdown#4
das ist beabsichtigt. Es gibt extra ein achievement dafür. Und es ist nicht unbedingt einfacher einen 2. dd als kiter abzustellen. die Explosion finde ich jetzt nicht so dramatisch. Man kann den fliegenden blops sehr leicht ausweichen.
01/08/2010 23:18 Gink#5
Quote:
Originally Posted by Showdown View Post
das ist beabsichtigt. Es gibt extra ein achievement dafür. Und es ist nicht unbedingt einfacher einen 2. dd als kiter abzustellen. die Explosion finde ich jetzt nicht so dramatisch. Man kann den fliegenden blops sehr leicht ausweichen.
^meine worte, und die 2 großen blobbs machen ae schaden, wenn sie aufeinander treffen. in einem 10 meter radius, aber auch keinen hohen.
01/09/2010 22:42 sarevok1#6
fixed: "In the Rotface encounter, big oozes should now properly combine." it is in the hot-fix-notes (1/6/10)