Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > MMORPGs > Ace Online / AirRivals
You last visited: Today at 02:28

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

[TuT] How to hack in Airrivals

Discussion on [TuT] How to hack in Airrivals within the Ace Online / AirRivals forum part of the MMORPGs category.

Reply

Old   #1

elite*gold: 0
Received Thanks: 67
[TuT] How to hack in Airrivals

Index
1. Was ihr braucht
2. Vorbereitung
3. Wie es geht

1. Was ihr braucht
1. Als als aller erstes einmal rate ich euch runterzuladen da ich es auch im Tutorial benutze.

1.1 Die hex Tabelle die ihr am ende des Tutorials findet.

2. Vorbereitung

2. Erst ein mal müst ihr Tsearch runterladen und installieren dann startet ihr sowohl Tsearch als auch AirRivals und begebt euch mit eurem Gear in die luft.
(Ihr müsst auserhalb der Stadt sein auf einer beliebigen Map)

2.1 Nun klickt ihr in Tsearch auf das "Open Process" symbol links oben und wählt dort "airrivals.atm" aus.

2.2 Jetzt noch auf "Hexeditor" klicken (das grüne Papierartige Symbol links oben).

3. Wie es geht

3. Klickt im Hexeditor auf die kleine Lupe (Im Bild die linke rot Markierte) und sucht nach einem Skill den euer Gear beherscht (Ausweichen in meinem falle eines lvl 20 I-Gears)

3.1 Unter umständen müst ihr danach öfters auf die Lupe mit den 3 kleinen Punkten klicken bis ihr den Skill so gefunden habt wie er im Spiel beschrieben ist (Der grün markierte Text stimmt ja mit der Skill info überein in meinem Beispiel

3.2 Der Blau markierte Wert bestimmt den "Skillbonus" der Rote die höhe des Bonus (Liste am ende des Tutorials)

3.3 Ändert den Blau markierten Wert und schaut nach ob sich ingame etwas getan hat an der Skill info. Fals nicht sucht weiter über die Lupe bis ihr wieder den gleichen Skill findet.

//Info Ich habe allein Ausweichen mit 2% bonus 4 mal gefunden bei I-Gear scheint das 4te immer das richtige zu sein.

3.4 Spielt ein wenig rum und schaut was passiert. Etwas weiter links von der ersten blauen markierung kann man auch einstellungen ändern wie zum Beispiel lvl,gear,sp,dauer und cooldown der Skills.

3.5 Hacken

Index
1. What you need
2. Preparation
3. How to

1. What you need
1. First go to and download Tsearch 1.6 because im going to use it in my Tutorial.

1.1 The Table with the hex strings you will find at the end of the Tutorial.

2. Preparation

2. First do part 1 and download/install Tsearch.Then start Tsearch and AirRivals, log in and get your gear on a map outside the City (Wich one doesnt matter just outside the city so you can see your Gear)

2.1 Klick on "Open Process" symbol in the left upper corner and sellect "airrivals.atm".

2.2 Now klick on "Hexeditor" (The paper like looking symbol with the green numbers on it).

3. How to

3. Klick on the little magnifier (The left one of the red marked symbols on the first picture) and search for a skill your gear knows.(Ausweichen/Evasion in my case of a lvl 20 I-Gear)

3.1 Maybe you have to klick the magnifier with the 3 little dots a few times untill you find the skill with the same description marked in green.(In my case had to find 4 times the 2% for lvl 1 evasion till it was the right one)

3.2 The blue marked number is the "skillbonus" the red one tells you how much bonus you get.(List of the blue ones at the end of the Tutorial)

3.3 Change the blue number to what you want like (2D) and look ingame if something has changed. If not go ahead with the magnifier with the 3 dots and try the same thing on the next skill you find.

//Notice Had to search 4 times for the 2% description in the lower right till i found the right seems like its always 4th skill for I-Gears

3.4 Mess arround a bit with the numbers and look what happens. Left from the first blue number you can change lvl,gear,sp,duration and cooldown of the skills.

3.5 Hacking

Hex Liste (Credits to "memorywars.com" leider down gegangen)
Setzt einen dieser werte für die Blau markierten in bild 2 und 3 ein.
Hex table (Credits to "memorywars.com" went offline )
Put in anyone of the numbers in the blue marks on picture 2 and 3

1F - Reattack time for Standard Weapon:
20 - Reattack time for Advanced Weapon:
21 - Wearing rate of Standard Weapon:
22 - Wearing rate of Advanced Weapon:
23 - Standard Weapons distance:
24 - Advanced Weapons distance:
25 (&) 26 - Valid angle increase:
27 - Number of concurrent targets possible:
28 - Standard Weapon explosion radius:
2C - Continuous fire for Standard Weapons:
2D - Standard Weapon multi shot:
2E - Standard Weapon activity time:
2F - Advanced Weapon activity time:
30 - Overheating time for Standard Weapon:
31 - Overheating time for Advanced Weapon:
42 - Number of concurrent targets possible:
43 - Advanced Weapon explosion radius:
45 - Continuous fire for Advanced Weapons:
46 - Number of missles fired:
49 (&) 4A - Overheat recovery time:
4B - Standard Weapon weight:
4C - Advanced Weapon weight:
81 - Increases radar range for Primary Weapons:
82 - Increases radar range for Adavanced Weapons:
91 - Reverse engine direction
9A - Engine turning speed:
9B - Engine turning angle:
9C - Booster turing speed:

B0 - speed increase on advanced weapon

/ Info / notice: doesnt work = Funktioniert nicht
If i puted a doesnt work after it, it didnt work for me but might you get it to work.
Wenn ein "/doesnt work" dahinter steht gings bei mir nicht aber vielleicht bekommt ihr es ja hin.

Mfg Lestat86

Sincerly Lestat86

Lestat86 is offline  
Thanks
35 Users
Old 08/14/2008, 09:52   #2

26 views till now and not even 1 reply?
26 betrachtungen und nicht 1ne antwort?

Lestat86 is offline  
Old 08/15/2008, 13:37   #3

elite*gold: 20
Received Thanks: 1,152
klasse guide! werd ich mal stickien
++THX für deine arbeit^^
reijin is offline  
Old 08/16/2008, 02:29   #4

np immer wieder gerne aber jetzt hab ich mal eine frage an leute die sich auskennen.

Momentan arbeite ich an einem Trainer für AirRivals nur stellt sich mir folgendes Problem.

Ich habe momentan den Trainer so eingestellt das er beim klicken auf entsprechenden knopf z.b. einen Skill verändert (als beispiel jetzt mal "feuerschuss" bringt normal 5% mehr schaden für Primärwaffen mit meinem hack dann z.b. 4000% mehr reichweite für sekundärwaffen und radar reichweite für sekundär waffen) in einem alten trainer jedoch änderten sich solche sachen auch ohne das man die skill verändern muste. Klar geht es z.b. bei einer waffe nach der feuergeschwindigkeit per float zu scannen und dann waffen wechseln. Nur ändert sich der dazugehörende offset jedes mal nach einem neustart und dafür nen opcode etc zu schreiben bekomm ich nicht hin.... fals mir jemand irgend etwas hat was eine hilfe wäre z.b. wie ich am besten die memory region finde die dafür zuständig ist wäre ich sehr dankbar. (Wenn mein skill change trainer fertig ist werd ich mal schaun das ich ihn vielleicht hier zur verfügung stelle jedoch würde ich einen trainer der einfach so alles bringt ohne die skills zu ändern doch bevorzugen für die public variante ^^)

Lestat86 is offline  
Thanks
1 User
Old 08/18/2008, 23:38   #5

Received Thanks: 0
Whats my function list doing here lol?
discgear is offline  
Old 08/18/2008, 23:57   #6

Received Thanks: 33
Quote:
hahahaha/rofl sometime i ask the same to same situations
Varlock is offline  
Old 08/19/2008, 10:22   #7

Received Thanks: 2
Wouldn't it be more useful to list what you found actually worked? Or I take it nothing does...
erniee is offline  
Old 08/19/2008, 16:19   #8

Quote:
Originally Posted by discgear View Post
Like i said. Memorywars is down so i couldnt recheck for the creator of the function list if its you, you have my credits for makeing it.

Quote:
Originally Posted by erniee View Post
Wouldn't it be more useful to list what you found actually worked? Or I take it nothing does...
Well its a bit of pain to try all but to make it short there are only a few working i will check the list the next few days and try to sort the ones not working out but you can always play arround and try it yourself because every time you try something you learn from it.
Lestat86 is offline  
Old 08/23/2008, 00:02   #9

I'll sav you the time essentially none of this stuff actually works. CD yes, other than that, nothing useful.
erniee is offline  
Old 08/23/2008, 18:47   #10

elite*gold: 81
Received Thanks: 2,239
Quote:
I'll sav you the time essentially none of this stuff actually works. CD yes, other than that, nothing useful.
Thats a point of view to look at it, yes. But it allows to buff yourself with any skill and won't have to rebuff.
Atheuz is offline  
Thanks
2 Users
Old 08/25/2008, 03:14   #11

Quote:
Originally Posted by Atheuz View Post
Thats a point of view to look at it, yes. But it allows to buff yourself with any skill and won't have to rebuff.
Oh boy I can save myself a little SP and time at the risk of being banned. Hmm. No deal.
erniee is offline  
Old 08/25/2008, 15:38   #12

elite*gold: 81
Received Thanks: 2,239
Quote:
Oh boy I can save myself a little SP and time at the risk of being banned. Hmm. No deal.
Theres the same banning chance for every other "hack". I don't see a Problem if an I-Gear uses Air-Bomber Mode, instead of "Lag" Zerking.
Atheuz is offline  
Old 08/26/2008, 10:59   #13

Quote:
Originally Posted by Atheuz View Post
Theres the same banning chance for every other "hack". I don't see a Problem if an I-Gear uses Air-Bomber Mode, instead of "Lag" Zerking.
or fiering 50 missiles at once splitted to 50 targets without cooldown
and the rockets fly with a speed of several thousands m/s
Lestat86 is offline  
Old 08/26/2008, 15:29   #14

Any way to make it so you can't run out of missiles? i keep having to go back and refill :\
Tomslucky7 is offline  
Old 08/26/2008, 17:44   #15

Wait, so let me get this straight:

1) None of this skill editting actually works, except for...

2) Only the countdown timer works?

So essentially you can't modify the skills in any way except for how long the buffs last?

Reddestiny is offline  
Reply

« [Release] Team Ace-X Public Hack v3.1 (Fixed) | Popular/populated private servers? »

All times are GMT +2. The time now is 02:28.