Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > World of Warcraft > WoW Main - Discussions / Questions
You last visited: Today at 19:10

• Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

TinyToon 1.5 Druid Bot for 1.5.1

Reply

Old   #1

elite*gold: 0
Received Thanks: 48
Ok this is completely untested at the moment as I've just moved my druid edition script over from 1.3.1.. It should work but things never usually work first time around. I'm at work at the moment and Blizz have just patched the EU servers, I will get to test this when I get home tonight and will make any changes and update this post..

few notes about it:

It works with any druid form your default form is set in the same file as your key bindings..

It still needs a bit of work, generally it's ok but it can screw up sometimes in resting state thinking it's being ambushed... This is likely due to regrowth HOT..

You should install castparty, It's not required but it will save you a load of mana, I sugest you make a macro with "/script CastParty_CastEfficientHeal("player");" and bind a key to that as your healomatic key, that way it will never try to regrowth and you will only cast the level of HT required to get you close to full health, therefore saving you mana.

Anyway have fun.
Attached Files
File Type: ibf post-84-1118851058.ibf (20.5 KB, 58 views)

con is offline  
Old   #2

Received Thanks: 0
Thanks for this good work. I try to make this bot "perfect". Because I use it and found from time to time a mistake. I hope you find, that this is constructive critic.

In the combat file you have to set faire fire = 0 in the beginning, so that the bot knows this constant is "0".

Than I have problems:

1. with the corpsrun. I don´t know why. it´s stops after a short run in the correct direction. did i give the
program to much way points?

2. I´m fighting in an area with a lot of mobs, so sometimes i have 2-4 mobs simultan. which is the best raduis for such an area?

3. If i rest for mana, i don´t become unvisible, where can i change this?

i try to find this answers by myself, but I would be happy about every cool answer to my (our) problems.

gecko67 is offline  
Old   #3

Received Thanks: 48
1. make wps all 5-7 sec.

2. i use 28

3. oh... sorry dont know -_-
con is offline  
Old   #4

ich hab ein problem und zwar castet der keine spells sondern greift nur mitm stab an?!
is ein 6er caster druid..

hier is mal meine key config, stimmt doch so oder:

Code:
-- set your default form here
-- 0 = caster
-- 1 = bear
-- 2 = cat
default_form = "0"
form = caster

-- if you use castparty bind a key
-- to healomatic and set it below
-- otherwise set healomatic to "0"
healomatic = "1"

-- attack
_KEY_ATTACK = "1"

-- caster keys
_KEY_WRATH = "2"
_KEY_MOONFIRE = "3"
_KEY_ENTANGLING_ROOTS = "4"
_KEY_FAERIE_FIRE = "6"
_KEY_REGROWTH = "8"
_KEY_HEALING_TOUCH = "9"
_KEY_THORNS = "-"
_KEY_HEALOMATIC = "#"
_KEY_MOTW = "+"
_KEY_CAT = "["
_KEY_BEAR = "]"
_KEY_DRINK = "{F6}"

Weedsmoker is offline  
Old   #5

Received Thanks: 44
Hmm Also hast du den bot auch configed ?
Dass er das machen soll ?

Das wäre jezt, das was ich sehe ...
Ich spiel kein Druide...
Aber ich kann ja mal schaun ...

Edit:

N1 Con .... /pin
Solenoid is offline  
Old   #6

Hast du eine extra Leiste dafür konfiguriert? Wo diese BEfehle auch so sind? und hast du in der druidcombat.inc das so geändert?
oldNpcid = Npc.id
faerie_fire = 0
roots = 0
unquote

gruss
gecko67 is offline  
Old   #7

Hello again,

I try to add some additional functions. For this I need new key combinations. Does somebody know how the
correct syntax for STRG+1 in the druid_keys.inc is?

the problems with the corpsrun are still unsolved. is this feature running on your systems?
gecko67 is offline  
Old   #8

Hello,

I reach lvl40 and have now terrorbear. So I think fighting as bear is better than as caster. I change number from 0 to 1, but my bot doesn´t change the form. Does any body know why?

I have programmed a macro with variable healing ranks compared to missing HP. I will send it tonight.
gecko67 is offline  
Old   #9

here it is, a very pratical macro for healer. please install supermacro or something else

/target player
/script t=UnitHealthMax("player") - UnitHealth("player") if (t>900) then s="Heilende Berührung(Rang 7)" elseif (t>750) then s="Heilende Berührung(Rang6)" else s="Heilende Berührung(Rang 4)" end CastSpellByName(s);
/script TargetLastEnemy();

does somebody know how i can add more elseif. i got errormessage if i try.

regrads
gecko67 is offline  
Old   #10

/script r=7;H=UnitHealthMax("target")-UnitHealth("target");S="Healing Touch(Rank ";SR={0,87,194,362,571,741,935,1198,1515,1889} ;for i=r,1,-1 do if (H>SR[i]) then CastSpellByName(S..i..")");break;end;end;

R muss auf max verfügbare ht stufe gesetzt werden, ggf müssen die zahlen angepasst werden, bei deutscher version s="Heilende Berührung(Rang ";
Psyfire is offline  
Old   #11

/target player
/script r=9;H=UnitHealthMax("target")-UnitHealth("target");S="Heilende Brührung(Rang ";SR={0,87,194,362,571,741,935,1198,1515,1889} ;for i=r,1,-1 do if (H>SR[i]) then CastSpellByName(S..i..")");break;end;end;

das habe ich soweit gebaut, aber funktionieren tut es nciht. kannst du naocheinmal helfen. für dummies.

Wo hast du die progrmmierung her, mit for to schleifen und so. Höhstes kompliment
gecko67 is offline  
Old   #12

Hi

Ich bin neu auf diesen Gebiet hier und versteh das alles nicht ps:

Also zu meinem Problem ich bin Druide und hab mir Forceshock besorgt. Mit den Druid Bot1.5.1 von con. Ich kann den bot starten und er fängt auch an zu laufen nur ist der bot irgendwie ziemlich dumm er greift zwar Gegner an und benutzt einmal den Zauber Zorn, das war es dann auch, den Rest des Kampfes lässt dir sich dann verhauen. Ich nutze die Deutsche Version 1.5.1 von WOW und brauche dringend Hilfe wie ich mein Bot dazu bringen kann das er sich wehrt.
Wie genau sage ich ihn was er in einen Kampf machen soll und so hab zwar schon alle Beiträge hier dazu im Forum gelesen aber bin nicht wirklich schlauer geworden.
Tupilak is offline  
Old   #13

Received Thanks: 2
hi bin auch neu hier aber kann dir ein bischen weiter helfen lies dir das erst mal durch so dann musste dir das nartürlich selber einstellen die druiden_keys.inc
matthi3310 is offline  
Old   #14

Received Thanks: 2
hab aber fast genauso ein probs habe einen schurken habs schon mit verschiedenen bots ausprobiert wenn er einen mob anwesiert läuft er hin und dann passiert nichts gleibt einfach stehen und macht nichts dann habe ich mal die console fürs schreiben aufgemacht sonst müsste da ja immer 1,2,3,4,5... kommen aber er macht einfach nichts ich habe auch schon einiges rum probiert (ai odner wechseln ...) wäre echt net wir mir einer helfen könnte oder seinen bot mir zu kommen liese
matthi3310 is offline  
Old   #15

Received Thanks: 23
hol die den wow!bot der ist einfach super

poison0815 is offline  
Reply

« Previous Thread | Next Thread »