Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > MMORPGs > Rappelz > Rappelz Private Server
You last visited: Today at 22:31

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



[Question]Skills Sound

Discussion on [Question]Skills Sound within the Rappelz Private Server forum part of the Rappelz category.

Reply
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Nov 2011
Posts: 30
Received Thanks: 2
[Question]Skills Sound

Hi all,

i watch this video and i listen the skills sound, it is possible? or only with 7.4 part?

Here link of video:
Agameita is offline  
Old 04/03/2012, 17:44   #2
 
johnleepower's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Feb 2012
Posts: 15
Received Thanks: 1
that video was edited and that was 7.3 not 7.4
johnleepower is offline  
Old 04/03/2012, 17:55   #3


 
Xijezu's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2011
Posts: 5,084
Received Thanks: 3,458
I like it. :3

And yes, it is possible - You just have to replace the original Skillsounds (If those exists :P)
Xijezu is offline  
Old 04/03/2012, 20:33   #4
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2011
Posts: 88
Received Thanks: 4
i think you need To Unpack Clinet And Yeh Sounds exist you just have to Raplace them
the only One who made it to Unpack clinet are NCarbon and some Guys so i think its hard :=
faracha is offline  
Old 04/03/2012, 22:39   #5
 
c1ph3r's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,606
Received Thanks: 1,210
All tools to modify the client are public in this forum. You only have to search.
c1ph3r is offline  
Old 04/04/2012, 00:34   #6
 
wisp66's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Mar 2008
Posts: 939
Received Thanks: 516
sounds like the sound files for luna plus
wisp66 is offline  
Old 04/04/2012, 02:36   #7
 
ci4lblFmPW's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2011
Posts: 38
Received Thanks: 28
The skill sounds are contained in the client files.
Just unpack them with NCarbon's Dumper, open the "wav"-folder, replace the sound you want to change and reinsert it into the client with the Data Repacker/Data-Editor by NCarbon.

Requires v. 2.0 or higher.
(Für die, die es verstehen...)

Greez,

Ciel
ci4lblFmPW is offline  
Old 04/04/2012, 06:58   #8
 
falkenman's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2011
Posts: 251
Received Thanks: 4
Quote:
Originally Posted by ci4lblFmPW View Post
The skill sounds are contained in the client files.
Just unpack them with NCarbon's Dumper, open the "wav"-folder, replace the sound you want to change and reinsert it into the client with the Data Repacker/Data-Editor by NCarbon.

Requires v. 2.0 or higher.
(Für die, die es verstehen...)

Greez,

Ciel
Kleiner Edit hast was vergessen^^
es gibt ne Quali der wav's die man einhalten sollte sollte die über "***" sein kann man ingame kaum hören/schlecht verstehn oder wie bei 7.3 db's so gern gesehen Server Crash.
Also per tools zu "Wav" is schwachsinn.
benutzt ein Online Converter die haben standart die richtige Quali ums ingame auch so wie in dem Video in guter Quali abspielen zu lassen
Was ich allerdings jetzt mich persönlich frage wie dies geschafft haben bei jedem skill einzeln das passende hinzusetzen den sound von Headshot zb. der ist definitiv nicht im 7.3 client
falkenman is offline  
Old 04/04/2012, 11:22   #9
 
haxti's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Jun 2010
Posts: 573
Received Thanks: 163
Wieso sollte es nicht gehen? Videobearbeitung ist Mächtig.

Alternativ könnte man, denke ich, auch einen Keylogger mitlaufen lassen, der die Sounds einfach so abspielt.
haxti is offline  
Old 04/04/2012, 13:56   #10
 
ci4lblFmPW's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2011
Posts: 38
Received Thanks: 28
Nunja, ich habe es nicht selbst ausprobiert, da mich die Sounds bei Rappelz nicht interessieren.
Ich spiele das Spiel gemutet, weil mich z.B. der Angriffssound der Engel etc. nervt, ich höre stattdessen lieber Musik oder wusele durch's TS.

Das Einzige, was ich momentan wirklich regelmäßig ändere, sind die .DDS-Dateien, um die ingame-Texturen meinen Wünschen anzupassen, funktioniert ja auch auf den offiziellen Servern.
Bei den .DDS sollte man jedoch auf den speziellen Dateityp achten, da ein falscher Dateityp oft zu ungewünschten Ergebnissen führt (Überfärbung etc.).
Also immer schön DXT1-5 anpassen beim Speichern.

Allen, die gerne die ingame-Texturen anpassen möchten, kann ich das Freeware-Programm SageThumbs empfehlen, welches Dateien mit ungewöhnlichen Endungen, zu denen .DDS zumindest teilweise gehört, schon im Windows-Explorer anzeigen.
So muss man nicht jede Datei einzeln öffnen, sondern kann sie gleich beim Öffnen eines Ordners anschauen (allein der DE-Client 7.3 enthält schon 26.175 .DDS-Dateien).

@falkenman: Das die Qualität der veränderten Dateien stets so bleiben sollte, wie sie im Client vorhanden war, ist hoffentlich Jedem klar. Ich danke dir trotzdem für den Hinweis.

Greez,

Ciel
ci4lblFmPW is offline  
Old 04/04/2012, 14:12   #11
 
falkenman's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2011
Posts: 251
Received Thanks: 4
nya epvp jedem klar? neeeee kein problem^^

was dds dateien angeht gibts da paar spezielle plugins wos direkt so abspeichern wie mans öffnet.
was SageThumbs angeht finde ich an möglichkeiten etwas zu schwach

mir reicht die Kombi aus Paint.net Photoshop CS5 und Gimp 2.6 mit DDs Plugin
aber jedem das wo mit man klar kommt hihi
falkenman is offline  
Old 04/04/2012, 15:03   #12
 
ci4lblFmPW's Avatar
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2011
Posts: 38
Received Thanks: 28
Naja, bei manchen .DDS-Dateien sind die Namen wenig aussagekräftig, was die Textur darstellt.
Ist auch nur eine Hilfe, ich selbst benutze zum Bearbeiten natürlich PS CS5.5 und GIMP (beide mit .DDS-Plugin natürlich ).
Mir ging es nur darum, schnell eine Übersicht über alle im Client befindlichen Texturen zu erhalten.
Bei GIMP und PS kann man nichts falsch machen, die Kombination ist sehr praktisch.

Dass bei EPvP gar nichts klar ist, habe ich in weiser Voraussicht unter dem Zusatz "Requires brain.exe v2.0 or higher" mit einbezogen.
ci4lblFmPW is offline  
Reply


Similar Threads Similar Threads
QUESTION about skills
02/19/2012 - Dekaron - 1 Replies
Hi guys, i saw a seg using a no-cooldown hack for the curse field the guy said he was using CSV hack, i didnt think this was possable with CSV hacks If anyone knows were or what to edit plz tell me. i also use CSV editor as wall as excel, thx
[Source-Help] V16 Skills Sound/ 3rd Job-Icon
06/22/2011 - Flyff Private Server - 15 Replies
Heyho liebe Com, ich habe da 2 kurze Fragen: 1# wie kann ich den V16 Skills Sounds geben? Beim Casten kommt halt kein Sound, ist net grad dolle ^^ 2# wie kann ich das richtige Icon für die 3rd Jobs geben? Bei einer Klasse ist es das CH1 Icon, bei ner anderen Klasse das Grüne Master Zeichen etc.
Question about Sound
12/10/2009 - Flyff - 0 Replies
I play on the OldschoolFlyff private server, i was wanting to edit the sound files to change the BGM in different places. when i try to edit them and log into the game, it says Cannot play file type and crashes. They are all MP3 files so i'm not sure what i'm doing wrong. Can anyone help me at all?
[question]skills
07/20/2009 - CO2 Private Server - 2 Replies
where do u code the skills in like rage and that in the CoEmu V2 Source.



All times are GMT +2. The time now is 22:31.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.