Register for your free account! | Forgot your password?

Go Back   elitepvpers > General Gaming > General Gaming Discussion
You last visited: Today at 12:44

  • Please register to post and access all features, it's quick, easy and FREE!

Advertisement



[Guide] SpeedHack for coders

Discussion on [Guide] SpeedHack for coders within the General Gaming Discussion forum part of the General Gaming category.

Reply
 
Old   #1
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2010
Posts: 27
Received Thanks: 20
[Guide] SpeedHack for coders

Данный тред предназначается людям которые знают о сплайсах, таблице экспорта, типе вызова thiscall и иных заклинаниях ос Windows
Немного теории...
в dll PhysicsReq.dll есть несколько полезных ф-й
Code:
sign:?SetRunSpeed@Proxy@physics@@QAEXM@Z
def:void __thiscall physics::Proxy::SetRunSpeed(float)

sign: ?SetWalkSpeed@Proxy@physics@@QAEXM@Z
def: void __thiscall physics::Proxy::SetWalkSpeed(float)
Таким образом их можно использовать без зазрения совести, не смотря на версию игры

Для этого необходимо знать адреса процедур (GetProcAddress в помощь), и указатель this данного обьекта(это домашнее задание )

процедура спидхака
Code:
[b][color=#006699]void [/color][/b][color=#006699][/color]speedHack[b][color=#CC0000]([/color][color=#006699]bool [/color][/b][color=#006699][/color]activate[b][color=#CC0000], [/color][color=#006699]float [/color][/b][color=#006699][/color]speed[b][color=#CC0000])
{
    [/color][color=#006699]if[/color][color=#CC0000](![/color][/b][color=#CC0000][/color]thisProxyPhysics[b][color=#CC0000])
        [/color][color=#006699]goto [/color][/b][color=#006699][/color]_error[b][color=#CC0000];
    [/color][color=#006699]if[/color][color=#CC0000](![/color][/b][color=#CC0000][/color]activate [b][color=#CC0000]&& [/color][/b][color=#CC0000][/color]savedSpeed [b][color=#CC0000]< [/color][/b][color=#CC0000][/color][color=#AC00A9]1[b][/b][/color][b][color=#CC0000])
        [/color][color=#006699]goto [/color][/b][color=#006699][/color]_error[b][color=#CC0000];
    [/color][color=#006699]if[/color][color=#CC0000]([/color][/b][color=#CC0000][/color]activate[b][color=#CC0000])
    {
        [/color][/b][color=#CC0000][/color]_asm
        [b][color=#CC0000]{
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]mov ecx[b][color=#CC0000],[[/color][/b][color=#CC0000][/color]thisProxyPhysics[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]push [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]speed[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]call [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]SetRunSpeedOrig[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]mov ecx[b][color=#CC0000],[[/color][/b][color=#CC0000][/color]thisProxyPhysics[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]push [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]speed[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]call [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]SetWalkSpeedOrig[b][color=#CC0000]]
        }
    }
    [/color][color=#006699]else
    [/color][color=#CC0000]{
        [/color][/b][color=#CC0000][/color]_asm
        [b][color=#CC0000]{
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]mov ecx[b][color=#CC0000],[[/color][/b][color=#CC0000][/color]thisProxyPhysics[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]push [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]savedSpeed[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]call [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]SetRunSpeedOrig[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]mov ecx[b][color=#CC0000],[[/color][/b][color=#CC0000][/color]thisProxyPhysics[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]push [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]savedWalkSpeed[b][color=#CC0000]]
            [/color][/b][color=#CC0000][/color]call [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]SetWalkSpeedOrig[b][color=#CC0000]]
        }
    }
    [/color][/b][color=#CC0000][/color]speedHackEnabled [b][color=#CC0000]= [/color][/b][color=#CC0000][/color]activate[b][color=#CC0000];
    [/color][/b][color=#CC0000][/color]MessageBeep[b][color=#CC0000]([/color][/b][color=#CC0000][/color]MB_OK[b][color=#CC0000]);
    [/color][color=#006699]return[/color][color=#CC0000];
[/color][/b][color=#CC0000][/color]_error[b][color=#CC0000]:
    [/color][/b][color=#CC0000][/color]speedHackEnabled [b][color=#CC0000]= [/color][color=#006699]false[/color][color=#CC0000];
    [/color][/b][color=#CC0000][/color]MessageBeep[b][color=#CC0000]([/color][/b][color=#CC0000][/color]MB_ICONASTERISK[b][color=#CC0000]);
}[/color][/b]
Но нужно не забывать что - игра может сама устанавливать, скорость игрока.
Установив сплайсы, подобные этим, мы обезопасим себя от установки скорости игрой.
Code:
[b][color=#006699]void [/color][/b][color=#006699][/color]__declspec[b][color=#CC0000]([/color][/b][color=#CC0000][/color]naked[b][color=#CC0000]) [/color][/b][color=#CC0000][/color]SetRunSpeedSplice[b][color=#CC0000]()
{
    [/color][/b][color=#CC0000][/color]_asm
    [b][color=#CC0000]{
        [/color][color=#0000FF]xor [/color][/b][color=#0000FF][/color]eax[b][color=#CC0000],[/color][/b][color=#CC0000][/color]eax
        cmp byte ptr [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]speedHackEnabled[b][color=#CC0000]],[/color][/b][color=#CC0000][/color]al
            jz _origFunc
        retn [color=#AC00A9]4
[/color]_origFunc[b][color=#CC0000]:
        [/color][/b][color=#CC0000][/color]mov eax[b][color=#CC0000], [[/color][/b][color=#CC0000][/color]esp[b][color=#CC0000]+[/color][/b][color=#CC0000][/color][color=#AC00A9]4[b][/b][/color][b][color=#CC0000]] [i][/i][/color][/b][color=#CC0000][i][/i][/color][i][color=#008000]//version specific
        [/color][/i][color=#008000][/color]mov [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]savedSpeed[b][color=#CC0000]],[/color][/b][color=#CC0000][/color]eax
            jmp [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]SetRunSpeedOrig[b][color=#CC0000]]

    }
}

[/color][color=#006699]void [/color][/b][color=#006699][/color]__declspec[b][color=#CC0000]([/color][/b][color=#CC0000][/color]naked[b][color=#CC0000]) [/color][/b][color=#CC0000][/color]SetWalkSpeedSplice[b][color=#CC0000]()
{
    [/color][/b][color=#CC0000][/color]_asm
    [b][color=#CC0000]{
        [/color][color=#0000FF]xor [/color][/b][color=#0000FF][/color]eax[b][color=#CC0000],[/color][/b][color=#CC0000][/color]eax
            cmp byte ptr [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]speedHackEnabled[b][color=#CC0000]],[/color][/b][color=#CC0000][/color]al
            jz _origFunc
            retn [color=#AC00A9]4
[/color]_origFunc[b][color=#CC0000]:
        [/color][/b][color=#CC0000][/color]mov eax[b][color=#CC0000], [[/color][/b][color=#CC0000][/color]esp[b][color=#CC0000]+[/color][/b][color=#CC0000][/color][color=#AC00A9]4[b][/b][/color][b][color=#CC0000]] [i][/i][/color][/b][color=#CC0000][i][/i][/color][i][color=#008000]//version specific
        [/color][/i][color=#008000][/color]mov [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]savedWalkSpeed[b][color=#CC0000]],[/color][/b][color=#CC0000][/color]eax
            jmp [b][color=#CC0000][[/color][/b][color=#CC0000][/color]SetWalkSpeedOrig[b][color=#CC0000]]
    }
}[/color][/b]
If you english is good, please translate this post to english.
ADACH is offline  
Thanks
3 Users
Old 04/28/2010, 22:52   #2
 
elite*gold: 0
Join Date: Apr 2010
Posts: 11
Received Thanks: 1
Напридумали гавна, юзали бы stdcall и не парились XD
masscool is offline  
Old 04/29/2010, 04:00   #3
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2008
Posts: 487
Received Thanks: 68
баян, но мб кому поможет.
kulspruta is offline  
Old 04/29/2010, 17:42   #4
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2010
Posts: 27
Received Thanks: 20
Quote:
Originally Posted by kulspruta View Post
баян
Угу), но подобной реализации для данной игры не встречал (может быть потому - что gh этой игры стал интересоваться недавно?).

Quote:
Originally Posted by kulspruta View Post
но мб кому поможет.
Просто захотелось показать, что кроме банального патча exe есть и еще более выигрышные варианты.
ADACH is offline  
Old 05/01/2010, 10:07   #5
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
Received Thanks: 1
Умудрился понять что тут написано и сделал, син в бане...
musahi is offline  
Thanks
1 User
Old 05/01/2010, 11:36   #6
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2008
Posts: 487
Received Thanks: 68
Так-то.
kulspruta is offline  
Old 05/01/2010, 11:42   #7
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2010
Posts: 27
Received Thanks: 20
Quote:
Originally Posted by musahi View Post
Умудрился понять что тут написано и сделал, син в бане...
Спидхак в городе включал?)
ADACH is offline  
Old 05/02/2010, 04:08   #8
 
elite*gold: 0
Join Date: May 2009
Posts: 110
Received Thanks: 35
-_- i love the title...
ryuji296 is offline  
Old 05/02/2010, 10:09   #9
 
elite*gold: 0
Join Date: Dec 2008
Posts: 487
Received Thanks: 68
Quote:
Originally Posted by ryuji296 View Post
-_- i love the title...
lol
kulspruta is offline  
Old 05/07/2010, 18:05   #10
 
elite*gold: 0
Join Date: Oct 2009
Posts: 82
Received Thanks: 11
Thx.
But in russian =D
lordied is offline  
Old 05/12/2010, 22:35   #11
 
elite*gold: 0
Join Date: Jul 2009
Posts: 156
Received Thanks: 11
google translator use
good work
Shokata11 is offline  
Old 05/16/2010, 00:57   #12
 
elite*gold: 0
Join Date: Jan 2010
Posts: 29
Received Thanks: 1
eine frage ... nicht lachen aber ich habe keine ahnung von dem ganzen ist es trtzdem möglich für mich das irgendwie auf die reihe zu bekommen?

wenn ja könnte jemand eine kleine einweisung für "ungebildete" schreiben xD
Abduss is offline  
Old 05/16/2010, 09:02   #13
 
elite*gold: 0
Join Date: Apr 2010
Posts: 11
Received Thanks: 1
Niemand wird schreiben. Lies &#252;ber inline-hooking und thiscall calling convention, siehe sources und alles wird O.K. Im Titel ist es "for coders" geschrieben, du musst gut Coder sein, dann wirst du alles verstehen.
masscool is offline  
Old 07/17/2010, 22:51   #14
 
elite*gold: 0
Join Date: Jul 2010
Posts: 1
Received Thanks: 0
i only can't understand it =/
Matheus Bezerra is offline  
Reply

Tags
speed hack


Similar Threads Similar Threads
[GUIDE] how to use speedhack with new patch :O
08/27/2009 - Metin2 Guides & Templates - 3 Replies
sooo da immer welche spammen zu meinen und eig ne lösung pub ist mach ich jetzt einfach ein thema auf und nenne die lösung: Movespeed-> immer kurz loslassen die pfeiltaste, dass heißt ihr lauft mit den pfeiltasten oder wasd. beispiel 3 sek laufen einma loslassen weiterlaufen. Teleportieren-> einfach porten und paar sek warten dann weiterlaufen-> ihr werdet nicht zurückteleportiert falls noch etwas probleme machen sollte bitte hier einma erwähnen und ich schreibe ne lösung, da bei mir...
NEED making a speedhack guide..
08/10/2009 - CO2 Programming - 0 Replies
it would be a gratitude if you pls send me a guide on how to make a speedhack on conqueronline... i wish i could create one... i hope youl be kind... thanks.
[GUIDE] Speedhack mit CE
12/25/2008 - Metin2 Guides & Templates - 11 Replies
Zuerst saugt ihr euch die Cheat Engine: http://www.cheatengine.org/CheatEngine53.exe Installieren und mit Metin zusammen starten. http://www.cghost.de/mediahost/img3/263KY.JPG Danach den Metin2 Prozess in der CheatEngine wählen. http://www.cghost.de/mediahost/img13/4PHUC.JPG



All times are GMT +2. The time now is 12:44.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Support | Contact Us | FAQ | Advertising | Privacy Policy | Terms of Service | Abuse
Copyright ©2024 elitepvpers All Rights Reserved.