NCsoft and Paragon Studios are proud to announce that players will have the opportunity to walk the line between good and evil (or cross it), on August 17th, 2010 with the release of City of Heroes Going Rogue™. City of Heroes Going Rogue is the second paid expansion in the City of Heroes® franchise. For the first time in any super-powered MMORPG, the moral choices players make will affect their characters' game play experiences. Heroes can fall from grace to become Villains, while Villains can redeem themselves to become Heroes. In addition, players can now access the alternate universe of Praetoria where they can enjoy new missions, zones, costume sets, fight new villain groups, and play with new power sets including Demon Summoning, Dual Pistols, Electric Control and Kinetic Melee.
Melissa Bianco, Lead Designer of City of HeroesQuote:
I was proud when we launched City of Heroes® back in 2004 and even prouder when we unveiled the City of Villains® expansion in 2005, but Going Rogue is by far the best work that this team has ever done. Paragon Studios has distinguished itself as a premier studio committed to excellence with every issue and we've raised the bar on this expansion. I'm so honored to be a part of this team and I believe that our players will be absolutely amazed when they see what we've done.
City of Heroes Going Rogue will be available as an expansion-only, or as part of the City of Heroes Going Rogue Complete Collection, which includes both City of Heroes® and City of Villains®. Both versions of City of Heroes Going Rogue will be available from the .
GER:
NCsoft und Paragon Studios kündigen voller Stolz an, dass Spieler ab dem 17. August 2010 mit der Veröffentlichung von City of Heroes Going Rogue™ den schmalen Grat zwischen Gut und Böse beschreiten (beziehungsweise überschreiten) können. City of Heroes Going Rogue ist die zweite kostenpflichtige Erweiterung der City of Heroes®-Franchise. Zum ersten Mal in einem Superhelden-MMO beeinflussen die moralischen Entscheidungen der Spieler den Verlauf des Spiels und das endgültige Schicksal des Charakters. Helden können in Ungnade fallen und zu Schurken werden, während für Schurken die Möglichkeit besteht, sich zu rehabilitieren und zu Helden zu werden. Darüber hinaus haben Spieler jetzt Zugang zum Paralleluniversum von Prätoria, wo sie neue Missionen, Zonen und Kostümsets ausprobieren, neue Schurkengruppen bekämpfen und mit neuen Kräftesets spielen können; unter ihnen Dämonenbeschwörung, beidhändige Pistolen, Elektrobeherrschung und kinetischer Nahkampf.
Quote:
Ich war so stolz, als wir City of Heroes® 2004 veröffentlichten und noch viel stolzer, als wir 2005 die Erweiterung City of Villains® auf den Markt brachten, doch Going Rogue ist bei Weitem die größte Leistung, die dieses Team je erbracht hat. Paragon Studios hat sich als Studio der Spitzenklasse bewiesen, das mit jeder einzelnen Ausgabe vorzügliche Arbeit leistet; doch mit dieser Erweiterung haben wir die Messlatte noch wesentlich höher gelegt. Es ist mir eine große Ehre, Mitglied dieses Teams zu sein und ich glaube, dass unsere Spieler völlig begeistert sein werden, wenn sie erst sehen, was wir geleistet haben.
Melissa Bianco, Lead Designer von City of Heroes
City of Heroes Going Rogue wird als Erweiterung oder als Teil der City of Heroes Going Rogue Complete Collection erhältlich sein, die sowohl City of Heroes® als auch City of Villains® umfasst. Beide Ausgaben von City of Heroes Going Rogue sind im erhältlich.