XNTBot ist eine modifizierte, stark erweiterte Version des NTBot, welcher auf dem (closed source) D2NT 3.x Core läuft.
D2NT 3.1(3.3) Core für den aktuellen Diablo2 1.13d Patch ist enthalten.
Features:
Unterstützung aller Charakter-Klassen (siehe weiter unten)
Verbessertes Town-Handling
Benutzung von Telekinese, wo immer dies möglich ist
Automatisches Aufsammeln von Tränken/Schriftrollen/Schlüßeln
Identifizieren bei Cain
Wahlweises Verkaufen/Droppen von unerwünschten Items nach ID
Öffnen von Schatzkisten nach dem Säubern von Gebieten
Benutzung von Schreinen, wo dies sinnvoll ist
Fortgeschrittene Konfiguration und Auswahl von Angriffs-Skills
Status-Anzeige des aktuellen Scripts und der Game-Laufzeit
Master/Slave Betrieb (siehe weiter unten)
Optimierungen für Zauberinnen
Grundeinstellungen, welche für alle Charaktere gelten
Automatisches Munitions-Handling für Charaktere, die Bogen oder Armbrust benutzen (nicht nur Amazonen)
Vollständig überarbeitete Bot-Scripte, die fast jeden Bereich des Spiels abdecken
Erstellen von Runenwörtern
Unterstützte Charakter-Klassen:
Amazone:
Getestet mit Javazon und Bowazon, einschließlich Munitions-Management.
Andere Builds sollten erwartungsgemäß auch funktionieren, wurden aber bisher noch nicht getestet.
Assassine:
Unterstützt Martial-Arts-, WW- und Trap-Assassinen.
KickSins wurden noch nicht getestet.
Barbar:
Getestet mit WW- und Frenzy-Barb. Andere Builds sollten erwartungsgemäß ebenfalls funktionieren.
Druide:
Unterstützt Shape-Shifter und Wind-Druiden. Andere Builds wurden bisher nicht getestet.
Daß Shape-Shifter in Wolf- oder Bär-Form nicht teleportieren können, wodurch sich ihr Einsatz weitestgehend auf Fußläufigkeit beschränkt, muß ich wohl nicht anmerken?
Necromancer:
Unterstützt Summoner, Boner, Poisonmancer und Hybridformen davon.
Paladin:
Unterstützt Hammerdins, Smiter und FoH-dins. Andere Builds sollten ebenso funktionieren, wurden aber bisher nicht getestet.
Zauberin:
Unterstützt alle gängingen Zauberinnen-Builds (Blitz/Feuer/Kälte), als auch Hybridformen davon.
Exotische Builds wie Melee- oder Bär-Zauberinnen sind bisher ungetestet.
Master/Slave Betrieb:
Mittels der enthaltenen Start-Scripte ist es auch möglich an durch Andere erzeugten Spielen teilzunehmen. Dies geschieht entweder auf explizite Einladung durch einen XNTBot Master, oder über einen der gängigen Channel-Bots, welche die jeweils gestarteten Spiele auf dem Channel mitteilen. Die Freundes-Liste wird hierzu in beiden Fällen *nicht* benötigt.
Unterstützung für den Slave-Betrieb (in der Stadt auf TP vom Master warten) gibt es bisweilen bei den enthaltenen Diablo und Baal Scripten. Das Baal Script unterstützt auch bedingt Charaktere, die nicht in der Lage sind zu teleportieren.
ChangeLog:
Das vollständige englischsprachige ChangeLog gibt es hier:
XNTBot ChangeLog:
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1.7:
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- Fixed "Pillar" (objid 222/233) not recognized as chest.
- Added NTConfig_NoEvade config var, to exclude specific monster classIDs from evasion.
- Added support for sorceress attacking immune monsters using telekinesis as a last resort.
- Improved Paladin's Holy Bolt attack positioning.
- Support for runeword (re)rolling.
- Improved potion buying.
1.6:
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- Fixed a bug in the cubing code, that had been introduced to the 1.5 version as a result of
code optimizations.
- Added support for opening evil urns as found throughout act 5.
- Additional support for Werebear-Maul-Druid.
- Introduction of NIPfile categories. Each NIPfile loaded, now belongs to a given category, that
specifies which item qualit(y/ies) are checked against the rules within that particular NIPfile.
This can (particularly with larger rulesets) substantially decrease the number of rules, each
item needs to be checked against. As a side-effect of this, checking the item quality within NIP
rules becomes unnecessary in most cases, further reducing the work needed for item checking.
1.5:
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- Fixed barbarian attack skill auto-detection.
- Fixed red portal telekinesis bug.
- Fixes/Additions to support Wind Druid.
- NTConfig_StaticBoss for sorceress now only applies to act end bosses, not any other boss monsters.
- Monsters that are immune to the char's attacks and are also physical immune, are now skipped.
- Reduced the delay used when opening chests without telekinesis.
- Added NTTM_LeaveTown() function which leaves the town to the adjacent map without use of a waypoint.
- Implemented a separate configurable delay in NTBot.ntj to wait after a failed create game attempt.
- Renamed NTA_KillMonster() to NTA_KillTarget() and made it no longer return false, if the designated
target is found already dead.
- Added NTA_IsUseableCorpse() function to check if a corpse can be exploded or used to raise skelies.
- Added/Renamed target inquiry functions: NTA_IsUndead(), NTA_IsDemon(), NTA_IsRanged() and
NTA_IsActBoss().
- Fixed objId 455 not being recognized as special chest.
- Added a few missing targets to the list of non-cursable targets.
- Improved handling of 'decoy' monsters, cursed with attract.
- Revised necromancer summoning code.
- Added 'libs/common/NTData.ntl', which contains a binary representation of monster-flags,
collected from 'mpqdata/monstats.txt' and 'mpqdata/monstats2.txt' for efficient access.
- Area class specific changes:
- A generic Area class has been added which is the parent class of all specific area subclasses.
- The Rect class, which represents a rectangular map area, now inherits from the Area class.
- Rect may now also be constructed using a Room object.
- Fixed the Rect.inRange() function.
- Added a new Spot class, which represents a circular area of the map.
- Replaced the NTA_ClearPosition(), NTA_ClearRect() and NTA_ClearRoom() functions with
a unified NTA_ClearArea() function.
- Replaced the NTO_CheckObjectsInRange(), NTO_CheckObjectsInRect() and NTO_CheckObjectsInRoom()
functions with a unified NTO_CheckObjectsInArea() function.
- Added NTA_TargetsInArea() function, which returns the number of targets found within
a designated area of the map.
- Evasion specific changes:
- Evasion for all character classes is now handled centrally within NTAttack.ntl as part
of the target discrimination logic, thereby reducing the necessary overhead.
- A new NTCC_PreEvade() function has been added to the character class specific attack code.
NTCC_PreEvade() may perform actions prior to evasion, and has the ability to cancel an
evasion in progress.
- Evasion now only applies to melee-type monsters, not to ranged attackers.
- Changes to individual bot scripts:
- Added A1-BloodMoor script that supports Blood Moor and Den of Evil (Corpsefire).
- Revised A1-ColdPlains script, now supports Cold Plains (Bishibosh) / The Cave (Coldcrow).
- Replaced the A1-Mausoleum script with a new A1-BurialGrounds script that supports
Blood Raven, Mausoleum and The Crypt (Bonebreaker).
- Revised A1-StonyField script, now supports Stony Field (Rakanishu), Tristram (Griswold)
and the Underground Passage Levels 1 + 2.
- Removed A1-Tristram script, as this is now integrated in A1-StonyField script.
- Replaced A1-Treehead script with a new A1-DarkWood script that supports Dark Wood /
Treehead Woodfist.
- Replaced A1-Tower script with a new A1-BlackMarsh script that supports Black Marsh,
The Hole and The Forgotten Tower.
- Removed A1-Hole script, as this is now integrated in A1-BlackMarsh script.
- Replaced the A1-Pit script with a new A1-TamoeHighland script that supports
The Tamoe Highland and The Pit.
- Replaced A1-TheSmith script with a new A1-Barracks script.
- Replaced A1-BoneAsh script with a new A1-Cathedral script.
- Replaced the A1-Andariel and A1-AndarielDoor scripts with a new A1-Catacombs script
that supports Catacombs Level 1-4 and Andariel, optionally with door trick.
- Replaced A2-Radament with a new A2-Sewers script that supports Act2 Sewers Level 1,
Level 2 and Level 3 (Radament).
- Added A2-RockyWaste script that supports Rocky Waste and Stony Tomb (Creeping Feature).
- Added A2-DryHills script that supports Dry Hills, Halls of the Dead Level 1,
Level 2 and Level 3 (Blood Witch the Wild).
- Replaced A2-Coldworm script with a new A2-FarOasis script that supports
Far Oasis (Beetleburst), Maggot Lair Level 1, Level 2 and Level 3 (Coldworm).
- Replaced A2-AncientTunnels script with a new A2-LostCity script that supports
Lost City (Dark Elder) and Ancient Tunnels.
- Added A2-ViperTemple script.
- Added A2-PalaceCellar script.
- Renamed A2-Summoner script to A2-ArcaneSanctuary. Added support for clearing Arcane
Sanctuary (path/entire level). Fixed problem with unreachable flying monsters behind
pillars at Summoner.
- Replaced A2-Duriel and A2-TombRaider scripts with a new A2-CanyonOfMagi script
that supports Canyon of the Magi, Tomb Raider (clear all tombs) and Duriel.
- Added A3-SpiderForest script that supports Spider Forest, Arachnid Lair and
Spider Cavern (Sszark the Burning).
- Added A3-GreatMarsh script.
- Revised A3-FlayerJungle script, now supports Flayer Jungle, Swampy Pit
and Flayer Dungeon (Witch Doctor Endugu).
- Added A3-LowerKurast script that supports Lower Kurast, Lower Kurast Chests and Stormtree.
- Added A3-KurastBazaar script that supports Kurast Bazaar, Disused Fane and
Ruined Temple (Battlemaid Sarina).
- Added A3-UpperKurast script that supports Upper Kurast, Forgotten Reliquary,
Forgotten Temple, Ruined Fane and Disused Reliquary.
- Removed A3-Temples script, as this is now embedded in A3-KurastBazaar/A3-UpperKurast.
- Revised A3-Sewers script now supports Sewers Level 1 (Icehawk Riftwing) and Level 2.
- Revised A3-Travincal script now also supports clearing Travincal entirely.
- Replaced A3-Mephisto script with a new A3-DuranceOfHate script that supports Durance
of Hate Level 1, 2 and 3 (Mephisto).
- Added A4-OuterSteppes script.
- Replaced A4-Izual script with a new A4-PlainsOfDespair script, that supports
Plains of Despair / Izual.
- Renamed A4-DamnedCity script to A4-CityOfDamned.
- Replaced A4-Hephasto script with a new A4-RiverOfFlame script, that supports
River of Flame / Hephasto.
- Replaced the A4-Diablo script with a new A4-ChaosSanctuary script.
- Replaced the A5-Eldritch and A5-Abbadon scripts with a new A5-FrigidHighlands script that
supports Bloody Foothills (Dac Farren, Shenk the Overseer), Frigid Highlands
(Eldritch the Rectifier, Sharptooth Slayer, Eyeback the Unleashed) and Abbadon.
- Replaced the A5-Acheron and A5-ThreshSocket scripts with a new A5-ArreatPlateau script
that supports Arreat Plateau (Thresh Socket) and the Pit of Acheron.
- Replaced the A5-FrozenRiver script with a new A5-CrystalPassage script that supports
Crystalline Passage and Frozen River (Frozenstein).
- Revised A5-GlacialTrail script now supports Glacial Trail (Bonesaw Breaker)
and Drifter Cavern.
- Replaced the A5-InfernalPit script with a new A5-FrozenTundra script that supports
Frozen Tundra and the Infernal Pit.
- Replaced the A5-IcyCellar script with a new A5-AncientsWay script that supports
Ancients Way, Icy Cellar (Snapchip Shatter) and the Ancients.
- Replaced the A5-Nihlathak/A5-Pindleskin scripts with a new A5-NihlasTemple script
that supports Pindleskin, Halls of Anguish, Halls of Pain and Halls of Vaught (Nihlathak).
- Renamed A5-Baal script to A5-WorldstoneKeep and added support for Worldstone Keep Levels 1-3.
- Added CorpseGarden script for quick starting summon necro with free corpses
from Pindleskin's garden.
Sonstiges:
Beim Betrieb von XNTBot bitte unbedingt Diablo auf englische Sprache umstellen, sonst gibt es Probleme sobald Items gefunden werden, deren Namen oder Beschreibungs-Texte Umlaute (äöüß) enthalten.
Dies ist kein spezielles Problem von XNTBot, sondern von D2NT allgemein.
Wie Ihr Diablo auf englische Sprache einstellen könnt, sagt euch die 'SUFU'
Auf der XNTBot Homepage () steht nun für Interessierte eine erste Development Preview der komplett überarbeiteten 1.8 Version zum Download bereit.
Dies ist noch keine offizielle Release, daher sind kleinere Bugs und/oder debug output zu erwarten. Wer es dennoch gern versuchen möchte, Feedback hierzu ist willkommen.
Da es sich hierbei um eine komplett überarbeitete Version handelt, empfiehlt es sich NICHT sie mit Teilen oder Configs älterer XNTBot Versionen oder anderer D2NT Derivate zu vermengen. Eine frische Konfiguration ist PFLICHT!
[Release] XNTBot 1.4 03/16/2013 - Diablo 2 Programming - 20 Replies XNTBot ist eine modifizierte, stark erweiterte Version des NTBot, welcher auf dem (closed source) D2NT 3.x Core läuft.
D2NT 3.1(3.3) Core für den aktuellen Diablo2 1.13d Patch ist enthalten.
Features:
Unterstützung aller Charakter-Klassen (siehe weiter unten)
Verbessertes Town-Handling
Benutzung von Telekinese, wo immer dies möglich ist
Automatisches Aufsammeln von Tränken/Schriftrollen/Schlüßeln